بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
کد خبر : ۱۵۰۶۵۴
عصر ایران -بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم، عصر ایران در مطلبی تحت عنوان"دولت روحانی کمیته بررسی غارت ملی تشکیل دهد"از رئیس جمهور خواست برای بررسی آنچه در طول 8 سال بر سر منابع مالی کشور آمده است، کمیته ویژه ای تشکیل دهد.
این پیشنهاد، هر چند از سوی کاربران مورد استقبال قرار گرفت ولی دولت روی خوش بدان نشان نداد.

در دو سال گذشته، کمتر روزی بوده است که خبری از فساد مالی گسترده در دولت قبل افشا نشود. فساد 12 هزار میلیارد تومانی در یک پروژه راه آهن، وجود افراد متعددی مانند بابک زنجانی در مجموعه نفت که به بهانه دور زدن تحریم ها، نفت کشور را بردند و فروختند و پولش را ندادند، واگذاری های خارج از ضوابط شرکت ها و ساختمان های دولتی به افراد خاص با قیمت های نازل، گرفتن وام های کلان بانکی بدون ضمانت های لازم و بازنگرداندن آنها ، تخصیص ارز دولتی دارو به واردات خودروهای و ... همه و همه تنها نمونه هایی از فساد فراگیری است که کشور را فراگرفت و هزاران میلیارد تومان از سرمایه مردم ایران به جیب عده ای خاص رفت و طبقه ای جدید در کشور ایجاد شد که با پول مردم یک شبه ، راه صد ساله که نه، راه هزار ساله رفتند!

به عنوان مثال در یکی از همین واگذاری ها ، یکی از بزرگ ترین پتروشیمی های کشور را که در سطح جهانی شناخته شده است و چندین هزار میلیارد تومان ارزش دارد را به قیمت عجیب و غریب 100 میلیارد تومان به یک شرکت خاص فروختند و تازه ، آن 100 میلیارد تومان را به طور اقساط دریافت کردند(!) و بدین ترتیب "دوستان" با پرداخت 30 میلیارد تومان قسط اول ، صاحب این ثروت افسانه ای که متعلق به مردم ایران است، شدند. 30 میلیارد تومان ، قیمت یک پنت هاوس مجلل در شمال تهران است ولی با این پول، یکی از بزرگ ترین پتروشیمی های ایران و منطقه را از مردم ایران گرفتند و به دوستان خودشان دادند! (عصر ایران در حال تهیه گزارشی در این باره است و به زودی آن را منتشر می کند).

دزدی ها، معمولاً به صورت پنهانی صورت می گیرند اما آنچنان قبح غارت ریخته شده بود که آشکارا می بردند و می خوردند و خیال شان هم آسوده بود و کار بدانجا رسید که حتی یک دکل نفتی هم از بیخ و بن ناپدید شد!

در ماجراهای پلیسی، کلاهبرداری معروفی وجود دارد که طی آن، فردی به نام"ویکتور لوستیگ" خود را به عنوان یکی از مدیران دولتی معرفی کرده و برج ایفل را به یک تاجر آهن فروخته بود. اما خریدار نتوانست پیچ و مهره های برج ایفل را باز کند و برج را ببرد چون هنگامی که کارگرها خواستند وارد محوطه بشوند و برج را تخریب کنند، مأموران جلویشان را گرفتند و پرده بر افتاد.(+شرح ماجرا)

اما در ایران، یک دکل نفتی مورد کلاهبرداری رسمی قرار گرفت و بر خلاف برج ایفل، این بار کل دکل را بردند و الان از آن دکل 78 میلیون دلاری خبری نیست! اگر این غارت ملی نیست پس چیست؟!

اکنون خبر جالب و البته دردناک دیگری رسیده است. بعد از دکل، "برج مراقبت" و "باند یک فرودگاه" را هم فروخته اند و زمین های آن را به یک دهم قیمت به دوستان داده اند. آن طور که مدیرعامل پیشین منطقه آزاد قشم گفته «بنچاق سندهای زمین‌های همسایگانی که آن‌سوی خیابان فرودگاه قدیم قشم زندگی می‌کنند، نشان می‌دهد در همان تاریخ، آنها زمین‌هایشان را بین ٨٠٠ تا یک‌میلیون‌تومان فروخته‌اند. اما زمین فرودگاه را به متری ٨٠ هزارتومان یعنی یک‌دهم قیمت واقعی فروخته‌اند».

بی تردید می توان گفت که در آن سال ها، غارت وسیعی صورت گرفته است و مردم به عنوان مال باختگان بزرگ این غارتگری ها ، حق دارند از دولتمردان بخواهند کمیته ای برای بررسی تمام واگذاری ها و معاملات کلان دولت قبل شکل دهند و با همکاری قوه قضائیه که اعلام کرده است عزم برای مبارزه با فساد جزم است، آنچه از جیب ملت به غارت رفته را بازگردانند.

امام علی(ع)، بعد از آن که به حکومت رسیدند، فرمودند: آنچه از بیت المال به غارت رفته را بازمی گردانم ولو آن که آن اموال را مهر زنان شان کرده باشند.

اینک آیا زمان آن نرسیده است که به این آموزه شهید عدالت، جامه عمل پوشانده شود؟
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۳
السلام علیک یا علی،
ناشناس
GERMANY
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۷
احمدی نژاد همان سال 92 نامه ای نوشت به دولت یازدهم که بیاید در باره این قضایا مناظره ای زنده در سیما داشته باشیم ، چرا دولت یازدهم قبول نکردند؟؟!!!!
ناشناس
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
ای روتو برم
دنیز
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
واقعا این طرفداران احمدی نژاد خیلی رو دارند ،هر چقدر هم با دلیل و مدرک دستشون رو میشه باز مرغشون یه پا داره.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
امیرکبیر : در ابتدا فکر میکردم مملکت شاه دانا میخواهد، بعد فکر کردم مملکت وزیر دانا میخواهد... اما در نهایت دانستم مملکت مردم دانا میخواد....مردم دانا...مردم دانا.
ناشناس
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
افرین به عبارتی خلایق انچه لایق
ناشناس
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
بله وصدافسوس که نداریم. البته دانایی مستلزم آگاهی از وقایع است این موارد را به ندرت از رسانه ها پخش میکنند تا مردم در خواب غفلت بمانند.
ناشناس
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
هزاران لایک .... احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
حالا هم زوده اون 700 ميليارد دلاري رو كه بردن بگيم 300 تاش خرج مملكت شده باشه كه نشده 400 تا رو بردن كه با دلار 3000 توماني به هر ايراني 15 ميلون تومن ميرسيد رقم قابل توجه اي هست نه
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
در آن 8سال کلی ملت صاحب خانه شدند که در هیچیک از 8یا4سال قبل و بعد صاحب خانه نخواهند شد . صف نان برداشته که هم در وقت مردم هم در مصرف نان صرفه جویی شد . در مصرف بنزین صرفه جویی شد .دیگران چه گلی به سر ما زدند.؟؟.
ناشناس
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
خودت فهمیدی چی گفتی ؟
علی
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
صف نان برداشته شد؟؟؟
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
در 8سال قبل در بورس کلی سود کردیم اما در این حدود 3سال چی سرمایه سهامداران به غارت رفت.80درصد ضرر .می فروشی ضرر می خری ضرر سهام را نگه می داری ضرر چرا چون تحریم هستییم انگار فقط در این دولت تحریم شدیم.
ناشناس
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
ما سهام داری خرد سرمایه شخصیمون به باد رفته کاملأ درست میگی ولی به این موضوع چه ربطی داره این دزدیا چون مستقیم از حساب بانکیمون نبوده به نظرت اشکال نداره بابا فردا بچه هامون چی دارن یه کشور به غارت رفته اونم توسط اداره کنندگان خودش باعث ننگه اگه مستمعره یه کشور دیگه بودیم فکر نکنم ازضاعمون به بدی اون 8سال می بود .باید رسیدگی بشه .اطمینان دارم مقام رهبری سکوت نمی کنه وحق مردم از این دزد ها می گیره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
آخه چه کسانی از دولت قبل حمایت کردن که تونست همچین کارایی انجام بده؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
سلام: اگر قرار باشد کمیته غارت ملی تشکیل شود باید کمیته غارت فرهنگی در دولتها قبل هم تشکیل شود .ببینیم کدام بیشتر ضرر وزیان داشته است.
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
در این سه سال به این کشور و مردم چه گذشت ؟/ ضرر ضرر ضرر ضرر و و و .
شکرستان
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
هر چی بگیم این مردم فراموشکار را اثری نیست.
علی
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
ضرر برای دلالا بوده و بس
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
اعضای کمیته ملی چه کسانی میتواند باشد ایا کسی هست که خودش ناخنکی هم نزده باشد . اگر هم باشد بالاوی های مختلف اجازه کاری به او نمی دهند با افشاگری هایی که هر روز میشود حضرت علی ع هم از عهده این نامسلمانهای بظاهر مسلمان نمی اید
شکرستان
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
احسنت و هزاران مثبت
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
شرم بر شما غارت گران که دست قوم مغول و داعش رو از پشت بستید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
بله مستضعفین جهان بدانند این هست عدالت!
این هست عدالت در ایران الگوی مستضعفان جهان
چرا بطور جدی کسی وارد این غارت ها نمیشود؟
آیا خطوط قرمزی هستند که نباید وارد این موضوعات شد.؟
ما از هزکسی که تو این نظام مسئولیت و قدرتی دارد انتظار برخورد شدید با غارتگران اموال ملت هستیم ، مطمئن باشید اگر برخورد شود انقلاب و نظام بیمه میشود و در غیر اینصورت مردم سرخورده و ناامید خواهند شد.
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
خوب در 8 سال گذشته غارت شده پس چرا در این 2سال نتونستین اموال بیت المال را برگردانید مگر قسم نخوردین که درست کار کنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
دکل نفتی مذکور مدتی در ترکیه بازسازی میشد و دست شرکت سپنتا بین الملل بود . شرکتی که مطعلق به دلال معروف دکلهای نفتی چینی ( رضا م طباطبایی) است.
فردی که با پشتوانه نسبت فامیلی با .... و حمایت بی حد و حصر دولت گذشته از یک شرکت کاغذی تبدیل به شرکتی با ثروت افسانه ای شد!!
عباس
GERMANY
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
واقعا وقتی که یک کشور را به یک نفر می سپارند که از هر لحاظ امین باشد فکر کنید مثلا اگر رئیس جمهوری نبود آیا این همه چپاول فساد بود پس اولین اتهام خیانت در امانتی بنام کشور جمهوری اسلامی است که تاثیر زخم آن سالها بر شانه این ملت شهید داده سنگینی خواهد کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
در آن 8 سال هیچ خبری نبوده است جز بخور و بدزد و ببر و به ریش مردم خندبدن
شکرستان
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
نه که الان نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
GERMANY
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
در آن 8سال به مردم یارانه دادند قبل از آن یارانه کجا می رفت ؟؟و وقتی حذف شود به کجا می رود ؟؟ به جیب آقا زادهها ؟؟.ناراحتیید به مردم رسید گی شد ؟؟.
شکرستان
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
آفرین.
ناشناس
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
می دانی یارانه چیه؟ قبلا برای بنزین و نان و برق و آب و ..... بخشی از هزینه آن را دولت به صورت یارانه می داد. بعد این قیمت ها آزاد شد و مبلغ یارانه به مردم داده شد. یعنی به جای پرداخت بابت کالا مستقیما به مردم داده شد. اوکی اوکی اوکی
ناشناس
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
برای امثال کوته فکری مثل شما نفری 45 تومن میداد که فکر کنید خبریه کل کشورو خورد هنوزم خوابید فکر میکنید اون رفت این اومد مملکت زیرو رو شد خیر 8سال توخواب شما میومد لالایی بگم بگم می خوند بیدار نشید .مطلب میگه یه قلم از این دزدیا از جیب ملت 1000میلیارد بوده جاش آبنات 100میلیارد قسطی بهمون دادن
بیکار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
ما همه سرکاریم هم اون موقعه هم الان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
بزرگترین جرم در تمام دنیا جرم مالی است همانطور که در همه ادیان هم امده خداوند همه گناهان را میبخشد بحزء حق الناس اما در این مملکت کمترین مجازات برای مجرمان مالی است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
دیگه اختلاس شده کلاس تو این مملکت بیچاره!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
كاري كه احمدي نژاد براي مردم كرد از قبيل دادن يارانه دادن مسكن مهر به قشر كم درامد ثابت نگه داشتن قيمت نان و بنزين در طول 4 سال وهزاران كار ديگر از جمله طرحهايي كه الان افتتاح مي شوند همه و همه از دوران احمدي نژاد است اين دولت با گذشت دو سال هنوز حتي يك كلنگ هم به زمين نزده است و...............
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
احمدی نژاد که کلی کلنگ زد.از کدوم کلنگش برای مردم خیر اومد بیرون؟کلنگ یک جارو که میزد ماشاالله اونقدر قوی میزد که لرزشش ده جای دیگه رو با خاک یکسان میکرد.درود بر قاطعیت ویرانگر احمدی نژاد! که از عمرانش ویرانی نصیب ما شد.
ناشناس
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
هزار تا لایک
واقعا نظرها رو خوندم متاسف شدم این طرفدارهای احمدی مخ شون رو تعطیل کردن!!! این همه دزدی رو میشه باز روشون میشه دفاع کنن!