بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر : ۱۵۰۸۳۹
هفته نامه صدا:وزیر دادگستری، چند روز پیش از «اعدام بابک زنجانی» سخن گفت. گویی برخی عقیده بر این دارند که این متهم فساد اقتصادی باید اعدام شود. او البته تاکید کرد که اعدام او چاره کار نیست و پول دولت با اعدام او باز نمی گرد فقط پرونده ممکن است بسته شود.

درواقع ماه ها از زندانی شدن بابک زنجانی متهم شناخته شده نفتی می گذرد اما هنوز تمامی دارایی هایش شناسایی نشده و اموال داخل ایران هم کفاف بدهی ها را نمی دهد و حتی کیفرخواست او هم به تازگی صادر شده است.

شایعه های گوناگونی در رابطه با عناوین اتهامی او در رسانه ها منتشر شده بود اما در نهایت سخنگوی دستگاه قضا مهم ترین اتهام وی را اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد؛ اتهامی که از 5 تا 20 سال حبس به دنبال خواهدداشت، البته اگر متهم از نوع متهمان عادی باشد و اعمال خلاف قانونش در روند رسیدگی دادگاه افساد فی الارض شناخته نشود.

داوود محمدی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفته است: این پرونده از مجلس خارج شده و دست قوه قضاییه است. قوه قضاییه شناسایی اموال بابک زنجانی را شروع کرده و یک بخشی را توقیف کرده است و کار عادی قضایی در حال انجام است. مجلس به روند کار نظارت می کند و قوه قضاییه کار خود را انجام می دهد. این عضو کمیسیون اصل 90 افزوده است: بابک زنجانی در حال حاضر در زندان است، اموال وی شناسایی و توقیف می شود.

بخش اعظم مطالبات دولت از بابک زنجانی وصول شده و در حال وصول است. بیشترین فشار به یک متهم و یک مجرم این است که در حبس نگهداری شود. محمدی در مورد اینکه اگر بابک زنجانی کاری نکند برخورد با او چگونه خواهد بود گفت: وقتی همکار نمی کند چه کار کنند؟ آیا بزنندش؟ بالاترین مجازات بابک زنجانی حبس است و تا زمانی که همکاری نکند در حبس می ماند. برنامه قوه قضاییه بر این است تا زمانی که اموال بابک زنجانی برنگردد در حبس بماند.

اظهارات این عضو کمیسیون اصل نود در حالیست که بسیاری حکم قطعی بابک زنجانی را اعدام می داند. اما مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفته است «پول رفته با اعدام زنده نمی شود.» او می گوید: «در پرونده بابک زنجانی، پیشینه ای از این پرونده در دسترس نیست و سازمانی مانند سازمان بازرسی، به صورت متمرکز بر روی آن کار نکرده است. نکته مهم تر اینکه عمده عملیات این پرونده در خارج از کشور صورت گرفته و عمده وجود در خارج از کشور جا به جا شده است. مشکل ما در پرونده بابک زنجانی شناسایی و دستگیر شده اند و برخی از آنها با قرار وثیقه آزادند.»

او در پاسخ به اینکه «بابک زنجانی همکاری لازم را برای بازگرداندن وجوه ندارد و در این باره چه اقداماتی انجام شده است؟»، گفت: «به نظر شما اگر کسی مجرم است، ولی همکاری نمی کند، چه باید کرد؟ به نظر شما اگر این متهم را با عنوان اتهام افساد فی الارض در دادگاه به اعدام محکوم کنیم، مشکل حل خواهدشد؟ به نظر شما با کسی که به ما اطلاعات غلط می دهد و همکاری لازم را ندارد، چه باید کرد؟ آیا با اعدام یا مجازات حبس ابد وجوه رفته زنده می شود؟!

اکنون مسئله اساسی در پرونده بابک زنجانی بازگشت حدود شش هزار میلیارد وجوه رفته به کشور است». از سوی دیگر با وجود اینکه قوه قضاییه پیگیر پرونده بابک زنجانی است نمایندگان مجلس هم با وی درخواست دیدار داشته اند. امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در این باره گفته است: درخواست دیدار با بابک زنجانی در اولین فرصت، مجددا پیگیری خواهدشد.

سعی می کنیم دیدار جمعی از نمایندگان با بابک زنجانی در اوین، پس از تعطیلات مجلس انجام شود. او پیش از این زا امضای ده تن از نمایندگان مجلس پای نامه درخواست دیدار با زنجانی خبر داده بود و حالا می گوید: علی رغم اعلام کیفرخواست برای بابک زنجانی، متاسفانه نمایندگان مجلس از بسیاری از جزئیات پرونده این بدهکار نفتی اطلاعاتی ندارند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
بابک زنجانی را آزاد کنید .تا درس عبرتی باشد برای کسانی که درست زندگی می کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
نه تنها بابك زنجاني؛بلكه تمام زنجيره هاي كوچك و بزرگي كه اختلاس گرند بايد اعدام شوند تا حق مردم پايمال نشود....وگرنه اختلاس كردن ادامه خواهد داشت!!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
نابود کردم حق الناس چقدر بی ارزش شده

ان هم در جمهوری اسلامی

پیشوای مومنان حضرت علی ع با این افراد چگونه برخورد میکرد
عباس
ROMANIA
دوشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
اعدام پول رو زنده نمیکنه ولی حداقل باعث درس عبرت برای دیگران میشه. اگه بخواد زندانی بشه همیشه تو فکر فرار خواهد بود و احتمال زیادی هم وجود داره که بالاخره با یه ترفندی بتونه فرار کنه. اونوقت دستتون به چی بنده؟ میره اونور آب و به ریش شما که نه. به ریش ما بدبختا میخنده از این به بعدم هرکی دلش بخواد اختلاسی بکنه یا دزدی خیالش راحت تره که اعدام نمیشه . اینا رو من باید به شما بگم؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
دیگه بهتر از این نمیشد به دیگر دزدان راهکار نشان داد

میلیاردی دزدی کنید و حتی یک ریال هم پس ندهید و همکاری نکنید در زندان خواهید ماند تا اب از اسیاب بیافتد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰
بايد اعدام بشه تا درس عبرتي بشه براي ديگران.هر اختلاس ملياردي در كشور ما باعث بدبختي هزاران نفر ميشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱
بايد تمام امواليكه به نام ديگران كرده پس گرفته بشه،بعد بخاطر ضربه اي كه به اقتصاد كشور زده اعدام بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
آیا اگر یک تروریست دانشمندهسته ای به دام بیافتد حکمش کمتر از اعدام است،چرا با تروریستهای اقتصادی تعارف دارید،اگر اعدام نباشد،بازار این جنایات گسترش مییابد،.....اعدام کنید.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
احتمالا اگه یک آفتابه دزد دستگیر شده بود اعدامش میکردند. چون با اعدامش مشکل چندانی در خصوص آفتابه ایجاد نمی شد اما ب ز اگه کشته شود پول برنمی گردد. البته بخاطر مسایل حقوق بشر هم نمیشه تو بازجوییها تو گوشش زد مثل همه مواردی که در بازجویی ها رعایت میشه. نتیجه اول این که اگه زنده بمونه شاید پول برگرده. نتیجه دوم این که اگر می خوای بدزدی حسابی بدزد تا اعدام نشی.
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱
نه! تقدیر می شود!
ناشناس
UNITED KINGDOM
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰
خوب بقیه رو هم اعدام نکنید چون دترین محازات زندانی بودن است.پس به بقیه تخفیف میدید که اعدامشون میکنید:))
حسن
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶
همه اموال را بگیرید بعدش اعدام کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
آره بايد او را كشت تا نام هم قطارهاي دلواپسش آقازاده ها لو نره
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
باید بشه.رحیمی هم اعدام بشه.بقایی هم اعدام بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
در فیلمهای سینمایی نشان میدهند فرد را به اصطلاح اعدام می کنند ولی با کارت و مشخصات شناسایی فرد دیگر از کشور خارج و برای مثال در کشورهای امریکای لاتین به زندگی و کارش ادامه می دهند این اعدام مثل فیلم سینمایی نباشه ؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
تو ایران که اختلاس و غارت اموال بیت المال مجازات نداره!
مگه داریم؟ مگه میشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
اگه ایشون اعدام بشه آنوقت با خودیها چکار کنیم؟
با یاران دولت نهم و دهم که الان آب خنک میخورند گکار کنیم ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
آزادش کنید تا درس عبرتی برای فقرا و کارگران و زحمتکشان باشد.
منو توپوووووووول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
همه میدانند بابک زنجانی تنها یک اسم است و سود اصلی را سایه نشینان خورده اند چرا از اونهاییکه بابک زنجانی را ساختند و راه را برایش باز کردند چیزی گفته نمیشود؟
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
بسمه تعالی
البته اولی تر از ایشان آن کسانی هستند که پای همچین افرادی رو به این مسائل باز کردند....
دروغ و دغل و چاپلوسی موجب بوجود آمدن هر خرابکاری و رانت و اختلاس و هر کثافتکاری میباشد. اگر میخواهیم سیستم را سالم کنید فقط وفقط چاره اش دور کردن افراد زبان باز و چاپلوس از دور مسئولین است البته خود مسئولین اینا رو دور خودشون جمع کردند.....
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
می شه بگید رحیمی الان کجاست/ ایشون هم می روند پیش اوشون
علی
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
امروز خبری خوندم دست دو سارق مشهدی به جرم سرقت چند میلیون تومان قطع شد

حالا بابک زنجانی سارق هزاران میلیارد تومن پول بیت المال
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
همکاران و همدستان بابک زنجانی که تو دولت دهم بودند و به رای مردم خیانب کردند و با غارتگران همدستی کردند راست راست برا خودشون بگردن و به ریش ملت بخندند؟؟؟؟؟؟
باید تو رسانه ئملی همدستاشو معرفی کنه.
حق جو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
بالاخره باید مجازات سنگینی براش بزارن تا چشم امسال بابک زنجانی هم ب حساب بیاد حبس بیفایدس ممکن جند سال دیگه توی دولت های بعدی یجوری اززندان بیاد بیرون و بره اونور به ریش ملت هم بخنده باید اموال وبرگردونن و اعدامش کنن
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
تازه نمایندگان میخواهند اوین بروند تا صحت زندانی شدنش را تایید کنند شما میگوید اعدام بشه باید پیگیری کنید که کدام مسولی این همه اختیارات را به او داده این مهم است
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۹
اول باید در دادگاه علنی محاکمه بشه و اعتراف کنه و تمام همدستاش معلوم بشن بعد هر حکمی که دادگاه صادر کرد اجرا بشه مردم حق دارن بدونن این همه پول بیت المال کجا رفته.
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹
نه اعدامش نکنید هرچی باشه گناه داره ادم زرنگی بوده دزدی کرده یعنی بجز بابک کسی دیگه دزدی نمیکنه باباولش کنید برهدنبال زندگیش تورو خدا
سعید رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
دویست و پنجاه هزار تومن جریمه کنید راحت و آسوده
وحيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱
اعدام راه حل پاياني است.فعلا" جاي بررسي داره.شايد واقعا" اينطور كه شايعه شده نيست.وزارت اطلاعات ايران خودش ختم اين كاراست.اگر مطمين بشه حتما" اقدام لازم رو انجام ميده