بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
با خوش بینی سهامداران و سرمایه گذاران به حصول توافق هسته ای محقق شد

شاخص در آستانه فتح دوباره مدار 66 هزار واحدی

به مدد این خوش بینی ها جهت دستیابی به توافق نهایی، شاخص کل با رشد بیش از 1000 واحدی توانسته مجدد به مدار 66 هزار واحدی بازگردد. این در حالی است که آخرین باز نماگر بازار در تاریخ 24 دی ماه سال گذشته کانال مذکور را به خود دیده بود.
کد خبر : ۱۵۱۰۲۴
نویسنده :
کیوان فر

این روزها چشم سهامداران و سرمایه گذاران در حالی به مذاکرات وین دوخته شده که طی اخبار رسیده از هتل کوبورگ و اظهار نظرهای مقامات مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 ، خوش بینی ها به حصول توافق هسته ای در سومین دور از مذاکرات بیش از پیش قوت گرفته است.

به گزارش بورس نیوز، به مدد این خوش بینی ها جهت دستیابی به توافق نهایی، شاخص کل با رشد بیش از 1000 واحدی توانسته مجدد به مدار 66 هزار واحدی بازگردد. این در حالی است که آخرین بار نماگر بازار در تاریخ 24 دی ماه سال گذشته کانال مذکور را به خود دیده بود.

بدین ترتیب شاخص کل با این حرکت مثبت از مدار 64 هزار واحدی به سطح 65 هزار واحدی رسیده که در این رشد "حکشتی"، "وبملت"، "فملی" و "شبندر" پیشتاز سایر نمادها هستند تا نشان دهند اکثر گروه ها و نه صنعتی خاص، به رشد قیمت ها تمایل دارند. بطوریکه در اکثر نمادها که البته بانک ها و خودرویی ها به عنوان برترین گروه های صنعت در معاملات امروز محسوب می شوند، قیمت سهام تا سقف دامنه نوسان مجاز روزانه اوج گرفته اند و بسیاری نیز شاهد تشکیل صف های میلیونی و پر حجم خریداران هستند و گرچه در این میان برخی حقوقی ها عرضه های پر حجمی را در سهام تحت مالکیت خود رقم زده اند، اما حقیقی ها باز هم این عرضه ها را جمع آوری می کنند.

همچنین نکته مهم در خصوص روند مثبت بازار امروز حجم مناسب معاملات است تا این متغیر نیز همزمان با رشد قیمت ها افزایش را تجربه کند.

به هر ترتیب روند مثبت شاخص کل در حالی امروز نیز قابل مشاهده است که انتظار می رود با تداوم آن حتی بتوان تا پایان معاملات به نزدیکی مدار 66 هزار واحدی نیز رسید.

در این میان اخباری همچون اظهار نظر امیدوار کننده آمانو در سفر به تهران و دیدار با حسن روحانی که از امیدواری نسبت به حصول توافق سخن گفت، در کنار اینکه سایر مقامات گروه 1+5 در مقایسه با گذشته نگاه مثبت تری به این دور از گفتگو ها جهت دستیابی به توافق دارند، موجب شده سرمایه گذاران چشم اندازی مثبت را پیش روی بازار متصور باشند.

با این شرایط شاید بتوان گفت فعالان و سرمایه گذاران بازار سرمایه به ادامه گفتگو ها در وین و رسیدن به توافق نهایی بسیار خوش بین هستند تا بر این اساس در قیمت هایی خریدار باشند که چندی پیش حتی صف فروشندگان را نیز در آنها شاهد بودند. آنچنان که گویا سهامداران و سرمایه گذاران خود را برای اخبار خوش مبنی بر حصول توافق نهایی از هتل کوبورگ آماده کرده اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
دوستان یک خدا قوت جانانه به حقوقی های بصادرکه واقعا خودشونو......
خسته نباشید قهرمانآن .....!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
بدون شرح:
امروز حقوقی بانک صادرات نزدیک به 500 میلیون سهم عرضه کرد!!!!
واقعا دیگه جای اظهارنظری باقی نمونده!!
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
حقوقی وبصادر با445میلیون عرضه دنبال چه هدفیه؟
هدی
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
ایت کم لطفی حقوقیهای وبصادر را هیچ موقع فراموش نکنید لعنت خدا بر انها که با سهامداران این بانک چنین میکنند . وبملت و پاسارگاد. و تجارت را نفروشید.اخبار 40 در صد رشد ظرف 15 روز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
من از روزی می ترسم که بیشتر از سهام شناور عرضه کنند!باور کنید از این جماعت بر میاد
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
شاخص 120 هزار شد خبر بدید بیاییم بفروشیم لااقل بدون ضرر از بازار بیایم بیرون!
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
(بورس نیوز دقت کن شاخص در تاریخ 17 فروردین امسال 70.800 بوده ) به گزارش بورس نیوز، به مدد این خوش بینی ها جهت دستیابی به توافق نهایی، شاخص کل با رشد بیش از 1000 واحدی توانسته مجدد به مدار 66 هزار واحدی بازگردد. این در حالی است که آخرین بار نماگر بازار در تاریخ 24 دی ماه سال گذشته کانال مذکور را به خود دیده بود.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
اگر با دقت به دور و بر خودمون نگاه کنیم متوجه میشویم همه چیز تو مملکت ما وابسته به سیاسته اعم از اب خاک غذا وحتی نفسی که میکشیم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
اگر خدا بخواهد و شاخص تا 80000 هزار پیش برود 90 درصد تازه از زیان در میایند سودی در کار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
ازصندوقهای سرمایه گذاری خوب بخر حداقل کم سودمیکنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
خوش بینی ها جهت دستیابی به توافق نهایی؟؟؟؟
...
نه آقاجون .این بهانه ای شده برای بازی دادن حقیقی ها و سود حقوقی های
مگر توافق چقدر اثربخش خواهد بود!!! در بعضی از سهمها که اصلا ربطی نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
همچین میگه نه آقاجون که انگار خیلی میفهمه؟
همه عالم و آدم میگن توافق تاثیر قابل توجهی دارد.
فکر کنم این بابا هم دلواپسه ها!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
آقا این بورس چیرکار میکنه. چقد ضرر آخه. کل زندگیمو تو ضررم. لامصبا سیاسیش کردن. بازار را حقوقی ها می مکند. حقوقی ها کی اند؟ آیا دولتی ها یا مجلسی ها نیستند؟ یادم سهم ایران خودرو را خریده بودم 21 هزار تومنمو بیخودی خوردن هر جور حساب کردم دیدم خوردن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
دولت روحانی اون قدم به قدم و کلید یادته. الان می فهمیم که قدم بقدم تو بورس یعنی اینکه در مذاکرات که بعید نیست باز تمدید شه قدم به قدم سرمایه ها را جذب و یه هو شاخص سقوط می کنه باز از نو مث افتادن مورچه از دیوار. پول مردمو قدم به قدم جذب و همه به امید سود تو دام ضرر می افتند.
وبصادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
بورس نيوز عزيز لطفا راجع به حقوقي عرضه كننده وبصادر اطلاع رساني و شفاف سازي نمائيد