بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
در گفتگو با مدیر سهام توسعه خدمات دریایی و بندری سینا عنوان شد:

افزایش سهم درآمد THC قرارداد بندر شهید رجایی/سود آوری بیشتر شرکت بعد از اعلام نتیجه مذاکرات

در شرایط تحریم فعالان این حوزه ناچار به پرداخت هزینه های بیشتر برای جا به جایی کالاها به خارج و داخل کشور هستند که در صورت انجام توافق نهایی و لغو تحریم های این حوزه قطعاً شرکت ها ی فعال در این صنعت با روند سودآوری همراه می شوند.
کد خبر : ۱۵۱۰۶۲
نویسنده :
یارمحمدی
با توجه به اهمیت صنعت حمل و نقل دریایی در پشتیبانی از تجارت داخلی و خارجی کشور، امکان بهبود و ارتقای جایگاه این گروه در تجارت خارجی در صورت لغو تحریم ها و باز شدن درهای واردات و صادرات به روی کشور وجود دارد.

در همین راستا ملایری مدیر سهام شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در شرایط تحریم فعالان این حوزه ناچار به پرداخت هزینه های بیشتر برای جا به جایی کالاها به خارج و داخل کشور هستند که در صورت انجام توافق نهایی و لغو تحریم های این حوزه قطعاً شرکت ها ی فعال در این صنعت با روند سودآوری همراه می شوند اما در حالت بدبینانه و اینکه هیچگونه توافقی انجام نشود تأثیر چندانی بر روند سودآوری آنها نخواهد داشت و به روزهای رکود باز نمی گردد در حال حاضر که هنوز توافقی انجام نشده و در تحریم به سر می بریم عملیات شرکت سودآور بوده و انتظار نمی رود در صورت عدم توافق اوضاع از این بدتر شود.

وی در ادامه افزود: نباید فراموش شود که در صورت عدم توافق از آنجایی که بازار با روند منفی و کاهشی همراه خواهد بود و روند قیمتی "حسینا" نیز تحت تأثیر این جو منفی قرار خواهد گرفت اما سودآوری و عملیات شرکت تغییری نخواهد کرد.

این مقام مسئول در رابطه با افزایش سهم درآمد THC قرارداد بندر شهید رجایی گفت: مجموع افزایش درآمد حاصل از این خدمات در پیش بینی سال 94 نسبت به پیش بینی اولیه 6 درصد می باشد که بعد از تعدیل هزینه های سال 94 بر مبنای عملکرد واقعی سال 93 و تأثیرات مالیات بر درآمد درصد رشد سود هر سهم سال 94 نسبت به بودجه اولیه مجموعاً 2 درصد می باشد.

وی تأکید کرد: سهم درآمد THC قرار داد بندر شهید رجایی 32 درصد بود که با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده به 40 درصد رسیده است و این افزایش سهم در آمد در عملکرد واقعی سال 93 لحاظ شده است.

ملایری در رابطه با برنامه های آتی شرکت اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه سرمایه گذاری شرکت خدمات دریایی و بندری سینا در بندر بوشهر (جزیره نگین) آغاز شده که طرح توسعه سه پروژه شامل بندر کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره طی مدت مذکور احداث می شود.

ملایری با اشاره به میزان هزینه های این طرح توسعه گفت: با احداث پایانه کانتینری در جزیره نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر سالانه بیش از 600 هزار کانتینر خواهد بود که در 300 هزار متر مربع و با هزینه ای 530 میلیارد تومان طی 30 ماه احداث خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت گفت: 24 تیر ماه سال جاری مجمع عمومی عادی سالیانه برگزار خواهد شد که احتمال پیشنهاد تقسیم سود 100 درصدی از طرف سهامدار عمده شرکت می رود.

این شرکت در صورتهای مالی سالانه حسابرسی شده سال مالی 93 به ازای هر سهم با سرمایه 167 میلیارد ریال 4217 ریال سود شناسایی کرده و این در حالی است که در سال 92 با سرمایه 94 میلیارد ریال به ازای هر سهم 4919 ریال سود شناسایی کرده بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
روند سود سازی و رشد و توسعه شرکت عالی ست
ماشالا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
من هر روز خدا را دعا می کنم برادران بسیجی بیایند سهام کمنگنز را به مدیر عاملی قبول کند مثل سهام حسینا متشگزم خدا هر چه بسیجی نگهدارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
حسینا سهمی برای تمامی فصول...