بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

رشد هیجانی بازار ناشی از خوش بینی های فعالان

تا لغو تحریم ها هنوز زمان باقی است و از آنجایی که بازار سرمایه بازار خرید و فروش انتظارات می باشد از بعد روانی انتظار رشد در کوتاه مدت را داریم اما نباید فراموش شود که تا تأیید متن توافق توسط کنگره آمریکا احتمال نوسانات زیادی در بازار به دلیل انتشار اخبار مثبت و منفی در این خصوص وجود دارد.
کد خبر : ۱۵۱۰۸۴
نویسنده :
یارمحمدی

در بورس این روزها تقابل خوش بینی و بد بینی از مذاکرات هسته ای بین فعالان بازار سرمایه را در حالی شاهد هستیم که کفه خوش بینی با توجه به اخبار منتشر شده سنگینتر می باشد و این امر باعث مثبت شدن و رشد قیمت ها در بازار شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه در رابطه با وضعیت بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: از آنجایی که تاکنون خبر قطعی مشخصی اعلام نشده و تنها خوش بینی فعالان نسبت به مذاکرات و انجام توافقی جامع، باعث مثبت شدن بورس شده و با توجه به اخبار خوبی که از این جهت به گوش می رسد انتظار می رود این روند طی روزهای آینده ادامه پیدا کند.

نیما ملایی در ادامه افزود: تا لغو تحریم ها هنوز زمان باقی است و از آنجایی که بازار سرمایه بازار خرید و فروش انتظارات می باشد از بعد روانی انتظار رشد در کوتاه مدت را داریم اما نباید فراموش شود که تا تأیید متن توافق توسط کنگره آمریکا احتمال نوسانات زیادی در بازار به دلیل انتشار اخبار مثبت و منفی در این خصوص وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با واکنش بازار و صنایع مختلف نسبت به توافق هسته ای گفت: در صورت انجام توافقی جامع در کوتاه مدت صنایع حمل و نقل، بانک و خودرویی بیشترین رشد را و به عنوان لیدر بازار با سرعت بیشتری نسبت به دیگر صنایع افزایش خواهند داشت.

وی تأکید کرد: همچنین به علت مشکلات بنیادی و داخلی که در گروه بانک و خودرو وجود دارد انتظار رشد این صنایع در بلند مدت نمی رود اما به طور کلی بعد از این رشد کوتاه مدت، بازار قطعاً به سمت تعادل نسبی حرکت خواهد کرد.

ملایی در رابطه با وضعیت گروه خودرویی بعد از لغو تحریم ها گفت: این گروه بیشترین رشد سودآوری دارد اما این رشد به معنای افزایش قیمت سهام موجود در این گروه نمی باشد و تنها می توان گفت که با رشد سودآوری شرکت ها اصلاح نسبت پی بر ای آنها را داریم.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با لغو تحریم ها و تأثیر گذاری آن بر صنایع عنوان کرد: با توجه به این نکته که نرخ ارز در بلند مدت به حرکت رو به رشد خود ادامه خواهد داد و صنایع صادرات محور با لغو تحریم ها با بهبود وضعیت همراه خواهند شد و مشکلات فروش آنها با کاهش همراه می شود اما برای سال جاری انتظار رشد سود آوری از لحاظ بنیادی را در صنعت مشخصی ندارم.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه طی سال های گذشته عوامل مؤثر بر بازار همواره بیشتر از ارزش واقعی بر روند قیمت سهام تأثیر گذار بوده به سهامداران و فعالان بازار توصیه می شود با دیدگاهی بلند مدت و با استفاده از تحلیل های درست به انتخاب سهام و سرمایه گذاری در آنها بپردازند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
انشالا به کمک برادران بسیجی عزیزانم سهام شرکت کمنگنز را مد یر عالمش را به دست بسیجی بی افتد انشالا تا مجمع
احمدرضا
GERMANY
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
مرد حسابی خوشی زیر دلت زده ؟

شما بجز در 4 تا صنعت ، بخصوص در خودرو و بانک که اون هم متوقف شد ، جایی رشد میبینی ؟
علی شاه
GERMANY
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
آقا اگه شما با این تحلیلهای بی پشتوانه کارشناس هستید ، پس منم حتما نخبه هستم

کی به کیه
محمود خان هم چند سال پیش گفت ما نخبه هستیم
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
پرتفوی من 20 درصد تو ضرره اون موقع که ریزش داشت هیجانی نبود حالا رشد هیجانی داره
ناشناس
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
خوش به حالت
85 درصد پرتفوی من 55 درصد در ضرره