بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
مجمع گروه توسعه ملی با حضور حداکثر سهامداران این شرکت برگزار شد. مجمع شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در حالی برگزار شد که 1630ریال عاید سهامداران خود نمود.
کد خبر : ۱۵۲۲۸۸

مجمع گروه توسعه ملی با حضور حداکثر سهامداران این شرکت برگزار شد. مجمع شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در حالی برگزار شد که 1630ریال عاید سهامداران خود نمود.

هیات رییسه

در این جلسه که با حضور نمایندگان سازمان بورس، سازمان حسابرسی و سایر صاحبان سهام برگزار شد، دکتر فرهاد حنیفی مدیرعامل شرکت چند رشته ای گروه توسعه ملی در خصوص عملکرد این شرکت در سال مورد گزارش توضیحاتی را بدین شرح ارائهنمود؛ روند شاخص در سال گذشته نشان می دهد که حجم معاملات پایین و شاخص بورس حرکت کندی داشته است که این رکود بازار به دلایل مختلفی از جمله، کاهش قیمت جهانی نفت، کاهش تقاضای محصولات پتروشیمی ، کاهش تقاضای بخش خصوصی و مصارف دولت ناشی از کاهش درآمد بر مصرف، عدم ثبات لازم نظام پولی در داخل، وجود موسسات غیر مجاز با جذب نقدینگی بالا بستگی دارد. این دلایل موجب شده تا قیمت دارایی ها کاهش یافته و لذا روند حجمی معاملات کاهشی بوده است.

وی درخصوص وضعیت سرمایه شرکت نیز اظهار داشت؛ سرمایه این شرکت طی چند دوره افزایش سرمایه به650میلیارد تومان رسیده که البته نسبت به شرکت های رقیب همچنان سرمایه پایینی داریم. در این خصوص افزایش سرمایه به 2هزار میلیارد تومان در دستور کار شرکت است.

به گفته وی، گروه توسعه ملی، برای اولین بار جزء 10 شرکت پیشرو بر اساس بررسی روند چهارساله فروش قرارگرفته است. همچنین رتبه بندی شرکت در بین 100 شرکت برتر با سه رتبه ارتقاء به رتبه 18 رسیده است. روند فروش شرکت به گونه ای بوده که از 8100 به 10,000 میلیارد تومان افزایش یافته و امیدواریم تا در رتبه بندی بعدی چند پله دیگر رشد نمائیم.

حنیفی ادامه داد: در سال گذشته مجموع درآمد های شرکت 1,118میلیارد تومان بوده که 37 درصد رشد داشته است و سود سرمایه گذاری های آن به 1,049 میلیاردتومان یعنی رشد 36 درصدی رسیده است. همچنین تغییر رویکرد مدیریتی برای افزایش منابع درآمدی و کاهش درآمدزایی صرفا از یک محل، کاملا مشهود است. تلاش شده وزن ایجاد درآمد را در شرکت های واسطه گری مالی، غذایی و آشامیدنی افزایش داده و در برخی موارد کاهش ایجاد نماییم.

مدیر عامل "وبانک" اذعان داشت: در سال مورد گزارش، 68 میلیارد تومان ، اصلاح سبد سرمایه گذاری داشته ایم و سود خالص شرکت هزارو 69 میلیارد تومان بوده که رشدی معادل 31درصد به خود دیده است. همچنین نرخ بازده حقوق صاحبان سهام شرکت 39درصد بوده است. شرکت به میزان 78 درصد در شرکت های بورسی و20درصد در شرکت های غیر بورسی سرمایه گذاری نموده است.

به گفته وی، از شرکتهای بورسی "وبانک" می توان به پتروشیمی شازند، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری توسعه ملیو ایران ترانسفو اشاره نمود، در مورد شرکت های غیر بورسی نیز سرمایهگذاری شفادارو، صنعتی و معدنی توسعه ملی،بینالملل ساختمان و صنعت ملی ، کشت و صنعت و دامپروری پارس جزء سرمایه گذاری های شرکت هستند.

حنیفی در مورد استراتژی گروه توسعه ملی برای شرکت های غیر بورسی اظهار داشت: شفادارو از شرکت هایی است که برای ورود به بورس کاندیدا شده و در نیمه راه قرار دارد و امیدواریم تا چند ماه آینده وارد بازار شود. از دیگر شرکت های ما دارو سازی دانا است که زیر مجموعه شفادارو بوده و پس از این شرکت برای ورود به بازار سرمایه اقدام می نماییم. همچنین شرکت بین‏ الملل ساختمان و صنعت ملی پس از فعالیت بیشتر و افزایش دارایی ها وارد بورس می شود.

وی افزود: شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی به عنوان شرکت اصلی غیر بورسی که عمده منابع ما در حال حاضر در این شرکت مصرف می‏گردد. لیزینگ گسترش سرمایه گذاری ملی نیز در آینده قابلیت پذیرش را خواهد داشت و اکثر بدهی های آن به بانک ملی و بانک کارآفرین و سایر بانک ها پرداخت شده است.

شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی

این مقام مسئول در "وبانک" درخصوص پروژه‏های شرکت بین‏الملل ساختمان و صنعت‏ملی اذعان داشت: 
از موجودی های املاک این شرکت می‏توان به قطعات زمین پردیس، آپارتمان های شهر جدید پردیس، آپارتمان های درحال احداث، آپارتمان های پروژه احتشامیه اشاره نمود. همچنین پروژه‏های در‏حال ساخت شرکت عبارتند از: پروژه خیابان همایونفر، پروژه فیضیه، ارج، پروژه الدوز تبریز و پروژه برزیل که این پروژه واگذار و در آستانه تحویل به خریدار است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس

وی همچنین درمورد شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس توضیح داد؛ اراضی شرکت پارس را، بخشی از دشت مغان واقع در حد فاصل شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در استان اردبیل تشکیل می دهد. سهامداری پارسرا، شرکت گروه توسعه ملی با 40 درصد، سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان با 40درصد و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا برعهده دارد. از برنامه های آتی شرکت مذکورکارخانه عمل آوری بذر، طرح مرحله دوم 1380 هکتاری تبدیل اراضی دیم به آبی، طرح توسعه گاوداری هزار راسی می باشد.

شرکت توسعه صنایع بهشهر

وی افزود: بالغ بر 43 درصد از سهام این شرکت در تملک و مدیریت شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی است و در حال حاضر عمده فعالیت های آن در زمینه های تولید روغن، قند، شکر، محصولات شوینده بهداشتی ، پخش محصولات ، بازرگانی و نیز فعالیت های ساختمانی می باشد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی

حنیفی اظهار داشت: این شرکت در پایان سال گذشته در بین 26 شرکت فعال صنعت سرمایه گذاری ها ، به لحاظ سرمایه ارزش بازار در رتبه ششم و به لحاظ ارزش بازار در رتبه چهارم قرار داشته است. بر خلاف سال مالی گذشته که شاخص منفی بوده این شرکت با بهره گیری از فرصت ها وگردشمعاملاتبیشتر،بازده منفی را کاهش داده است. کسب سود به مبلغ 1302 میلیارد ریال بابت فروش پروژه ساختمانی برزیل افزایش قابل توجهی در سودعملیاتی شرکت داشته است.

شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی

وی در مورد شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی تصریح کرد؛ این شرکت با مالکیت 100درصدی "وبانک" به عنوان متولی و مجری طرح زنجیره فولاد درصدد فراهم آوردن بستر مناسب جهت سازماندهی و اجرای تولیدگندله و کنستانتره با ظرفیت تولید هر کدام 2.5 میلیون تن در سال است. ازدیگر پروژه های شرکت می توان به فولاد تربت حیدریه ، فولاد تربت جام وسنگان اشاره نمود.

پروژه سنگان

- تملک بالغ بر 80 هکتار از اراضی متعلق به سازمان ایمیدرو

- محصور بودن و محوطه سازی و احداث شبکه برق روشنایی و مصرفی به ظرفیت 2مگاوات

- استقرار دو دستگاه دیزل ژنراتور جهت تامین برقموقتکارگاه

- گشایش اعتبار اسنادی یوزانس 3ساله به مبلغ 930 میلیون یوآن از طریق بانک اقتصاد نوین

- گشایش اعتبار اسنادی دیداری به مبلغ 164 میلیون یوآن از طریق بانک اقتصاد نوین

- گشایش اعتبار اسنادی یوزانس سه ساله به مبلغ 835 میلیون یوآن با مشارکت بانکهای اقتصاد نوین و کشاورزی

وی ادامه داد: این پروژه تا کنون در بخش کنسانتره 45درصد و در بخش گندله 12درصد پیشرفت داشته است. پیش بینی می‏گردداین طرح عظیم در اوایل سال 1396 به بهره برداری برسد. درموردقرارداد های برق، گاز، راه آهن و آب رسانی نیز قراردادهایی منعقد شده که اسناد مناقصه برای احداث هر کدام آماده است.

در پایان مجمع پس ازاستماع گزارش هیات مدیره توسط آقای دکتر حنیفی مدیر عامل شرکت وگزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 29/12/1393

2- تقسیم1630ريال به عنوان سود نقدی به ازای هرسهم مجموعا برابر10,595 میلیارد ریال

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار


نمودار مقایسه ای روند تغییرات بازار، ارزش دفتری و خالص ارزش داراییهای شرکت به ازاء هر سهم طی چهار سال گذشته:

گزيده اطلاعات (شرکت اصلی)

آدرس وبسایت شرکت:
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
چه فایده که پول ها زا نزد خودشان نگهداشته اند .
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
بنده یخدا این سودی که شرکت اعلام کرده تا به حال هیچ شرکتی پرداخت نکرده فقط یک دندان بر جگر گذاشتن می خواهد.تازه قراره بیشتر ان را در افزایش سرمایه اعمال کنندومقدار باقی مانده را بعد تقسیم کنند.