بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
مستطيل شيشه اي تالار

دو کلام حرف حساب

یکی از مهمترین و البته تأمل برانگیز ترین اتفاقات امروز بازار سرمایه ارزش معاملات در دو بازار بورس بود بطوریکه تا ساعت 10 امروز ارزش معاملات بورس 13 میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس حدود 15 میلیارد تومان بود و در آخر نیز میزان با کسر معاملات اوراق تفاوت چندان زیادی را با ساعات ابتدایی نکرد.
کد خبر : ۱۵۲۵۶۷
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 94.05.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 19 واحد افزایش به رقم 47404 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 83 واحد کاهش عدد 140401 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد افزایش به رقم 26425 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 32 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شپدیس" با 23 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 777 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 900 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 853 میلیارد ریال رسید.

روند تعادلی و البته کسل کننده بورس امروز هم ادامه یافت تا شاخص کل بعد از نوسانات زیاد در نهایت با رشد اندک 5 واحدی به کار خود پایان دهد، روندی که به جرأت می توان گفت در حال ساختن بزرگترین علامت سؤال های چند سال اخیر بورس در ذهن اهالی تالار است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، یکی از مهمترین و البته تأمل برانگیز ترین اتفاقات امروز بازار سرمایه ارزش معاملات در دو بازار بورس بود بطوریکه تا ساعت 10 امروز ارزش معاملات بورس 13 میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس حدود 15 میلیارد تومان بود و در آخر نیز میزان با کسر معاملات اوراق تفاوت چندان زیادی را با ساعات ابتدایی نکرد.

عملاً می توان گفت که نه تنها پولی وارد بازار سرمایه نشده بلکه همانی هم که بوده از این بازار خارج شده و تمام این اتفاقات در حالی رخ می دهد که امروز نقدینگی سرگردان جامعه رقمی در حدود 800 هزار میلیارد تومان عنوان شده، حال چرا این میزان نقدینگی به هیچ بازاری اعتماد و اطمینان ندارد و ترجیح می دهد در بالشت های مردم پنهان بماند سؤالی است که باید کارشناسان اقتصادی به آن پاسخ دهند.

اینکه هیچ بازاری برای حتی یک سوم این میزان نقدینگی هم قابل اعتماد و اطمینان نسیت نکته مهمی می باشد که مسئولین امر از آن غافل مانده اند.

از سوی دیگر هر روز در حال ایجاد یک رقیب جدید برای بازار سرمایه هستیم مثلاً سود سپرده بانکی را به 20 درصد و نرخ تورم را به 14 درصد می رسانیم، اوراق مشارکت با سود روز شمار 24 درصد و حتی 28 درصد تا زمان سر رسید عرضه می کنیم، نرخ ارز هم که پس از توافق هسته ای به جای کاهش، روند افزایشی گرفت تا همچنان سئوالات وابهامات موجود در ذهن سرمایه گذاران باقی بماند.

بر این اساس چگونه انتظار داریم تا شاهد بازار سرمایه ای پر رونق همراه با گردش پر حجم سهام شرکت ها باشیم؟ این بازار سرمایه با شرایط فعلی حتی توان رقابت با یک فروشگاه زنجیره ای را ندارد چه برسد به بازار پولی.

شاید وقت آن رسیده باشد که اندکی جسورتر و با نگاه بازتر تصمیمات اقتصادی را اتخاذ کنیم، به هر حال سرمایه گذار خصوصاً از نوع خارجی آن نیاز به انگیزه و اعتماد دارد. بنظر می رسد در شرایط فعلی تورم در حد معقول و مناسب مهار شده و نیاز است که از این پس به سراغ سیاست های ضد رکودی برویم تا آثار ورود نقدینگی به کشور از محل توافق هسته ای نمایان شود و سرمایه گذار نیز با انگیزه و امیدواری بیشتر به عرصه سرمایه گذاری در اقتصاد کشور وارد شود.

اینکه بخواهیم برای جلوگیری از ورشکستگی بانک ها نقدینگی را از صنایع به سمت این بازار هدایت کنیم تنها داروی مسکنی است که عوارض و درد ناشی از پیشروی بیماتری را به تأخیر می اندازد، اجازه دهید جذابیت برای سرمایه گذار خارجی برای حضور در اقتصاد و صنایع پر پتانسیل ایجاد شود نه اینکه صنایع سودآور کشور نگاه ملتمسانه به نقدینگی موجود در دستان خارجی ها داشته باشد، سرمایه گذار خارجی باید سبب توسعه اقتصادی شود نه اینکه مشکل اقتصادی را حل کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
با سلام ايا فكر ميكني كسي صداي شما را ميشنود خوب نگاه كن ببين فقط ما چند نفر فقط مانده ايم در بورسي كه ديگر رمقي برايش نمانده البته حق با مردم است با اين وزير نفت كه سهامدار پتروشيمي را مفت خور ميداند و وزير ارتباطات كه مخابرات را به جنگ ميطلبد رييس بانك مركزي كه جلوي تقسيم سود سهامدار متضرر را ميگيرد و بعد از يك سال فقط 1 تومن تقسيم ميشود بهره مالكانه معادن و واردات بي رويه همه و همه هر عاقلي از اين بازار بي نظم و ثباط فرار ميكند خودمان را گول نزنيم ما هم گير كرده ايم درود بر دكتر احمدي نژاد ياور سهامداران خرد.
عطا
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
اولن منم سهامدار خرد هستم و منم جزو مردم هستم اما انقدر جرات دارم که حرفم رو به اسم خودم بزنم و پای کس دیگه ننویسم. شماهم به نظرم بجای "مردمی" اسمتو بذار"4 درصد از مردم"
دومن میتونی به من بگی در دوران 8 ساله دولت عدالت محور پاکدست چند سالش بورس رونق داشت و چند سال به خاک سیاه نشسته بود ؟؟؟
بعیده که تو وامثال تو از اون دوران چیزی به ذهن داشته باشین یا اگه یادتون بیاد جرات بیان کردنشو داشته باشین اما ما یادمون نرفته و نمیره . به همین دلیل هم میگم که دیگه اون دوران برنمیگرده و تموم شده. تموم...
علی
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
با بخشی از مطالب شما موافقم . اما با درود شما بر کسی کهبلا سر مملکت آورد صددرصد مخالفم . معنا نمی دهد که من سود ببرمو شاد باشم ولی در عوضش مملکت ویران گردد.
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
منم با نظر علی اقا موافقم جمله آخرو حذف کنی بهتر میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
با وضعیتی که امروز چهارشنبه دیدیم شنبه صف های فروش رو خواهیم دید .
.







.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
افزایش سرمایه ذوب آهن مبارک سهامداراش
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
باید قبول کنید دولت اعتقاد چندانی به بورس ندارد بیخود دل خوش نباشید
کامیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
نقدینگی که عنوان کردین در بالشت ها نیست. بخشی از این نقدینگی به خاطر ریسکهای اتی و غیر قابل پیش بینی ناشی از حباب بدهی ها قفل شده. در واقع ماها داریم مصرفمون رو به تاخیر میندازیم چون چشم انداز اتی رو مه گرفته و نمیشه چیزی رو دید. بنابراین نقدینگی وارد بانکها شده و انجارو مطمن تر میدونه. بانکها هم در این شرایط اقتصادی دارن سودهای بسیار بالایی میدن وقطعا فقط دارن زمان میخرن. دولت هم دنبال شوک دادن نیس و خب این موضوع فقط داره رکود را عمیق تر میکنه سودهای بانکهارو کم میکنه و از جیب بورس خرج اقتصاد میشه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
پرداخت سود برای بانکها و موسسات مالی در ترازنامه بعنوان زیان میاد ومطالبات مشکوک الوصول بیش از آن حدی هست که انتظار آن میرفت اگر هرچقدر هم که سپرده جمع کنند باید منتظر یک سونامی بزرگ ورشکستگی در بانکها و موسسات کشور باشیم
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
فعلا از بورس بیاید بیرون اگه اشنایی دارین که میتونه براتون انجام بده برین تو فارکس فعلا بورس ایران سود ده نیست یعنی دولت نمیخواد چون بانک ها ورشکسته شدن
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
فارس گزارش می‌دهد
سایه شمشیر داموکلس تحریم بر سر ایران/ ابهام سوئیفت و پول بلوکه‌شده نفت در برجام
علی‌رغم تلاش مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، به نظر می‌رسد غرب با شیطنت و مبهم گذاشتن برجام درباره ۲ تحریم مهم سوئیفت و دریافت پول بلوکه‌شده نفت ایران، زمینه را برای امتیاز گرفتن از ایران در آینده با آویختن شمشیر داموکلس تحریم‌هایی که لغو یا تعلیق نشده‌اند فراهم کرده است.
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
به نظر من اين دولت از تكنوكراتهايي تشكيل شده كه از مكتب "كنز" پيروي ميكنن و اصولا اعتقادي به بازار آزاد ندارن. در تمام صنايع ميبينيم كه عملا مديريت شركتها رو خود وزرا به دست گرفتن وقتي بهره مالكانه اينقدر بالاست مديريت نميتونه به فكر توسعه باشه، وقتي قيمت خوراك و محصول پالايشگاهي رو خود وزير مشخص ميكنه و اينقدر حاشيه سود پايين در نظر ميگيره مدير عامل اون پالايشگاه اصلا چيكار ميكنه تو اون شركت، قيمت خودرو و سيمان و خوراك و محصول پتروشيمي هم همينطور. نرخ سود سپرده و وامهاي بانكي هم همين وضع و دارن پس در واقع مديريت تمام شركتها به طور غيره مستقيم دست همون كساني هست كه در زمان راي اعتماد گرفتن از مجلس ميگفتند " گروه بانها بروند كنار، ژنرالها دارن ميان" درست است اكثر حضرات از ژنرالهاي اقتصادي زمان خود بودند ولي آن زمان برميگردد به ١٠-١٥ سال پيش شايد بد نباشد اين ژنرالها ميداني هم به سربازان خود بدهند بلكه چابكي و جسارتي كه نياز اقتصاد ماست كمي برقرار شود
rrr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
در دولت 8 ساله روحانی وضع همینه
ناشناس
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
زبونتو گاز بگیر 4 سال برای همه کفایت می کنه.
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
این بلا ها آثار دولت قبل وتا حل بشه طول میکشه
اردشیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
درواقع باید گفت دولت همین جوریشو دوست داره !!!! حالا بورس هم شده مثل کل اقتصادما !! تمام روز پای سیستم میتونی چرت که نه حتی مفصل بخوابی !!!!!! ورشد اقتصادی ادعایی مسوولان رو درخواب ببینی !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
سلام یکانه راه احیائ اقتصاد ایران ترکیدن حباب مسکن است
فراموشکار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
یعنی بورس نیوز من موندم این همه تحلیلی که میزاری در راستای هم هستن، یا هر کی هر کیه.
یه روز می گی توافق بشه، یه روز کشتی نجات به مقصد برسه، یه روز می گی ظریفه و همه رو حریفه، یه روز می گی بذار انتخابات بشه بعد چنگ و دندون بچه ها رو نشونتون میدیم و ....
حالا خدا وکیلی تکلیف ما رو حداقل باخودت مشخص کن، با اینکه تاریکیه ولی کی به کیه.
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
دولت پیر انتخاب کردید توانایی اش ذز همین جداست
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
اولا بورس نیوز جان خسته نباشید بابت زحمات زیادی که میکشید.دوما ان دولتی که خودش را مردمی معرفی کرد و به همه انگ دزدی زد و ما به انها اعتماد کردیم حالا روز نیست که انواع اختلاس از ان دولت قبلی فاش نشود ومثل خنجر در قلب ما فرو نرود.حرف حساب گفتی حالا با حساب و کتاب بگو به کی میشه اعتماد کرد؟تازه حکم شرعی ما که رای دادیم و حق کس دیگر ضایع شد همش شد اختلاس چیه؟اگر روزی خدا بگه تو هم که رای دادی شریک جرم هستی تکلیف چی میشه؟حالا دیگه همه میترسیم به کسی اعتماد کنیم باور کن اگه تو بورس پیتزا هم بفروشند جرات خرید نداریم چه رسد به سهام پالایشی با این همه گزارش دروغ.معنی اصلاح قیمت شده رانتهای اطلاعاتی تا یک هفته بازار منفی بشه بعد دوروز سبز بشه تا جیب حقیقی بیچاره خالی تر بشه واعتماد به صفر رسیده تمام تحلیل های علمی غلط و بیفایده است یکی میگه به خط RSI نگاه کن از این پایینتر نمیاد میبینی بدتر شد و..... بازار سالم نیست و فساد موج میزنه وگرنه این همه نوسان طبیعی نیست پس حرف حساب یعنی ترسیدن و بی اعتمادی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
این دولت که به قول خودش با تدبیره باید یک فکری به حال اقتصاد بکنه اما با توجه به صحبت های رئیس دولت مبنی بر تک رقمی کردن نرخ تورم فکر کنم چهار تا صنعت و تولید کننده داخلی هم تا آخر این دولت ورشکست میشن و فاتحه!!! بورس نیوز جون بارها هم گفتم حرفات قشنگه اما جز ما بدبختا کسی آونا رو نمی خونه و بهش گوش نمی ده!!!
سهامدار
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
ضمن احترام به نگارنده یادداشت این که نقدینگی از بازار و معاملات خارج شده درست است اما جذب بازار دیگری نشده است بلکه آماده ورود پرقدرت به بازار است. شک نکنید متاسفانه با توجه به سیاست زدگی موجود و فقدان تحلیل اخبار منفی زود جای خود را باز می کند. همه بازارها در انتظارند. توصیه می کنم مقاله اقای عبده تبریزی در روزنامه دنیای اقتصاد 14 مرداد را بخوانید
ناشناس
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
همین مقاله ها رو خوندیم که حالا این شده حال و روزمون
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
متاسفانه وزاری دولت به غیر آقای ظریف،کارایی خوبی ندارند،الآن دیگه بهانه هسته ای تموم شد وباید یه فکر اساسی برای شرایط موجود وسامان دادن به صنعت کنند،وزرا باخصوصی خصومت نکنند وبه فرمایش دوست عزیز درکامنت اول(مردمی) وزیر ارتباطات با مخابرات خصوصی سرجنگ دارد،ووزیر نفت با پتروها.
ارشیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
پول تو بالشتها نیست پولها سپرده گذاری شده، بنا بر سیاست اقتصادی دولت، هیچ ادم عاقلی پولشو تو یازار ضررده نمیاره بلکه میذاره بانک سود بالای 22 درصد بدون ریسک و بدون نگرانی بدون زحمت و ....
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
20 درصد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
وضعیت بورس 94 بسیار خرابتر از بورس93هست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
ازشنبه صفهای فروش ستگینتر خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
شنبه همه سهامهایم رو خواهم فروخت دیگه قابل تحمل نیست
ناشناس
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
بازار های صعودی در بدبینی متولد و در تردید رشد میکند.عجب حرف قشنگی زده اون بابا.
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
من عاشق بورسم و به اون امیدوار آینده از آن ماست
بورس با پائین و بالا رفتن هاش زیباست تو سه سالی که واردش شدم با اینکه ضرر کردم اما میدونم روزی همه چیز خوب میشه ما بورسی ها باید امیدوار باشیم زندگی زیباست .....
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
همه جا ارومه ...
من چقدر خوشبختم ...
.......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
تا چند سال دیگه هم سهامداری معنا نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
این افرادی که الان دارن می نالن و می گن داریم خارج می شیم، از افرادی هستند که الان دارن سهم ها رو کم کم جمع می کنن. بورس به زودی رونق می گیره
ناشناس
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
رونق بگیره یا نگیره من که حالم از این بورس بهم خورده این دیگر چه جور مملکتی است اینقدر بی حساب و کتاب
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
بهتر نبود بجای دو کلمه حرف حساب تیتر میزدی:
احمدی نژادها نخوانند !!!
علی
FRANCE
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
بورس نیوز عزیز پول تو بالش باشه جاش امنتره تا بیاری تو بورسی که ریسک ضررش بالای 80درصده والا ما که جرفهای بازاریم 40درصد سرمایمون آب شد وعلیرغم میل باطنیم من اکثر پولمو از بازار خارج کردم و گذاشتم تو بازار فورکس به همه دوستانی که توانایی معامله تو بازار عرض جهانی رو دارن برن فورکس معامله کنن وگول باز شدن بازار عرض ایران رو هم لطفا نخورید چون بازار عرضی که دولت توش دست داشته باشه ،مطمینا بهتر از بازار فعلی نخواهد بود
ناشناس
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
فارکس
ارز
حرفه ای؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۶
سلام وقتی صنایع سودده نیستن بانکها از کجا سود به سپرده کذارها می دهند یک راه میتواند از طریق یارانها است بنزین 400 تومنی میزان یارانه 45 هزار تومن حالا بنزین 70 - 1000 تومنی چه میزان یارانه تولید می کند حا لا یارانه یک عده پولدار را حذف کردند سپرده کذاران باکها جه کسانی هستند همین پولدارها ویارانه با یک حرکت سفته بازانه دولت دوباره به همین قشر پول دار بر می گردد واما در مورد طرح سلامت همکانی در حوزه بهداشت می توان چندین سناریو تحلیل کرد که چکونه به مردم 5 در صد به مدت جداکثر 4 سال پرداخت می شود و 95 درصد استفاده براتی 5در صد به مدت چند قرن پرداخت می شود وچگونه با این حرکت به یک عده پر توقع عامدا وبا تبلیغات تقاظای تورمی قانونی .ومشروع ساحته ارائه وامتیاز داده می شود وکره کور تورم را افزایش دهنذ وبه قول خودشان کله پوکها که فقط بلدند با کلمات بازی کنند تورم را ناشناخته واسرار امیز جلوه دهند در حایکه رفع تورم بسیار کار ساده است و انهم عدم توجه به منطق است در اقتصاد وملتی که بامنطق بیکانه باشد حقش است هر گونه اراجیفی را تحیل بکیرد ودولتهای که بامنطق پیروزی ملی اسلامی ومکانی وزمانه بیکانه است واقعا همین مشود به امید سلامت و سر افرازی
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰
اقاواقعا کدوم نقدینگی؟!!!من باورندارم 800میلیاردنقدینگی دست مردم زیربالشتاشون نگهداری میکنن؟؟!!مردم دخلشون به خرجشون نمیرسه بااین سیاستهای رکودی که دولت ایجادکرده اقاکاهش تورم نخاستیم دست بردارین ازاین سیاستهای انقباضی پولی دولت بااین روش تولیدروبه خاک سیاه نشونده ازاینورکارخانجات هروزهزینه های تامین مواداولیش وغیره بیشترمیشه ازاینور جلوی افزایش قیمت محصولاتوگرفته بابا شمابرخلاف شعاراتون تولیدروخفه کردین
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
با سلام اقاي عطا اولا بايد در مطالبتون دقت كنيد بنده نظرم را گفتم و تا اخر پاي نظرم هستم . دوما تو نه شما . سوما 4 درصد كه هيچ گيريم فقط نيم درصد پس بايد استانه تحملمان بالا برود حرف خوب را با دليل بپذيريم .چهارم اينكه بپذيريم اگر مدعي هستيم شخصي بورس را قمارخانه ناميده از او نبايد اميد داشت چون به قول شما انها امار دروغ ميدادند و حرفشان را صريح ميزدند اما از دولتي كه مدعي راستگويي است و شما ميگوييد درست ميگويد فقط يك سوال اينكه از اواخر سال قبل ميگويند كه از ركود خارج شده ايم ولي انصافا تمام كارشناسان ميگويند ركود عميق تر شده پس چرا دروغ ؟و اگر شما كه خوب همه چيز يادتان هست اوايل دولت كه شاخصها به شدت بالا ميرفت و اقاي وزير اقتصاد ميگفت قيمتها حبابي است دولت اينقدر سهام را با قيمت بالا و حبابي به مردم فروخت معني اين كار چيست ؟ ايا دست در جيب مردم انهم مردمي كه با سرمايه اندك وارد شده بودند نيست؟ايا يادتان رفته كه دايما به مردم ميگفتند توزيع يارانه غلط است ويارانه توليد را نميدهند حالا همان اقايان حتي حاضر نيستند كه يارانه ثروتمندان را قطع و به توليد بدهند .و ايا انطور كه ميگفتند ارزش پول ملي نابود شده ايا كسي به احيا ان اقدام كرده يا برعكس خودشان جلوي كاهش قيمت دلار را ميگيرند .در پايان ميتواني جواب دهي ايا مفت خور خواندن سهامدار لحني خوب است كه از يك وزير عنوان شود . در ضمن در پاسخ علي اقا عرض كنم كه هيچ كسي در قبال سود خودش حاضر به نابودي مملكتش نيست ولي اينطور كه ما ميبينيم و البته شما بهتر از ما ميبينيد يك سري به همين شركتها و گزارشات فعليشان بيندازيد تا ببينيد چطور كارخانه ها تعطيل و زيان ده ميشوند تا پولها در بانك مانده و مردم سود بدون ريسك و كار بگيرند . از شما بزرگواران ممنون هستم .
عطا
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
1- نظرت رو به اسم خودت بگو و پاش وایسا. از اسم مردم سواستفاده نکن. اگر از لفظ تو استفاده میکنم دلیلش اینه که بدونی یک نفر هستی و بیخود خودت رو مردمی ندونی.
2- نیم درصد که سهله حتی یک نفر از 80 میلیون نفر هم حق داره نظرشو بگه. آستانه تحمل ما در برابر همه اونایی که بی غرض و مرض حرف میزنن بالاس. اما جلوی اونایی که مغلطه کاری میکنن ساکت نمیشینیم.
3- ما نگفتیم کسی آمار دروغ داده. گذر زمان و نتیجه اعمالشون داره اینو نشون میده. زندانی بودن دوستان به دلیل فساد اقتصادی داره اینو نشون میده.
4- ماکه هیچ وقت به اونی که بورس رو قمارخونه میدونست امید نداشتیم و اعتماد نداشتیم و نداریم اما نمیدونم شماکه بهش اعتماد داری و هرروز بهش درود میگی تو این قمارخونه چیکار میکنی !!!
5- اینکه اقتصاد مملکت همیشه گرفتار رفتار هیجانی باشه و از اصول اقتصادی پیروی نکنه و قابل پیشبینی نباشه اصلا چیز خوبی نیست و این وظیفه دولتهاست که با ابزار لازم جلوی اون بایستن. نه اون هیجان اول این دولت برای بورس خوب بود و نه این رکود بی دلیل الان خوبه. اما اینو من هم قبول دارم که هدف وسیله رو توجیه نمیکنه و حرفای بی پایه و اساس تنها نتیجش سلب اعتماده. اصلا مشکل من و امثال من با دولت قبل فقط همین بود. حالا همش بیان بگن از رکود دراومدیم و چه و چه ... تا وقتی مردم اینو تو زندگیشون حس نکنن هیچ فایده نداره. اینو هم تو قبول کن بلایی که در 8 سال سر مملکت اومد و یه گوشش اینه که آقای اژه ای میاد میگه از بیان اتهامات آقای بقایی معذورم حتمن نیازمند معجزس تا برگردیم به سال 84.
6- ارزش پول ملی هنوز احیا نشده منم قبول دارم اما حداقل کم شدن ارزشش به حداقل ممکن رسیده و در همون حد لجن مال شده توسط دولت قبلی باقی مونده. اگر هم کارخانه ها تعطیل و زیان ده شدن و دولت کمکی از دستش برنمیاد دلیلش اینه که دارن دنبال درآمدهای 8 ساله دولت قبل میگردن ببینن کجاهاس که بتونن برگردونن و به بنگاههای اقتصادی بدن. نمیتونن که بی پشتوانه پول چاپ کنن. البته امیدوارم پیدا کنن و درست مصرفشون کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
بورس نیوز عزیز یه پیشنهاد میدم تو هم این سایت بورس نیوز رو بفروش با پولش برو صفا کن کلا بورس بازی رو هم بذار کنار. این بورس مثل یک سیاهچاله هست فقط پول رو میبلعه، پولی ازش خارج نمیشه. سایتو واگذار کن برادر من برو با پولش خارج صفا کن. والسلام
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵
اگر دولت بدهی خودش به بانکها را پرداخت کند نصف مشکلات حل میشود. فعلا چون دولت به بانکها بدهی کلان دارد باید در مقابل سیاستهای اقتصادی بانکها تسلیم شود و کمبود نقدینگی بانکها و همچنین کمبود بودجه خودش را از جیب سهامداران و بخش تولید و افزایش نرخ حاملهای انرژی تامین کند. دولت تا کنون نتوانسته به هیچکدام از وعده های اقتصادیش جامه عمل بپوشاند و مردم دیگر فریب وعده های بدون عمل دولتمردان را نمیخورند.
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۱
تو دوران خوب بورس پول یه پراید صفر داشتم ریختم توی بورس تا با این پول به تولید و اقتصاد مملکتم کمکی در حد و انداره خودم کرده باشم البته دروغ گفتم اگه بگم برای سود خدم هم نبود اما حد اقل در بد بینانه ترین حالت باید به 80 در صد پول خودم میرسیدم ، بورس که ریخت پولم رسید در حد یه پژو 2000 مدل 72 ، 6 تومن دادم خریدمش که در عید بی ماشین نباشم حالا مرتب اخبار بورس رو میبینم اما چطور باید اعتماد کنم بیام دوباره توی بازار پولم و وقتم رو بزارم ؟؟ اکثر مردم همین بلا سرشون اومد و درد بازار های ما چه مسکن و چه بورس بی اعتمادی مردمه مردم دستشون ترسیده دولت هم بجای جلب اعتماد مردم یا میاد کارشناسها رو میاره نظر پرت و پلا بدن یا به سرمایه گزارها توهین میکنه
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
"رشد اقتصادي تابعي از شخصيت يك ملت است" برنده جايزه نوبل در اقتصاد سال 2006. مثال كره جنوبي