بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
چراغ معاملات امروز باز هم قرمز بود و معامله گران و سرمایه گذاران هم پشت این چراغ قرمز در صف های فروش ماندند.
کد خبر : ۱۵۳۵۰۱
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.06.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 320 واحد کاهش به رقم 45475 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 982 واحد کاهش عدد 137403 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 179 واحد کاهش به رقم 25377 واحد رسيد.

همچنین در این روز "همراه" با 34 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 62 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد کاهش به رقم 726 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1381 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 460 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، چراغ معاملات امروز باز هم قرمز بود و معامله گران و سرمایه گذاران هم پشت این چراغ قرمز در صف های فروش ماندند.

با ادامه این روند نزولی که تا افت شاخص تا نزدیکی مدار 63 هزار تایی پیگیری شد، آنچه مسلم به نظر می رسد اینکه گویا چراغ بورس خراب است و قرار شده از این پس تنها رنگ قرمز را نمایش دهد. بدین ترتیب رنگ غالب امروز در تمامی تابلوها قرمز بود وکمتر نمادی در تالار شیشه ای پیدا می شد که رنگ سبز را به خود ببیند. در صفحه اصلی سامانه معاملات هم تنها نماد "همراه" بود که توانست همانند دو سه روز قبل، روی شاخص کل تأثیر مثبت اعمال کند؛ بطوریکه خریداران در این نماد شاهد دست به دست شدن این سهم بین حقوقی ها بودند.

اما سایر گروه ها همگی به صورت دسته جمعی در مدار نزولی طی طریق کردند و "فارس" و "حکشتی" به همراهی یکدیگر یدک کش شاخص برای کاهش 454 واحدی بودند تا به نوعی بازار وارد فاز هیجان فروش سهام شود.

بدین ترتیب شکل فرسایشی و رکود بورس امروز بیشتر به سمت منفی بود تا انتظار برای رونق بازار بازهم از چشم سرمایه گذاران دور بماند و برخی حتی به دلیل خستگی ناشی از این وضعیت فرار را بر قرار ترجیح دهند و دست به فروش سهام بزنند.

چالش کم واکنشی بازار به اخبار مثبت هم که همچنان بر سر بازار سایه افکنده تا هیچ یک از گروه های سرمایه گذاری حتی نوسان گیران از این اوضاع راضی نباشند.

در این حال و روز بازار، افت بهای جهانی نفت و نگرانی از کسری بودجه کل کشور همزمان با چشم انداز نه چندان روشن قیمت کامودیتی ها قوز بالای قوز شده تا دست تحلیلگران را برای پیش بینی روند آتی ببندد.

تنها گروه خوش بخت این روزها نماد قندی ها هستند که امروز هم همچنان به رشد قیمت سهام خود تمایل داشتند. در همین حال اما نرخ شکر خام در بازارهای جهانی به پایین ترین سطح خود در هفت سال گذشته تنزل یافته و قیمت هر پوند آن به 10.44 سنت رسیده که نسبت به نرخ قبلی 1.7 درصد تنزل داشته و بایستی در بیان علت این نزول قیمت گفت: رشد چشمگیر تولید نیشکر در جنوب مرکزی برزیل بر نزول قیمت شکر فشار وارد ساخته است.

اما در این فضا که مدت هاست بورس شرایط فرسایشی در اختیار دارد، کاهش ارزش سهام بورس چین در پی بروز بحران در این کشور، به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز سرایت کرده؛ بطوریکه با کاهش حدود 9 درصدی ارزش سهام در چین طی روز گذشته، همراه با افت ارزش برابری دلار و تنزل بهای کالاها، زنگ های خطر در بازارهای سر تا سر جهان به صدا درآمده و وحشت سرمایه گذاران را برانگیخته است که این نگرانی موجب گردید مقامات آمریکایی با سرایت این روند از بورس های اروپایی مجبور شوند کلیه معاملات آتی بورس نیویورک را طی روز گذشته به حالت تعلیق درآوردند.

اما نکته جالب همین جاست که در حالی در سایر بورس های جهانی زنگ خطر افت ارزش سهام به صدا درآمده که بورس ایران که ماه هاست دچار این روند نزولی بوده، به جای زنگ خطر در اقدامی عکس به بهانه مناسبت های مختلف زنگ معاملات بورس را به صدا در می آورد. حتی در طی یکسال و نیم اخیر و در روزهایی که روند نزولی شدید و هیجانی در بازار حکمفرما بود هم چنین تصمیمی برای کاهش رفتارهای غیر منطقی و احساسی گرفته نشد. گرچه شرایط این روزهای بازار که تنها به مدد معاملات عمده و عرضه های بلوکی سرپا ایستاده کم از تعطیلی ندارد! به هر حال به نظر می رسد بایستی خود را برای ورود شاخص به مدار 63 هزار واحدی طی معاملات روزهای آتی آماده کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
مبارک طیب نیا و روحانی و دار و دسته کلید ساز که سهامداران بیچاره رو گول زدند,واقعا امید به زندگی,تو ایران صفر هم کمتره لعنت به من برای جوانی,از دست رفتم تو این مملکت که یه روز,خوش ندیدم مسولان مرفه بی درد ما هم خدایی داریم
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
یا امام رضا ! امشب شب میلادته . وقتی اسمت میاد دلای خیلی از ماها میلرزه و چشمامون خیس اشک میشه.
یا امام رضا تو این مملکت گوش شنوا وجود نداره اما زبون برای لرزوندن و خالی کردن دل زیاد هست.
یا امام رضا با لطف و کرم و عنایت و رافتت و به یمن و برکت این شب عزیز حال و روز بورس مارو یه چرخش اساسی بده. خیلیا تو این بازارسرمایه زندگیاشون در حال نابودیه.
امام رضا الان دیگه تو تنها گوش شنوای ما هستی. حال دل خراب مارو دریاب...
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
سلام دو هفته قبل شما به نقل اقاي عبده تبريزي نوشته بوديد بورز منفجر ميشود ويک راست بالا مي رود من همان موقع کامنت گذاشتم به حرف پول دارها نبايد گوش.کرد چون انها راز موفقيت خودرا مجاني در اختيار ما نميگذارند وحالا هم داريم ميبينيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
بورس نیوز تاپایان سال شاخص نزولی است و مقصد آن 55 هزار واحد.
تمام شد و رفت.
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
بازار سهام فقط ذوب کردن را نشانه گرفته است رشد وجهش معنا ندارد گره بورسی معنا ندارد سهام بعضی از شرکتها ی بورسی اخبار خوب دارند ولی شاهد افت قیمت سهمشان هستند چرا بایستی اینگونه باشد؟ ذوب اهن و......
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
بورس نیوز یادته اونروزی که توافق شد اومدی به دلواپسان گفتی هیس!!! دیگر تمام شد.....آن روز موعود فرا رسید... و هیچ اتفاقی برای بورس نیفتاد...میدونی چرا؟
چون به قول آن مرد شریف محمود احمدی نژاد که گفت این کاغذ پاره ها هیچ تاثیری در اقتصاد ما ندارد....حالا فهمیدیم که واقعا هیچ تاثیری ندارد....آمریکایی که به دنبال سرنگونی حکومت ایران است اگر بداند ایران نفعش در توافق هست هیچگاه توافق نمیکرد... آمریکا کلاه گشادی سر مردم ایران گذاشت.....اون هیچگاه توافق را اجرایی نمیکند ....فقط ادای مذاکره و توافق را در می آورد.....به قول رهبری عزیز آنها عهدشکنند و هدفشان فقط از اینکارها گرفتن وقت ملت ایران است....
2 سال است با اینهمه تحلیگرهای با سابقه ات به سهامداران وعده بهبود بورس را میدهی ولی هر روز بدتر می شود.....اینبار باید به خوت بگویم هیسسسسس و خواهشن دیگر چیزی ننویس......
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
لااقل یه بهانه دست دولت امد برای حمایت نکردن از بورس.

ولی اقای روحانیت همکاریت را بی پاسخ نخواهیم گذاشت

زمان رقص شتری ما سهامداران هم میرسد

همانطور که به اوج بردیمت سقوط آزاد از نوی بورس را یادت میدهیم

هیچ وقت این را فراموش نکن.
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
بله
دوستانی که به تدبیر و امید رای دادند حالا تحویل بگیرند
ما که هرچی گفتیم کسی گوش نکرد
البته هنوز مانده
ولی خواهشا رفقا انتخابات بعدی این روزهارو فراموش نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
تنها راه نجات بورس عزم جدی دولت برای پاکسازی بازار از وجود دلالان است. وگرنه سهامدار عادی هیچگاه سهم خود را با بهای پایین نمیفروشد. این دلال است که با فروش اندک سهمی زیر قیمت بازار مردم را فریفته و هر روز سودهای میلیونی به جیب میزند.
همین روزهاست که گند کارهای این قبیل افراد که حتما دارای باند و گروه و برنامه هستند در خواهد آمد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
بورس ایران شبیه اون بیماری که همه از اون قطع امید و اونو به حال خودش رها کرده اند حتی سهامدار ها
از روزی که تیم اقتصادی دولت جدید روی کار آمد آنقدر دارو های مختلف و سمی به خورد اون دادن که اگر فیل هم بود از پا در می امد چه برسد به این تفلک بورس
نباتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
بورس آمریکا به سفته بازی کشیده نشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
اگه بورس رو تعطیل کنن که دولت درآمدشو از دست میده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
چین فوری نرخ بهره رو کم کرد تنها سهامدارای ایران بی ارزشند
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
هاشا به کرم دولتمردان آمریکایی که لااقل پس از افت بورسشان آنهم فقط 4% مبادرت به تعطیلی بورس کردند . متاسفانه دولت و مقامات پاک دست جمهوری اسلامی 70-80% سرمایه مردم را نابود کردند ولی حتی ذره ای هم ککشان نگزید. چه کسانی که در این دو سال زندگیشان نابود شد چه خانواده هایی که از هم گسست و به تباهی رفت ولی مسیولین بیشتر فکر و عملشان بدنبال حماس . لبنان . یمن و.....
گلنسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
زنده باد دولت تدبیروامید .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
هر سهم بیش از ده هزار نفر سهامدار دارد که بیشتر انها معامله گر نیستند یکی پول لازم میشه سهم میذاره برای فروش یکی ارث گیرش امده برگه سهم با انحصار ورثه اورده برای فروش باید خریدار باشه وگرنه فروشنده میذاره در منفی کامل اما حمایت از بازار بورس همه کشورها انجام میدهند در وال استریت سهامداران چادر زدند شب همانجا میخوابیدند دولت میلیاردها دلار تزریق کرد حالا بورس ما تزریق پول نمیکنه لااقل از صنایع حمایت کند مالیات انها کمتر کند قیمت انرژی را تغییر بدهد تکلیف عوارض و نرخ خوراک مشخص کند اگر بورس به این شکل باشد هیچ صنعت جدیدی ایجاد نخواهد شد هیچ طرح توسعه و اشتغالی اجرا نخواهد شد نمیدونم چه فکری میکنند اینا فقط مشخصه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
فرق کشورهای جهان سوم با کشورهای صنعتی و پیشرفته اینجا اشکار میشه.
تا یه روز میبینن بورس کشورشون داره پایین میاد زود بازار را تعطیل میکنن تا سهامداران و صنعتشون بی خودی میلیاردها دلار ضرر نبینن.
اونوقت بازار ما نزدیک به 2 سال میشه که افت بیش از 50درصدی داشته ولی هیچ کس این فاجعه رو نمیبینه چه دولت مردان په مجلسیان هنوز نخواستن بفهمن که میلیاردها تومان پول بی زبون که هر روز تو بازار سرمایه میشوزه سرمایه کشور هستش هر چقدر بنیه بازار سرمایه ضعیف بشه کل کشور اسیب پذیر میشه.
ولی حیفففففففففففففف
اونا کجا ما کجااااا
نارون
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
رییس جمهور باید به همه اعلام کنه که موقع تبلیغات انتخاباتی در مورد بورس چرا دروغ گفت ... چرا????
علی
GERMANY
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
تحلیل تکنیکال بزارین تحلیل قوی بزارین از گفته ها و شنیده ها فاصله بگیرین ما پیشگویی نمیکنیم قمار نمی کنیم ما ترید بر اساس واقعیت میکنیم کمتر احساساتو تو تحلیلاتون دخیل کنید دیگه بسته...
حمیدی
SOUTH AFRICA
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
بورس آمریکای جنایتکار 600 واحد ریزش داشت متوقفش کردند
بورس وطن اسلامی بیش از 20000 واحد ریزش داشته یک نفر پیدا نشده علت را توضیح بده و چاره ای تدبیر کنه!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
سلام برای یک مرده مرثیه باید خواند ؟؟
علی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
واقعیت این هست که دولت تمام همتش رو برای جلوگیری سیستم بانکی ازورشکستگی گذاشته ومطمیینا این دستکاری تو بازار پول به زودی صداش در می یاد واز بانکها وموسسات غیر مجازوضغیف هم شروع می شود واقعا دوستانی که تو این موسسات سرمایه گذاری کردن بدونن دارن قمار می کنن ،وامیدی هم به سوددهی بازار سرمایه تاپایان سال نیست
شیشه ابگینه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
سهام خوب الومتک وشیشه ابگینه به قیمت 50 تا 70 تومان رسیده است ایا این اینگونه کاهش موجب بیماری نمی شود؟ موسسه اعتباری توسعه سهم را به قیمت 155 تومان فروخته با پذیره نویسی ها بعد از 5 سال قیمت سهم شده 50 تومان موسسه توسعه 4 سال است سود سهامدار خودش را پرداخت نکرده است
نادر سهرابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
سلام تنها راه موفقیت سرمایه گذاری و خرید سهام در بورس ایران، فقط به چهار چیز بستگی دارد:
1-ثبات ارز با مدیریت دولت(کشور)بمدت بسیار طولانی (مثلاً20سال).
2- افزایش و رونق تمای محصولات تولیدی در سطح کشور.
3- کاهش نرخ سودهای بانکی
4- کاهش (مالیات، عوارض،مصرف،آب و برق،تلفن،گاز و...) که تمامی اینها با یک هدف محقق خواهد شد و آن تعامل و پیوند دوستی و تجارت با همه دنیاست.