بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر : ۱۵۳۷۰۲
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، بحران بورس چین که به بورس آمریکا نیز کشیده شده است، انتقاد نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به همراه داشته است.
   
این موضوع به اندازه ای مقامات آمریکایی را خشمگین کرده است که به موجب آن، اسکات واکر – فرماندار ویسکانسین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – لغو سفر رییس جمهور چین را خواستار شد.

واکنش دونالد ترامپ – نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – نیز به این موضوع جالب است. ترامپ اظهار داشت اگر وی میزبان رییس جمهور چین در آمریکا بود، به جای یک ضیافت باشکوه، او را به مک دونالد دعوت می کرد.

قرار است مارکو روبیو – سناتور فلوریدا – و اسکات واکر که هر دو از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، روز جمعه با محوریت سیاست خارجی آمریکا دسخنرانی کنند. موضوع اصلی سخنرانی مارکو روبیو چین خواهد بود.

جان هانتسمن – سفیر سابق آمریکا در چین – با انتقاد از واکنش نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت طبیعی است نامزدهای انتخاباتی در قبال مسائل مختلفی به ویژه در زمینه سیاست خارجی مواضع تندی داشته باشند. چرا که آنها می کوشند تصویری قاطع و جدی از خود در انظار عموم به نمایش بگذارند.

تحرکات چین در دریای جنوبی چین،  ادعای حملات سایبری علیه آمریکا، نقض حقوق بشر و کاهش ارزش یوآن – واحد پول چین --  بیش از گذشته رابطه این دو کشور را تهدید می کند.
 هانتسمن رابطه آمریکا و چین را به علم فیزیک تشبیه کرد و اظهار داشت هرعملی از سوی آمریکا، واکنش متناسبی را از طرف های چینی به همراه دارد.

جان هانتسمن بر این باور است که عناد مقامات آمریکایی با چین در نهایت به تجدید نظر این کشور در خصوص رابطه با آمریکا در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی منجر خواهد شد. هانتسمن مدعی شده است اختلافات این دو کشور سرانجام به رویگردانی چین از آمریکا منجر خواهد شد، تا جایی که این کشور قدرت دیگری را جایگزین آمریکا خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر