بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت پس از 71 روز

پس از مدت ها بازار سرمایه شاهد رنگ سبز و شور و حال مثبتی در بین سهام شرکت ها و اهالی خود بود اتفاقی که داشت کم کم بدست فراموشی سپرده می شد بطوریکه رشد بیش از 100 واحد شاخص کل نزدیک به 71 روز کاری بود که اتفاق نیافتاده بود و اهالی تالار اغلب با رنگ قرمز خو گرفته بودند.
کد خبر : ۱۵۳۷۱۰
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.06.07 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 227 واحد افزایش به رقم 45678 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 231 واحد افزایش عدد 137819 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 96 واحد افزایش به رقم 25478 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 38 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 12 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 9 واحد افزایش به رقم 738 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1049 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 972 میلیارد ریال رسید.

پس از مدت ها بازار سرمایه شاهد رنگ سبز و شور و حال مثبتی در بین سهام شرکت ها و اهالی خود بود اتفاقی که داشت کم کم بدست فراموشی سپرده می شد بطوریکه رشد بیش از 100 واحد شاخص کل نزدیک به 71 روز کاری بود که اتفاق نیافتاده بود و اهالی تالار اغلب با رنگ قرمز خو گرفته بودند.

بر اساس گزراش بورس نیوز، روند صعودی بازا سرمایه طی روز جاری چند نکته خاص را به همراه داشت که تا حد زیادی قابل توجه می باشد.

نخست آنکه رشد قیمت سهام شرکت ها طی معاملات امروز شاید بی ارتباط با صحبتهای وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری استان فارس نباشد، چرا که طیب نیا در این جلسه سخنانی را به زبان آورده که اهالی تالار پیش تر از اینها منتظر بیان آنها بودند. چرا که طیب نیا مدیریت بدهی های دولت و انجام پرداخت به بخش خصوصی و پیمانکاران به همراه اصلاح نظام مالیاتی را از اولویت های دولت و وزارت اقتصاد بیان کرده بود لذا بنظر می رسد این موارد و اجرای آنها پس از اجرای توافق هسته ای و اعلام نظر کنگره آمریکا دست یافتنی باشد.

از سوی دیگر زیر اقتصاد اعلام کرده بود که با رفع تحریم ها در صورت افزایش درآمد باید بخش قابل ملاحظه ای حداقل 10 هزار میلیارد صرف افزایش سرمایه بانک ها شود لذا در این مورد نیز پیش بینی می شود بانک ها برای افزایش سرمایه باید با حمایت قیمتی سهام مواجه شوند که این موضوع برای بانک ها دارای قیمت پایین تر از اسمی بیشتر خواهد بود.

اما نکته دیگر ارزش معاملات امروز بود، در جایی که ارزش معاملات اندک و اکثر غریب به اتفاق بازار مثبت است یعنی پولی هر چند اندک از خارج بازار سرمایه وارد شده است که این موضوع نیز قابل توجه و تأمل می باشد.

در نهایت امیدواریم که این روند تنها برای دلخوش نمودن زودگذر اهالی تالار نباشد و بتوان بر روی تداوم آن حساب کرد. البته تداوم همراه با افزایش ارزش حجم معاملات و اگرنه این حجم و ارزش همان آتش تندی است که زود فروکش می کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
به نظر من با این فروشهایی که شنبه دیدیم این سبزی تا یکشنبه هم دوام نمياره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
درسته البته اگه حقوقی ها بگذارند و بعضی حقیقی ها نترسند من به دوستان پیشنهاد می کنم برای فروش عجله نکنند آینده بسیار روشن تر از الان است دیگه اوضاع از این بدتر که نمیشه این قیمتا برای سهم هایی که داریم فکر نمی کنم دیگه تکرار بشه این یه واقعیته یه ذره صبر کنید تا بازار مثبت میشه نفروشید دست نگه دارید اگه به پولتون نیاز ندارید سهماتون رو نفروشید این همه مدت صبر کردید ۴ ماهم روش البته من اصرار ندارم اما هر چی خبر و تحلیل می خونم نشون میده آینده بازار مثبت تر از الانه به خصوص از اواسط امسال و از سال بعد. انشاالله تمام این 60 -70 درصد ضررمون جبران میشه شایدم تا آخر 95 یه سود درست و حسابی کردیم اگر نه بالاخره اصل پولمون رو می تونیم برداریم و اون موقع هر کی خواست بره بیرون فراموش نکنید اگه ما حقیقی با هم متحد بشیم می تونیم کارای بزرگی انجام بدیم. پر سود باشید
جمشید
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
با نظر شما کاملا موافقم بورس کمی صبوری هم میخواد شاید بگید چند ماه یا حتی چند ساله صبر کردیم اما این دلیل نمیشه آتش به مالمون بزنیم من 12 ساله تو بورسم فنی چیزی حالیم نیست اما از صبوری تا حالا ضرر نکردم یک ماه فقط یک ماه اگر نفروشیم نتیجه اش رو خواهید دید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
فقط یک نوسان کوتاه مدت بود.
شاخص همچنان تا 55 هزارتا نزولی است.
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
اگه سفته بازها بذارند
ساري
ROMANIA
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
هنوز اتفاق مثبتي از گشايش بين المللي نرخ خوراك وبهره مالكانه معادن و غيره نيست و اين يك پول بك مي باشد ولي انتظار مثبت بودن تا نتيجه تصويب و وتوي اوباما مي تونه دليلي براي ادامه راه باشد كه اون به نظر كوتاه مدت باشه بايد تصميم گيري اساسي و بنيادي بورس رو به حالت اوليه بر مي گردونه ولا غير
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
زیاد نمی توان دل خوش کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
سلام اینکه دولت از ارائه لایه برجام به مجلس خود داری می کند نشانه بی اهمیتی دولت به مجلساست وبی تدبیری نسبت به منافع ملی و امنیت ملی است وبی اعتبار نمودن قانون کذار است وهر لایحهای که به مجلس میرود قرار نیست حتما تصویب شود والزام اور باشد ومجلس می خواهد توافقنامه را نقد وبررسی و تحلیل نماید به این دلیل که دراینده بسیاری از قانونها و مقررات از دل همین برجام بیرون می اید ومجلس از الان باید دور اندیشی کند در ضمن ندادن برجام به مجلس می تواند در اینده رانت وفساد های کوناکون ومسائل به وجود اورد که مسئولیت ان بر دوش این دولت 4 ساله می افتد
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
دوستان پول بکی بیش نیست . از فردا بازار با مثبت شروع میشه ولی با عرضه های آبشاری به سمت منفی میل می کنه .پس از خرید هیجانی پرهیز کنید
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
آقا 71روز که نوشتی اشتباهه؟؟
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
آقا 71روز که نوشتی اشتباهه؟؟