بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر : ۱۵۳۸۳۲

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: در آخرین جلسه‌ای که برای پیگیری مشکلات سپرده‌گذاران موسسه میزان با حضور وزیر دادگستری، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس‌کل بانک مرکزی، معاون دادستان کل و تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، چهار راهکار برای رفع مشکلات سپرده‌گذاران میزان موردبررسی قرار گرفت.

ثروتی افزود: یکی از راهکارهای ارائه‌شده توسط آقای سیف رئیس‌کل بانک مرکزی این بود که مجوز بانک و موسسه مالی اعتباری میزان به سرمایه‌گذاری که دارای 10 میلیون دلار سرمایه باشد واگذار شود.

وی اظهار داشت: شنبه گذشته دو نفر از سرمایه‌گذارانی که برای سرمایه‌گذاری در این موسسه اعلام آمادگی کرده بودند مبالغی را به‌حساب بانک مرکزی و صادرات واریز کردند به همین سبب قرار است در صورت موافقت مراجع ذی‌صلاح در ادامه راه، انتقال مجوز این موسسه مالی و اعتباری منحل شده انجام شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، گرمه، جاجرم و رازو جرگلان گفت: راهکار دوم، فروش اموال غیر نقدی میزان برای پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران است.

ثروتی اظهارداشت: راهکار سوم نیز فروش اموال کسانی است که اقساط وام‌های اخذشده خود از میزان را پرداخت نمی‌کنند.

وی افزود: 17 نفر در کشور وجود دارند که یک هزار و 350 میلیارد تومان از این موسسه وام گرفته‌اند اما نسبت به پرداخت آن اقدام نمی‌کنند. به همین سبب قرار است از طریق دادستان کل اموال این افراد به فروش برسد.

وی درباره راهکار چهارم نیز گفت: قرار است بانک صادرات با حمایت بانک مرکزی برای پوشش بدهی‌های سهام‌داران و سپرده‌گذاران خرد از طریق ایجاد یک خط اعتباری اقدام کنند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اکنون تمام این چهار راهکار در حال اجرا و پیگیری است اظهار امیدواری کرد که بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و بانک صادرات ظرف مدت یک‌هفته‌ای که اعلام کرده‌اند این اقدامات را به انجام برسانند و مشکلات مردم هرچه سریع‌تر حل شود.

ثروتی خاطرنشان کرد: بعضی افراد در سایت‌های خود اعلام کرده‌اند که این سرمایه‌گذاران کلاه‌بردار هستند. این در حالی است که وزارت اطلاعات و بانک مرکزی صلاحیت این افراد را تأیید می‌کنند.

وی بابیان اینکه این سخنان سبب می‌شود فعالیت سپرده‌گذاران متوقف‌شده و دلسرد شوند تصریح کرد: این سرمایه‌گذاران نسبت به این ادعاهای مطرح‌شده به مراجع قضایی طرح شکایت کرده‌اند.

ثروتی در بخش دیگر سخنان خود گفت: پنج‌شنبه هفته گذشته در جمع سپرده‌گذاران این موسسه که در مشهد تجمع کرده بودند حضور یافتم که طی آن پنج نماینده از میان این افراد برای پیگیری وصول مطالبات کل سپرده‌گذاران میزان انتخاب شد.

وی درباره میزان بدهی و دارایی موسسه میزان نیز گفت: این موسسه سه هزار و 300 میلیارد تومان از سپرده‌های مردم را در اختیار داشت که دو هزار و 300 میلیارد تومان را در قالب وام به مردم داده بود.

 طلب 780 میلیارد تومانی میزان از پدیده

ثروتی افزود: این موسسه 780 میلیارد تومان از پدیده طلب دارد و حدود 600 الی 700 میلیارد تومان نیز اموال دارد که نشان‌دهنده مثبت بودن تراز مالی این موسسه است و به همین سبب جای نگرانی برای سپرده‌گذاران وجود ندارد.

وی تأکید کرد: به سبب اینکه مسیر پرداخت مطالبات سپرده‌گذاران میزان کوتاه شود راه سرمایه‌گذاری انتخاب شد تا نگرانی مردم نیز رفع شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
خوب سوال ساده این است که چقدر از این مطالبات قابل وصول است طلب لاز پدیده را که باید سوخت شده فرض کرد اگر سایر مطالبات هم به همین شکل باشد که واویلا در ضمن منظور از دارایی ها چیست اگر منظور مکان شعب باشد باید پرسید در شرایط فعلی آیا قیمت گذاری واقع بینانه صورت گرفته؟
مبلغ اسلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
امیدواریم که از ابتدای سال تحصیلی در محیط مدارس و دانشگاه ها و حوزه کارنامه خوبی از حکومت اسلامی داشته ودر تبلیغ آن در کشور و نهایتا در تبلیغات برون مرزی موفق باشیم.معمولا با صحبت و حرف نمی توان تبلیغ اسلامی داشت آن عمل اسلامی که موجب تبلیغ حکومت اسلامی می شود . حال ببینیم سران کشور ماچه توانایی در حل اشتباهات نظام در موسسه میزان خراسان دارند.
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
ثروتی خاطرنشان کرد: بعضی افراد در سایت‌های خود اعلام کرده‌اند که این سرمایه‌گذاران کلاه‌بردار هستند. این در حالی است که وزارت اطلاعات و بانک مرکزی صلاحیت این افراد را تأیید می‌کنند.
این سخن از زبان نماینده مجلس شیروان آقای عزیزی بیان شده نه جای دیگه فیلمش هم که تو مجلس مصاحبه کرده موجوده .
ما که میدونستیم فقط عنگ زدن بوده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
چه طور شد از اون می گفتین این مؤسسه مجوز نداشته حالا صحبت از انتقال مجوز مؤسسه می کنین ما که نفهمیدیم چی شد بالاخره مجوز داشته یا نه