بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر : ۱۵۳۹۷۹
به نقل از مسیرآنلاین، آخوندی تعبیر جدیدی را برای مسکن مهر جایگزین «مزخرف» کرد؛ به گزارش مسیرآنلاین آخوندی که با «مزخرف» خواندن مسکن مهر، ادبیات جدیدی را در دولت یازدهم در خصوص طرحهای گذشته وارد ادبیات سیاسی ایران کرده بود، این بار واژه «پرت و پلا» را این پروژه بکار گرفت!

وزیر راه و شهرسازی اواخر هفته گذشته درباره‌ی آخرین وضعیت طرح مسکن مهر توضیح داد: این طرح که با ساخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در سرتاسر کشور کار خود را آغاز کرد در حال حاضر در چند محور مختلف طبقه‌بندی می‌شود. حدود ۱۵۰ هزار واحد از مسکن مهر عملا در مناطق "پرت و پلا” قرار داشت و عملا پس از گذشت چند سال هیچ متقاضی برای آنها پیدا نشد، از این رو در حال حاضر این واحد‌ها در آمار مسکن مهر جای ندارد؛

البته وی توضیح نداد بسیاری از مناطق "پرت و پلا”ی مورد نظرشان همان «شهرهای جدید»ی است که در دوره ایشان و همفکرانشان در وزارت سابق مسکن و شهرسازی دهه ۷۰ جانمایی شده است

آخوندی افزود: از میان دو میلیون و ۱۵۰ هزار واحد باقی‌مانده تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است. واحد‌های باقی‌مانده نیز هر یک در حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم ۳۰۰ هزار واحد آن در سال جاری و ۲۰۰ هزار واحد باقی‌مانده نیز در سال بعد به افتتاح نهایی برسد.

البته بعد از اظهارات قائم مقام و شخص وزیر راه و شهرسازی در خصوص بدون متقاضی ماندن ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر، بعد از مدتها هنوز یک مورد مسکن مهر آماده تحویل که متقاضی نداشته باشد به مردم معرفی نشده است!

گفتنی است عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی چند روز پیش به بهانه هفته دولت طرح‌هایی همچون ایجاد اتاق شیردهی مادران، نوسازی سرویس‌های‌ بهداشتی، سیستم رفع بوی بد پا در نمازخانه و ساماندهی چرخ‌دستی‌ها را افتتاح کرد که مشخص نیست در مقایسه با طرح مسکن مهر چه عبارتی مناسب آن است!؟
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
سلام-لطفا خبرهاي كه اغراض سياسي درآن بارز ميباشد بعنوان خبر ارائه نگردد.مسكن مهر بدون متقاضي حقا" وجوددارد نه در شهرهاي كه قبلا جانمائي شده اند.طرح بدون كاركارشناسي مسكن مهر كه بلحاظ اقتصادي و اجتماعي سكست خورده بوده و مشكلي به ارث رسيده ميباشد ديگر قابل دفاع نميباشد و تنها كاربرد تبليغاتي داشته و هم اكنون نيز جهت جوسازي ودروغ پراكني حاميان چشم بسته دولت قبل استفاده ميشود.واقعا آقاي دكتر آخوندي طرحهاي با عناوين فوق را افتتاح كردند؟
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
شما هم میتوانید چند واحد از این پرت پلا ها را برای مردم میساختید
پارسال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
مسکن مهر یک حرکت تبلیغاتی بود از طرف احمدی نژاد ومهم هم نبود کجا ساخته بشه وچطوری تحویل مردم بشه
ناشناس
-
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
راست گفته
میثم
NETHERLANDS
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
هنوز مستاجری نکشیدی آقای وزیرکه اینجوری میگی ! هنوز صاحب خونه رو سرت نبوده هر روز باهاش جنگ اعصاب داشته باشی ! هنوز مستاجری نبودی که هر سال اسباب کشی کنی ! هنوز مستاجر نبودی از یک ماه قبل بری تو بنگاه ها دنبال خونه بگردی قیمت ها سرسام آور باشه ! بله هنوز مستاجری نکشیدید . درورد خدا بر آن شخصی که این مسکن مهر را ساخت حالا چه خوب چه بد حداقل سقفی بالای سرم هست و البته برای خودم است که دیگر جنگ اعصابی با صاحب خانه ندارم و هر سال اسباب کشی ندارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
مسکن مهر فقط یک تبلیغات برای احمدی نژ اد بود وبس
حق گو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
عزيزي كه ميگويي شما هم ميتوانيد چند واحد از اين پرت و پلاها براي مردم بسازيد.آيا حيف و ميل بيت المال وساختن مسكن دربيابان بدون متقاضي (دركرمانشاه؛رشت و..) مناسب و خوب است.برفرض اگر چندنفري از اين هزاران مسكن منتفع شدند همانند كسي كه با نام ميثم كامنت گذاشت بايد به اشك هزاران نفري كه بااين طرح بيچاره شدند.ودرپروژه هاي همچون صفادشت و شهريار و... گرفتارشدند بي توجه باشند.هرمستاجري در هرجايي سكنا نميگيرد.با نياز مردم سياسي برخورد نكنيد.يك پروژه بدون كارشناسي با ريخت و پاش هاي زياد و دزدي فراوان در تعاوني ها فقط جنبه تبليغاتي داشت .
ابوذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
وزير كاملا راست گفته.براي تبليغات احمدي نژاد يك سري ريخت و پاش ها صورت گرفت و افراد فرصت طلب هم به دزدي هاي خودشان رسيدند زير سايه پاك دست ترين دولت!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
دیگر پروژه ای مانند مسکن مهر را در خواب هم نمی توانیم ببینیم خیلی ها را از وضعیت بغرنج نجات داد بمرور هم مشکلات زیربنایی اش هم حل خواهد شد
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
فقط مستاجرها ميدونند مسکن مهر چي هست. مسکن مهر حداقل کاري بود در حق مردم خانه بدوش که هيچ دولتي عرضه اجراي آن را نداشتند الّا دولت نهم، الان هم چون عرضه طرح مشابه آن را ندارند پس بايد تختئه اش بکنند.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱
تشریف بیارید کرج نشونتون بدم که اقایان واحد ها را بر روی محل دفن زباله ساخته اند یعنی هر لحظه امکان واژگونی هست
مسلمان مستاجر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
خداراشكر كه ديگر پروژه اي مانند مسكن مهر را نبينيم.درست است خيلي ها را به نان و نوايي رساند. از پول بيت المال بسياري كاخ ها ساختند.برادران و خواهران حرام خوري و دزدي بد است چه آنكه ديگري بردارد و چه آنكه كمي به كس ديگري بدهد.اين پروژه هيچ مدافع فني ندارد.برنامه تبليغاتي با هزينه سرسام آور بود.حال اگر چندده خانه به افراد مستحق رسيد با شرايط بد،هزاران خانه حيف و ميل شده هم داشت.اينكه به مرور مشكلات زيربنايي آن حل ميشود مثل آنست كه بلاخره سنگ به چاه انداخته شده را عاقلين در مي اورند ولي چرا كار ديوانه اي كه سنگ درچاه مياندازد را تائيد كنيم.