بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
مستطيل شيشه اي تالار

تکلیفی که مشخص نشد!

ظاهراً امروز مسئول تیک اعلام میزان خرید و فروش حقیقی ها و حقوقی ها به سرکار نیامده بود چون رقم حجم معاملات با میزان خرید و فروش حقیقی و حقوقی ها اصلاً در هیچ نمادی همخوانی نداشت.
کد خبر : ۱۵۴۰۰۷
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.06.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 232 واحد افزایش به رقم 45743 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 59 واحد افزایش عدد 137743 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 87 واحد افزایش به رقم 25496 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وبصادر" با 34 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 29 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحد افزایش به رقم 738 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 573 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1472 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری با رشد بیش از 220 واحدی مواجه شد و خود را به نیمه مدار 64 هزار واحدی رساند همچنین سهام شرکت های بورسی نیز توانستند با در پیش گرفتن روند صعودی و رشد قیمت، اندکی از زیان هفته گذشته خود را جبران کنند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، اواخر هفته گذشته به دستور معاون اول رییس جمهور سرانجام نرخ خوراک واحدهای گازی پتروشیمی تعیین تکلیف شد اما تعیین تکلیفی که سراسر ابهام است چرا که در هیچ کجای این مصوبه خبری از اعلام نرخ نیست و تنها به میزان تخفیف اشاره شده؛ از سوی دیگر هنوز تکلیف واحدهای خوراک مایع مشخص نشده و معلوم نیست که اصلاً واحدهای پتروشیمی چه مبلغی را باید بپردازند. البته واکنش امروز گروه پتروشیمی بورس پاسخ مناسبی بود به مصوبه اخیر دولت، به هر حال نتیجه مصوبه مبهم چیزی جز روند نزولی نیست.

اما خودرویی های بورس امروز را در شرایطی مثبت و همراه با اقبال بازار پشت سر گذاشتند، اگرچه اتفاق بنیادین قابل توجهی در این گروه رخ نداده اما هر خبر مثبتی از اجرایی شدن توافق هسته ای می تواند بر این گروه تأثیر گذار باشد.

گروه بانکی نیز امروز روندی مشابه با گروه خودرو داشت، این گروه نیز هر چه به زمان اجرای توافق نزدیک تر می شود سبزتر می شود. قیمت ها هم که در شرایط فعلی یا در کف است یا نزدیک به کف.

در گروه پالایشی های بورس همچنان اهالی تالار منتظر ورود "شبندر" هستند تا تکلیف روند گروه مشخص شود اما فعلاً اخبار ضد و نقیض رسیده حکایت از احتمال تعدیل مثبت شرکت های این گروه دارد.

از سوی دیگر حمل و نقلی های بورس نیز امروز با رشد قیمت و تقاضای خرید برخی نمادها مواجه شدند؛ به نظر می رسد این گروه اولین گروه استقبال کننده از اجرای توافق خواهد بود. حال چرا امروز بازار به استقبال سهام به اصطلاح توافقی رفت؟

شاید اصلی ترین و مهمترین دلیل آن رسیدن تعداد سناتورهای موافق توافق هسته ای کنگره آمریکا به بیش از 37 نفر باشد که همین موضوع دست رییس جمهور آمریکا برای وتوی رأی منفی به توافق را باز می گذارد.

در پایان اگرچه امروز شاخص و قیمت سهام اغلب شرکت ها مثبت بودند اما همچنان ارزش معاملات (البته ارزش واقعی نه ساختگی) در حدی بسیار نگران کننده است چرا که ارزش معاملات بورس امروز 57 میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس تا ساعت حدود 11 رقمی اندکی بیش از 6 میلیارد تومان بود که متوجه نشدیم چگونه در پایان معاملات به 147 میلیارد تومان رسید.

راستی ظاهراً امروز مسئول تیک اعلام میزان خرید و فروش حقیقی ها و حقوقی ها به سرکار نیامده بود چون رقم حجم معاملات با میزان خرید و فروش حقیقی و حقوقی ها اصلاً در هیچ نمادی همخوانی نداشت. خدایا آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست هر کجا هست به سلامت دارش.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
ظاهرا" مسول تيك رفته پيك نيك!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
نیازی به مسئول تیک خرید و فروش حقیقی و حقوقی نیست کافی است حجم کل معاملات را از میزان خرید یا فروش حقیقی کم کنید تا حقوقی پرتغال بدست اید و عکس این حالت یعنی کم کردن حقوقی از کل حقیقی بینوا بدست می اید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
هر دم از این باغ بری میرسد..تازه تر از تازه تری میرسد..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
والله اگه قرار باشه بازار با یک فاند این طوری قوی اینجوری شل باشه و اکثر نماد ها به زور دو تا سه درصد بالا برن . روز های بعد چی میشه معلوم نیست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
بورس نیوز جان احتمالا بعد از ساعت 11 یک جادوگری شعبده بازی یا کسی تواین رنجا از بالای تابلو بور س رد شده بوده و مشت مشت پول ریخته . شایدم کیسه کیسه والله واعلم