بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
معاونت مالی و اقتصادی کارت اعتباری ایران کیش عنوان کرد:

اهداف سه گانه "رکیش" برای اجرای برنامه افزایش سرمایه 205 درصدی

شرکت با توجه به افزایش تعداد مشتریان و به منظور حفظ سهم شرکت در بازارهای فروش و نیز رقابت با شرکت های هم گروه درصدد افزایش خرید تعداد دستگاه های پوز برآمده و تأمین بخشی از منابع مالی آن از طریق اجرای برنامه افزایش سرمایه در برنامه این مجموعه قرار دارد. به گونه ای که در حالی طی سال گذشته 170 هزار دستگاه پوز خریداری شده که این تعداد طی سال جاری به بیش از 200 هزار دستگاه افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۵۴۹۰۲
نویسنده :
جمشیدی
شرکت کارت اعتباری ایران کیش در نظر دارد تا سرمایه خود را از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران 205 درصد افزایش دهد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت کارت اعتباری ایران کیش با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در خصوص اهداف و برنامه های این مجموعه جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه عنوان کرد: دلایل و توجیهات اجرایی شدن برنامه مذکور را می توان در سه بخش شامل اصلاح ساختار مالی، اجرای طرح های توسعه ای و افزایش خرید دستگاه های پوز و در نهایت الزامات و دستورالعمل قانونی در خصوص افزایش سرمایه شرکت های فعال در گروه رایانه بیان کرد.

اجرای برنامه افزایش سرمایه تا پایان سال الزامی است

اصغر اطمینان افزود: در حال حاضر گزارش توجیهی برنامه افزایش سرمایه در سازمان بورس و اوراق بهادار در دست بررسی است و به نظر می رسد طی روزهای آتی به تأیید این سازمان برسد.

به هر حال برنامه مذکور با توجه به الزامات قانونی می بایست تا پایان سال جاری انجام شود که در خصوص انجام افزایش سرمایه 205 درصدی به صورت یکجا یا طی چند مرحله در مجمع فوق العاده که طی ماه های آتی برگزار می شود، تصمیم گیری خواهد شد.

اصلاح ساختار مالی و اجرای طرح توسعه ای، مهمترین اهداف "رکیش"

وی در ادامه با اشاره به اهداف شرکت در خصوص افزایش سرمایه آن، در این خصوص ابراز داشت: اصلاح ساختار مالی و ایفای تعهدات مالی سال گذشته یکی از این موارد به شمار می رود. چرا که طی سال گذشته به دلیل مشکل تأمین مالی و نقدینگی بخشی از تعهدات انجام نشده و از پیش بینی هزینه مالی 10 میلیارد تومانی تنها 200 میلیون تومان محقق گردید.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت کارت اعتباری ایران کیش با بیان اینکه بیش از 13 موسسه مالی و بانک مشتریان اصلی این مجموعه هستند، ادامه داد: شرکت با توجه به افزایش تعداد مشتریان و به منظور حفظ سهم شرکت در بازارهای فروش و نیز رقابت با شرکت های هم گروه درصدد افزایش خرید تعداد دستگاه های پوز برآمده و تأمین بخشی از منابع مالی آن از طریق اجرای برنامه افزایش سرمایه در برنامه این مجموعه قرار دارد. به گونه ای که در حالی طی سال گذشته 170 هزار دستگاه پوز خریداری شده که این تعداد طی سال جاری به بیش از 200 هزار دستگاه افزایش یافته است.

اطمینان به حذف قرارداد شاپرک از برنامه کاری سال گذشته "رکیش" اشاره کرد و گفت: این موضوع طی سال گذشته موجب کاهش سودآوری شرکت شده بود. حال آنکه برای سال جاری و به منظور پوشش درآمدهای ناشی از حذف قرارداد شاپرک علاوه بر افزایش خرید تعداد دستگاه های پوز نسبت به تأمین هزینه های مالی جهت اجرای قرارداد بانک تجارت اقدام شده است.

اجرای قرارداد بانک تجارت تا پایان سال جاری

وی افزود: قرارداد بانک تجارت و اجرای آن تقریباً از نیمه دوم سال 93 آغاز شده که شامل تحویل حدود 200 هزار دستگاه می باشد و در حال حاضر پیشرفت بیش از 50 درصدی داشته است. بر این اساس طرح مذکور با اجرای برنامه افزایش سرمایه و تأمین منابع مالی مورد نیاز آن به مبلغ بیش از 100 میلیارد تومان از این محل تا پایان سال جاری به طور کامل اجرایی خواهد شد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت کارت اعتباری ایران کیش در خاتمه پیرامون وضعیت عملیاتی و سودآوری "رکیش" طی نیمه اول سال مالی جاری ابراز داشت: وضعیت سودآوری شرکت از ابتدای امسال تاکنون مناسبت ارزیابی می شود و انتظار می رود تا برآوردها و برنامه های شرکت تا پایان سال جاری و با اجرای برنامه افزایش سرمایه محقق گردد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر