بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر : ۱۵۵۱۷۸
معاون اول دستگاه قضایی با اشاره به ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه همه مشکلات کشور به دلیل تحریم است، گفت: آیا با سازش، دست دادن، کوتاه آمدن و خوش و بش کردن مشکلات کشور حل می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در گردهمایی بسیجیان قوه قضاییه که صبح امروز در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی برگزار شد گفت: دشمن طمع کرده و در خصوص قدرت مجاهدین ما تصورات باطلی کرده است. گرچه خیال‌شان باطل است، اما امید پیدا کردند و با تصور غلط خود می‌خواهند از این روزنه‌ها به انقلاب و نظام اسلامی ما نفوذ کنند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: دشمن به ظن باطل خود تصور می‌کند گفتار انقلابی مردم ما تغییر کرده و می‌تواند گفتمان سازش‌کارانه را جایگزین گفتمان انقلابی کند. دشمن تصور کرده که مردم از ارزش‌های خود دست برداشته و کوتاه آمدند و به همین خاطر تلاش می‌کنند گفتمان سازشکارانه را جایگزین گفتمان انقلابی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با تصورات باطل خود که بعضا نیز از داخل کشور به آنها سیگنال داده می‌شود و آدرس غلط می‌دهند می‌خواهد نفوذ کند و مجددا سیطره شیطانی خود را و یا حداقل حضور شیطانی خود را در این کشور که با هزاران خون دل و خون شهدا و جانبازان بدست آمده، بگستراند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن با دو روش می‌تواند نفوذ کند گفت: روش اول جاسوسی است که فردی اجیر دولت بیگانه می‌شود و از او مستمری می‌گیرد و برای او به صورت مخفیانه اطلاعات طبقه بندی شده و محرمانه را از جایی کشف و در اختیارشان قرار می‌دهد. به طور قطع این جاسوس خائن و قابل مجازات است و در بسیاری از موارد نیز غیر قابل گذشت است؛ به ویژه اینکه این جاسوسی برای دشمن سرسخت کشور باشد.

وی تصریح کرد: اگر کسی امروز برای آمریکا و اسراییل و انگلیس از این طریق جاسوسی و همکاری کند این فرد خائن، مجرم و قابل مجازات است.

وی با بیان اینکه همه نفوذها به این راه محدود و منحصر نمی‌شود و همه جاسوسی‌ها به این طریق نیست خاطرنشان کرد: ما جاسوسی دیگری هم داریم که امروز باید مراقب آن باشیم. جاسوس دوم کسی است که به ظاهر مواجب بگیر، مستمری بگیر و دریافت کننده حقوق ماهیانه یا فصلی از دشمن نیست. او زمینه و بستر را برای حضور دشمن فراهم می‌کند.

محسنی اژه‌ای درباره‌ روش‌های فراهم کردن بستر برای حضور دشمن در کشور گفت:‌ این افراد دشمنی دشمن را کم رنگ می‌گویند؛ مثلا می‌گویند شیطان بزرگ دیگر وجود ندارد و آمریکا سر عقل آمده، آمریکا دیگر شیطان نیست و آمریکا آن گونه که ما فکر می‌کردیم با اسلام و انقلاب و نظام دشمنی ندارد.

وی ادامه داد: می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهید با دشمن دست دوستی داده شود. چه ایرادی دارد که با اوباما دست داده شود؟ چه اشکالی دارد که انسان با آنها بنشیند گپی بزند و هم پیاله شود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: این افراد این حرف‌ها را به الفاظ مختلف در جامعه القا می‌کنند تا دشمن را از دشمنی خود کوچکتر و کمرنگ‌تر و کم خطرتر نشان دهند و از آن طرف قدرت او را همیشه به رخ ملت می‌کشند و می‌گویند او قدرتمند و ثروتمند است. او بمب اتم دارد و اینترنت در اختیار اوست ما که نمی‌توانیم با او در بیفتیم. دقیقا همان حرف‌هایی که روزهای نخست مبارزه با شاه مطرح می‌کردند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر این افراد قدرت و توانایی خود را دست کم می‌گیرند و می‌گویند ما پیشرفت علمی نداشته‌ایم. ما آنچنان هم که گفته می‌شود تجهیزات نظامی مدرن و مهمی نداریم و آنگونه هم که گفته می‌شود ارتش 20 میلیونی منسجم نداریم.

وی گفت: این دست از افراد برای به‌وجود آمدن برخی از مشکلات و ارائه راه حل برای آن آدرس غلط می‌دهند؛ مثلا می‌گویند فلان مشکل، گرانی، دزدی‌ها و اختلاس وجود دارد، اما همه این ها به خاطر تحریم است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: بدون شک تحریم‌های ظالمانه موثر بوده، اما چه شده است فردی که روزی می‌گفت درصد مشکلات به دلیل تحریم و 80 درصد مشکلات به دلیل سوء مدیریت است، همان فرد قضیه را عکس می‌کند و می‌گوید همه مشکلات ما به دلیل تحریم است.

وی تصریح کرد: حالا چه باید بکنیم؟ با سازش، کوتاه آمدن، دست دادن، خوش و بش کردن و این گونه موارد مشکل حل می‌شود؟ به والله این دشمن و در راس آن آمریکا که امروز مقابل ایران خضوع کرده و برای حل مشکلات منطقه از ایران یاری می‌خواهد به خاطر قدرت جمهوری اسلامی ایران است. این اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود که آنها را به این موضع واداشت نه کرنش ما.

این مقام مسئول در دستگاه قضایی گفت: این همت شما و پیشرفت علمی کشور و اقتدار نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بود که امروز به این نقطه رسیده‌ایم و مهمتر از همه این موارد روحیه انقلابی و گفتمان انقلاب در رسیدن به این نقطه موثر بوده است.

محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: بنابراین جاسوس دوم کسی است که زمینه را برای ورود دشمن فراهم می‌کند و برای به وجود آمدن مشکلات و ارائه راه حل برای آنها آدرس غلط می‌دهد.

وی در پایان اظهارات خود گفت: مقام معظم رهبری از سالهای گذشته و شاید قبل از سال 70 فریاد می‌زدند که باید با فساد مبارزه کرد و در هر مناسبتی و پرونده‌ای در خلوت و جلوت در این خصوص چقدر سخن می‌گفتند. چقدر دستورات ولی فقیه‌مان را اطاعت کردیم؟ مقام معظم رهبری فرمودند که بسیاری از مشکلات را می‌شود با انسجام ملی و تکیه بر نیروهای داخلی حل کرد.

منبع:ایسنا

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
نه با جنگ کردن و پشت به تموم دنیا کردن به جایی میرسیم البته مردم نه .. امثال شماها
ناشناس
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
آقای اژه ای تا جایی که ما خبر داریم دزدی و اختلاس ریز و درشت جوری داره تو مملکت بیداد میکنه، اونا هم نکنه جاسوس آمریکا هستن؟؟؟بابک زنجانی به آبرو و اعتماد مردم به نظام بیشتر ضربه زده یا تمام جاسوسیهایی که از بعد سال 1357 نسبت به نظام انجام شده؟؟؟به هر صورت بنظر میرسه سر شما باید شلوغتر از این حرفها باشه که بتونین تو کار بقیه دخالت کنید! شما همون وظیفه خودتون تو برخورد با این دزدیها رو درست انجام بدین مردم ما ممنون میشن! امور خارجه خودش وزارت خونه داره! وزارت اطلاعات هم داریم که انشاالله در موارد جاسوسی و غیراقتصادی حواسش به همه جا هست! سازمان هدفمندی یارانه ها هم کارش رو تو قطع یارانه مردم خوب بلده! لازم نیست به خودمون زحمت دلواپسی برای مشکلات کل مملکت رو بدیم! هرکی کار خودش رو درست انجام بده همه چیز حله....
سهامدار
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
قربون دهنت ،گل گفتی!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کارنامه شخص شما برا خیلی از مردم مسجل و معلومه.
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
البته که با توهین و سرازیر کردن ثروت کشور به جیب فرصت طلبان و رانت خواران و چاق و چله کردن کشورهای دنیا و منطقه به کجا رسیدید امروز اگه نظر خواهی کنند از ما در دنیا حتی ان کشورهایی که پول این مردم بیچاره را در حلقومشان ریختید به مارای منفی میدهند کما اینکه کردنند و دیدید سیاستهای غلط و کورکورانه امروز باعث شده عربستان و خیلی کوچکتر از انها برای ما شاخ و شانه بکشنند و حتی جوابمان را هم ندهنند از برکت سیاستهای مدبرانه و هوشمندانه امثال شما ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
این سخن گو ی محترم بالاخره نتوانست بیش از این خویشتنداری کند
لامعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
و صد البته با بگیر و ببند هم نمی شود! راستی شما استاد کدام نوعش هستید؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کاش جای خصایص اخلاقی حضرت محمد( ص) این قدر خصایص خوارج را در دنیا رواج ندهیم و مسلمانان را شرمنده و سایرین را خوشحال نسازیم !!
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
بگذارید خوش وبش وکوتاه امدن را هم امتحان بکنیم شاید جواب داد . عکس تمام قد و نیم قد که نه تنها جواب نداد بلکه 0/39 حق مالکیت ایران از دریای خزر را هم پایمال کرد بعد از 28 سال فعالیت دوستان شما در نیروگاه اتمی بوشهر با 0/90 پیش ساخته شده هنوز نتیجه ای بدست نیامده از چه می ترسید
اعتصام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
نخیر. با بلند آمدن و مرگ بر...گفتن و توهم توطئه و دشمن انگاری داره مشکلات حل میشه.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
سلام جناب اژه ای اختلاس نشود تمام داشته های ملت را به عیغما نبرند .مشکل مردم حل می شود .اگر با دست دادن مشکل کشور حل نشود لااقل به مشکلات اضافه نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
قضیه ایران و امریکا شده مثل جنگ ده بالا و ده پایین ، دست بردارید مگر 8 سال عراق با وحشیانه ترین حملات شیمیایی علیه ما نجنگید پس حالا چی شده جیگر طلا شده برای ما .
شما برو دنبال احقاق حقمان که هزار میلیارد دلار غرامت جنگی را بگیر که قانونا" تصویب شده که اسمش را هم نمیارید .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
ایشان که دانشمند وپیرو بی چون چرای حکومت هستند باید بدانند که اینهم یکی از دستاوردهای سیاست نرمش قهرمانه میباشد وباعث نفوذ ایران در حکومت امریکا میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
اگر دست ندادن وجود داشته باشه اما دزدای مملکت راست راست راه برن و به ریش عامه مردم بخاطر تساهل در محاکم بخندند البته که مشکلات حل نمیشه . پس ایکاش دست دادن بودو فساد نهادینه شده در دستگاهها هم به یکباره ریشه کن میشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
بللللللللللللللللهههههههه میشود....
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵
با دوستان مروت، با دشمنان مدارا.
البته معنی حرف شما اینه که با دشمنی و جنگ و تحریم و از دست دادن فرصتهای اقتصادی و به قیمت فقر و فلاکت ملت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
شما قوه قضاییه هستی یا سیاستمدار یا دیپلمات اظهار نظر شما اصلا مسولانه نیست.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
این سخن گو ی دور از جون ایشان ...
ناشناس
CANADA
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸
کاش هر کسی فقط وظیفه خود را درست انجام دهد و به وظیفه دیگران کاری نداشته باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
نه با تمام دنیا دشمنی کنید تا مثل گوشت قربانی ایرانیان را در هر کجای دنیا گیر بیارن مثل منا قربانی کنند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
اگه راست میگویی به پرونده مرتضوی که یه روزی زیر دستت بوده رسیدگی کن
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
خوب جناب آقای اژه ای مشگلات مملکت چه جوری حل می شود شما هر هفته تریبیون آزاد دارید بفرمایید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
حاج آقا بالاخره نتیجه تصرفات غیر قانونی زمین های شهر ری !!!! بکجا رسید ؟
ناشناس
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
افرین
ناشناس
شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
وضعیت مرتضوی پس از 4 سال چی شد؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
بله حل میشه مثل همه کشورهای دیگر اگر از اول دشمنی با دنیا نمیکردید ما ایرانیان الان زندگی نرمال و اقتصاد خوب می داشتیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
اگر با همه دنیا دشمنی نمی کردید با انقلاب بزرگی که ما کرده بودیم الان ملت ایرا ن اقای تمام دنیا بود شما هتا ملت خدمان را دشمن خودتان میدانید