بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر : ۱۵۵۱۸۳
وب سایت پدال: یک واقعیت مد این است که آدم های خوش تیپ به یک خودرو با ظاهری خوب نیاز دارند تا با تیپ و لباس آنها هماهنگ باشد. طراحی باعث می شود که مصرف گرایی به سمت کوپه های لوکس، خودروهای اسپرت، کمپانی اپل… و کراس اورهای سایز متوسط گرایش داشته باشد.

گاهی اوقات اعداد و اولویت ها شما را از خرید ماستنگ GT و یا اینفینیتی Q60 که ماشین موردنظرتان هم هست باز می دارد. باتوجه به بازار خودرو و بخش های عجیب و غریب آن پیدا کردن خودرویی که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فیزیکی با ان ارتباط برقرار کنید کار آسانی نیست. به عنوان مثال، پونتیاک آزتکی که براساس مینی ون مونتانا طراحی شده بود تا یک دهه بعد از توقف تولید آن هم کراس اوور خوبی محسوب میشد اما بخاطر طراحی اشتباهش در تاریخ گم شد. به هر حال مطمئنیم که این اتفاق برای سه خودرویی که در این مطلب مقایسه می کنیم اتفاق نمی افتد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه
2015Ford Edge vs. Nissan Murano vs. Hyundai Santa Fe Sport

هر سه خودرو در نقطه اول یکسانند یعنی طراحی پایه دیفرانسیل جلو همراه با آپشن محبوب سیستم انتقال قدرت AWD. رینگ های 19 و 20 اینچی آلیاژی این خودروها، چهره ای تنومند به این خودروها بخشیده است. با مشاهده قطعات بکار رفته در کابین خودرو، رد پای یک خودروی سایز متوسط را می بینیم. برای این که فضای بار مناسبی فراهم باشد و خودرویی به نسبت دراز تحویل نشود و از همه مهمتر خودرو جذاب باقی بماند برای هیچ کدام از این خودروها صندلی های ردیف سوم تعریف نمی شود.

همانطور که در اسم سانتافه و اج ذکر شده این خودروها ادعای سواری اسپرت دارند. هیوندای سانتافه اسپرت با سیستم تعلیق جدید و تنظیم الکتریکی قدرت فرمان وارد میدان شده، نسل دوم فورد اج اسپرت که در دیربورن میشیگان تولید شده موتور قدرتمندی زیر کاپوت دارد و نیسان مورانوی پلاتینیوم آخرین نسل کراس اوورهای با تجربه، آماده رقابت با این دو خودرو است.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

جایگاه سوم: فورد اِج اسپورت AWD

فورد اِج که نسل اول آن از سال 2007 وارد بازار شده برخلاف مورانو بخت و اقبال خوبی نداشته و بیشتر ضرر داشته تا سود و متاسفانه امروز هم ورق برنمی گردد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه
2015 Ford Edge Sport AWD

فورد اِج با سه موتور مختلف عرضه می شود، سواری با فورد اج با دو موتور شش سیلندر 3.5 لیتری و چهارسیلندر 2.0 لیتری اکوبوست به سواری اسپرتی تبدیل می شود. هرچند فورد در این مقایسه در رتبه ی سوم ایستاده، اما عملکرد موتور شش سیلندر 2.7 لیتری اکوبوست این خودرو بسیار حیرت انگیز است، این موتور همان عملکرد استثنایی در F-150 را تکرار کرده و باعث شده که اج 2 تنی تنها در 5.7 ثانیه از سرعت 0 به 96 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو با چنین موتور قدرتمندی مصرف سوخت معقول 12.7 لیتر در شهر،9.7 در جاده و 11.36 درحالت ترکیبی را ثبت کرده است.


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

تغییرات بوجود آمده در این خودرو باعث شده که خودرو سواری اسپرتی داشته باشد، سخت تر شدن 10 درصدی فنرها نسبت به مدل پایه اج، سخت تر شدن 15 درصدی میله های ضد چرخش و تیونینگ مناسب کمک فنرها مثال هایی از تغییرات سیستم تعلیق هستند. همانطور که انتظار می رفت این خودرو نسبت به سانتافه اسپرت و مورانو سواری خشک تری داشت اما این خودرو در جاده های صاف عملکرد انعطاف پذیری داشت. در دست اندازهای جاده هم کابین خودرو واقعا به لرزه می افتاد؛ اما نقطه ی قوت این خودرو موتور قدرتمند آن است و حداقل برای مشتاقان قدرت و سرعت نقطه اتکایی محسوب می شود.

در برخی دیدگاه ها می بینیم که این خودرو را رقیب پورشه ماکان S می دانند چرا که این خودرو نه تنها زمان 26.2 ثانیه ای برابر با ماکان S را در تست فیگر ایت ثبت می کرد بلکه شتاب جانبی حدودی 0.83g تا 0.87g را تحمل می کرد؛ بنابراین رانندگی حیرت انگیزی را در مونت پالومر تجربه خواهیم کرد به طوری که در طول مسیر هر کدام از این دو خودرو توانایی سبقت از یکدیگر را دارند.


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

اِج 44 هزار دلاری عملکردی بسیار عجیب دارد چرا که از طرفی با سرعت بالا و سواری لذت بخش، خودروی مناسبی برای مشتریان کوپه ها و سدان های پر سرعت است اما از طرف دیگر از پس برخی کارهای ساده ای که یک خودرو انجام می دهد برنمی آید. روکش های اسپرت از جنس چرم جیر صندلی های خودرو را پوشش داده و قابل تنظیم بودن پشتی صندلی همه چیز را راحت کرده است. دنده ی خودرو هم وجهه ای شیک دارد که ناخود آگاه شما را به یاد F-150 (بهترین تراک سال) می اندازد.

البته استفاده از این دنده مشکل است-جا زدن دنده ها تا حدی مبهم است که برای انتخاب دنده ی عقب ممکن است چندین بار خودرو را در حالت خلاص قرار دهید- تعویض دنده بین D و S می تواند به طور قابل ملاحظه ای گیج کننده باشد، لحظاتی در رانندگی هم در شهر بوجود می آید که نسبت فرمان پذیری به چرخش از حالت طبیعی خارج می شود.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

طراحی داخلی و کیفیت مواد بکار رفته در کابین این خودرو در کلاس بالایی قرار گرفته اما استفاده از دکمه های کوچک در طرفین کنسول وسط، بسیار عذاب آور است، صفحه نمایش وسط این خودرو هم نسبت به هیوندای و نیسان در سطح پایین تری قرار دارد. همگام ساز کنسول وسط عملکرد ضعیفی دارد (که اصلا قابل اعتماد نیست) و خودرو را در جاده ها از حرکت باز می دارد.

سینک 3 که همگام ساز جدید فورد است در فورد اسکیپ 2016 و فیستا استفاده می شود و فورد وعده داده که این سیستم سریعتر خواهد بود و اینترفیس بهتری خواهد داشت.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

کوین جرج، مدیر بخش طراحی فورد اِج در مورد طراحی بیرونی خودرو گفت:”ما نمی خواستیم که محصولمان را از نو بسازیم و می خواستیم قطعات خوب را کنار هم قرار دهیم.”
اما از دیدگاه ما اِج طراحی عضلانی و مدرنی دارد که در این طراحی فورد حاضر نشده هیچ ریسکی را در قبال آن به جان بخرد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

درنهایت این نسل از اِج، بهترین نسل تولید شده از سری این خودرو تا به حال است، فضای زیاد و گستره عملکرد این خودرو خصوصا در قسمت تعلیق و موتور شش سیلندر قسمت های مورد علاقه ی ما بود با این حال اگر پکیج کلی این خودرو هم مثل موتور آن منحصر به فرد بود، خودروی کاملی را پیش روی خود می دیدیم.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه


جایگاه دوم: هیوندای سانتافه اسپرت 2.0T آلتیمیت AWD

اولین دیدار با سانتافه اسپرت 2013 با کنترل درهم خودرو و فرمان پذیری نه چندان مناسب این خودرو تجربه جالبی نبود؛ اما مدل 2015 این خودرو با ریزپردازنده 32 بیتی الکتریکی فرمان برای فرمان پذیری دقیق تر، طراحی دوباره جلو و عقب برای سختی جانبی بیشتر و هندسه تعلیق عقب بهبود یافته نظر ما را به خود جلب کرد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه
2015Hyundai Santa-Fe Sport 2.0t Ultimate AWD


نتیجه این تغییرات، عملکرد بهتر خودرو بود؛ اما این تغییرات باعث نشد که زمان ثبت شده در مونت پالمر کاهش یابد چرا که این تغییرات بیشتر در زمینه ارتباط خودرو با راننده بود و تغییر بزرگی در اعداد و ارقام قدرت موتور حاصل نشده بود. نسل جدید این خودرو مثل مدل قبل این خودرو زمان 27.7 ثانیه را در تست فیگر ایت ثبت کرد. این مدل شتاب جانبی 0.8g را تحمل می کرد و از لحظه تخته کردن پدال ترمز در سرعت 96 کیلومتر در ساعت تا رسیدن به توقف کامل نیز خودرو 37.19 متر روی آسفالت کشیده می‌شد که حالا در مدل 2015 تبدیل به اعداد 0.78g و 37.80 متر شده است.

فرمان پذیری و رانندگی خودرو چه درگیر آن باشید و یا نه همچنان شما را به خود جذب می کند. موتور چهار سیلندر توربوشارژ با 265 اسب بخار نیرو برای شهر و جاده به نظر کافی است. این خودرو به خوبی نشان می دهد که هندلینگ و دینامیک عالی اولویت اصلی طراحی این خودرو نبوده است.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

شاید این مسئله، ویژگی خوبی باشد اما به نظر ما این ویژگی نا امیدکننده است. مشتریان نسل فعلی و نسل پیشین سانتافه عملکرد رانندگی را در انتهای اولویت های خود قرار می دهند. ارزش و قیمت از اولویت های اصلی سانتافه است به طوری که قیمت این خودرو نقطه قوت آن محسوب می شود.

قیمت 38370 دلاری این خودرو که امکانات زیادی هم دارد 5585 دلار کمتر از مورانو و 6490 دلار کمتر از اج است. مشتریان این خودرو با پرداخت کمتر از 40 هزار دلار صاحب خودرویی با فضایی بزرگ و ویژگی های زیادی می شوند، صندلی های راحت و بلند یکی از ویژگی های شاسی بلندها و کراس اورهاست که خریداران را برای خرید این خودروها تحریک می کند. آگاهی از قیمت خرید، دلیل اصلی خرید این خودرو است و خرید سانتافه که عملکردی مناسب و قابل قبول دارد کاری معقول و منطقی است.


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

باوجود موتور محدود شده خودرو-ثبت زمان 9.3 ثانیه صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت زمان بدی نیست اما بیشتر از دو کراس اور دیگر است، البته سانتافه دیفرانسیل جلو در 8.5 ثانیه به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد-سانتافه کمی از حالت اسپرت خارج شده اما این خودرو می تواند بیشتر از یک خودروی روزمره باشد. سانتافه با مصرف 11.94 لیتر در شهر، 8.88 لیتر در جاده و 10.55 لیتر بنزین به صورت ترکیبی در صد کیلومتر از لحاظ مصرف در کنار مورانو قرار می گیرد. با 4350 دلار دیگر و با پکیج آلتیمیت تمام آیتم های این خودرو فراهم می شود.

صندلی های جلو و عقب گرم شونده، سنسورهای پارک، حافظه صندلی راننده و نمایشگر لمسی 8 اینچی ویژگی های این خودرو هستند. صندلی های این خودرو باوجود ساختار سفت، راحت هستند، کنترل ساده کنسول وسط، فضای زیری مناسب و دید مناسب شیشه های جلو کاملا دلپذیر است. کابین خودرو هم از نظر عایق بودن صدا عملکرد خوبی داشت به طوریکه در تست تخت گاز تا 96 کیلومتر بر ساعت، صدای 20.7 دسی بلی توسط دستگاه درون کابین ثبت شد که 18 درصد پایین تر از مورانو و 23 درصد پایین تر از اج بود.


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

نشریه هیوندای در مورد طراحی بیرونی این خودرو اعلام داشت که "طراحی بیرونی سیال گونه ی خانواده کراس اور سانتافه با استناد به تاثیر حرکت سرکش طراحی کانسپت جدید استورم اج ساخته شده است. این طرح نشانگر تصویر دینامیک و قدرت طبیعت حین تشکیل طوفان است. طراحان هیوندای با سه میله شش ضلعی در جلوپنجره، چراغ های LED جلو قوی، کمربند بالارونده، اسپویلر سقف و چراغ عقب های کمانی یک حرکت ثابت را به تصویر کشیدند.”


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

اما از دید ما باوجود محافظه کاری افراطی هیوندای، سانتافه طراحی مناسبی دارد که مشابه سایر کراس اورها است. جلوپنجره و خطوط روی بدنه زیبایی خودرو را دوچندان کرده و باعث شده که در نگاه اول این خودرو نسبت به اج و مورانو کوچکتر به نظر برسد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

اغلب اوقات در خرید خودرو باید منطقی تر از چیزی باشیم که هستیم و اسیر احساسات این تجربه نشویم. سانتافه جدید نشان داد که می تواند انتخابی معقول و به جا باشد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه


جایگاه اول: نیسان مورانو
در وهله اول طراحی بیرونی و استیل نسل سوم مورانو نگاه ها را به خود جلب می کند، عملکرد موتور خودرو درست پشت سر نسل پیشین این خودرو قرار می گیرد اما نسل جدید با کیفیت بهتر، این قضیه را پشت سر می گذارد.


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه
Nissan Murano Platinum AWD2015

این اولین بار نیست که مورانو جایگاه اول را از آن خود می کند، پیش تر مورانو در بررسی دیگر موتورترند، مورانو میتسوبیشی اندیور و تویوتا هایلندر را کنار زده بود و در آن بررسی هم جایگاه اول را تصاحب کرده بود. مورانو با سواری راحت، کابین آرام و ویژگی های دیگر، مخلوط خوبی از همه چیز است که هم از لحاظ کاری مناسب است و هم از لحاظ تفریحی. این خودرو درست مثل نسل اول در سال 2003 احساس خوب خودرویی اتوماتیک و هندلینگ عالی را به شما القا می کند و به طرز جالبی در جاده ها شناور می شود.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

این خودرو در پیچ ها کمی به مشکل برمی خورد و می لرزد اما این مشکل به هیچ عنوان کنترل خودرو را سخت نمی کند، جالب اینجا بود که حتی با سرعت بالا در پیچ و با ثبت زمان 27.8 ثانیه ای در تست فیگر ایت و متوسط شتاب جانبی 0.64 به مشکل بر نمی خوریم. بالا و پایین رفتن از جاده های مونتن پالمر در کالیفرنیای جنوبی که بعضی از خودروها را دچار دردسر می کند با این خودرو یک تفریح جالب است و مورانو مثل بیوک لاکراس 2012 یکی از بهترین خودروهای سریع سرگرم کننده در این جاده محسوب می شود.

دینامیک این خودرو بسیار حیرت انگیز است. کنترل پایداری مناسب این خودرو گستره مانور آن را بالا می برد. این خودرو در مسابقات درگ ذاتا بالانس خوبی دارد و با گیربکس CVT نیروی 260 اسب بخاری را به چرخ ها منتقل می کند. مورانو با موتوری شش سیلندر تنها در 7.4 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت می رسد که البته این زمان در مورانو دیفرانسیل جلو به 7.0 ثانیه کاهش می یابد. فرمان هیدرولیکی این خودرو که به صورت الکتریکی کنترل می شود با کمی تاخیر عمل می کند که باعث می شود فرمان سفت تر از آن چیزی که انتظار داشتیم باشد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مورانو در میان رقبا، بهترین طراحی داخلی را دارد و سیستم مسیریابی آن با وجود صفحه نمایش بزرگ و گرافیک مناسب یکی از بهترین سیستم های مسیریابی است. صندلی های این خودرو بسیار راحت هستند، فضای پا هم بسیار بیشتر از دیگر خودروهاست بطوریکه شاید بتوان گفت هیچ خودروسازی چنین محیطی را برای سرنشین فراهم نمی کند. در رقابت عددی فضای پا مهیا شده در صندلی های عقب مورانو با 38.7 اینچ عقب تر از اج با 40.6 و سانتافه اسپرت با 39.4 قرار گرفته اما از لحاظ چشمی اصلا اینطور نیست و این قضیه کاملا برعکس است.

بهترین راه برای مشتریان بالقوه این خودروها، چک کردن حضوری خودروهاست. تمام این کراس اورها فضای بار بزرگی دارند و مورانو که در مدل پلاتینیوم صندلی های تاشونده. ای دارد، نسبت به دیگر کراس اورها چاق تر هم به نظر می رسد و از لحاظ فضای بار در جایگاه مقایسه برتری نسبی دارد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

شیرو ناکامورا مدیر خلاق و معاون مدیرعامل نیسان در مورد طراحی بیرونی این خودرو اعلام کرد "یکی از دلایل اصلی طراحی بیرونی و داخلی مورانوی جدید بالا بردن تجربه ی راننده است که این امر در تضاد با سنگینی و بزرگی خودروهای سنتی اسپرت و کاربردی است. این طراحی ما را به سمت آیرودینامیک پیشرو و سه عنصر کلیدی در طراحی های آینده هدایت کرد. طراحی جلو و عقب V شکل، چراغ های مختص نیسان و خطوط سقف شناور”


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

از دید ما شجاعت نیسان و طراحی با اصالتش قابل تحسین است اما جلو پنجره مشبک موسوم به نیش دندان، چراغ های عقب برجسته و یا ستون C غیر ضروری این خودرو چنگی به دل نمی زند.


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

جدا از مواد و قطعات عجیب بکار رفته در کابین، طراحی داخلی خودرو بسیار مناسب است و نیسان تلاش کرده تا استیل بهتر و مواد مرغوب‌تری را در کنار هم قرار دهد. در طراحی مورانو، دید خودرو با ستون A ضخیم و ستون B و ستون C عجیب، فدای استیل خودرو شده است؛ اما با پرداخت 43955 دلار، مورانو با پکیج تکنولوژی (شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو با ترمز خودکار و سانروف پانوراما) همراه با سیستم انتقال قدرت AWD و مصرف سوخت 11.59 لیتر در شهر، 8.78 لیتر در جاده و 10.32 لیتر بنزین در حالت ترکیبی در صد کیلومتر با تمام کاستی‌ها در صدر این مقایسه قرار بگیرد.

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه


فورد اج اسپرتAWD

هیوندای سانتافه اسپرت 2.0TآلتیمیتAWD

نیسان مورانو پلاتینیومAWD

پیشرانه/شاسی

محل قرارگیری موتور

موتور-جلو, AWD

موتور-جلو, AWD

موتور-جلو, AWD

نوع موتور

Twin-turbo 60deg V6, iron block/alum heads

Turbocharged I-4, alum block/head

60deg V6, alum block/heads

نسبت سوپاپ به سیلندر

DOHC, 4سوپاپ/سیلندر

DOHC, 4سوپاپ/سیلندر

DOHC, 4سوپاپ/سیلندر

حجم موتور

2,694cc

1,998cc

3,498cc

نسبت تراکم

10.0:1

9.5:1

10.3:1

قدرت

315hp @ 4,750rpm

265hp @ 6,000rpm

260hp @ 6,000rpm

گشتاور

475nm @ 2,750rpm

365nm @ 1,750rpm

325nm @ 4,400rpm

حد قرمز دور موتور

6,000 rpm

6,750 rpm

6,500 rpm

نسبت وزن به قدرت

6.35kg/hp

6.8kg/hp

7.1kg/hp

گیربکس

6سرعته اتوماتیک

6سرعته اتوماتیک

CVT

اکسل/نسبت رانندگی نهایی

3.16:1/2.34:1

3.51:1/2.71:1

4.68:1/1.79:1

سیستم تعلیق، جلو; عقب

Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar

Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar

Struts, coil springs, anti-roll bar; multilink, coil springs, anti-roll bar

نسبت فرمان پذیری

17.7:1

15.0:1

18.3:1

ترمز جلو; عقب

13.6-اینچی دیسکی بادی; 12.4-اینچی دیسکی بادی, ABS

12.6-اینچی دیسکی بادی; 11.9-اینچی دیسکی, ABS

12.6-اینچی دیسکی بادی; 12.1-اینچی دیسکی بادی, ABS

رینگ ها

20-اینچی , آلیاژ آلومینیوم

7.5 x 19-اینچی , آلیاژ آلومینیوم

7.5 x 20-اینچی , آلیاژ آلومینیوم

تایرها

245/50R20 102V M+Sهانکوک ونتوسS1 Noble2

235/55R19 101H M+Sکانتیننتال کراس کانتکتLX Sport

235/55R20 102H M+Sبریجستون دوئلرH/P Sport AS

اندازه ها

فاصله محوری

2.85متر

2.7متر

2.82متر

فاصله دو چرخ جلو/عقب

1.65/1.64متر

1.63/1.64متر

1.64/1.64متر

طولxعرضxارتفاع (متر)

4.78 x 1.93 x 1.74

4.69 x 1.88 x 1.68

4.90 x 1.91 x 1.696

فاصله از زمین

20.3سانتی متر

18.5سانتی متر

17.5سانتی متر

محیط چرخش

12متر

10.9متر

11.8متر

وزن اعلام شده

2000 kg

1808 kg

1837 kg

نسبت تقسیم وزن جلو/عقب

60/40%

57/43%

58/42%

طرفیت بکسل

908 kg

1589 kg

681 kg

ظرفیت

5

5

5

فضای سر جلو/عقب

40.2/40.3 in

38.2/37.4 in

38.1/37.8 in

فضای پا جلو/عقب

40.5/40.6 in

41.3/39.4 in

43.6/38.7 in

فضای شانه جلو/عقب

60.3/60.5 in

59.4/58.3 in

59.6/58.8 in

حجم بار پشت صندلی های جلو/عقب

73.4/39.2 cu ft

71.5/35.4 cu ft

69.9/39.6 cu ft

نتایج بررسی

شتاب تا سرعت به کیلومتر

0-48

1.8ثانیه

3.2ثانیه

2.9ثانیه

0-64

2.8

4.8

4.2

0-80

4.1

6.7

5.7

0-96

5.7

9.3

7.4

0-112

7.5

12.3

9.4

0-129

9.7

15.8

11.9

0-145

12.3

20.4

15.0

0-161

15.5

18.8

گذر از 72 تا 104

3.1

5.1

3.4

یک چهارم مایل

14.3ثانیه @ 154kmh

17.0ثانیه @ 133kmh

15.6ثانیه @ 148kmh

مسافت توقف کامل از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت

36.57متر

37.79متر

35.05متر

شتاب جانبی

0.87g (متوسط)

0.78g (متوسط)

0.82g (متوسط)

تست فیگر ایت

26.2ثانیه @ 0.72g (متوسط)

27.7ثانیه @ 0.63g (متوسط)

27.8ثانیه @ 0.64g (متوسط)

دور موتور آخرین دنده در سرعت 96 کیلومتر بر ساعت

1,600 rpm

2,000 rpm

1,200 rpm

اطلاعات مصرف

قیمت پایه

$40,490

$38,245

$41,485

قیمت خودرویی که بررسی شد

$45,000*

$38,370

$43,955

پایداری/کنترل کشش

Yes/yes

Yes/yes

Yes/yes

کیسه های هوا

دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی جلو

دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی راننده

دوتایی جلو, کناری جلو,جلو/عقب پرده ای, زانویی راننده

گارانتی اصلی

3سال/36,000 مایل

5سال/60,000 مایل

3سال/36,000 مایل

گارانتی پیشرانه

5سال/60,000 مایل

10سال/100,000 مایل

5سال/60,000 مایل

امداد جاده ای

5سال/60,000 مایل

5سال/نامحدود

حجم باک

72لیتر

66لیتر

72لیتر

مصرف سوخت اعلام شدهEPAشهری/جاده/ترکیبی

13.84/9.8/11.76لیتر

13.07/9.8/11.2لیتر

11.2/8.4/9.8لیتر

انرژی مصرفی در شهر/جاده

198/140 kW-hrs/100 miles

187/140 kW-hrs/100 miles

160/120 kW-hrs/100 miles

تولیدCO2

0.99 lb/mile

0.96 lb/mile

0.82 lb/mile

مصرف سوخت واقعی شهری/جاده/ترکیبی

12.7/9.7/11.6لیتر

11.94/8.8/10.55لیتر

11.89/8.78/10.32لیتر

سوخت پیشنهادی

سوپر

معمولی

معمولی


مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

مقایسه فورد اِج، نیسان مورانو و هیوندای سانتافه

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرتضی اراک
-
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
خوبه اطلاعات دادین چون پیکانمو گذاشتم برای فروش حالا بااین اطلاعات احتمالا من میخوام همون فورد را بخرم البته موستانگ هم بد نیست تا ببینم میشه
ناشناس
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
فقط بلدین اینطوری با مسخره بازی جواب بدین. اینا همش درده چرا مناطق مرزی به راحتی میتونن بهترین ماشینها رو با قیمت مناسب سوار بشن ولی ماها تو تهران که پایتخت کشوره نمیتونیم. یه سر به انزلی بزنین ببینین چی سوار میشن. تبریز که صدها کیلومتر با مرز فاصله داره با زرنگی خودشون رو با استفاده از جلفا منطقه مرزی کردن و همش ماشینهای خارجی سوار میشن و ما باید همچنان دود ماشینهای قراضه رو بو بکشیم. واقعا این مسئولا دید وسیعی ندارن سالانه چندیدن میلیون صرف محیط زیست میکنن و هر روز هم بدتر میشه و نمیدونن یا نمیخوان بدونن اگه این خودروسازها رو تعطیل کنن و یا مجبور به تولید خودروی مناسب بکنن چقدر به صرفشون هست. همین کیسه هوا باعث میشه چندین میلیون تومن در سال سود بیمه ها بشه و تلفات و صدمات جانی کم بشه حالا شما ترمز ای بی اس و .... اینا رو اضافه کن. پس معلومه دغدغه مسئولان فقط سرمایه خودشونه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
اینا که همه تک سوز هستند . بدرد نمیخورن فقط 2 گانه سوز
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
دولت اجازه ورود ماشین امزیکای بده البته بدونه گمرکی من ماشین فورد که سوم شد را انتخاب میکنم گرچه اون شکلی خودرو سازان عزیز ماشینی که ارزش 1 تایر ماشین های بالا را نداره به کی میخواند بفروشند؟؟!!!!!!
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
این مشخصات واپشن ها را برای خودرو سازهای ایرانی بفرستید تا فرق خودرو با فرغون را بدانند ونگویند چرا کمپین تحریم خودرو راه انداختید قیمتها را نگاه کنید وان را هم مقایسه ...........