بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر : ۱۵۵۳۴۰
بانک مرکزی در گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران، رونق نسبی معاملات بازار مسکن در ماه‌های آتی را پیش‌بینی کرد.

به گزارش مهر، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در شهريورماه سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد که بر اساس این گزارش در شهريورماه سال ۱۳۹۴، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملکي شهر تهران ۳۹.۱ ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۱.۵ درصد افزايش و ۲.۰ کاهش نشان مي دهد.

در ماه مورد گزارش تعداد معاملات آپارتمان هاي مسکوني شهر تهران به ۱۲.۹ هزار واحد مسکوني رسيد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب ۱.۶ و ۱۵.۵ درصد کاهش یافته است. 

حجم معاملات واحدهای مسکونی شهر تهران در شش ماهه اول سال جاری ۲.۰ درصد، کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل را تجربه کرد. بخشی از این کاهش در ماه های مذکور متاثر از فضای حاکم بر اقتصاد کلان به ویژه انتظارات فعالان بازار نسبت به تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای بوده است.

بانک مرکزی پیش بینی می کند: با مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای و کاهش نااطمینانی های متصور در فضای اقتصاد کلان در نتیجه گشایش‌های حاصله در تعاملات بین المللی کشور و تصمیمات اخیر شورای پول و اعتبار در کمک به تسهیل اعتباری بخش مسکن و ارتقای قدرت خرد مسکن خانوار بهبود و رونق نسبی معاملات بازار مسکن در ماه‌های آتی دور از انتظار نیست.

در شهریورماه ۹۴ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱.۱ و ۱۲.۴ درصد رشد نشان می دهد. نرخ رشد اجاره بها طی ماه های اخیر، همسو با تحولات نرخ تورم از روند کاهشی برخوردار بوده است.

برای مشاهده متن کامل گزارشاینجارا کلیک کنید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
چرا دولت و نهادهای رسمی سعی دارن با فضا سازی و ارائه امار بازار مسکن را جذاب جلوه دهند .. ابتدا بورس را از رونق انداختند و بانک محوری کردند وجوه مردم در بانکها در غالب تسهیلات در اختیار افراد خاص است که به تجربه ثابت شده. حال با خبر دروغ در سایت رسمی از ورود موسسه اعتباری به بازار مسکن تا امار بانک مرکزی و همچنین دستور تخریب بخش عمده ای از مسکن مهر سعی در ایجاد عتش و افزایش تقاضا به جهت رونق در این بخش هستند ان از وزیر صنعت که یارانع تولید را یکجا به خودرو سازانی داد که عقبه مدیریتی جناب وزیر هستند و این هم عملکرد دیگر دوستان اقتصادی که نگاه به خواستگاه انها نشان میدهد پیمانکاران صنعت مسکن هستند و بانکها که عمده دارائیشان به صورت املاک میباشد . با تمام این مفروضات میتوان پی به دلیل واقعی رکود و عدم اهمیت بازار سرمایه برد و بخشهای دیگر اقتصاد برد.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
سلام:قیمت خانه ها در عرض سالهای 91و92تا سه برابر افزایش یافت اما حقوق ودستمزد چطورایا خقوق دوبرابر شد خیر پس بگذارید بازار راه خود را پیدا کندمسکن تا سه سال اینده از رکود خارج نخواهد شد.وافزایش وام هم دردی دوا نمیکند چون مردم ندارن که خرید کنند.وقسط وامهای انچنانی بدهند.وکاری نکنید که کمپین نخریدن خودرو به مسکن هم سرایت کند.