بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
کد خبر : ۱۵۵۴۲۷
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

احتمال ربودن سفیر سابق ایران در عربستان

حسن قشقاوی با بیان اینکه موضوع ربایش رکن‌آبادی تنها در حد گمانه‌زنی است، گفت: به نظر شخصی من، شرایط در آن زمان به گونه‌ای نبود که افراد توسط برخی‌ها ربوده شوند، چون امکان کشته شدن خود رباینده نیز در آن حادثه وجود داشت.
خبرگزاری خانه ملت: حسن قشقاوی با بیان اینکه موضوع ربایش رکن‌آبادی تنها در حد گمانه‌زنی است، گفت: به نظر شخصی من، شرایط در آن زمان به گونه‌ای نبود که افراد توسط برخی‌ها ربوده شوند، چون امکان کشته شدن خود رباینده نیز در آن حادثه وجود داشت.

معاون کنسولی، پارلمانی و حقوق ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته برای پیگیری وضعیت غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان، گفت:‌ وزارت خارجه با جدیت تمام در حال پیگیری وضعیت رکن‌آبادی در عربستان است، زیرا وی یک شخصیت شناخته شده‌ در منطقه بوده و این وزارتخانه همچون بقیه مفقودان حادثه منا، پیگیر وضعیت این دیپلمات ایرانی است.

احتمال ربودن سفیر سابق ایران در عربستان

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره احتمال ربایش رکن‌آبادی در خاک عربستان و انتقال آن به اراضی اشغالی، افزود:‌ این مسائل تنها در حد گمانه‌زنی است، ولی نمی‌توان به صورت قطعی این ادعا را رد یا تأیید کرد.

وی ادامه داد: اما من که به شخصه از نزدیک محل وقوع حادثه منا را مشاهده کردم، به نظر شخصی من، شرایط در آن زمان به گونه‌ای نبود که افراد توسط برخی‌ها ربوده شوند، چون امکان کشته شدن خود رباینده نیز در آن حادثه وجود داشت.

قشقاوی افزود: به لحاظ موقعیت مکانی، زمانی و شرایط و اظهارات افرادی که قبل از مفقود شدن با رکن‌آبادی بوده‌اند، احتمالا ربایش را تأیید نمی‌کنند، البته شاید مفقودشدگان باقی مانده، جزء جان‌باختگان یا مجروحان حاضر در بیمارستان‌های عربستان باشند و حتی احتمال بازداشت شدن برخی از زائران وجود دارد.

وی گفت: وضعیت میدانی اینگونه نشان می‌دهد، که به هر میزان زمان بیشتر می‌گذرد، امید به زنده بودن افراد کمتر می‌شود.

غضنفر اصل رکن آبادی دیپلمات ایرانی بود که از ۱۳۸۹ تا اردیبهشت ۱۳۹۳سفیر ایران در لبنان بود.


داستان بمب خبری ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه واژه "بمب خبری" اعلام شده تعبیر رسانه‌ای یک خبرنگار از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت بوده، از برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت محصولات و طراحی موتور ملی توربوشارژ خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه واژه "بمب خبری" اعلام شده تعبیر رسانه‌ای یک خبرنگار از فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت بوده، از برنامه‌ریزی برای افزایش کیفیت محصولات و طراحی موتور ملی توربوشارژ خبر داد.

هاشم یکه‌زارع، اظهار کرد: به دنبال اقدامات صورت گرفته طراحی و تولید موتور سبک دیزلی در مراحل آخر قرار داشته و اواخر سال آینده اولین خودروی سواری دیزلی کشور عرضه خواهد شد.

طراحی موتور ملی توربوشارژ

وی با بیان اینکه موتور ملی توربوشارژ نیز توسط متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است، خاطرنشان کرد: این موتور روی خودرو سورن نصب شده و به زودی عرضه آن آغاز می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: قدرت موتور و گشتاور سورن با موتور توربوشارژ معادل 40 درصد افزایش یافته است؛ به‌گونه‌ای که قدرت خروجی این موتور معادل حجم موتور 2400 سی‌سی خواهد بود.

وی درباره قیمت این خودرو اظهار کرد: با توجه به افزایش قدرت موتور قیمت آن بالاتر از سورن فعلی خواهد بود.

کیفیت محصولات راضی‌کننده نیست

یکه‌زارع در رابطه با نارضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی گفت: مشتریان در کیفیت و خدمات پس از فروش خودروها ذی‌نفع هستند و باید رضایت آنها جلب شود. البته در دو سال اخیر در کیفیت رشد داشته‌ایم؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر درصد مراجعه خودروهای با کارکرد کمتر از 10 هزار کیلومتر به شبکه نمایندگی‌ها معادل درصد مراجعات خودروهای تولیدی سالهای 1389 و 1390 و دوره‌ای است که بیشتر قطعات از خارج از کشور و به صورت سی‌کی‌دی‌ تامین می‌شد.

یکه‌زارع خاطرنشان کرد: البته وضعیت فعلی خودروها از نظر کیفی هنوز هم راضی‌کننده نیست و طبق برنامه، اسفند ماه امسال خودروی رانا به عنوان اولین خودرویی که در کمتر از 10 هزار کیلومتر کارکرد نیازی به مراجعه به تعمیرگاه نخواهد داشت، عرضه خواهد شد.

اعلام رده‌بندی کیفی قطعه‌سازان و نمایندگی‌ها

وی ادامه داد: در این راستا برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی طرح معرفی بهترین و بدترین قطعه‌سازان در دستور کار قرار گرفته و به صورت دوره‌ای پنج قطعه‌سازی که بهترین خروجی کیفی و پنج قطعه‌سازی که پر ایرادترین خروجی کیفی را در محصولاتشان داشته‌اند معرفی خواهند شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در حوه خدمات پس از فروش نیز به صورت دوره‌ای سه نمایندگی خدمات پس از فروش که بیشترین میزان رضایت و سه نمایندگی که کمترین میزان رضایت مشتریان را کسب کرده‌اند معرفی خواهند شد.


عکس تکان دهنده از فاجعه منا (18+)


فعالان شبکه اجتماعی تصویری از اجساد حجاج بیت الله الحرام منتشر کردند که حکایت از سوخته شدن پوست ابدان این افراد دارد.
خبرگزاری میزان: فعالان شبکه اجتماعی تصویری از اجساد حجاج بیت الله الحرام منتشر کردند که حکایت از سوخته شدن پوست ابدان این افراد دارد.

بنابر اخبار انتشار یافته خبرگزاری رویترز برای نخستین بار این عکس را منتشر کرده است.

عکس تکان دهنده از فاجعه منا (18+)



 پوتین: ابوبکر البغدادی را زنده می‌خواهم

رئیس جمهوری روسیه از نظامیان این کشور خواسته است ابوبکر البغدادی و دیگر سرکرده های گروه تکفیری- صهیونیستی داعش را زنده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، منابع آگاه روسی اعلام کردند: پوتین از نیروهای نظامی این کشور خواسته است در جنگ علیه تروریست های داعش تلاش کنند سرکرده های آنها و در صدرشان ابوبکر البغدادی را زنده بگیرند و اگر نتوانستند این کار را بکنند، اجساد آنها را به مسکو منتقل کنند.

منابع آگاه اعلام کردند که هدف روسیه از این کار نشان دادن ضعف و شکست آمریکا در نابود کردن داعش با حملات هوایی ائتلاف است که از یک سال پیش آغاز شده است.

ایگور کوناشینکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی روسیه اکنون به طور مستقیم مقر اصلی داعش را در شهر الرقه سوریه هدف قرار می دهد.

لاوروف: تغییر نظام سوریه را با توسل به زور نمی ‌پذیریم

وزیر خارجه روسیه هم تاکید کرد: مسکو تغییر نظام سوریه را با توسل به زور نمی پذیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در نشست خبری در مسکو گفت: اقدامات ما در سوریه علنی است و با دعوت دولت سوریه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: ائتلاف غربی در بیش از یکسال گذشته حملاتی در سوریه انجام داد بدون اینکه کارآیی واقعی داشته باشد.

وزیر دفاع امریکا: روسیه در حمایت از اسد ناکام خواهد ماند

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر هم گزارش داد: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت: آنچه روسیه در سوریه برای حمایت از بشار اسد انجام می دهد، شکست خواهد خورد و فقط باعث پیچیده تر شدن اوضاع در سوریه می شود.


ادعای مضحک درباره مرگ هادی نوروزی +تصاویر


برخی سودجویان از محبوبیت کاپیتان فقد پرسپولیس سوءاستفاده کرده و با مطرح کردن شایعه‌ای، درگذشت وی را به مسئولان نظام ربط دادند.
به گزارش فارس، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

شایعه

پس از درگذشت هادی‌ نوروزی، کاپیتان با اخلاق باشگاه پرسپولیس در سن 30 سالگی بر اثر ایست قلبی شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که ادعا می‌کرد نوروزی پیش از مرگش باز داشت شده است.

سودجویان از محبوبیت این بازیکن فوتبال سوءاستفاده و شایعه کردند «نوروزی از سیاست های نظام انتقاد کرده بود و گفته بود باید مردم قیام کنند. همسر نوروزی گفته همسرم را بازداشت کردند و بعد از 5 ساعت آزادش کردند که وقتی وارد خانه شد حالت غیرعادی داشته و گفته به من آمپول زده اند و خوابم می آید که بعد از خواب دیگر بیدار نشده!»

ادعای مضحک درباره مرگ هادی نوروزی +تصاویر

واقعیت

برای صحت و سقم این شایعه باید سراغ همسر وی رفت و واقعیت را از زبان وی‌ شنید. معصومه ابراهیم پور، همسر هادی نوروزی در گفت و گویی که خبرآنلاین آن را منتشر کرد راجع به شب مرگ کاپیتان پرسپولیس گفت: «هادی همیشه 10 شب می خوابید اما آن شب تا 3 صبح بیدار بود. لامپ های خانه را عوض کرد. فیلم تولد هانا دخترمان را دید. بعد به من گفت بنشین، حرف بزنیم و بخندیم. هادی خیلی حالش خوب بود نمی دانم چرا این اتفاق افتاد...»

ادعای مضحک درباره مرگ هادی نوروزی +تصاویر


منبع: تابناک
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
فقط اون جملات عربی که بالای سر عکس مردگان منی گذاشتید کار کیه که خیلی عربیش بده چونکه چندین غلط املائی و کلامی داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
ایران خودرو بمب خبری اش را در بالای قیمت سهامش گذاشته بود

با این خبر تا 80 تومان رفتیم
نادی
ROMANIA
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۲
اونی که اینجور نوشته چوبشو میخوره

فکر کن پدرت اونجا بود چه حالی میشدی...
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
یعنی چی که احتمال کشته شدن خود رباینده وجود داشته؟ این حرف خیلی بچگانه است