بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
چطور می شود که حرفه ای ترین و زبده ترین کارشناسان و مسئولین هسته ای پس از ماه ها تلاش و شب بیداری و مشقت باید توسط افرادی مورد نقد و بررسی قرار بگیرند که نه تنها کوچکترین اطلاع علمی و کافی از اینگونه مسایل را ندارند بلکه در تمام مدت که تیم هسته ای شب و روز مشغول مذاکره بوده آنها مشغول نظاره بودند.
کد خبر : ۱۵۵۶۳۵
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 94.07.19 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 174 واحد کاهش به رقم 42371 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 306 واحد افزایش عدد 136982 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 43 واحد کاهش به رقم 24007 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 53 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وکار" با 55 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.6 واحد افزایش به رقم 680 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 923 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 412 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی پیگیری شد که نمایندگان مردم طرح بررسی کلیات برنامه برجام را به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بردند و در نهایت نیز پس از رأی گیری، کلیات این طرح به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در خصوص طرح برجام امروز نمایندگان موافق و مخالف به بیان نظرات خود پرداختند تا بتواند مسیر بررسی طرح را به سمت هدف و نظر خود منحرف کنند، اما در این بین حرف ها و سخنانی عنوان شد که در شأن مجلس و خانه ملت نبود، امروز بغض علی اکبر صالحی رییس انرژی اتمی کشورمان شکسته شد، امروز صالحی در خانه ملت، جایی که نمایندگان مردم باید صدای مردم را به گوش مسئولین برسانند از آرزوی مرگ تا تهدید به مرگ خود توسط نمایندگان سخن گفت، آیا واقعاً صدای ملت و خواسته مردم این است؟

نماینده مخالفی امروز سخن از استقلال آزادی و عدم معاوضه آن با معیشت و غذای مردم می گفت، ما هم قبول داریم اما ظاهراً این نماینده محترم فراموش کرده اند که حضرت علی فرمودند: "از دری که فقر وارد شود از در دیگر دین و ایمان خارج می شود." ای کاش اینقدر جرأت و شهامت داشتیم تا با گذر از تمام مادیات و مسایل دنیوی با اعتقاد راسخ و کامل چنین سخن هایی را بیان کنیم. قطعاً فردی که دارای حقوق مکفی، خانه، ماشین و آسایش زندگی است نمی تواند درد فقیر و نداری را بکشد. برخی اوقات فکر می کنیم بعضی نماینده ها مجلس از کره ماه وارد ایران زمین شده اند و اصلا از روزگار کشور و مردم خبر ندارند و یا درباره کشوری صحبت می کنند که مردم از آن چیزی نمی دانند واقعا نماینده مجلس باید آنقدر از مردم بیگانه باشد ؟

چطور می شود که حرفه ای ترین و زبده ترین کارشناسان و مسئولین هسته ای پس از ماه ها تلاش و شب بیداری و مشقت باید توسط افرادی مورد نقد و بررسی قرار بگیرند که نه تنها کوچکترین اطلاع علمی و کافی از اینگونه مسایل را ندارند بلکه در تمام مدت که تیم هسته ای شب و روز مشغول مذاکره بوده آنها مشغول نظاره بودند.

آقایان هر چیزی حدی دارد، امروز مردم یکبار دیگر متوجه شدند که ماحصل سخنان شما همان اعتقاد کاغذ پاره بودن تحریم ها است، همان کاغذ پاره ای که جز رنگین تر کردن بساط کاسبی در تحریم برای عده ای از ما بهتران هیچ نتیجه دیگری برای مردم در بر نداشت.

تعجب ملت ایران از بررسی سر سختانه و اشکالات بی پایه شما در موضوع برجام نیست تعجب مردم از سکوت شما در برابر فسادهای مالی چند هزار میلیاردی و تضییع حق مردم است.

چرا این صدای رسا و فریادهای بی مهابا را در مقابل رشد سه برابری نرخ ارز و به یک سوم رسیدن سرمایه مردم بر سر دولت قبل نزدید؟ چرا زمانیکه پراید از 8 میلیون به 20 میلیون تومان افزایش نرخ یافت سکوت کردید؟ چرا از تنگ تر شدن هر روزه حلقه تحریم ها و افزایش فشار اقتصادی بر مردم شکایت نکردید؟

اگر همچنان در خواب و خیال گذشته سیر می کنید باید به عرض برسانیم که به قول ادبیات کوچه بازاری دولت مورد وثوق شما "آن ... را لولو برد". مراقب باشید که آتش رد و مخالفت برجام دامن دلواپسان را نگیرد و آنها را از صحنه سیاست حذف نکند .

امروز باید قبول کنید که دیپلماسی حرف اول را می زند، گفتگو و مذاکره تا آنجاییکه نظام و رهبری تعیین کردند جای تهدید و خط و نشان را گرفته. اگر واقعاً به خود و گفته های خود اعتقاد دارید و مطمئن هستید که حرف شما همان حرف مردم است، در رسانه های خود نظر مردم را جویا شوید.

اما در معاملات امروز بورس ارواق بهادار کشور در حالی شاهد افت 109 واحدی شاخص کل بودیم که اغلب نمادهای فعال بورسی با روندی نزولی و کاهش قیمت مواجه شدند.

البته اگر کمک بی دریغ و بی منت حقوقی فارس و مبین نبود احتمالاً الان رقمی از افت شاخص را می دیدیم که به واقعیت امروز بورس نزدیک تر بود.

به هر حال شرایط نا به سامان بورس همچنان ادامه دارد و ظاهراً خبرهای مربوط به بسته جدید اقتصادی دولت که دیروز رییس جمهور هم به آن اشاره کردند نتوانستند تأثیری بر نگاه فعالان بازار سرمایه داشته باشد و اهالی تالار همچنان در انتظار روی دادن اتفاقی هیتند که بتواند بوند بورس را تغییر دهد اما اینکه چه اتفاقی، کسی نمی داند!


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
بورس نیوز مثل این که تو خوابی یا خودت رو زدی به خواب. دوست عزیز شما مطمئنی با اجرای برجام وضع ما بهتر میشه و تحریما برداشته میشه؟ مطمئنی پولی وارد اقتصاد میشه؟ مطمئنی دولت ماهایی رو که بهش اعتماد کردیم و رای دادیم و بعد دعوتمون کرد بورس و به خاک سیاه نشوندمون فراموش نمیکنه؟ تا زمانی که دولت برنامه درستی برای اقتصاد نداشته باشه و تا زمانی که از پتانسیل داخلی استفاده نکنه و تا زمانی که که بخواد با سودهای آنچنانی پولهای مردم رو در بانک ها دپو کنه تا بانکها ورشکست نشن و تا زمانی که نوبخت و امثال او بورس رو یک بازار دلالی بدونن ما همچنان بدبخت و بدبخت تر میشیم. حتی اگه تمام تحریما برداشته بشه(که نمیشه) . حالاشما هی از دولت بی خود حمایت کن. اینا راحت دوستاشون رو فراموش می کنن مجلس هم که تعطیله بی خیالشون....
محمد
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
مطمئنا دولت دست کرد تو جیب شرکت ها و به بورس و سهامدارانی که بهش رای دادن خیانت کرد. اما این ربطی به خوب و بد بودن تحریم نداره. مطمئن باش برداشته شدن تحریم برای همه خوبه. و موندن تحریم همه مون رو از بالا تا پایین نابود می کنه.
ناشناس
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
آقایونی که منفی دادید دمتون گرم اما من حاضرم قسم بخورم بعد اجرای برجام حسن میگه اقتصاد ما 5 سال طول میکشه درست بشه بعد هم بورس بیشتر میریزه چون به هر بهانه ای تحریما رو بر می گردونن بدون این که ایران صداش به جایی برسه. دوستان دولت ما رو فریب داد بعد هم به امید توافق سرکارمون گذاشت بعد هم اعتراض که کردیم شدیم دلال وسفته باز..... به نظرتون اگه پولها ازاد بشه چند درصدش میاد در بورس و دولت چه کمکی به بورس میکنه این دولت هیچ برنامه اقتصادی نداره همه صنایع در حال نابودی هستند وزرا اعتراض می کنن اما میشن رانت خوار و رئیس جمهور نظرشون رو رد میکنه خدا به دادمون برسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
انشاا... اسفند ماه مردم این .... را از مجلس ....
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
منتظر سقوط بیشتر بورس هستیم. به زودی کانال 60000 شاخص . در ضمن بخدا من هم اگه شکمم سیر بود و در دستم پر از پول صد در صد با برجام مخالفت میکردم. مردم نماینده های شکم سیر رو بشناسید
ناشناس
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
محسن جان کاش امشب برنامه سرزده 20.30 رو نگاه میکردی . رییس اتحادیه فروش قطعات پرینتر - چاپگر و کامپیوتر به بازار فروش قطعات رفته بودن و تمام قطعات تقلبی به نام قطعات اصلی و با 6 تا 10 برابر قیمت فروخته میشد و مردم بدبخت مجبور بودن که بخرن ؟؟!!! این دلواپسان حق دارن که مانع اجرای برجام بشن و تیم هسته ای رو تهدید کنن؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
احسنت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
خدابداداین ملت گرسنه برسدبااین نماینده های شکم سیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
با تشکر از بورس نیوزز که درد 79 میلیون ایرانی را با صراحت منعکس کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
بورسی جون وقتی منافع فردی در خطر میفته حاضره پدر و مادر خودش رو هم قربانی مطامع خودش کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
بازار کفش را زد .اینو همه قبول دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
صالحی عزیز ما در کنار تو هستیم ، ملت پشت شماست. خدا صبرت بدهد تحمل کن خدا اجرت بدهید.
عطا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
پیش بینی اینکه امروز مجلس داغی داشته باشیم بعید نبود اما اینکه یه عده تا این حد گستاخ بشن که تهدید به دفن و اعدام بکنن جالب بود. البته گویا دوستان این رفتار براشون عادیه و صد البته ما این دوستان و این نوع ادبیات گفتاری و رفتاری رو در اونا سراغ داشتیم و انتظاری جز این هم از اونا نداریم.
این نتیجه بیخیالی عده زیادی از مردم و تنها گذاشتن صندوق های رای در انتخابات گذشته بود که باعث شد چنین کسانی قرار عصاره فضایل ملت باشن ، باعث خجالت و مایه شرمساری ملت شدن .
این تجربه ای باشه برای تمام مردم که در انتخابات پیش رو صندوق ها رو تنها نگذاریم تا کسی که جز فریاد زدن و بی منطق صحبت کردن بلد نیست با 100هزار رای نماینده پایتخت کشور عزیزمون با حداقل 4 میلیون واجد شرایط نشه !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
درود بر صالحی
لطفا محفوظ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
درود به شرف آقایان ظریف و صالحی.فقط یک وجدان پاک زحمات این تیم رو درک میکنه نه آدمهای بی فکری که فقط هدف خودشون و نه آسایش و رفاه یک ملت رو در نظر دارند. این همه آدم از کشورهای قدرتمند و پویای سه قاره زحمت کشیدن و به یک تفاهم و توافق رسیدن حالا بیا و بفهمون . مگه میشه !
کاسب تحریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
ببینیدعزیزان به مخالفان برجام هم حق بدیدآنهادرهشت سال گذشته میلیاردهاکاسب شدنداند قطع شدن یکباره کاردورستی نیست
آرش
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
" کاسبان تحریم به دنبال شغل دیگری باشند!!"
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
وقتی سیاستمداران کشور باز نشسته های نظامی می شود منطق جایی ندارد . فقط بکشیم . حال برون خانه چه کرده اند که به درون خانه تشریف فرما شدند بماند وقتی اقایان با هزار دوز وکلک وحداقل رای به مجلس امدند به هر کدام 100 میلیون وام بلاعوض وخانه وماشین دادند یا رب ... معتبر نشود که خود را صاحب زمین وزمان فرض کردند غافل از انکه ان خداست که عزت می دهد اگر حرمت نداری چنان خارت می کند که به گدایی در خانه همین ملت می روید
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
به خداوندی خدا قسم من عوض این بلایی که حسن کلید ساز تو بورس سرم آورد رو تو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در میارم
من یک رای بیشتر ندارم ولی قسم میخورم حداقل 1000 رای مخالف براش جم کنم تا اونجایی که بتونم تلاشم رو میکنم و از تمام توانم استفاده میکنم
خواهیم دید الان تو به ریش سهامدارا میخندی یه روزی هم سهامداران .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
به نظر من ناید گول این بازی ها رو خورد . همه یکی هستند .


امروز هم بازار الکی کمی مثبت شد با این خبر دوباره اخر وقت ریخت و فردا هم بدتر میشه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
بعضی از دوستان نماینده عزیزی که با رای اتوبوسی به نمایندگی رسیدن بیشتر از این نمیشه ازشون انتظار داشت
جمشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
دمت گرم بورس نیوز گل گفتی
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
سهامداران عزیز بورس تو جه کنید آقایان رانتخواران سالها و سالها کاسب تحریم بوره و هستند وحضرات آنقدر در ناز و نعمت غرقند که ذره ای بفکر مردم نبوده ونیستند. حال که فهمیده اند قرار است تحریمها برداشته شود سینه چاک و گریبان می درند که وامصیبتا اسلام در خطر است . در حالیکه چپاول وغارت ملت ایران توسط آنان گرفته خواهد شد. انشااله بزودی زود بوقوع بپیوندد و شرشان از سر ملت کم شود.
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
سلام - بورس نيوزجان در اين چند سال حرفهاي زيادي در مورد اوضاع بورس و مسببين آن زده شد و هيچ كس به درستي نميداند كار كيست اما اگه مشخص شود كه حقوقيي كه امروز خپارس ميفروخت كدام حقوقي بود كليه ابهامات برطرف شده و معلوم خواهد شد كه چه كس يا گروهي مانع رشد بورس هستند خواهشا پيگيري كرده و به اطلاع مردم برسانيد مطمئن باشيد اوضاع نابسامان بورس كار همانهايي است كه امروز نگذاشتند خپارس رشد كند حال دولت يا دلواپسان يا ... شما مشخص كنيد.( فعلا تمام سهمها با خپارس و خودرو و وبصادر رشد كرده و با آنها نزول ميكنند.)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
بورس نیوز خوشمان امد
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
سلام بر همه دوستان و تشکر از نویسنده محترم این ستون
مطالب عالی و خوب بود. دوستان درسته که حال و روز بورس خوب نیست ولی پشتیبانی از کار دولت در بحث هسته ای کار منطقی و وظیفه ملی است. ما هم باید نقش خود را ایفا کنیم. امیدوارم با مقاومت دولت و مردم وضع بورس هم به زودی خوب شود.
صبر و پیروزی قرین هم هستند.
الصبر مفتاح الفرج
صبر کلید پیروزی است. این روایت معصوم و کلام مناسب این روزهای بازار است. البته صبر لوازم هم دارد صبر با ایثار و تلاش و ایجاد امید برای موفقیت و سود بردن همه فعالان بازار که دو سال صبر کردند برای افتخار آفرینی ملت در بحث هسته ای
درود بر ظریف و صالحی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
درود بر قهرمان ملی دکتر ظریف
عرفان
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
با سلام با خیانتی که دولت در حق سهامداران بورس کرد فکر نکنم پول آزاد شده از لغو تحریم ها را عاید ملت و مردم کند.
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
والا اینها جایشان جای دیگری است کره ماه مطمنا نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۳
نماینده های بی ادب .....
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
وقتی پای منافع شخصی به میان می آید ، نه مصالح نطام مهمه و نه اسطوره هایی که جانشان را کف دستشان گذاشتند تا ما الان برای سود بیشتر دست به هرکاری بزنیم. همین بازنشستهای نظامی بودند و هستند که در زمان جنگ حماسه آفریدند و بعد از جنگ نیز ، خدمات شایانی کردند . قرار نیست با هر نظر مخالفی به بد ترین شیوه برخورد کنیم . منصف باشیم و بنا را بر این بگذاریم که هر نظری بر اساس دلسوزی و باور قلبی اظهار میشود نه صرفا غرض ورزی و لجبازی . کسی که تحمل نظر مخالف را ندارد به نظر من شایسته ی انتقاد کردن از دیگران نیست چون خودش معدن نقص است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
بزرگترین کاسب تحریم دولت تدبیر است

خودمان را فریب ندهیم

شاخصهای اقتصادی و تحلیل بازار کل جریان را نمایش میدهد

بعد از توافق این دولت خوشخیال فکر میکند غربیها قربان صدقه اش میرود و التماس میکند پولهایش را دولت بگیرد

دلار 5000 تومانی در راه است

این دولت ساده لوح است
زنگنه بعد از رای اعتماد فریاد میزد جهانیان میدانند ما احمدی نژاد نیستیم
شرکتهای نفتی برای بستن قرارداد با ما هجوم میاورند

نفت هرگز کمتر از 79 دلار نخواهد امد


بورس حرکت خواهد کرد

نه به خاطر توافق به دلیلافزایش شدید قیمت دلار

این دولت فقط بلد است کسری بودجهاش را بیشتر کند