بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
به نظر می رسد در شرایط فعلی بازار سرمایه نسبت به انتشار اخبار مختلف و اجرای برنامه های این چنینی که تنها به بخش کوچکی از اقتصاد کشور توجه می شود، واکنش نشان نمی دهد و در انتظار وقوع رویداد تأثیر گذارتر بر اقتصاد کشور همچون کاهش نرخ سود بانکی به طور واقعی و اجرای آن توسط بانک هاست.
کد خبر : ۱۵۶۸۳۸
نویسنده :
جمشیدی
بسته دولت برای خروج از رکود اقتصادی در حالی طی ماه گذشته تدوین و ارائه شد که طی آن به منظور تقویت بخش تقاضا اعطای وام 25 میلیونی خودرو و نیز توزیع کارت اعتباری 10 میلیون تومانی برای خرید کالا در نظر گرفته شده بود و مقرر گردید تا این برنامه ها از امروز، 18 آبان ماه جاری اجرایی شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، صرف نظر از شرایط ویژه دریافت وام و نرخ بهره آن شرکت های ایران خودرو ، سایپا و گروه بهمن از جمله شرکت های خودروسازی هستند که در طرح اعطای تسهیلات خودرو به میزان 80 درصد از قیمت فروش آن تا سقف 25 میلیون تومان مشارکت کرده اند و لیست نمایندگی های مجاز خود را به متقاضیان جهت دریافت این وام ارائه نمودند. در این شرایط در حالی خبرهای مختلف حاکی از استقبال مردم از دریافت وام خودرو و مراجعه به نمایندگی های مجاز ایران خودرو و سایپا است که انتظار می رفت این موضوع بر روند قیمتی سهام شرکت های خودرویی و نیز کلیت بازار سرمایه تأثیر مثبتی را اعمال کند. حال آنکه امروز شاهد روند قیمتی متعادل نمادهای "خودرو"، "خساپا" و "خبهمن" با حجم معاملاتی پایین سهام و رشد قیمتی کمتر از یک درصدی هسیتم. از این رو به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه استقبال سردی از اجرای طرح دولت برای افزایش تقاضا برای خرید خودرو و مقابله با کمپین نخریدن خودرو نمودند.

همین وضعیت را در روند قیمتی سهام شرکت های تولید کننده لوازم خانگی و نساجی همچون پارس خزر، آبسال و نساجی بروجرد که کالاهای تولیدی آنها در لیست طرح خرید کالاهای ایران وجود دارد، شاهد هستیم و روند معاملات آنها از لحاظ رشد قیمتی و حجم معاملات جالب توجه نیست که البته این موضوع در خصوص سهام شرکت آبسال متفاوت است و "لابسا" طی معاملات روز جاری پس از معامله بیش از یک میلیون سهم با صف حدود 600 هزار سهمی تقاضا برای خرید سهام مواجه شده است.

بر این اساس به نظر می رسد در شرایط فعلی بازار سرمایه نسبت به انتشار اخبار مختلف و اجرای برنامه های این چنینی که تنها به بخش کوچکی از اقتصاد کشور توجه می شود، واکنش نشان نمی دهد و در انتظار وقوع رویداد تأثیر گذارتر بر اقتصاد کشور همچون کاهش نرخ سود بانکی به طور واقعی و اجرای آن توسط بانک هاست.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی با ورود شاخص کل به کانال 63 هزار واحدی آغاز شد که در ساعات میانی معاملات با رفت و برگشت به یک کانال پایین تر بار دیگر مدار 63 هزار واحدی را بازپس گرفت که در این امر افت قیمتی سهام شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندر عباس، مخابرات ایران و مپنا بیشترین تأثیر منفی را اعمال کردند و در مقابل پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی کرمانشاه و بانک ملت با رشد قیمتی سهام سعی در ممانعت در افت شاخص کل نمودند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
مهمترین مسیله بازار سرمایه در درجه اول مدیریت و بعد هم تعامل با دنیا از جمله عربستان سعودی و مسیله حل شدن سوریه و کوتاه امدن ایران برای یرکناری اسد هست تا عربستان هم متقابلا قیمت نفت را افزایش بده و موجب رشد اقتصادی در یران بشه که در حال حاضر متاسفانه هیچ علایمی از اینها دیده نمیشود و اوضاع بسیار خراب هست
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
بی اعتنایی بازار سرمایه به اجرای بسته های دولت برای عبور از رکود تنها یک علت دارد و آن هم این است که مردم به دولت و مسئولین بازار سرمیه بی اعتماد شده اند . مدیران بورس با نظارت نکردن درست در معاملات تالار شیشه ای است . خب این مدیران برای چه انتخاب شده و حقوق می گیرند ؟ درهرحال مدیران ناظر بورس به درستی به وظیفه خود عمل نمی کنند و همین هم امر منجر به بی اعتمادی سرمایه گذاران شده است ، برای نمونه شرکت پرشیا زیر مجموعه سرمایه گذاری پارس پلیکان است و پارس پلیکان زیرمجموعه سرمایه گذاری توصعه صنعتی با نماد وتوصا است . بنابراین شرکت پرشیا با پول سهامداران سرمایه گذاری توصعه صنعتی درحال زیان رساندن به سهامداران این شرکت است زیرا با سناریوی قبلی هفته ها در حال فروش سهام وتوصا در قیمت نود تومان است تا سرمایه گذاران خرد را از میدان به در کند و دیگر حقیقی هایی که رانت دارند را با قیمت پایین سهامدار وتوصا نماید.
این سئوال هست که مدیران بورس مگر کارشان نظارت و جلوگیری ازتخلفات در بورس نیست ؟ چرا در این مورد که هفته ها این تخلف ازسوی شرکت پرشیا صورت می گیرد نظارت ندارند ؟؟؟؟
چرا به مدیران سرمایه گذاری توصعه صنعتی تذکر نمی دهند که نباید با پول سهامداران وتوصا به ایشان زیان برسانند ؟؟؟
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
این اولا نشان میده که چقدر سیاستهای اقتصادی این دولت هوشمندانه و موثر و کارسازه و دوما چقدر مردم به حرف و برنامه و وعده های اقتصادی این دولت اعتماد و اعتنا میکنند.
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
اعتماد به چی؟ اینکه 25 میلیون بدهی 35 میلیون بگیری و یک کالای بی کیفیت را با سه برابر قیمت واقعی تحویل مردم بدهی این تقویت اقتصاد جامعه است یا پر کردن جیب دولت؟اگه راست میگن چرا بهره حرام را حذف نمیکنند؟ خودرو ساز سو استفاده گر میگوید اول 20 درصد پول خودرو را بده تا پرونده را بفرستم بانک و بعد از تایید بانک از سی روز ه شروع به تحویل خودرو میکنیم تا الی ماشالله هر وقت که دوست دارند حالا بماند که باید ابا و اجداد زیر خاک را هم در رهن در بیاوریم.یعنی باز خودرو ساز میشه سواره و خودرو خر میشه پیاده که انقدر باید بدود تا خودرو تحویل بگیرد بعد تا اخر عمر قسط بدهد و برای تعمیر اسیر نمایندگیها باشد.واقعا هنر دولت ایرانه که عادت کرده به برداشتن کلاه مردم وبنده گان خدا کسانی که در این دام اسیر میشوند.دولت پول ما را در بورس هاپولی کرد حالا دست تو جیب بقیه مردم خواهد کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
سلام این بهترین نظر سنجی در مورد دولت و وزرا است که نشان دهنده بی اعتمادی گسترده است
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
با سلام این دولت بهترین دولت هات که تا الان بعد از انقلاب دیدیم بازار سرمایه تا یک ماه دیگه چنان رونقی بگیره که همه تعجب کنند که این همان بازار یک ماه پیشه فقط دوستان اگه دوست دارید که از بورس جا نمانید سهم بخرید و البته نه هر سهمی بنظر من اول پالایشی بعد بانکی البته شاید خودتان بهتر بدونید که چی بخرید اما خواهشن هر سهمی نخرید دقت کنید برای خریدن یا علی مدد موفق باشید
کارخانجات مخابراتی ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
در تمام کشورهای جهان بازار سرمایه است و سرمایه گذاری در انها میشود در کشورمان هم بازار سرمایه از جوش وخروش وحرکت است ولی در 3 سال اخیر رشد کمتر شده گره بورسی کمتر دیده می شود وبعضی از شرکت ها ی بورسی دارایی شان 15 برابر افزایش پیدا کرده ولی حقوق سهامدار در سکون است البته گفته می شود بازار سرمایه خوب می شود وهر روز گفته می شود قدر سهم خود را بدانید و.... ولی نیاز بازار حمایت به صنایع است در شرکت های خودرو سازی سازمان وکارخانه ها به شدت از نیروی انسانی پر شده است و شرکت نمی تواند به سود برسد زیرا هر چه درامد دارد به کارکنان خود حقوق ومزایا و..... را پرداخت می کند شرکت ها بایستی چالاک تر شوند و به طور نامحسوس کارهای انان کنترل شود بار مالی اضافی به عنوان پاداش بایستی حذف شود ( در زمان فعلی) توجه به کاهش ریخت پاش ها باعث رونق وسود می شود ولی حقوق ومزایا ی بالا ی کارکنان ومدیران جان صنایع را گرفته است نظارت و کنترل حقوق ها لازمه تحول است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
فروش روز اول طرح برابر با تولید یک روز خودروسازها !!!!!!!!!!!!!!
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
بورس نیوز جان شما انتخابی عمل میکنید ایمان داشتم که بی طرف و مردمی هستید اما اشتباه کردم ببخشید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
بازهم خوبه که این بندگان خداکه پولشون رومی دهندخودرویی ازدولت می گیرندمابیچاره هاکه پولمون روتوبورس ازدست دادیم فقط ناراحتیهای روحی وروانی گیرمون اومده