بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
آخرین روز از معاملات هفته جاری در حالی به پایان رسید که طبق معمول همیشه باز هم لطف دوستان شامل حال اهالی بازار سرمایه شد و در دقایق پایانی معاملات با سه معامله بلوکی جانانه بر روی سه نماد فارس، همراه و شپنا، شاخص کل به رنگ سبز درآمد تا اهالی تالار و مسئولین محترم با خیالی آسوده از رشد بورس در آخرین روز هفته جاری به انتظار شاخص سبز دیگری طی هفته آتی بمانند.
کد خبر : ۱۵۷۵۷۷
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 94.09.04 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 42 واحد کاهش به رقم 43230 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 332 واحد افزایش عدد 141107 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 5 واحد افزایش به رقم 24427 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رانفور" با 35 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 80 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 692 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1748 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 582 میلیارد ریال رسید.

آخرین روز از معاملات هفته جاری در حالی به پایان رسید که طبق معمول همیشه باز هم لطف دوستان شامل حال اهالی بازار سرمایه شد و در دقایق پایانی معاملات با سه معامله بلوکی جانانه بر روی سه نماد فارس، همراه و شپنا، شاخص کل به رنگ سبز درآمد تا اهالی تالار و مسئولین محترم با خیالی آسوده از رشد بورس در آخرین روز هفته جاری به انتظار شاخص سبز دیگری طی هفته آتی بمانند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، واقعاً دیگر نمی دانیم که با چه زبان باید بگوییم که با این اقدامات نه روند بازار سرمایه به مدار صعودی باز می گردد و نه پولی وارد بازار می شود فقط تنها نتیجه ای که بدست می آید بر هم زدن اعصاب و روان این ته مانده اهالی تالار خسته از زیان است.

شاید لازم باشد یکبار دیگر به مسئولین و متولیان بازار سرمایه عرض کنیم که باور کنید و مطمئن باشید سهامدار و سرمایه گذاری که در کوران اخبار مثبت هیجانی داخلی و خارجی عینک واقع بینی را جایگزین عینک خوش بینی کرده با این اتفاقات نه تنها گول نمی خورد بلکه به سطح تفکر و تصمیمات مدیران زیربط نیز شک می کند و آنجاست که بی اعتمادی و نااطمینانی شکل گرفته در بازار سرمایه به سمت گفته ها و تصمیمات مدیران و مسئولین امر نیز ریشه می دواند. لطفاً باور کنید که هیچ چیز به اندازه صداقت و شفافیت نمی تواند بر بازار سرمایه تأثیر مثبت داشته باشد.

اما از این موضوع که بگذریم قصد داریم در مطلب امروز کمی هم در رابطه با نهاد مالی صحبت کنیم که اگر چه قرار بود نوش بازار سرمایه باشند اما امروز نیشی هستند بر پیکر این بازار.

قطعاً حدس زده اید که منظور شرکت های تأمین سرمایه هستند، شرکت هایی که با شعار کاهش ریسک سرمایه گذاری در بورس پا به میدان گذاشتند و امروز خود به یکی از بزرگترین ریسک های بورس تبدیل شده اند. چرا که امروز سودهای قابل توجه و بالاتر از مصوب بانک مرکزی یا همان سود 20 درصد از طریق بانک ها با واسطه ای به نام تأمین سرمایه بدست مردم و سپرده گذاران می رسد بطوریکه بسیار شیک و مجلسی این شرکت ها پول های مردم و سرمایه گذاران را جمع می کنند و به اسم صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت یا تضمین شده 22 یا 24 درصد رهسپار سپرده بانکی و اوراق مشارکت می کنند البته ادعایی برای درست بودن قطعی گفته های خود نداریم اما یک خواهش از مدیران محترم شرکت های تأمین سرمایه داریم، لطفاً بفرمایید اگر آنچه که می گوییم درست نیست پس شما در شرایط و اوضاع نابسامان فعلی اقتصاد که همه از درد بی پولی می نالند در کدام بازار سود 24 درصد و بعضاً بالاتر بدست می آورید.

 حداقل تا آنجا که ما می دانیم در بازار بورس و ملک و طلا خبری نیست بازار ارز هم که مدت کوتاهی است با هیجانات و روند صعودی مواجه شده پس می ماند بازار داغ سپرده بانکی و اوراق و یا شاید هم بازاری که ما از آن بی خبریم برای شما سود سازی می کند. نمی گوییم کاری که می کنید خلاف است یا اشتباه است نه فقط حرف ما اینست که خواهشاً هر کاری می کنید به اسم بورس و به نام بازار سرمایه تمام نکنید. تا آنجاییکه ما خبر داریم قرار بود شما متعهد پذیرنویسی باشید و ریسک عرضه اولیه ها را در بورس از بین ببرید که نکردید، قرار بود پول های مردم را جمع آوری و روانه بازار سرمایه کنید که در این خصوص هم نصفه و نیمه عمل کردید یعنی پول ها را جمع کردید اما روانه بورس نکردید.

قرار بود صندوق های سرمایه گذاری شما با استفاده از کارشناسان حرفه ای و کاربلد پول مردم عادی را در بورس سرمایه گذاری کنند تا ریسک افراد نا آشنا به بورس با حرفه ای های شما کاهش یابد که خدا را شکر کارنامه حرفه ای های شما بعضاً سیاه تر از آماتورهای بازار است. کلاً هر کاری می کنید جز کاری که به درد بورس بخوره جدیداً هم که یا هر روز یک خبر از حضور هیأتی خارجی در یک شرکت تأمین سرمایه به گوش می رسد یا برگزاری همایش و سمینار، می شود لطف کنید بازخورد این شوهای تبلیغاتی را بر بازار سرمایه و زیان مردم بفرمایید؟ متأسفانه در شرایط فعلی نهادهای مالی و ارکانهای مختلف بورس به هر چیز فکر می کنند جز بازار سرمایه و سهامدار، شاید هم برخی دلسوزان و مدیران این تأمین سرمایه ها قصد دارند تا مشکل بورس را از طریق مجلس شورای اسلامی البته پس از ورود به آن در دور جدید حل کنند. آخه نیست قبلی ها خیلی کمک کردند شاید دوستان قصد دارند با ورود به مجلس کار ناتمام آنها را تکمیل کنند.

این صحبتها را نکردیم که خدای ناکرده به کسی بر بخورد فقط خواستیم یادآوری کنیم که اگر روزی بازار سرمایه روی خوش به اهالی تالار نشان داد و رسید به همان جایی که باید می رسید، دوستان ادعایی برای انجام زحمت و تلاش برای بازار سرمایه نداشته باشند چون، امروز که محتاج توام جای تو خالیست.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
فقط همین را میگم که ورشکست شدیم رفت.هیچ کسی هم نیست به داد ما برسه.عجب کشوری شده هرکس به فکر جیب خودشه.
ناشناس
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
تا آخر سال وضع همينه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
بورس نيوز تاحالا به اين فكر كردي كه اين وضعيت عمدي است . چرا سعي در منطقي نگاه كردن به اين بازار داريد. شايد مي خواهند بازار تا مدتي جذاب براي خريد كدهاي خارجي باقي بماند و شايدهاي ديگر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
هر چه پول هست این دولت خرج سمینار میگند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
بازار دیروز رو دیدید. از 12.30 که بازار بسته شد تا حدود 45 دقیقه بعدش شاخص حدود 100 واحد بالا و پایین شد. وقتی بازار بسته شد شاخص 30-40 واحد منفی بود. آخر سر مثبت شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
خییییییییییییییییییییییییییییییلی لایک داری
ابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
امروز که محتاج توام جای تو خالیست ... قردا که میایی به سراغم نفسی نیست
حاج اصغر خروس خور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
أين بورس نيوز هم در مستطيل شيشه طلايي فقط تازگيها به جاي تجزيه تحليل حرفه اي، مثل بچه هاي كوچيك ناله ميكند و مشخصا كسی تحصيل كرده در أمور بورس و سهام ندارند و بيشتر شبيه روضه خاني است تا يك تحليل اقتصادي
رامین
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
شما از اسمی که برای کامنتت گذاشتی مشخصه چقدر تحلیل حالیته اما داداشم این چیزی که خوندی واقعیتهای بورس امروز ماست اما یه عده مثل تو خوابن
قدیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
بازار سرمایه به فکر حقوق وحق سرمایه گذارانی که سالها صبوری کردند تا شاهد ارزش سهم خود باشند دیگر نمی باشد شرکتی که 5 تا 15 برابر دارایی ان افزایش پیدا کرده بعد از 20 تا 36 سال ایا نمی بایست بورس پاسخ وتوجه بایسته را داشته باشد متاسفانه افت های شدید وپی در پی اسیب رسان است
کارخانجات مخابراتی ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
امید ها از بازار بورس رفته است زیرا روابط وقردادهای اقتصادی بهتر شده ولی باز افت را شاهد هستیم این وضع نه برای حقوقی ها دلنشین است نه برای سهامداران حقیقی بازار نیاز به حمایت دارد نه فقط یک روز بازار بایستی منطقی حرکت داشته باشد نه اینکه سر بعضی از سهام را نشان بروند وبا کاهش پی درپی سر او را بشکنند امیدواریم بازار سرمایه خوب شود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
آقای روحانی خواهش بسه دیگه
به خدا مردم همه خسته شدند مگر آیا شما انتخاب شدی فقط تورم رو کنترل کنی اقتصاد ما نیاز به انقلاب دارد نیاز به کاردان دارد خواهشا حداقل مشاورها قوی برای خودت انتخاب کن الان داریم 10 ساله پس روی میکنیم و شما انتخاب نشدی برای پایداری رکود و سیاست غلط انتخاب شدی انقلاب اقتصادی به وجود بیاوری و به داد مردم برسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
خسته شدیم خسته از اینکه بازار بورسمان هم مثل خیلی از رفتارهای مسئولینمون که فقط تعریف و تمجید میکنند از ایران اما میدانند اوضاع چه خبراست البته امارها هم از انطرف تو دهنی میزند به تعاریف اقایان . مردم را چی فرض کردند تا کی میخواهند اینجوری شاخص را مثبت کنند در صورتی که سرتاسر بازار منفی است . چندروز دیگه همین سهامداران بورسی امار طلاق و ازدواج را برابر میکنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳
بهتره از افراد بیسواد در کارهای اقتصادی استفاده کرد خیلی از افراد بیسواد هستن که در اقتصاد از افراد با سواد موفق ترن وقتی افرادی که دکترای اقتصاد دارن نمیتونن اقتصاد را نجات بدن بهتره از افراد کم سواد در زمینه اقتصاد بهره مند شد
علی معتمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
خبر مزایده 5 شرکت آتیه دماوند را 3 هفته قبل برایتان فرستادم ولی منعکس نکردید امروز هم که اطلاعیه رسمی شرکت در خصوص نساجی غرب منتشر شد حتی حاضر نشدید در گزارشات و خبر های فوری قرار دهید یعنی هر شرکتی بی خود ترین گزارش شفاق سازی می دهد آنی منعکس می کتید ولی واتی گزارش به این مهمی داد حاضر به انعکاس نشدید
نارون
ROMANIA
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
دو هفته مونده به انتخابات مجلس بازار بورس رو سبز میکنن .. تا اون موقع بازار توی کما میمونه
نساج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
بازار سرمایه برای اقتصاد هر کشور مهم است وکارشناسان توجه خاصی به سهام ودارایی وارزش شرکتهای بورسی دارند در بازار اقتصادی کشور ارزش دلار هر روز بالا می رود قیمت لوازم خانگی و..... ولی ارزش سهام شرکتهای بورسی کم می شود به جای می رسد که خیلی ها دیگر رغبت به کار ووارد شدن به این بازار را نمی دهند پولها به سمت دلار وارز های دیگر معطوف می شود ایا بهتر نیست بازار سرمایه توجه به حق سرمایه گذاران در داخل شرکتها داشته باشد امیدواریم بورس خوب خوب شود
pip
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
بهتره خودمونو گول نزنیم و هی روحانی روحانی نکنیم این کشور نیاز به سرمایه گذار خارجی داره و با این وضعیت که دولت دعوت کنه کسان دیگه بترسونن و همچنان از نفرت و کینه صحبت کنن کسی مغز خر نخورده بیاد اینجا پس تا نابودی اقتصاد و گریه دوباره و امتیاز دادن های ریز و درشت به پیش.