بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
مدیر عامل گروه بین المللی ثروت آفرینان آراد عنوان کرد:

برگزاری دوره ارزش گذاری برند برای اولین بار در ایران

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی زمینه سازی برای شناسایی هر چه بیشتر مبحث ارزشیابی نام تجاری شرکت ها، به عنوان مقوله ای تأثیر گذار در ارزش شرکتها و نیز ارتقا سطح ادارکی مدیران کشور نسبت به برند و ارزش گذاری آن به عنوان یک دارایی نا مشهود می باشد. همچنین رشد ارزش برند بعنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد مدیران نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر : ۱۵۷۶۲۹
نویسنده :
یارمحمدی
دوره ارزش گذاری برند، برای اولین بار در ایران از طرف شرکت گروه بین المللی ثروت آفرینان آراد با همکاری کارگزاری بانک پاسارگاد، به صورت کارگاه آموزشی در تاریخ 25 و 26 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مدیر عامل گروه بین المللی ثروت آفرینان آراد در رابطه با هدف از برگزاری این دوره آموزشی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی زمینه سازی برای شناسایی هر چه بیشتر مبحث ارزشیابی نام تجاری شرکت ها، به عنوان مقوله ای تأثیر گذار در ارزش شرکتها و نیز ارتقا سطح ادارکی مدیران کشور نسبت به برند و ارزش گذاری آن به عنوان یک دارایی نا مشهود می باشد. همچنین رشد ارزش برند بعنوان معیاری برای ارزیابی عملکرد مدیران نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مسعود راهی در ادامه افزود: ما در این دوره با استفاده از اساتید مجرب قصد معرفی مدلهای ارزشگذاری برند به مخاطبین و اثر گذاری آن بر صورت های مالی شرکت ها را داریم، برندهای معروفی که هم از لحاظ اندازه بزرگ بوده و هم نام و نشان معتبری دارند می توانند از مدل های معرفی شده راه حلی برای ارزشگذاری برند خود داشته باشند در حالیکه قبل از این برای ارزشگذاری برند شرکتهای بزرگ می بایستی از شرکتهای خارجی یا نمایندگان آنها استفاده می کردیم و راه حل مشخص و مدونی در این خصوص در کشور وجود نداشت، به طور مثال در خصوص ارزش گذاری اخیر که در باشگاه استقلال و پرسپولیس صورت گرفت، می توان گفت که این دو باشگاه دارایی واقعی آنچنانی ندارند و بخش بزرگی از ارزش آنها تنها به دلیل نام تجاری می باشد که صاحب نظران در این خصوص نظرات متفاوتی را در خصوص نحوه قیمت گذاری این دو باشگاه داشتند. هدف ما از برگزاری این دوره همانطور که عنوان شد، آموزش نحوه انجام این ارزش گذاری ها است.

وی در رابطه با روش های مختلف ارزش گذاری توضیح داد: روش هایی که در این دوره معرفی می شود با استفاده از تکنیک های مالی ارزش گذاری مبتنی بر استانداردهای جهانی می باشد، البته این روش ها با ارزش گذاری سهام شرکت ها اندکی متفاوت بوده و عواملی همچون شهرت، میزان افزایش فروش به واسطه نام تجاری و بسیاری دیگر از فاکتورهای اینچنینی در آن موثر می باشد.

راهی، با تأکید بر اینکه شرکت های ایرانی نیز باید در جهت برندسازی در سطح ملی و بین المللی حرکت کنند و از این روش ها برای تعیین ارزش کسب و کار هنگام تملیک یا ادغام با سایر شرکتها استفاده کنند، گفت: در قیمت گذاری نام تجاری شرکت ها تاکنون متخصص داخلی نداشته و ناچار به استفاده از خدمات خارجی ها یا نمایندگان آنها بوده ایم لذا جای خالی متخصصان بومی در کشور احساس می شد، به همین دلیل با برگزاری این دوره، علاوه بر ارائه روش ها و تکنیک های ارزش گذاری برند، قصد پرورش متخصصان داخلی این حوزه را نیز داریم.

وی در خصوص مخاطبین این دوره گفت: مخاطبان می توانند مدیران ارشد، میانی وکارشناسان ارشد شرکت های تولیدی، بازرگانی، خدماتی صاحب برند و نیز ارائه دهنده خدمات مالی مانند بانکها، شرکتهای تأمین سرمایه، شرکتهای سرمایه گذاری، کارگزاریها، صرافی ها، دانشجویان رشته مالی، MBA، اقتصاد، حسابداری و مدیریت باشند. به منظور بهره مندی دامنه وسیعی از مخاطبین برای برخی از داوطلبان از30 تا 50 درصد تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول گفت: این دوره به گونه ای طراحی شده است که شرکت کنندگان با داشتن حتی اندکی دانش مالی بعد از گذراندن سرفصل ها، به درک مناسبی از نحوه ارزش گذاری برند از طریق تکنیک های ریاضیات مالی و ارزش زمانی پول رسیده و قادرند تا آن را در سازمان خود پیاده سازی نمایند.

همچنین وی در خاتمه عنوان کرد: 40درصد تخفیف برای اعضای باشگاه خبری بورس نیوز جهت شرکت در دوره ارزشگذاری برند در نظر گرفته شده است که داوطلبان می تواند طی تماس با شماره تلفن 22036669 واحد آموزش گروه بین المللی ثروت آفرینان آراد از تخفیفات فوق بهره مند شوند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر