بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
کد خبر : ۱۵۷۶۹۹
نویسنده :
محمد اسدنژاد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت کویر تایر براساس گزارش شفاف سازی در خصوص پیش بینی بودجه سال مالی منتهی به 1395.09.30 به شرح ذیل عنوان نموده است:

1-نرخ خرید مواد در بورس کالا براساس درب کارخانه تولید کننده می باشد. لذا به نرخ مذکور هزینه کارمزد خرید کارگزار و هزینه حمل و درخصوص خرید خارجی علاوه بر هزینه های مذکور هزینه ترخیص و سود بازرگانی می بایست مدنظر قرار گیرد.

2-خرید از طریق بورس کالا اولا به دلیل محدودیت قانونی در خرید مواد اولیه از بورس خارجی امکان پذیر نمی باشد.دوما خرید کالا به طور کامل از بورس کالا(خارجی و داخلی)به صورت نقدی می باشد که بدلیل مشکلات نقدینگی پیش آمده،همیشه امکان خرید نقدی از بازار بورس کالا وجود ندارد و قیمت بازار معمولا بالاتر از قیمت درج شده در تابلوی بورس کالا می باشد.

3-در مقطع کنونی نرخ دلار به بیش از 35،500 ریال رسیده است.با توجه به رابطه مستقیم قیمت کلیه مواد اولیه مصرفی عنوان شده با نرخ دلار می بایست نرخ مذکور در پیش بینی مدنظر قرار گیرد.

4-همانگونه که مستحضرید کاهش نرخ مواد اولیه در این مقطع بدلیل رکود حاکم بر بازار و کاهش خرید مواد اولیه توسط واحد های تولیدی و همچنین مشکلات پیش آمده در صادرات مواد اولیه تولید داخلی به خارج از کشور است که در صورت عادی شدن بازار،افزایش بهای مواد اولیه فوق اجتناب ناپذیر می باشد.

5-با توجه به کلیه موارد فوق و پیش بینی این شرکت که بهای بورس کالای مذکور نمی تواند مبنای منطقی برای پیش بینی سال آینده باشد،متوسط نرخ خرید واقعی 9 ماهه سال جاری محاسبه و با 5 درصد افزایش بعنوان برآورد سال مالی منتهی به 1395.09.30 مورد محاسبه قرار گرفته است.و در مورد کائوچوی مصنوعی کمتر از نرخ واقعی نه ماهه برآورد گردیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر