بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می دهد

رکورد شکنی در بازار برق

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، به دلیل کاهش قیمت از سوی نیروگاه ها و میل زیاد آنها به عرضه به خصوص در نماد بار پایه که با کاهش قیمت چشم گیری همراه بود باعث شد تا بیشترین حجم معلاملاتی تا به امروز صورت گیرد.
کد خبر : ۱۵۷۷۹۴
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز دوشنبه 94.09.09 در بازار برق بورس انرژی 56,691 مگاوات برق به ارزش 441 میلیارد و 914 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که مجددا رکورد معاملات را شکست و بالاتری حجم معاملات تاریخ بورس انرژی را رقم زد. البته انتظار می رود باز هم با افزایش اعتبار اختصاص یافته برای معاملات برق در بورس انرژی به زودی این رکورد نیز افزایش خواهد یافت.

روند نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نسبت به روزهای گذشته شیب بیشتری به خود گرفت و کاهش 2 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

 

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند نزولی قیمت در معاملات امروز شیب نزولی خود را حفظ کرده و در نزدیکی 370,000 ريال قرار دارد.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، به دلیل کاهش قیمت از سوی نیروگاه ها و میل زیاد آنها به عرضه به خصوص در نماد بار پایه که با کاهش قیمت چشم گیری همراه بود باعث شد تا بیشترین حجم معلاملاتی تا به امروز صورت گیرد. روند نزولی قیمت ها در بازار امروز تقریباً ازهمان لحظات ابتدایی بازار شروع شد و تا اواخر بازار ادامه یافت. این کاهش قیمت با استقبال بسیار زیاد از سوی خریداران همراه بود تا جایی که باعث شد رکورد بیشترین حجم معاملاتی با اختلاف چشم گیری نسبت به آخرین رکورد شکسته شود.

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

 

 

بررسی روند نماد 13940917 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940917 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است در انتهای دوره قیمت پس از صعودی موقت شیبی ملایم و نزولی به خود گرفته و در حال حاضر در نزدیکی قیمت 370,000 ريال قرار دارد.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است روندی کاملاً صعودی بوده و تا نزدیکی قیمت 330,000 ريال رشد کرده است.

روند نماد 13930917 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر