بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
مستطيل شيشه اي تالار

چی فکر می کردیم و چی شد!

تلاش برای کاهش نرخ سود سپرده بانکی به دلیل خروج پول از سپرده بانکی و ورود آن به چرخه اقتصادی و سرمایه گذاری می باشد چرا که به اندازه کافی طی این دو سال نرخ سپرده بانکی شما اقتصاد و سرمایه این کشور را تنبل کرده و شاید وقت آن رسیده باشد تا پول در چرخه اقتصادی به گردش درآید.
کد خبر : ۱۵۸۰۱۲
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 94.09.16 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 24 واحد کاهش به رقم 42833 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 142 واحد کاهش عدد 141164 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 17 واحد کاهش به رقم 24287 واحد رسيد.

همچنین در این روز "رمپنا" با 22 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "حکشتی" با 15 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد کاهش به رقم 678 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 830 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 847 میلیارد ریال رسید.

قطعاً شنیده اید که می گویند «چی فکر می کردیم و چی شد!» این گفته بسیار به حال و روز فعلی بازار سرمایه می آید و شاید تکه کلام خیلی از اهالی تالار این روزها همین باشد اما برخی اقدامات متولیان بازار سرمایه طی یکی دو هفته گذشته باعث شده که اهالی تالار نا امیدتر از گذشته و نگران تر از همیشه از خود بپرسند. «آیا بازار از این نزولی تر می شود؟»

بر اساس گزارش بورس نیوز، آنچه که این روزها سبب نگرانی بیشتر اهالی تالار از آینده بازار سرمایه شده اقدام اخیر مسئولین بورسی برای انجام معاملات بلوکی به جهت کمتر شدن رقم افت شاخص کل می باشد بطوریکه معاملات بلوکی که در گذشته انجام می گرفت به جهت مثبت نمودن شاخص کل و نشاندن رنگ سبز بر رخسار این نماگر بود اما طی یکی دو هفته اخیر کار به جایی رسیده که معاملات بلوکی فقط در جهت کاهش کمتر شاخص انجام می پذیرد که جای تأمل فراوان دارد.

از همین رو پیشنهادی را که قبلاً هم ارایه کرده بودیم یکبار دیگر بیان می کنیم، لطفاً برای از بین بردن حساسیت های بازار و شاخص کل برای اهالی تالار و همچنین آسودگی خیال خود و صرفه جویی در وقت و هزینه، شاخص کل بورس را که هیچ سنخیتی هم با بازار سرمایه ندارد حذف کنید و اجازه دهید نماگر اصلی بورس شاخص کل هم وزن باشد، شاید با این کار بتوانیم وقتی را که برای رسیدگی کردن به شاخص کل می گذاریم صرف رسیدگی به حال و روز واقعی بورس و حل مشکلات و معضلات این بازار کنیم، از آنجایی هم که چند سالی است جایگاهی در کنفدراسیون بورس های جهانی نداریم نه کسی متوجه می شود و نه مشکل پیش می آید، تازه اعصاب ها را هم راحت می کنید و بورس هم واقعی می شود.

اما موضوع بعدی که بسیار قابل توجه است و شاید کمتر کسی به آن دقت کرده مصاحبه یکی از اعضاء شورای پول و اعتبار با یک خبرگزاری در خصوص جلسه روز آینده شورای پول و اعتبار و نظر رییس کل بانک مرکزی در خصوص نرخ سود سپرد است.

چرا که جلال پور عنوان کرده «بانک مرکزی با کاهش نرخ سود سپرده مخالف است و استدلال می کند که با نرخ 20 درصدی هم صف برای دریافت وام وجود دارد.»

این گفته یعنی ظاهراً بانک مرکزی کلاً موضوع و علت کاهش نرخ سود سپرده را اشتباه متوجه شده، احتمالاً بانک مرکزی با خود تصور کرده تلاش و درخواست اقتصادیون برای کاهش نرخ سود سپرده بانکی به جهت ایجاد اقبال بیشتر برای دریافت وام است!

لذا جا دارد تا خدمت بانک مرکزی عرض کنیم که تلاش برای کاهش نرخ سود سپرده بانکی به دلیل خروج پول از سپرده بانکی و ورود آن به چرخه اقتصادی و سرمایه گذاری می باشد چرا که به اندازه کافی طی این دو سال نرخ سپرده بانکی شما اقتصاد و سرمایه این کشور را تنبل کرده و شاید وقت آن رسیده باشد تا پول در چرخه اقتصادی به گردش درآید.

قطعاً اطلاع دارید که یکی از متهمان ردیف اول افزایش دو برابری نقدینگی جامعه در دو سال گذشته همین نرخ سود بانکی و تفاوت معنی دار آن با نرخ تورم است. لطفاً اندکی اقتصادی تر فکر کنید چرا که یکی از کلیدهای باز کردن قفل رکود فعلی موجود در کشور در دستان شما می باشد.

در پایان سخن خاصی در خصوص کلیت بازار سرمایه نیست جز آنکه بنظر می رسد کاهش نرخ سود سپرده بانکی باید در کنار برخی اقدامات حمایتی از صنایع باشد تا بتواند نقدینگی موجود در بانک ها را به سمت بورس سوق دهد و امروز بازار سرمایه هر دو چشم خود را به داخل و تصمیمات مسئولین دوخته و به جرأت می توان گفت که حتی نیم نگاهی هم به خارج ندارد.

امروز بورس کشور برای بدست آوردن مجدد اعتماد و اطمینان از دست رفته منتظر است تا مسئولین پیش خواسته ها و مطالبات صنایع و بخش خصوصی تا کمر خم شوند چرا که افت ارزش سهام شرکت ها و روند نزولی بورس طی دو سال گذشته کمر اهالی تالار را خم کرده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
واقعا گل گفتی
هر روز تصمیم میگیرم این سی چهل میلیونی که از 150 میلیون یکسال پیش برام مونده رو بفروشم. ولی باز میگم توکل بخدا.
خدا لعنت کنه کسانی رو که ما رو به این روز اتداختن. بخدا کم مونده بشینم و زار زار گریه کنم. سرمایه یک عمرم به باد رفت جناب روحانی. رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران. خدا....
ناشناس
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱
خدا از باعث و بانیش نگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
دوست عزیز مدتهاست سایت شما رو دنبال می کنم و به خصوص این سری خبرای مستطیل شیشه ای رو. چرا این حرفها رو برای ما می نویسی؟ ما که همه مون با گوشت و پوست اینها رو احساس کردیم چرا این اخبار رو از خود وزرا پیگیری نمی کنید؟ چرا با وزرا به خصوص بیژن جون و وزیر اقتصاد مصاحبه نمی کنید؟ چرا با نوبخت حرف نمی زنید و ازش نمی پرسید که قرار بود دولت و نماینده های بخش خصوصی برای بهبود بازار سرمایه جلسات پیگیری رو داشته باشند و ابهامات رو برطرف کنند و اعتماد رو به بازار بر گردونن. فرق شما با من و امثال من در چیه؟ مگر نه این که شما خبرگزاری هستید و باید زبان گویای ما سهامداران بدبخت در مقابل مسئولین ... باشید پس چرا مدام این اخبار رو برای ما می نویسید به نظرتان کدام یک از مسئولین سایت شما و این اخبار رو پیگیری می کنه؟ ب هیچ کس نیست در این وانفسای اقتصادی مملکت به داد ما برسه؟ والله ما سود نمی خواهیم 80 درصدی رو که از اصل سرمایه ام کم شده بهم پس بدن می رم بیرون و دیگه بر نمی گردم شایدم کلا از ایران رفتم چون با شرایطی که دولت تدبیییییییییییر و امییییییییییییید پیش آورده امیدی به آینده این مملکت نیست...
آرش
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
دوست عزیز، خیلی وقت است که مسئولین دیگر به فکر مردم و اقتصادو بیکاری و طلاق وهزار مصیبت دیگر که برای مردم درست کردن نیستند، فعلان اولویت با آماده کردن کشور برای حضور در جنگ منطقه ایی است، متاسفانه هیچ امیدی به آینده بهتر نیست، اگر از فردا صبح اعلام کنند که همه تحریم های ایران شامل اتمی و غیره و غیره لغو شده و ... باز هم این بازار و این اقتصاد تکانی نمی خورد. والسلام
ناشناس
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
ناشناس جان طوری حرف میزنی که انگار الان توی یک مملکتی نشستی که هیچ رانتخواری با توجه به مجازات سنگین وجود نداره . مگر فکر میکنید دولت حسن مچچچکریم چقدر پاسخگو بوده که حالا باشه ؟
جلال
GERMANY
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
فقط ادعای مسولین بزرگه و کوچکترین اراده در اونها وجود نداره ایران و ایرانی تا ابد فقیر و بدبخت خواهند موند تا امثال اینها هستند و کشور رو اداره میکنند کشور به تفکر باز نیاز اره نه اینها که هنوز اندر خم یه کوچه هستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
باید در همه شرکت های تولیدی رابست و همه پولشون را بذارن بانک با سود 20%
هم مشکل بانک مرکزی حل میشه و هم خیال بورسی ها
ناشناس
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
اول فرمایش کنید کدام پول ؟ همونی که قبلا بود و الان هاپولی شده ؟
امین
ROMANIA
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
سالهای دور از سود...........
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
صندوق های سود ثابت بانک ها دارند سود روزشمار 23 تا 25 درصدی می دهند که به معنای سود موثر 28 درصد در سال است... تا این وضعیت ادامه داره بورس هیچ روند صعودی ممتدی رو تجربه نخواهد کرد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
تا پایان چهار سال دولت ، برای بورس تهران:
الفاتحه مع الصلوات .
ناشناس
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
تا یکروز مانده به انتخابات سهم رو نگه دارید و از ساعت 11 شروع به فروش کنید چون بعدش قراره سونامی بدبختی بیاد . گفته باشم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
اوضاع بدتر هم ميشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
من دو هفته پیش گفتم دیگه باید واقعا فاتحه بورس رو بخونید چون در حال فرو پاشیه وقتی شاخص یک ماهیه که فقط داره با معاملات بلوکی سبز میشه نشان از فرو پاشی شدید بازاره تا دو ماه قبل هر از چندگاهی یه حمایتی میشد و یه چند روزی بازار مثبت بود دیگه الان فقط دارن با کد به کردن نماد های بزرگ تو بازه مثبت شاخص رو نگه میدارن این یعنی نشانه خیلی بد از آینده بازار اخه یک نفر نیست به این دولتی که اسم خودشو تدبیر گذاشته بگه تا کی میخواین با کلک کارتونو پیش ببرید واسمشو بزارید مدیریت وقتی نمیتونین این بازار رو نگه دارید ببندین سرمایه مردم رو خارج کنید بره چرا زندگی مردم رو فنا میکنید دولت به انتها رسیده ی مدعی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
فکر کردی اصلا سود از 20 درصد بشه 5 درصد وضع بورس خوب میشه؟!!!
تا نخوان وضع همینه و هر روز بدتر از دیروز!
با توافق هسته ای وضع بازار این شد دیگه سود بانکی که چیزی نیست
علی شاه
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
آفرین ناشناس جان
من هم مدام این رو میگم
کاملا مشخصه که همش بازیه و هیچ ارتباطی به مسائل اقتصادی نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
سه شنبه شوراى پول و اعتبار راى به كاهش سود بانكي خواهد داد ، اجرا همزمان با اجراى برجام
ناشناس
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
تا سیف رئیس بانک مرکزی باشه و طیب نیا وزیر اقتصاد هیچ خبری نیس. از خدا میخوام خدا ریشه کسانی رو که تو این دوسال سرمایه یک عمر ما رو به باد فنا داد بکنه. هر کسی میخواد باشه. تو هر پست و لباسی که هس خدا ازش نگذره. بالاخره یه روزی آه ما دامنگیرتون میشه.
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
بورس خیلی هم بد نیست شما چطور همیشه نگران بازاری ما خودمان راضی هستیم از بورس لطفآ شما هم آرام باش بور س نیوز
ناشناس
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
چجور راضی هستی ؟ از چیش راضی هستی؟ حتما از این نوسان گیران هر روزه بیکار هستی که با یک سری سفته باز همراه شده ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
دولت میدونه که کاهش ظاهری تورم فقط و فقط به لطف افزایش لجام گسیخته بود بانکی در طول 2 سال هستش که حتی به قیمت نابودی تولید و رکود و بیکاری هم که شده نمیخواد تنها دستاوردی را از دست بدهد.
برای کاهش سود بانکی هر روز به بهانه میاره مثلا" تقاضای پول یا موسسات غیر مجاز و.....
تا آخر دولت روحانی فقط و فقط سود تو سپرده گذاری بانکیه و امکان نداره با این سودهای نجومی از رکود خارج شویم.
متاسفانه تنها چیزی که برای این دولت ارزش نداره خروج از رکود و روحیه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
پول دست دزد داده بودیم امید به پس گرفتنش بود...اما تو این بورس هیچ امیدی نیست بتونیم پول خودمون رو بگیریم ، سود و خواب پول پیشکش... خدا خودش به داد ما برسه از این مسولین که بخاری بلند نمیشه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
بورس نیوز خودت رو خسته نکن. بزار برات بگم قضیه چیه. دولت سود بانکی رو پایین نمیاره چون داره با پول مردم دلار خرید و فروش میکنه و از اون طرف قیمت سهام ها رو میاره پایین تا در وقت مقتضی سهام ها رو با قیمت پایین بخره و از اونجا هم سود کنه. پس خودتون رو خسته نکنید تا جیب دولت(فرقی هم نمیکنه دولت یازدهم و دهم و نهم و هشتم.... نداره) پر نشه و کسری بودجه خودش رو از جیب مردم تامین نکنه همین آش و همین کاسه هست. پس فعلا سهامداری کنید تا ببینیم کی موج راه میفته که ما هم موج سواری کنیم
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
بورس نیوز جان گوش اینا از این حرفا پر شده اینا اگر همه مردم گدا بشن باز میگن ما بهترین مدیریت رو داریم.
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
بورس آیینه اقتصاد است نفت 39 دلاری روزهای بدتری در پیش است ایران هفتاد سال با نفت زندگی کرد با نفت انقلاب کرد با نفت جنگید با نفت صدا سیما درست کرد دولت با نفت استخدام کرد دولت با نفت دانشگاه بی مصرف درست کرد اما اکنون دوران پسانفت دارد شروع شد
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
بازار سرمایه خخخخخخخخخخخخ

بازار نابودی سرمایه بهتر بود .واقعا متاسفم.اگر بازار خوب نشود هیچ سهامداری به روحانی رای نخواهد داد .بیست میلیون ایرانی .تا ببینیم از ابتدای دی ماه اجازه بازم میگم اجازه رشد میدهند یا خیر .
ولی بنده امیدوارم بعد از خاتمه پی ام دی رشد بازار شروع شود .چون مشکله 12 ساله تمام شد .
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
جنار بورس نیوز .سود بانکی همش بهنانه اس .باید خریدها در کف انجام شود .درسته سود بانکی 20% ه .ولی ما خودمون تجربه بورس رو داریم .چهار روز مثبت کامل یک سهم سود 365 روز بانکی رو جبران میکند .پس کم سود بانکی رو بزرگ کنید .بازار از اوایل دی رشدشو به خاطر حجم عظیم نقدینگی وارد شده بعد از تحریم ها رو آغاز خواهد کرد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
توبرو تونخ این عضو شورا .... ببین چه کسانی اقتصاد مملکت را اداره میکنند ؟؟ چرا جهانی نمیشوند ؟؟ اقلا صادرات را تامین میکند !!!
hadi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
نمیدونم چرا اون موقع که تورم 40درصدو نرخ سود بانکی 20درصد بود کسی نمیگفت باید نزدیک هم باشند ولی حالاکه تورم 13درصد ونرخ سود 20دصد شده باید باهم یکی باشه
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
اقای عزیز مشگل اقتصاد تعین سود سپرده و تسهیلات نیست . مشگل این است که پولی نمانده که تسهیلات داده شود و شما کارشناسان نرخ انرا تعین کنید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
با سلام
لعنت به من که خودم به این دولت رای دادم و کل فامیل رو بسیج کردم که به ایشون رای بدن .جناب روحانی من به دعوت خود شما به بورس اومدم و دسترنج یه عمر کارگری بر باد رفت وهیچ موقع شما رو نمیبخشم .اینو ایمان دارم که شما اولین رییس جمهور 4 ساله ایران خواهی بود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
اشتباه ما سهامداران اعتماد بود. والسلام
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
سیگنالستان, [۰۷.۱۲.۱۵ ۱۶:۱۱]
چرا در این کشور کسی به فکر بازار سرمایه که همیشه دماسنج اقتصادی و پیشانی هر مملکتی می باشد نیست؟!!!!!!

⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️

1-آیا خبر های بد و ناگواری پشت پرده هست که سهامدار خرد از آن بی خبر هست؟
—------------------------------—
2-چرا زمانی که دولت مردم را تشویق به خرید سهام کرد همه حقوقی های بازار فروشهای سنگینی داشتند؟
—------------------------------—
3-آیا افت سنگین قیمتهای سهام فقط به دلیل افت قیمت نفت خام و فلزات در بازارهای جهانی هست؟
—------------------------------—
4-چرا قیمت دلار هر روز بالاتر میرود ولی قیمت ظاهری اخرین معامله را با 3400 به پایان میبرند؟
—------------------------------—
5-چرا همه سهام های عرضه اولیه اخیر بعد از چندین روز به قیمت زیر عرضه اولیه معامله میشود.آیا اسم این دزدی و غارت جیب سهامدار خرد نیست؟
—------------------------------—
6-چرا هیچ کدام از مسولین جواب گوی مسایل بازار سرمایه نیستند و در مواقع پاسخ فقط شاخص رو ملاک قرار میدهند در صورتی که خودشان هم میدانند معیار شاخص کنونی دروغی بیش نیست و هر روز سهام ها چندین درصد پایین می ایند ولی با بلوک های سهام شاخص ساز فقط مقدار آن را ثابت نگه داشته اند؟
—------------------------------—
7-شاخص از 90 هزار شد 60 هزار ولی 90 درصد سهام های بازار کاهش افت های وحشتناک تا 90 درصد داشته اند.سوابق سهام همه دزدی ها را بیان میکند.ولی خیلی ها چشم هایشان را میبندند وگوشهایشان پنبه فرو میبرند تا نه ببینند و نه بشنوند!!
—------------------------------—
8-آیا برای بحران بازار سرمایه فکری اندیشیده شده است؟
—------------------------------—
9-سهامداران خرد درحال ورشکستگی هستند خیلی ها هم ورشکسته شده اند آیا صدای خرد شدن استخوان انها شنیده نمی شود؟
—------------------------------—
10-قول مسئولین درمورد بورس همیشه این بوده است :مردم سعی کنند در بازار به صورت بلند مدت سرمایه گزاری کنند.آیا منظور از بلند مدت 3 ماه 6 ماه 1 سال 2 سال ویا چقدر است؟
—------------------------------—
11-چرا همه جلسات بانک مرکزی با بانک ها و موسسات بدون نتیجه مانده .آیا بانک مرکزی توان کنترل ندارد و یا این جلسات فقط برای ظاهر سازی هست؟ چرا هیچ گونه تغییری قابل ملاحظه ای در سود بانکها دیده نمی شود؟
—------------------------------—
12-چرا هیچ گونه شفاف سازی در مورد نرخ خوراک پالایشگاه ها نمیشود .چرا اختلاف مدیران شرکت های پالایشی و وزارت نفت در هاله ای از ابهام قرار دارد.آیا همه این ها به برجام مربوط میشود؟
—------------------------------—
13-چرا هیچ گونه شفاف سازی در مورد نرخ خوراک پتروشیمیها نمی شود .آیا این هم به توافق مربوط میشود؟

—------------------------------—

14-آیا شاخص سازی دروغین در بورس و به مسخره گرفتن بازار سهام و تمسخر گرفتن نماد اقتصاد کشور نیست؟
—------------------------------—
15-تحقیق و تفحص از بورس به کجا انجامید؟چرا در بازار سرمایه هیچ گونه شفافیتی در قوانین و مقررات وجود ندارد؟قوانینی همچون گره معاملاتی ،انتشار اخبار داخل شرکت به بیرون شرکت قبل از اعلام در کدال،صف خریدهای بی دلیل برخی سهام ها وسلیقه ای رفتار کردن مقام ناظر در بازار.آیا دستهایی در پشت پرده هست آیا نور چشمی ها و کد های خاص در برخی سهام ها هستند و سوالات اینچنینی دیگر؟
—------------------------------—
16-آیا کنترل کدهای منصوب به مدیران و مسئولین سازمان بورس در مورد بعضی سهام خاص که در کوتاه مدت ودر اوج بازار منفی رشدهای نجومی200-300 درصدی داشته اند کنترل شده و میشود یا نه؟
.
.
.
—------------------------------—
امیدواریم مسئولان گوشه چشمی به این سوالات داشته باشند و جواب های قانع کننده و در شان به این سوالات داشته باشند .

امید واریم امیدواریم امیدواریم
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
حتي اگر همه پولهارا از بانك خارج كنند مطمئن باشيد با اين وضع بورس وعدم اعتماد بوجود آمده حتي يك تك شاهي وارد بورس نخواهدشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
حسادت چیست؟ حسود کیست؟
همه در بازار سرمایه به دنبال سود هستند و هرکس در پی سود نباشد ضرر کرده، هر بازاری هم ریسک خودش را دارد حال سیاسی و اجباری یا عادی.
آنروزهایی که سهام بعضی از شرکت ها بین 100 تا 400 درصد ظرف چند ماه افزایش قیمت پیدا کرد شما از خود نپرسیدی مگه در این چند ماهه چه ساخته اند یا چه گلی به سر مردم و مملکت زده اند که اینقدر ورای کاغذ سوده کرده اند؟
عده ای از همان زمان به سود بانکی راضی بودند اما شما سود بیشتری می خواستی و با قبول تمامی ریسک های آن سرمایه ات را اینجا گذاشتی. حالا کاهش سود بانکی دردی از شما دوا نمی کند جز اینکه بگویی فلانی هم دیگر سودی نمی کند.
سهام شتران از آن قیمت به این قیمت کشیده شد تقصیر سود بانکی بود؟ توافق صورت گرفت بورس ریخت تقصیر سود بانکی بود؟
الان عده ای می گویند چرخ صنعت و چرخاندن و اینها، کدام صنعت عزیزم؟! آبگوشت بزباش میدانی چیست؟
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
اين مملكت چيزي كه زياد داره سر بي مغز هست.
رحيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
با درود و خسته نباشيد امروز يك كارخانه توليد ماشين قهوه ١٤ ميليارد دلار معامله شد سوْال اينه كه يك مملكت كه شايد جزو ١٠-١٥ مملكت سرمايه دار هم از نظر منابع و هم از نظر نيروي جوان تحصيلكرده و با استعداد انساني قادر نيست باندازه يك توليدي ماشين قهوه به صنايع كمك كنه الله و اعلم با تشكر و تقديم احترامات
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
علاوه بر موارد بالا. یکی از علل بدتر شدن وضعمان خودمان نیز هستیم. چرا؟ چون دیگه فرهنگمان نیز عوض شده است! آره ما به خودمون نیز اعتماد نداریم. اعتماد نداریم که نمیتونیم. باهم حتی یک روز معامله نکنیم تا بدونن ما حقیقی ها هم یک قدرتی داریم .حداقل قدرت اعتراض. ما ههمون تو باتلاق گیر کردیم و حقوقی ها پاهاشون رو میزارن رو سرهای ما و ما رو بیشتر میبرن پایین تر. و ما همچنان در عالم خود دست و پا میزنیم که شاید راه نجاتی باشد. اما نمیشه چون این کار دسته جمعی میخواد . ما باید این اصل و بدونیم که وقتی همه میتونن سود ببرن که همه پیروز میدان باشن . نه اینکه به جان هم بیفتیم و همدیگه رو له کنیم تا خودمان نجات پیدا کنیم. ( بله ما خودمون هم مشکل داریم )شاید عامل موفقیت حقوقی ها این باشه که حداقل هوای همو بیشتر دارن .......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
وای خدا بالاخره کی این بورس درست میشه ، هر خبری ک میرسه تاثیری نداره حالا هم ک گزارش آژانس..... خدااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲
این حرفا چرته من یادمه زمانی که سود بانکی هم 10 درصد بود بورس همین بود. بعد که شد 20 درصد یه دفه بورس هم خوب شد و بعد که روحانی اومد بورس عقب گرد کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
خلایق انچه لایق حالا دیگه هر چی بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
ركود در بورس عمدي است تا زماني كه كدهاي خارجي خريدهايشان تمام شود آنوقت اجازه صعود صادر خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
چه خوش بین هستید دولت مردان حاضر نیستند شکم بچه های مردم گرسنه از بربری ناقابل 50 تومانی سیر شود ان را به بهانه های واهی به هزار تومان در بعضی مواقع بعنوان نانوایی ازاد پز که این اصطلاح معلوم نیست که از کجا وارد ایران شده واقعا .....
علی رضا پیروزنیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان در بورس نیوز ....
میخواستم عرض کنم واقعا در باره بورس نوشتن دیگه چه ارزشی داره .....2سال کافی نیست تا بفهمیم اولویتی نداره بورس برای دولت....فقط جایی برای پودر کردننقدینگی مردم.....که راهی است برای کنترل تورم ......میخوام پیشنهد کنم به نشانه اعتراض مدنی چند روز با هماهنگی سایر سایتها و روزنامه ها سفید چاپ کنید ....یعنی بی خبر
ناشناس
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
جناب پیروز نیا دوست عزیز و رفیق گرامی بورس بجایی رسیده که اخبار مثبت هر روز باعث منفی تر شدنش میشه درست برعکس سال 91 و 92 که اخبار منفی روند را مثبت تر میکرد. باید گفت که این نیز بگذرد
روحانی رای مرا پس بده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
روحانی و وزراش بزرگترین ضربه ها رو به طرفدارن خودشون زدند و از اعتماد ما سواستفاده کردند .

خود روحانی اومد گفت بیاید وارد بورس بشین از اون ور تدبیر هاش رو نشون داد .
و الان سه ساله که دست از سر ما بر نمی داره .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
احسنت. گزارش بسیار خوب و واقع گرانه ارایه شده است.همه باید با هم کمر به کاهش سود بانکی ببندند. این راه حل نهایی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است. اجرای نشستها و همایشهای بی ثمر و غیر راه بردی، دردی را از اقتصاد بیمار علاج نمی کند.