بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر : ۱۶۰۶۰۴

کیهان نوشت:

بازار مسکن و کار و اشتغال و سرمایه و تولید و واردات و صادرات و... دو سال خوابید به هوای «برجام»! همه منتظر بودند که «برجام» بیاید و معجزه کند. دو سال و اندی گذشت. دولت کارها را خواباند. آنقدر «برجام، برجام» کرد که خودش هم باورش شد گره کار فقط و فقط با «برجام» باز می‌شود. به یاد ملانصرالدین، خودش هم رفت در صف آش ایستاد، اما نه از آش خبری بود و نه از «جاش». دشمنی که حالا با لبخند مقابل ما نشسته بود، هم «آش» را با خود برده و هم «جاش» را!
نویسنده ادامه می‌دهد: «برجام» امضا شد، اما نه کسی به خیابان آمد و جشن گرفت و نه حتی بچه‌مدرسه‌ای‌ها برای کلاس‌های فوق‌العاده برجامی به سبک «برخی‌ها» ذوق‌زده شدند! «برجام» آمد و اتفاقا خوب هم بود؛ اما نه برای ما. برای شرکت‌های ورشکسته دنیا! برجام آمد و گره کار اروپایی‌ها و غربی‌ها و «دست مخملی‌ها» باز شد؛ هرچه «آقا» تاکید کردند که گره کار به دست جوان ایرانی باز می‌شود، با سیاست اقتصاد مقاومتی، با بها دادن به تولید داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی، با تحویل گرفتن سرمایه‌های درونی نظام؛ اما گوش کسی بدهکار نبود که نبود. چقدر این «برجام دوست‌داشتنی» خوب است. اساسا قلب‌ها را به هم پیوند می‌زند. اولاند را نگران بیکاری جوانان ایرانی می‌کند و روحانی را منجی اقتصاد رو به ورشکستگی فرانسه!
حالا نه تنها برجام امضا شده، بلکه جوهر امضای طرفین هم خشک شده و حتی اگر از همه بدقولی‌ها و بدعهدی‌های «آن طرفی‌ها» هم بتوان چشم‌پوشی کرد، اما از «گوشه چشم این طرفی‌ها» که تماما به «آن طرف» دوخته شده نمی‌توان به سادگی گذشت.
برجام امضا شد اما نه فکری به حال تولیدکننده شد و نه به یاد «دیپلمات‌ها» افتاد که اساس کار و کلید اقتصاد ما، «اقتصاد مقاومتی» است نه عکس یادگاری انداختن با مدیرعامل «پژو»! ایرانی جماعت حاضر است همین «پراید» را سوار شود اما اقتصادش رونق داشته باشد! ایرانی جماعت به همان پژو 206 و GLX و پارس راضی است اما به شرط آنکه اقتصادش رونق داشته باشد، نگران اشتغال فرزندش نباشد، از بدو تولد دغدغه ازدواج فرزندش را نداشته باشد.
مخلص کلام اینکه، این روزها «ایرانی‌ها» به این فکر می‌کنند که بالاخره برجام برای ما بود یا برای اونا؟! مگر مشکل اقتصاد ما پژوی مدل جدید سوار نشدن بود و هست؟! اصلا مگر قرار است محصولات جدید پژو به «زیر خط فقری‌ها» با اقساط مادام‌العمر اهدا شود که اینگونه منتش را بر سر مردم می‌گذارند!
یادآور می‌شود رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی سه‌شنبه گذشته گفته بود: رئیس جمهور فرانسه  گفت هدف او ایجاد اشتغال برای جوانان ایران است(!)

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
بهتر نیست شما فقط از طرف خودت حرف بزنی و بیخودی نماینده خودخوانده (ایرانی جماعت)!! نشوی؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
اخه دلواپس همین مردم فقیر هم دیگه این پرایدارا قبول ندارن چی داری میگی
واردات جنس چینیت کم شده نگرانی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
پس چطور توی هشت سال دولت احمدی نزاد این اتفاق های خوب نیفتاد ولی الان منتظر معجزه هستین
الکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
این کیهان چقدر رو داره که اقتصاد ورشکسته ایران رو ربط میده به دولت کنونی!!!!8 سال اقتصاد ایران به وسیله دولت قبلی و مورد تائیید شما ورشکست و نابود شد می فهمید؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
عزیز ما پرایدی نمی خواهیم که جوانمان بره و برنکرده.ما هواپیمایی نمی خواهیم که قبرمون رو ابرها باشه .اینهارو هم می خواهیم رونق اقتصادی هم می خواهیم .ذهن همیشه دو طرفه کار میکنه راست و چپ یک طرفش یعنی فلج با کمترین عملکرد " اقتصاد هم مثل ذهن می مونه.چشم ها رو باید سشت جور دیگر باید دید .
ناشناس
GERMANY
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
بهتر بود نگران چاوز و ونزوئلا و گامبیا می بودیم با در آمدنفت 140 دلاری.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
فعلا" که اگه چشماتون ببینه. بورس هر لحظه درحال رکورد شکنیه.
گیریم که .... رکورد شکنی بورس بخاطر برجامه.
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
از کیهان کسی چیزی به دل نمی گیرد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
لطفا از طرف ایرانی ها حرف نزن کیهان.
مثلا در کجای اقتصاد مقاومتی می توانی از یک جوان ایرانی بخواهی که برایت هواپیمای ایمن تدارک ببیند. یا در کجای دلت می گذاری آتش سوزی های گاه و بیگاه همان پژو هایی که محض نمونه نمی توانی به یک مورد آتش سوزی آن در فرانسه اشاره کنی.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
مدیران عزیز همه به فکر خویشن مبادا بیکاری جوانان عزیز وطنمان به تعطیلی کارخانهایمان بینجامد وجام برجام را اروپاییان ببرند به هوش باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کیهان باز هم .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
گفتار این مقاله خیلی بی انصافیست! امیدوارم مردم فهیم کشور مان فرق خوب و بد را تشخیص بدهند و گرفتار بازی ها و دامهای پهن شده افراد سوجو نیافتند.
ناشناس
-
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
با اینکه کیهان مغرضانه نوشته ولی اکثر مردم خردمند همین سوال را از هم می پرسند که قرارداد با پژو چه گرهی از مشکل معیشتی من کارمند یا کارگر یا بازنشسته یا بیکار باز می کند و ایرباس دو طبقه بجز اینکه خود اقایان و فرزندانشان سوار شوند و راهی فرنگ شوند به چه درد این مردم غرق در باتلاق رکود و بیکاری و قرض و بدهی و گرانی و بی پولی می خورد؟
آزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
برای یه ملت مقاوم خجالت آوره که ریس جمهورش امیدش به کسی باشه که عامل خیلی از بدبختی های مردم اش بوده(ایدز رو که یادتون نرفته) اگه مدیران مملکتی ما تنبل نبودن ما میتونستم خیلی راحت هسته امون حفظ کنیم از طرف دیگه ام با دنیا در ارتباط باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵
اقای روحانی در زمان انتخابات به احمدی نژاد انتقاد کرده بودند که با توجه به قرارداد با چین ,احمدی نژاد برای چینیها شغل ایجاد کرده

اما اکنون خودشان قرارداد چندین برابری با چین,فرانسه,ایتالیا,یونان , ژاپن و.... میبندند

پول واسطه گری و دلالی از هزاران سال قبل برای ایرانیان جذاب بوده است

هیچ کس هم دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان نیست

این فریب هر 4 سال توسط افراد جدید ایجاد میشود

کیهان راست میگه

چقدر به روحانی دل بسته بودیم

الان هم تعریف ایجاد اشتغال نیم ساعت کار در هفته است


ایشون هم با احمدی نژاد خیلی فرق نمیکنند

پول نفت که باشه همه بلدند مملکت داری کنند