بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
در گفتگو با مدیریت نظارت بر ناشران بورسی:

علت توقف نماد "خودرو" مشخص شد

ساعت 9 صبح روز جاری، خبری به سازمان مبنی بر اطلاعات با اهمیتی از طرف شرکت ایران خودرو رسیده بود، که با توجه به مشخص نبودن آثار این اطلاعات بر عملکرد این مجموعه، وضعیت نماد را به مجاز- محفوظ در آورده ایم.
کد خبر : ۱۶۰۶۸۸
نویسنده :
یارمحمدی

در دقایق ابتدای معاملات روز جاری وضعیت نماد معاملاتی "خودرو" بعد از معامله 861 هزار سهم و صف خرید بیش از 200 میلیون سهمی، بدون هیچ پیغامی از طرف ناظر بازار مجاز محفوظ شد. در همین راستا، بورس نیوز پیگیر موضوع از سوی مسئولین مربوطه شد.

مدیریت نظارت بر ناشران بورسی در این رابطه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز توضیح داد: ساعت 9 صبح روز جاری، خبری به سازمان مبنی بر وجود اطلاعات با اهمیتی از طرف شرکت ایران خودرو رسیده بود، که با توجه به مشخص نبودن آثار این اطلاعات بر عملکرد این مجموعه، وضعیت نماد را به حالت مجاز- محفوظ در آورده ایم.

محمد علیزاده در ادامه افزود: با توجه به ارایه این اطلاعات جدید و مشخص نبودن آثار آن نه تنها نماد را متوقف نکرده ایم بلکه هیچ یک از معاملاتی که در لحظات ابتدایی آغاز معاملات صورت گرفته بود، را ابطال ننموده ایم.

پس از اظهارات محمد علیزاده پیرامون درخواست شفاف سازی از ایران خودرو، لحظاتی قبل گزارش اطلاع رسانی در خصوص بسته حمایتی خسارتی پژو از طرف این شرکت روی سامانه کدال قرار گرفت.

گفتنی است تا قبل از برقراری تماس با این مقام مسئول، خبرنگار ما با معاونت نظارت بر ناشران سازمان بورس و ناظر بازار بورس نیز تماس گرفت، اما حسن امیری از علت بروز این اتفاق اظهار بی اطلاعی کرد و علی صحرایی نیز پاسخگوی تماس های ما پیرامون این موضوع نبود. برخی از فعالان و کارگزاران بورسی نیز دلیل این توقف نماد را ضعف در سیستم معاملاتی عنوان می کردند که در تماس با مدیریت فناوری بورس موضوع وجود اختلال در سامانه معاملات تکذیب شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
اینها میخوان ابهام درست کنن تا بتونن جلو رشت خودرویی رو بگیرن بخاطر این که در نبود خساپا خودرو سر گروه چرا اینا این کارا رو می کنن!!!؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
بازار مثبت شده مسخره بازی ها شروع شد لابد نگه میدارند بعد اینکه بازار منفی بشه باز کنند باز میگن چرا مردم از بازار بورس فرار میکنند .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
باید از سازمان تشکر کرد چرا شفاف سازیها روشن نباید باشد تا خریداران هیجانی عمل نکنند بعد پشیمان شوند