بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
در معاملات روز جاری نقص فنی تکراری سامانه معاملاتی بورس که فعلاً تبدیل به یکی از بزرگترین ریسک های بازار شده باعث شد تا یکبار دیگر ضعف ساختاری بورس عاملی شود برای ایجاد هیجان و عکس العمل های بدون منطق سرمایه گذاران.
کد خبر : ۱۶۰۷۴۲
نویسنده :
ّبابک اموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.11.20 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 1818 واحد افزایش به رقم 54650 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 4547 واحد افزایش عدد 171524 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 926 واحد افزایش به رقم 30007 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 170 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شسپا" با 4 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 13 واحد افزیش به رقم 828 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 8607 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 2573 میلیارد ریال رسید.

رشد قابل توجه و روند صعودی امروز بازار سرمایه بسیار بی نظیر و تاریخی بود از سوی دیگر حجم و ارزش معاملات امروز نیز مثال زدنی بود بطوریکه ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 1100 میلیارد تومان بود که نشان از ورود نقدینگی قابل قبول به بازار سرمایه داشت اما در ساعات پایانی معاملات اتفاقی افتاد که سهامداران حال حاضر را که همچون مار گزیده های ترسان از ریسمان سیاه و سفید می باشند را برآشفت و بورس را دستخوش تغییرات در قیمت اغلب سهام شرکت ها قرار داد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری نقص فنی تکراری سامانه معاملاتی بورس که فعلاً تبدیل به یکی از بزرگترین ریسک های بازار شده باعث شد تا یکبار دیگر ضعف ساختاری بورس عاملی شود برای ایجاد هیجان و عکس العمل های بدون منطق سرمایه گذاران.

ابتدا قصد داشتیم از وضعیت و روند کلی بازار سخن بگوییم اما در حال حاضر ترجیح می دهیم از دو فاکتور تأثیر گذار بر روند هیجانی امروز بورس صحبت کنیم.

بر این اساس گروه بانکی که همیشه با همت سرمایه گذاران حقوقی خود کاری جز ضربه وارد کردن بر پیکر بورس نداشتند امروز هم بخوبی توانستند بازار سرمایه را به چالش بکشند و موجب ضرر و زیان سهامداران فعال در این بازار شوند. البته این بار اندکی با دفعه های قبل تفاوت داشت چرا که امروز گروه بانکی به عنوان لیدر بازار عامل ایجاد جو منفی نشد بلکه این گروه با کمک سامانه ناکارای معاملاتی توانست بازار سرمایه را هیجانی کند چرا که عرضه پر حجم حقوقی ها در نماد صادرات، ملت و تجارت باعث هنگ کردن سامانه معاملاتی کارگزاران شد و با ایجاد اختلال زمانی در نمایش قیمت سهام در سایت مدیریت فن آوری و سامانه معاملاتی معامله گران تأثیر خود را اجرایی کرد.

از سوی دیگر سهامداران بورس که همچون مار گزیده ها از ریسمان سیاه و سفید می ترسند دست به فروش هیجانی سهامی زدند که تا چند دقیقه قبل بخاطر داشتن صف های خرید میلیونی به یکدیگر فخر فروختند. لذا در کمال ناباوری هیجان کاذب ایجاد شده از سوی معامله گران و سهامداران باعث شد تا فرصت طلبان حاضر در بازار سهام شرکت های پر پتانسیل و ارزشی بازار را 7 تا 8 درصد پایین تر از نرخ ابتدای روز جاری خریداری کنند و این کلاه گشادی بود که بر سر سهامداران هیجان زده و آماتور بورس طی معاملات روز جاری رفت.

واقعاً مشخص نیست که دود برخی بی تدبیری هایی که از گذشته تا به امروز در بورس وجود دارد تا کی به چشم اهالی بازار سرمایه باید برود.

چرا بازار سرمایه ای که میزبان سرمایه گذاران خارجی است و قصد دارد نقدینگی جامعه را نیز به سمت خود جذب کند باید از نرم افزار معاملاتی استفاده کند که حتی تاب حجم معاملات به میزان 5 درصد حجم کل بازار خود را ندارد؟

واقعاً حق سهامداران نیست که بخش کوچکی از کارمزد معاملاتی را که می پردازند صرف راحتی و ارتقاء کیفی بازار شان شود؟ آیا اخذ کارمزد باید در حد بنز باشد و ارایه خدمات در حد ماشین "مشدی ممدلی "

چه کسی امروز پاسخگوی سهامدارانی است که به واسطه مشکل ایجاد شده در سامانه معاملات سهام شرکت ها را در نرخ های بالا خریدند و یا در رقم های پایین بدون امکان دسترسی به نمایش واقعی آنچه که در معاملات در حال اتفاق بود فروختند.

آیا با این امکانات قصد وارد کردن سرمایه گذار خارجی را داریم؟ باور کنید اگر خارجی امروز در بورس کشورمان این اتفاق را دیده باشد جایگاه بورس تهران در ذهنش نسبت به آنچه که ما برای آن ساخته ایم بسیار تفاوت خواهد کرد.

از سامانه معاملات و مشکلات آن بگذریم، واقعاً سهامدار ما تا چه زمانی قرار است با اتخاذ رفتارهای هیجانی و بی منطق هم به خود و هم به بازار سرمایه ضربه وارد کند. مگر اتفاقی افتاد که به یکباره این چنین بی محابا سهام با زحمت خریداری شده در صف خرید را دو دستی تقدیم فرصت طلبان کردیم، آیا واقعاً اخبار ساعت 10 با اخبار ساعت 11:30 تغییر قابل توجهی داشته که با سرمایه خود اینگونه رفتار کردیم.

اگر ترس از رشد بیش از 2400 واحدی شاخص و اصلاح بازار دارید که چندین بار عنوان کردیم این شاخص واقعی نیست و باید رقم و نحوه محاسبه آن را به خاطره های تلخ بسپاریم و حتی نیم نگاهی هم به آن نداشته باشیم.

اگر هم به یاد مشکلات و ناملایمت بورس در دو سال گذشته افتاده ایم که باز باید بگوییم که این بازار هیچ شباهتی با آن بورس ندارد و آنکه با بازی با اعداد و ارقام حباب می ساخت دیگر نیست. ذهن خود را تغییر دهید، اندازه و بزرگی برجام و تأثیرات آن بر اقتصاد را باور کنید امروز فرانسه و ایتالیا و ژاپن جایگزین جیبوتی شده اند اگر فرق بین این کشورها از هر نظر را با آن کشور می دانید باید همان را به دیگر فاکتورهای اقتصادی و تجاری ربط دهید.

در همین بازار هیجانی با اتفاقات ناخوشایند امروز خدمتتان عرض می کنیم، این بورس با این اخبار و اتفاقات جای هیچ نگرانی ندارد اگر خودمان با دلواپسان دست به دست برای نابودی آن به جهت سیاه نمایی برجام نشویم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
تمام این مشکلات به بی ... بازی حقوقی برمیگرده. چون اگه این نا... از این عرضه های بالا نداشته باشن هیچگاه سیستم مشکل پیدا نمیکنه. این بی.. میدونن با عرضه زیاد مشکل تو سیستم ایجاد میشه. ولذا امروز بعضیاشون براحتی میلیاردها تومان به جیب زدن . اون هم از کیسه مرم.
علی شاه
GERMANY
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
وقایع نیم ساعت پایانی بازار تاسف بار بود
قیمت معاملات اصلا با اونچه در صفحه بود تطبیق نداشت
واقعا کلافه شده بودم
بسیاری از سهامهام 5 درصد سقوط کردن ولی تا آخرین لحظه مثبت نشون داده میشدن

این خیانت آشکاره
تاسف باید خورد برای این بی کفایتی

جالبتر از همه اینکه تا ساعت 2 هنوز نمادها چشمک میزدن و از قیمت پایانیشون کم میشد

تجارت ساعت 12.30 قیمت 130.4 داشت و ساعت 2 قیمت 129.4

ملت 241 ، ساعت 2 شد 240
پارسان 12.5 بود 279 ، ساعت 2 شد 277.9
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
امروز فرانسه و ایتالیا و ژاپن جایگزین جیبوتی شده اند اگر فرق بین این کشورها از هر نظر را با آن کشور می دانید باید همان را به دیگر فاکتورهای اقتصادی و تجاری ربط دهید.



با این جمله خرابم کردی.آی گفتی آی گفتی.دمت جیز.
ناشناس
-
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
مسولان سازمان بورس باید پاسخگو باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
افرین بر بورس نیوز اخه من اصلا نمی فهمم چرا اینها می فروشند وقتی انطوری بازحمت خرید می کنند واقعا بعضی ها باید از این بازار خارج شوند هرجند که خود من تا امروز مخالف ان بودم
محمود
GERMANY
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
ممنون از مطلب خوبتون....کاملا موافقم....رفتم تو فکر اگه یه روز دامنه ی نوسان قیمت سهم ها در بازار بورس تهران برداشته بشه چه اتفاقی خواهد افتاد....احتمالا مثلا در یک روز قیمت سهمی مثل بانک صادرات صفر بشه یا حتی زیر صفر:-)....دخالت دولت در بیشتر شرکتهای بورسی و عدم وجود فرهنگ سرمایه گذاری باعث به وجود اومدن چنین وضعیتهای کذب میشه....ای کاش بازار بورس تهران کمی علمی تر و با منطق پیش میرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
فولاد هم قیمت پایانیش در ساعت 2 پایین اومد خوب اینها واقعا باید اصلاح بشن و فناوری روز در بورس جایگزین بشه ضمن اینکه دولت و مدیریت بورس چرا این حقوقی ها و معاملاتشان را کنترل و محدود نمیکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
من به سهامداران میگم اینجوری ضرر میکنن که فوری میفروشن بلند مدت نگه دارید حالا دیگه وضع فرق کرده شرکت ها تازه از سال دیگه قرار گزارش هاشون مثبت بشه و قیمت سهام دیگر زیاد پایین نخواهم امد بلکه رشد خواهد کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
هرکی فروخت واقعا سرس کلاه رفت مگه چی شد که یهو دست پاچه شدین فروختین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
یکی از دلایل ترس امروز شایعه استعفای اقای فطانت بود که خود ایشان تکذیب کردن اخه چرا هر چیزی میشه زود هول میکنید میفروشید به زور میخرید به راحتی میفروشید
ناشناس
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
یعنی چه یعنی یکی استعفا میده من برم بفروشم ایا این منطقی است؟
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
آفرین بورس نیوز، مثل همیشه با صراحت واقعیت را گفتی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
ناظر باید کدهایی که با اینجور معامله باعث اخلال در نظم بورس و اقتصاد کشور می شوند به عنوان تنبیه 6 ماهه غیرفعال کند.
حسین
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
فدایی داری گل گفتی باید سهامدارایی که میخوان به این سنگینی عرضه کنن اونم !تو یه روز همه باهم! رو ساماندهی کنن تا به یکباره ایجوری فاتحه بورسو نخونن!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
امروز عرضه سنگين درصادرات درکنار شايعه استعفاى فطانت که بعدا تکذىب شد ضربه اصلى روبه بورس زد وباعث جومنفى شد وخيلى ها خريدهاى عالى کردن.شايد فردا اول صبح هم بتونين قبل از صف شدن سهامهاى خوبى بخرين
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
این بازار برگشت ناپذیر است. تمام فاکتورها نشان از صعود بازار در روزهای اینده دارد. فروشندگان به زودی پشیمان می شوند
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
البته اگر جنگ با عربستان در نگیره
نوید
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
حقوقی سهامشه دوس داره بفروشه .
جعفرى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
همين رشد اخير بازار هم مافيايي بودو براى شرايط اقتصادى فعلى هم زياد بود/ فردا بازار به مرور به سمت صف فروش بيش ميره/
حمايت در شاخص ٧٦٠٠٠ اگر ناجى نبود ممراقب سرمايه خودتون باشيد/قراردادهاى جديد با شريكان خارجى هم بقول ضرب المثل معروف تااين كوساله گاو شود دل صاحبش آب شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
به نظر من روزهایی که اینطور خرید هست و شاخص اینجوری بالا میره باید کلا فروش را غدغن کنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
بازی خوبی بود برای بعضی ها + 5فروختند - 7خریدندمثل بانک کلت وتجارت بعضی ها زیر قیمت - 5فردا فروختند سامانه هم کمک حال سفته بازها بود مثل همیشه باختیم دوسال صبر کردم رئی بانکی ها فردا سربه سر می شدم نذاشتن !!!؟؟؟
دوستدار طبیعت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
درود به بورس نیوز عزیز، دقیقا کسانی که تا دیروز پولاشون تو بانک بود و سود بانکی میگرفتن الانم خوب بلدن با یه شایعه مثل استعفای فطانت و همراهی هسته معاملاتی ضعیف، سهامی که تا چند روز دیگه باید تو صفش مینشستن بیان و تو قیمت دو روز قبل از چنگ سهامداری که دو ساله تو زیان و از ریسمان سیاه و سفید میترسه در بیان. البیه خود سهامدارم مقصره
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
خوب اونها شایعه کنن منو تو باید عاقل باشیم و گوش ندیم و کار خومونو بکنیم
تاجر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
سپاس و درود به تمامی زحمت کشان بورس نیوز که همیشه درد دل ما سهام داران رو منعکس میکنه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
اولا تشکر میکنم از مسولین محترم همواره در پی دلسرد کردن سهام داران هستن. این مشکل نه برای امروز بلکه از شروع روند مثبت در دی ماه وجود داشت و چند بار عنوان کردم که کسانی هستن که از این ایراد در سیستم نه تنها ناراحت نسیتن بلکه خیلی هم ذوق زده هستن. این افراد من را یاد دلواپسانی می اندازن از تحریم ها حسابی کیف کردن و برداشته شدن تحریم تیر خلاصی بود بر آنها. بر اساس همین ایراد خودم دوبار دچار مشکل و اشتباه شدم چرا که سهام مدنظرم با قیمت پایین تر از آن چیزی که من سفارش میدادم معامله می شد. جالبه که در همچین مواقعی که امثال من دچار همچین اشتباهی می شویم کارگزار محترم در کمال خون سردی سفارش رو انجام میدهد و این اختلاف قیمت کجا میرود و به جیب چه کسی میرود خدا میداند.
خدمت دوستان عرض کنم که برا معاملات چشم خود رو بروی حرکت حقوقی ها ببندید باور کنید معیار حقوقی ها نیستن که اینطور با هیجان سهام خود رو از دست میدهید. خیلی وقتها حقوقی با توجه به حجم مبنا کمک میکند که قیمت پایانی رو درست کند. خیلی وقتها حقوقی برای برخی مسایل مالی خود نیاز به نقدینگی دارد این دلیل نمی شود که شما هر کاری حقوقی کرد انجام دهید.حقوقی هم مثل من و شما یک سهام دار است.
از گذشته عبرت بگیرم با دست خودمان بازار رو خراب نکنیم
ناشناس
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
این رو هم بگو که گاهی اوقات حقوقی سهم را به کد حقیقی های نور چشمی میزنن
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
خربدسهام بانکی تحریم.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
سهام فردا صف فروش نشه صلوات
جورج
-
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
معاملات امروز باید باید و باید ابطال بشه. وقتی شما نمیتونی ببینی چه قیمتی داره معامله میشه که نمیتونی بخری یا بفروشی! پس عدالت کووووو؟؟؟؟
كيوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
سهام بانك قوامين وقوام تو ابن بازار هيچ رشدي نداشت.
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
آقا این سهام عدالت چی شد؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
باور کنید این بازار برگشت نداره شل و سفت میشه ولی برگشت نداره.رفع تحریم ها و تاثیراتش رو روی اقتصاد باور کنید. اروپایی ها ژاپنی ها عاشق چشم ابروی کسی نشدن که برای ورود به این کشور دارن بال بال میزنن و سرمایه وارد میکنن بوی پول به دماغشون خورده وگرنه این همه جا چرا همه سرازیر شدن اینجا؟
دوستان دست از شایعات و پرداختن به شایعات و کانال های تلگرامی بردارید. این کانال های تلگرامی اگه میدونستن چی به چی هست وقت خودشون رو برای من و شما تلف نمیکردن و میرفتن دنبال سود خودشون و میلیاردر می شدن. بخدا خنده داره این شایعاتی هست که هی تکرار میکنیم؟ بعصی ها میگن این بازار رو بخاطر 22 بهمن اینجور مثبت کردن و از شنبه بازار منفی میشه بعضی ها میگن این بازار برای انتخابات مثبت شده و بعدش منفی میشه. آخه این چه تحلیل و چه استدلالی هست؟باور کنید این قیمت ها برای اقتصاد آینده هنوز هم در کف هست. فقط کافی تحمل کنید و شهریور به بعد قیمت همین سهام ها رو باید حداقل دوبرابر قیمت امروز بخرید. فقط کافی تحمل کنید و ببنید.الکی سهام های خودتون رو از دست ندید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
واقعا باید تاسف خورد بر این همه بی کفایتی
Morteza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
قيمّت نفت پايين،هنوز خيلي از اين شركت ها هيچ قراردادي نبستن.تازه بسته باشه كو تا توليد كنند و بفروشن و تقاضا باشه براش تا تو گزارش لحاظ كنن، به نظر من كار از حباب گذشته، اگر با منطق جلو بره بعدا خيلي ها ضرر نميكنن، مثل قبل سال ٩٢ با اون رشد عجيب، و بي ربط، آخر سال ٩٢ با سقوط شركت ها و ضرر خيلي از مردم طَي ٢ سال
بورس نيوز مقصور تويي كه جو الكي ميدي چون زينفع هستي،يك طرف قضاوت ميكني،بعدا هر روز تو گزارش مينوسي هر وقت منفي شد چرا دولت به فكر بورس نيست.
تازه وارد هايي كه با بورس نيوز خريد و فروش ميكنن مقصرر هستن و بعدا دولت و بورس را سرزنش نكنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
آخر بورس نيوز با اين تحليل ها بي منطق باعث ضرر خيلي ها مي شود.بازار بيش از اندازه رشد كرده،بي دليل،چه خبره به چه دليل دو برابر شدن،
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
چرا تو این یک سال کاری واسه نرم افزار سامانه معاملات نشده است؟
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
سامانه معاملات اشکال خاصی نداره. اینها همش بازی های کثیفه که در مواقع حساس با پایین اوردن پهنای باند سرورها انجام میشه و باعث کیو (صف) شدن دیتا ها پشت سرورها میشه. واقعا متاسفم برای کسانی که این مشکلات را ایراد هسته و ... میدونن. یکم به خودتون بیاید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
این خبرو حتما حتما در تلگرامتون چندین بار تکرار کنید بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
مدیریت بورس باید معاملات نیم ساعت آخر را ابطال کند
اراک مرتضی
-
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
پس کیمیخواهید جلوی حقوقی بانک صادرات را بگیرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
بعضی ها نظر داده اند که شایعه استعفای فطانت باعث شده که صف های فروش تشکیل بشه! من میگم کاش اون شایعه به واقعیت تبدیل می شد
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
مثل توافق زنو که بورس پنچل شد و هنوز هم به قیمتهای اون موقع نرسیده.....بورس نیوز در این دو سال دیدیم که چقدر پیش بینیهات همش برعکس میشد....امیدوارم کمی سر عقل بیای.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
مدیرعامل قبلی شرکت مدیریت فناوری بورس آقای عباس احمدی بود که فارغ التحصیل مکانیک از دانشگاه آزاد بود!!! 1 ماه هست برکنار شده. دستپخت آقای صالح آبادی بزرگوار بود

مدیرعامل جدید هم رشته برق خونده!!!

پیدا کنید ارتباطشون با نرم افزار رو
قحط الرجال بوده به همین خاطر
بورس نیوز تو هم چاپ نکن ولی دیگه گلایه هم نکن چرا سیستم خوابید سیستم خوابید. وقتی رسانه تو هستی با این همه ترس و لرز و ملاحظه، سیستمش میشه این مدیرعامل شرکت نرم افزاریش هم میشه مکانیک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
بورس نیوز درمورد اظهارات مدیر عامل بانک صادرات وفروش دارائیهای بانم گزارشی تهیه کن قرارنیست کل اموال بانک فروخته بشه وصرف پرداخت حقوق کارمندان بشه
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
سلام. درود بر شرفتان. رسانه ها چشم وچراغ حقوق مدنی ومطالبات ملتند نیرو وتوان وقدرت یک رسانه گاه از تمامی سیستم نیرو ها ی قاچاق چی زدو بند پی صاحبان ثروت وقدرت برتر ست دادن اگاهی به مردم مسولین واینکه بدانند ما می دانیم می فهمیم اما با منافع ملی وتمامیت ارضی سرزمینمان بازی نمی کنیم. سیستم را نا گهان نمی بندیدم. هسته معاملات را دچار اعوجاج نمی سازیم تا سهامداران دچار بحران تصمیم گیری شوند تا اندک سودی بدست اوریم یا عزیزدردانه هایمان را وارد بورس کنسم وده ها مساله دیگر نا گفته اینها تنها به همت یک رسانه مستقل مدافع ممافع مردم ممکن می شود وبسو من می شناسم سهامداران خردی که اندک سرمایه خانواده را به امید اندک افزایش سرمایه وارد بورس کرده اند .جوانان رعنا وبلند قامتی که در خیابان های این شهر پر از سرما ودود ویزیتوری می کنند واندک پس اندازشان را وارد بورس کرده اند کسانی را می شناسم اندک باز نشستگی را وارد بورس کرده اند تا چرخ اقتصاد واولید بهتر بگردد و..اما این پاسخ خوبی نیست به مردمی کم توقع صبور و که سالیان سال سختی ها وتورم وده ها بحران را تحمل کرده است. اگر بزرگان با هم جنگی دارند چرا با مال وهست ونیست مردمی ساده وفقیر بازی می کنند .قانون بود شرعی بود انسانی بود کل معاملات امروز می بایست باطل شود اما ایمان دارم خداوند دست پر قدرتش را به دفاع از منافع مردم وارد خواهد کرد دستی پر قدرت که همه سیستم های نا بکار عالم هم توان مقابله با او را ندارند چه رسد به سیستم هوشمند ماشین مشدی ممدلی !!! که هر وقت دلش خواسته خراب شده وگیج زده و....درود وسپاس همنکه سکوت نکردید.پاداشتان را از او خواهید ستاند شک نکنید .
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
سلام. وقتی بار ها این یادداشت را خواندم کمی گریستم. به حال این ملت جوانان ومردمی صبور که در هیچ کجای دنیا نممونه اش نیست رهبران دل سوز به احترام از این ملت کلاه از سرتان بردارید. چقدر باید محجوب مظلوم باشند ودرود وسپاس به رسانه ها وخبر نگاران مستقل .گاهی برای رفتن به بهشت باید این مردم مظلومی که ندای وفریاد رسانی ندارند را صدا ودردشان را طواف کرد که این گزارش طواف دل ها ودرد های مردمی عادی بود من می بینم که این رسانه ونویسنده خانه دل های زخمی وبی صدا را طواف می کند وخدا در دل های مظلومین ومستضعفین ست فکر نکنید سرمایه داران در بورسند نه صد ها نفر را می شناسم با اندک اندوخته یشان اینجایند رهبران عالی رتبه اگر از اه دل های مردمشان غفلت کنند خحداوند چگونه در نمازشان ودعایشان حاجت روا کند.دست این مردم ساده و مظلوم را بگیرید تا خدا دسستان را بگیرد اگر فردا امریکایی ها بگویند اقا الان که تحریم نیستید با مردم عادی سهامدارت چه می کنی ودر برابر غول های حقوقی چه دفاعی از انها می کنی ؟ چه جوابی خواهید داد؟ تا کی به دروغ حجم معاملات وعرضه سنگین را غیر علمی بهانه ندانم کاری هایمان کنیم. شما اگر سهامدار قدیمی بودید می دانستید بان صادرات گاهی بیش از نیم میلیون سهم عرضه کرده وسیستم هنگ نکرده!! در هفته های قبل حجم معاملات بسیار بالای بوده خساپا بیش از 200 میلیون سهم عرضه کرده خپارس خاور وبرخی صنایع چرا سیستم هنگ نکرد؟ بحث اختلال در اعداد وآمکار وارقام واینکه شما نمی دانستید قیمت سهمتان چیست!! من شتران را در منفی بار ها سفارش خرید دادم چرا نخرید کسی جلوی من نبود من یک ریال بالاتر قیمت خرید دادم نمی خرید اما تا می فروختی می رفت!!!!! چرا یهو صف ها را خالی کردند کسی نمی فروخت صفوف انگار از جایی هدایت می شد خالی شدند.!! چرا سییتم در اینگونه مواقع هنگ می کند؟ حجم های مشابه بوده ارزش معاملات هست چرا به جای بررسی وشناخت عومل نخرب در بورس ادرس گمراه کننده می دهیم؟ من ده ها نمونه را سیو دارم!!! هیچ کجای دنیا اینگونه نیست/ چرا دلواپسان یک هفته است حباب حباب می کنند وامروز هیچ ربطی با شعارشان نداشته است ؟ یقیننا داشته است بلاخره باید کام مردم را مثل سالهای تحریم تلخ نگاه دارند اما دولت اگر نتواند جبران کند تمام دست اورد های برجام ورفع تحریم را از دست داده است اکنون همه می پرسند ما که تحریم نیستیم وبازی امروز بورس اصلا ربطی به تحریم ندارد .چه پاسخی خواهیم داد.؟ مردم بورس با 7 اسفند چه خواهد کرد؟ اگر مجلسی حامی مردم بود فردا وزیر اقتصاد ومسولین بورس را به پاسخگویی فرا می خواند نه اینکه به هواپیما هایی که هنوز پولی پرداخت نشده ایراد بگیرند به پزو که می خواهد تاوان بدهد گیر بدهند وتحریمش کنند.گویا روز خوش به ما نیامده جز شادی برای دلواپسان وخانواده هایشان وعزیزانشان.باشد تا خدا وارد شود .منتظر باشید که ما نیز منتظریم.دست خداوند بالاترین دست هاست.
شهریار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
تا 84هزار تردید به خود راه ندهید توی دام فروش تیافتید پشیمان میشوید رفتار امروز بی انصافی رام گزاران بود
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
بورس نیوز تمام قد داری دفاع میکنیا آفرین یخورده راحت شدم دمت گرم/
شعباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
يكي از علل افت قيمتهاي امروز احتمال ورود ارتش عربستان وتركيه به سوريه ودرگيري در آنجاست كه به ايران نيز صدمه خواهد زد بود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
دوستان بروید به سایت پتروشیمی خلیج فارس نگاهی بیندازید اولین قرارداد شرکت با شرکت ایتالیایی بصورت فاینانس منعقد شد . منتظر قرارداد بعدی فارس با یک شرکت آلمانی باشید . سرمایه گذاری بصورت مشارکت . صعود شارپی فارس هر لحظه
aaa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
.... توی روز روشن با بی لیاقتی مدیرانی که می دانند سامانه چگونه کار میکند و حقوقی ها حق حقیقی ها را می خورند و سیستم به نفع حقیقی ها خراب می شود.
مرگ بر تمامی دست اندرکارانی که به فکر بهبود سیستم نیستند.
لطفا منتشر کنید.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
متاسفانه اعتماد دولت به غرب جواب نخوهد داد. آمریکا برای اینکه طرفداران داخلیش در انتخابات رای بیراند فعلا از تحریم بیشتر علیه ایران صرف نظر کرده.خدا میدونه که من دوست ندارم که این اتفاق بیفته ولی در آینده خیلی از کسایی که به غرب اعتماد کردند پشیمان خواهند شد البته اکر دلشون واقعا با ایران باشه....متاسفانه آینده متوجه این حرف خواهید شد.
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
خوب رفتارت را اصلاح کن تا تحریم نشی و بونه به دست خارجی ها ندی خیلی ساده
یاور
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
دیگه علیه دنیا شعار ندی ها والا تحریم میشی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
دوستان یک عده کلاش 30 ماه پیش سهامشان را سه برابر قیمت فعلی فروخته اند و 30 ماه هم سود 24 درصد بانک را گرفته اند و اکنون با حقه بازی های جدید برگشته اند تا سهام مفت را جمع آوری کنند .لطفا مواظب سرمایه تان باشید که شرایط با دو سال قبل بسیار فرق کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
جناب آقای معاون بورس امروز مورخه1394/11/21 نرم افزار سیستم بورس کلا به هم ریخته است هیچ چیزی را درست نشان نمیدهد آیا این کار خیانت به سهامداران حقیقی نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
این ماشین مشتی مندلی امروز هم ایراد داره و فرمایشی عمل میکنه و متاثر از خریدار و فروشنده نیست راه خودشو میره....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
صدای ما سهامداران خرد را به گوش آن بزرگان برسانید
ما چوب آنها را میخوریم وبرای فرار از فقری که در آنیم به بورس پناه اورده ایم و این درست نیست که اسیر بازی های بزرگان و سرمایه داران شویم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
داريد با سرمايه مردم بازي ميكنيد..... خارجي ها رو ميخايد بياريد
علی
-
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
چطور دولت می تونه 128 ایرباس بخره ولی نمی تونه نرم افزار بورس را به روز کنه؟
ناشناس
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
این دولت هنوز هم به بورس اعتقادی نداره
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
ارزش معاملات امروز 6,746.592 میلیارد ریال بوده که 1.5 % مالیاتش میشه 10118 میلیارد تومن :| مگه یک ابررایانه متوسط و یک سیستم نرم افزاری به روز چه قدر هزینه ش میشه ؟ از 3 میلیارد دلار بیشتر میشه ؟ :|
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
انسان چرا میفروشی پس چرا فریب نوسان گیرا رو میخورین.حقتون همینه دست مریزاد به عاملان این اتفاق
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
.


دستکاری سایت TSETMC کاملا عمدی است .


حالا مونده تا شما ها دست این ها رو بخونید .

تا سه تا چهار بار ورشکستگی جا دارید .



.