بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
در معاملات امروز هم سایت مدیریت فن آوری بورس تهران با همت کارشناسان و مدیران حرفه ای خود همان بلایی را سر بازار آورد که 24 ساعت قبل نیز آورده بود و جالب آنکه ظاهراً آنقدر مشکل غیر قابل حل است که زمان 24 ساعته هم نتوانست برای رفع آن کافی باشد.
کد خبر : ۱۶۰۸۰۳
نویسنده :
ّبابک اموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 94.11.21 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 529 واحد کاهش به رقم 54121 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1313 واحد کاهش عدد 170211 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 269 واحد کاهش به رقم 29738 واحد رسيد.

همچنین در این روز "همراه" با 60 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبملت" با 93 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 12 واحدکاهش به رقم 816 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 6746 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1832 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس طی معاملات روز جاری همان روندی را رفت که سیستم معاملاتی و سایت مدیریت فن آوری بورس نسخه آن را برایش پیچیده بود، نسخه ای که امروز هم پیچیده شد تا رسماً باورمان شود که از این پس این گونه مشکلات را نیز جز موارد عادی و ذات بازار سرمایه بیاوریم.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز هم سایت مدیریت فن آوری بورس تهران با همت کارشناسان و مدیران حرفه ای خود همان بلایی را سر بازار آورد که 24 ساعت قبل نیز آورده بود و جالب آنکه ظاهراً آنقدر مشکل غیر قابل حل است که زمان 24 ساعته هم نتوانست برای رفع آن کافی باشد. البته این اتفاق یک نکته مثبت هم داشت و آن اینکه بورس تهران را همانند بورس های خارجی دو زمانه کرد چرا که در حالی معاملات بازار ساعت 12:30 به پایان می رسد که روند انجام معاملات در برخی سهام تا ساعت 16 نیز در سایت TSETMC قابل مشاهده می باشد.

از سوی دیگر در معاملات روز جاری روند سهام شرکت ها آنچنان که دلواپسان شاخص و قیمت سهام فکر می کردند منفی نبود و در همان ابتدای ساعات معاملات خیلی زود شرکت ها از صف فروش و نوسانات منفی به صف خرید تغییر جهت دادند تا امید اهالی تالار، نرفته بازگردد و نشان دهد که تا به امروز هر که بورس و روند آن را نخواهد باور کند قطعاً جا خواهد ماند.

اما امروز تحلیلی از یک کارشناس بازار سرمایه خواندیم که واقعاً به حال وضعیت تحلیلی و نگاه کارشناسی موجود در بازار تأسف خوردیم، تحلیلی که در آن سعی بسیار شده بود با نادیده گرفتن اهمیت و بزرگی اتفاقات اقتصادی پس از برجام ثابت کند که بازار سرمایه حبابی است البته این موضوع در این تحلیل نیز به صراحت عنوان شده بود.

در این تحلیل نگارنده با اشاره به رشد 16 درصدی شاخص طی 16 روز با ابزار نگرانی از این اتفاق بخش عمده این رشد را مربوط به شرکت های خودوریی دانسته و عنوان کرده "هنوز هیچ اتفاق بنیادی خاصی در هیچ صنعتی از جمله صنعت خودرو رخ نداده، ضمن اینکه شرکت های خودوریی هم گزارشات 9 ماهه ضعیفی را روانه بازار کرده اند و با اعلام صریح مشکلات موجود همچون نقدینگی و سرمایه در گردش حتی برآوردهای سه ماهه پایانی آنها نیز باز هم تداوم زیان است"

همچنین این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بد بنیادین این شرکت ها بر این باور است که واکنش بازار به شرکت های خودرویی معکوس وضعیت عنوان شده است و تشکیل صف های خرید هیجانی باعث شده که این هیجانات به گروه های دیگر همچون پتروشیمی، سنگ آهن و دارو نیز سرایت کند.

در پایان این کارشناس بازار سرمایه در تحلیلی عجیب و تأمل برانگیز اعلام کرده که هر اتفاقی در اقتصاد ما بیافتد و هر قرارداد و توافقنامه ای که امضاء شود، بدون شک قیمت های فعلی در بورس حباب و بازار سرمایه بزودی رکود عمیقی را تجربه خواهد کرد.

البته این کارشناس مورد نظر از مسئولین خواسته تا با هماهنگی با حقوقی ها فشار عرضه بر سهام شرکت ها در بورس را افزایش دهند به نظر این کارشناس، بازار سرمایه در حالی حبابی است و اتفاقات مثبت را پیش خور کرده که بورس باید متناسب با متغیرهای واقعی واکنش نشان دهد.

بر اساس این گزارش سخنی بسیار کوتاه با این کارشناس عزیز بازار سرمایه داریم که از صحبت های ایشان اینگونه بر می آید که این عزیز یا مدت زمان زیادی در بورس نبوده و یا بازار سرمایه را آنگونه که باید نمی شناسد.

عزیز تحلیلگر، مشخص نیست که انتظار شما از برجام و صنایع کشور بر چه پایه زمانی استوار است اما همین که شما انتظار دارید با اجرای برجام در 27 دی ماه جاری گزارشات 9 ماهه شرکت ها منتهی 94.09.30 با تغییر مثبت همراه شوند یعنی یا شما بورس را نمی شناسید یا پشت این تحلیل قصد و غرض ورزی وجود دارد چرا که حتی مردم عامه هم می دانند اجرای برجام نه تنها طی سه روز نمی تواند صورت های مالی 9 ماهه شرکت ها را تغییر دهد بلکه تا پایان سال نیز تأثیری نخواهد داشت برای درک بهتر شما مثالی می زنم، وقتی شما برای صرف غذا به رستوران تشریف می برید از زمان سفارش غذا تا سیر شدن بین 45 دقیقه تا یک ساعت زمان صرف می شود حال شما توقع اثر سه روزه از اجرای لغو 12 سال تحریم و تهدید دارید؟!

حال اگر منظور شما رشد قیمت سهام شرکت ها است که قابل توجه بوده باید قطعاً این را بدانید که بازاری که در آن فعالیت می کنید، آینده رامی خرد نه زمان حال را و کسانی که زمان حال را می خرند همان نوسانگیران و سفته بازانی هستند که از مهمترین چالش ها و مشکلات امروز بازار سرمایه می باشند.

لطفاً یکبار دیگر بررسی بر فاکتور پی بر ای در بورس داشته باشید.

اما از حباب قیمتها و حبابی بودن شاخص بورس با قطعیت گفتید، واقعاً به شما تبریک عرض می کنیم چون در هیچ دوره ای هیچ وزیر اقتصادی جسارت نام بردن قاطع از حباب در بازار سرمایه را نداشته البته شاید آنها اطلاعات و دانش شما را نداشته اند، دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد فعلی در شرایطی چندی پیش بازار سرمایه را بهترین بازار برای سرمایه گذاری دانسته بود که پیش بینی چنین روندی را به صراحت کرده بود.

به هر حال قبول کنید که ظاهراً برخی تحلیل های عزیزان جهت دار و در راستای منافعی می باشد، ما هم قبول داریم که قیمت برخی از سهام شرکت ها بیش از حد انتظار رشد داشته اند اما به هیچ وجه حباب را قبول نداریم و به صراحت عرض می کنیم که با بهانه گیری و آوردن دلایل بچه گانه نمی توان به اهداف مد نظر در بازار سرمایه رسید چرا که قطعاً می دانید جلوی روند نمی توانید بایستید. اگر تاب دیدن روند صعودی را ندارید به بازاری بروید که بدون ریسک و متناسب با اتفاقات همان لحظه و بصورت تعریف شده حرکت کند اینجا از این خبرها نیست.

راستی شما کارشناس عزیز در روزهای نزولی بازار کجا بودید؟ کجا بودید آن زمان که قیمت سهام شرکت ها تا نزدیک به 70 درصد کاهش یافتند، چرا آن زمان ادعای رکود و مصیبت وارد شده بر سهامداران را نکردید؟

اصلاً سهام ارزنده از نگاه شما کجاست؟ از آن چه صنعتی یا شرکتی است؟

چرا فقط بلدید همچون کودکان بهانه بگیرید و حرف های بی ربط را به هم ربط دهید، خوب شما یک صنعت یک گروه یا یک شرکت را تعریف کنید؟ شما که رشد قیمت سهام گروه پتروشیمی و دارویی را به پای رشد قیمت گروه خودرویی گذاشتید و حتی نمی دانید رشد قیمت گروه ها به چه دلیل است چگونه می خواهید چراغ راه سهامدار خرد و نابلد باشید؟

مشکل بازار سرمایه فقط عدم عرضه حقوقی نیست مشکلی به نام عرضه بیش از حد تحلیل های آبکی هم هست.

لطفاً به عکس زیر توجه کنید.

پاسخ به نگرانی های یک تحلیلگر دلواپس


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
مشکل ما اینه که هر آدمی که یه مدرک مرتبط با بازار سرمایه کرفته ادعایه همه چی بلدی می کنه ولی تجربه صفر -0- !!!
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کلا باید نشون بدیم ایرانی هستیم. بخدا موندم بورس آمریکا و ژاپن هم همین اوضاعه و همین کارشناس ها رو داره؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
احسنت.

همانطور که کلک دلواپسان سیاسی را دولت با برجام کند باید فکری هم به حال این دلواپسان اقتصادی کرد که چشم دیدن رفاه مردم و سهامداران را ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
بورس نیوز خودت را ناراحت نکن ، طرف از بازار جا مونده داره فاز منفی میده!!!
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
دقیقا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
حالا چرارگ گردنت بادکرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
تحلیل گر درست میگه. فقط شرکتهای خودرویی رشد زیاذی داشتن و بقیه صنایع تا 30 درصد رشد داشتن و اگر خودروی ها یه روزی تصمیم به نزول بگیرن بقیه صنایع نیز عقب گرد میکنن. شک نداشته باشید که این افزایش فقط در جهت افزایش خودرویها بود. و احتمال زیاد تا 9 ماه آینده بازار میره توی رکود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
سلام . به نظرت این بهانه هنگ کردن و مشکل سایت اصلی که میگن به خاطر سرور و سخت افزار و بار سفارشاته درسته یا یه خالی بندی و اوباش بازی و ترسوندن سرمایه ؟؟؟ یعنی نمی دونستن این اتفاق میافته ؟ هنوز معاملات امروز ثبت و فیلمش بالا نیومده چرا ! و... چرا ملت رو اینجوری دور میزنن ؟ سر شاخص به محض اینکه خورد به لحد مقاومت اینجوری کل سیستم ها و هسته و پوستشون باید به هنگه ؟ مگه چقدر هزار گیگابایت رم و سی پی یو لازم داره برای چند هزار سفارش ؟ مگه رندر کردن و مچ کردن انقدر سخته ؟و..... هزار مگه مگه ! نظرت چیه ؟

پيگيري كن بورس نيوز ! * حتما و حتما !*
سعید
RUSSIAN FEDERATION
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
فاتحه بورس خوانده شد.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
سلام بر همگی و تشکر از نویسنده محترم این صفحه که هر روز بعد از تعطیلی بازار برای اطلاعات و جمع بندی فعالان مورد مراجعه قرار می گیرد. در خصوص نگرانی های دلواپسان این نکته را باید افزود که اگر بعد از برجام بازار بورس منفی می شد این دوستان چه غوغایی می کردند که بعد از برجام بورس منفی شد و وا اقتصادا را هم بر وا اسلامای خیالی خود می افزودند.
تیتر روزنامه دلواپس وطن امروز برای کاهش چند واحدی بورس روز بعد از توافق را ببینید: کاهش شاخص بورس یک روز بعد از برجام....
خوب حالا که دیدند امید تزریق شده به جامعه به علت رفع تحریم ها باعث ورود نقدینگی و رشد بورس شده شروع به بورس هراسی می کنند. همان گونه که خرید هواپیما و قراردادهای خودرویی را زیر سوال می برند. اشکال ندارد فعالان بورس باید با مطالعه و تحلیل در بازار حضور یابند و رفتار هیجانی نداشته باشند و دیدگاه دوستان دلواپس هم باید به عنوان یک نظر خوانده شود و البته دوستان دلواپس هم باید با روند بورس که ناشی از امید تزریق شده به جامعه است آشتی کنند.
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کافی بود آن کارشناس دلواپس به قیمت ها و شاخص طی دو سال گذشته و امروز نگاه می کردند تا از دلواپسی خارج می شدند، دی 240 تومانی و غدیر 700 تومانی و فولاد 500 تومانی در دو سال قبل حالا 170 و 250 و 130 تومان هستند در حالیکه شاخص به عدد دو سال قبل رسیده است، یکی به آن کارشناس محترم آموزش دهد که شاخص هیچ ارتباطی به وضعیت قیمت ها ندارد و سهامداران هنوز در ضررهای سنگین هستند.
Hamid
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
شما افزایش سرمایه ها در این سهام ها را درنظر نگرفته ای . نوشته های شما معنای اقتصادی ندارد و اشتباه می باشند.
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
گرفتاری همینه که دلواپسان نمیتوانند اینها رو که گذاشتی بخوانند برای همینه که........
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
باسلام :بورس نیوز دمت گرم با این مقاله گل کاشتی چندین میلیون تو ضرر هستم وامیدوارم با شکوفایی هر چه بیشتر بازار ضرر هام جبران بشه ولی خواهشم اینه که هر بیشتر حرف دل مردم رو به گوش .....مسئو لین برسانید .باتشکر .
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
بازار بورس ایران از جنگ برگشته
باید انتظار رشد داشت
داریوش
-
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
فدایی داری بورس نیوز دمت گرم به خاطر این گزارش وهمچنین گزارشات روزهای گذشته
ناشناس
NETHERLANDS
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
افت فقط برای همین 2روز بود بعدش صعود مجدد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کاش این اقامقداری شبندر1750تومنی فملی 495کاذر950ثتران550وپترو390پارسان 1350تاپیکو620شسپا1897تومنی خریده بودبعدالان که تازه مقدارکی رشدکردهاندازنصف گرفته تاثلث وربع اون موقعندنمی فرمودحبابه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
سلام. درود حرف دل سهامداران را زدید.خیلی ها نه تنهت چشم رشد بازار بورس را ندارند بلکه در تلاشند تا پای را از تحلیل فرا تر بگذارند حتی عملی در توقف این بازار اقدام نمایند.
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
جواب دندان شکنت را دوست دارم بورس نیوز

جنس انتقاداتت را دوست دارم بورس نیوز

شاید رشد بورس جر بانکی ها را در بیاره

ولی عرضه های ناجوانمردانه وبصادر و امثالهم هم

نمیتواند از فرار پول از بانکها بسمت بازار سرمایه

جلوگیری کند" الا اینکه گروه بانکی در بورس با توجه به

عملکرد نامناسب حقوقی هایشان

اقبال را از گروه بانکی ببرد

امروز خیلی ها چشم به گروه خودرو دوخته بودند

و اغاز اصلاح سنگین شاخص را از این گروه

انتظار داشتند و جوابشان را گرفتند
مهدی منتظر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
با سلام
دوباره همان آش و همان کاسه است و قصه تکراری سال های گذشته آنهایی که سهام دارند بر طبل ارزنده بودن سهام می کوبند تا به سرعت ضررهای خود را جبران کنند و آنهایی که سهام ندارند و به قولی از رالی صعودی جا مانده اند بر طبل بی ارزش بودن سهام می کوبند.
اما به خاطر داشته باشید که تا 84 هزار فقط دو قدم باقی مانده است آن دو قدم هم سایپا و ایران خودرو هستند مقاوت 84 با نفت بالای 100 دلار رد نشد می خواهد با نفت زیر 30 دلار پیشتازی کند. عجب!!!! خدا می داند
مهدی
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
مگه شرکت های نفتی چه وزنه ای دارند که توقع داشته باشیم به احتساب اونها قله ها فتح بشه ؟!!! همین خودروییها و.... میتونند قله هارو فتح کنند نیازی به نفتی ها نیست همونطور که میبینیم پالایشی ها هنوز به 50 درصد قیمت یکی دو سال پیششون هم نرسیدن
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۰
آفرین بورس نیوز عزیز....بسیار منطقی گفتید.....من همیشه مستطيل شيشه اي تالار رو میخونم.....حرف حق که میزنید جواب نداره......ممنون از منطق و گقتار حق شما....همیشه با سهامداران همرا بودید...و با صراحت حرفتون رو زدید ......سپاس
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱
احسنت احسنت واقعاً روزهایی که سرمایه هایمان خاکستر شد کجا بودید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
دفاعتون عالی بود.شنبه حقانیت دفاعتون اثبات میشه.
Hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۹
بورس نیوز اگر به دیگران انتقاد می کنی که تحلیل آبکی می دهند باید خود نیز انتقاد پذیر باشی و این نظر را منتشر کنی .
در عکس زیر مقاله نام شرکت ها را با افتخار آورده ای که به سراغ ایران آمده اند.
کومرتس بانک آلمان با 52 هزار کارمند درست است که دومین بانک آلمان است ولی یک بانک تقریبا ورشکسته است که باید اعلام ورشکستگی می کرد که دولت آلمان برای جلوگیری از آن مجبور به خرید 17 درصد سهام آن شد .
قیمت سهم حدود 6 یورو می باشد که همین چند سال پیش 220 یورو بود.
برای چی آدم باید افتخار نماید که این بانک به ایران آمده است ؟
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
خوب عزیز همین ورشکسته المانی برای ایرانی که یک سامالنه بورسش کار نمیکنه مثل لاست تو و ایران خودتان چی هستید؟
ناشناس
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
می خاهی بریم گلدن ساکس امریکا رو برای ایران ورشکسته بیاریم تازه همون هم به خاطر امریکایی بودنش دیوونش میکنین میفرستینش امریکا پس خدا رو شکر کن که همین کامرز بانک امده کلاتت بنداز هوا
حمید
ROMANIA
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۹
این بنده خدا سرمایش تو ملک گیره، چرا درک نمیکنی؟؟؟!!!...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
با تشکر از بورس نیوز به خاطر جواب به این کارشتاس باید این نکته را هم یاداور شد همانطور که بنده قبلا هم متذکر شدم دولت هم می بایستی در رشد تولید هر چه سریعتر شرکت ها برنامه هایی جدی را عملیاتی کند تا جلوی حبابی شدن سهام را بگیرد و بهانه را از دست بدخواهان بگیرد با تشکر
شعباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
شماهم به جاي صرف وقت خود جهت جوابگويي به ديگران بهتر است نظر خودرا بنويسيد بگذاريد مردم خودشان قضاوت كنند
111
ROMANIA
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
بانکها متفق القول میگویند اگر بورس رشد کند پول از بانکها بیرون کشیده میشود
چشم دیدن رشد بورس را ندارن
چرا؟؟؟
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با بیانات امروز ریس روحانی شنبه بازار طوفانی سهام بنیادی شروع خواهد شد. کارهای زیر بنایی از فروردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایرج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
من با نظر اون تحليلگر کاملا موافقم از نظر من حتی تا 1.5 سال ديگه قیمت فعلی سهام حباب هستش. ایران خودرو با تولید 3 خورو با قیمت بالای 60 میلیون که قطعا تقاضای انبوه داخلی براش وجود نداره و از 1.5 سال اینده به تدریج شروع به تولید میکنه اگر چه وضعیت شرکت رو بهتر از زمان حال مى کنه اما به هیچ وجه اثر قابل ملاحظه روی سوداوری شرکت نداره و ارزش خرید سهامش با قیمت فعلی رو نداره. پترشیمی ها، فلزات، معدنی ها و اغلب صنایعی که فروش اونها وابسته به قىمتهاى جهانی هستش با توجه به کاهش قیمت های جهانی و کاهش تقاضای چین رشد اقتصادی جهانی چشم انداز مناسبی ندارند رقابت این شرکتها برای فروش در شرایط کاهش تقاضای جهان خیلی سخته. از همه مهمتر کاهش شدید قیمت نفت هستش، صنایع ما مستقیم و غیر مستقیم به درآمد نفتی وابسته است اخرین مورد همین وام 25 میلیونی خودرو بود که دولت تزریق کرد کاهش درآمد نفتی امکان حمایت دولت از طرق مختلف بسیار محدود کرده و همینطور امکان ایجاد تقاضا توسط دولت در سطح کلان رو به شدت کاهش داده و بدون تقاضا هیچ صنعتی رونق نمیگیره . دقت کنید که مخارج دولت چه عمرانی چه جاری و همینطور تقاضای کلان کشور حداقل براى 7 سال مبتنی بر نفت بالای 80 دلار بوده و قطعا با نفت 30 دلاری تقاضای کلان کشور بسیار متفاوت خواهد بود. از بابت ورود سرمایه گذار خارجی و ورود سرمایه های جدید اگرچه اتفاق مثبتی هستش ولی بسیار محدود و به هیچ وجه قابل ملاحظه نیست با توجه به اینکه ریسک سیاسی و نظام قانونی، حقوقی و قضایی در ایران ناکارامد و پرریسک هستش نباید انتظار ورود سرمایه های خارجی به میزان قابل ملاحظه رو داشت. دقت داشته باشید که 4 سال پیش ما تحریم نبودیم اما سرمایه خارجی چندانی نداشتیم. در مجموع اگر چه برجام اتفاق مثبتی هستش ولی به دلیل مدیریت ضعیف کشور، فساد اداری بالا در کشور و ریسک سیاسی بالا در کشور امکان استفاده از مزایای اون رو نمیده و فقط یه مقدار شرایط رو بهتر میکنه. کاهش قیمت نفت هم که مزید بر علت شده و بدبینی نسبت به آینده رو خیلی بیشتر مى کنه. من سوداوری اتی شرکتها در اینده رو با ابهام و ریسک بالا میبینم و ارزش فعلی سودهای اتی رو پایین میبینم و قیمت بازار سهام رو بالاتر از ارزش ذاتى مبتنی بر ارزش فعلی سودهای اتی مى دونم. این فقط نظر شخصی من هستش اميدوارم بورس نیوز ناراحت نشه. براى همه سهامداران آرزو ى کسب بازدهی بالا دارم.
نارون
ROMANIA
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
بازار بورس ایران از جنگ برگشته
باید انتظار رشد داشت
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
سهم فولاد خوزستان که سال 92 حدود 5 میلیون صف خرید تو قیمت 1100 تومان داشت الان با همون سرمایه رسده به 250 تومان و تا 300 هم رشد کرده الان به نظرتون حباب داره ؟؟!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
یه وقتائی هست که توی زندگی آدم بوجود میاد و به خودش میگه " من چقدر دربرابر حماقت تحمل دارم "
نارون
ROMANIA
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
بازار بورس ایران از جنگ برگشته
باید انتظار رشد داشت
مرداس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
جالبه بورس نیوز چندوقت پیش تا وزیر اقتصاد میگفت بیایید سرمایه گذاری کنید به باد انتقادش میگرفتی و میگفتی وضع خرابه حالا که خوب شده میگی اقای دکتر پیش بینی کرده تو که میگی اینده نگر باش پس اون موقع چرا خودت اینده نگر نبودی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
بورس نیوز جان،
زمان ثابت می کنه کی درست فکر می کنه، کافی است فقط یک هفته کاری صبر کنید تا ببینیم آن کارشناس خوب گفته یا شما آینده نگری بهتری دارید.مرسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
بورس نیوز جان،
زمان ثابت می کنه کی درست فکر می کنه، کافی است فقط یک هفته کاری صبر کنید تا ببینیم آن کارشناس خوب گفته یا شما آینده نگری بهتری دارید.مرسی
نارون
ROMANIA
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
بازار بورس ایران از جنگ برگشته
باید انتظار رشد داشت
رمضان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸
چه حرف شما درست باشه چه غلت باید بگم گه بازار اشتیاق به انجام معاملات رو داره
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
هر کسی که دو تا خط یاد گرفته رسم کنه اسم خودش رو گذاشته تحلیلگر
این ها کسانی هستند که در بازارهای دیگه مثل ارز و مسکن سرمایه گذاری کرده اند و یا پولشان را در بانک گذاشته اند و نزول می خورند .!تا یک ماه پیش هم از کارشان راضی بودند و اینکه هر روز قیمت سهام پایین می آمد خوشحال بودند .اما با برگشت ناگهانی غافل گیر شده اند و حالا به دنبال فرصتی برای ورود هستند .منتظرند تا پولهای دیگرشان را آزاد کنند و به بازار بیایند .قیمتها دو سال است که در حال نزول است !با برگشت یکماهه قبلی تازه به سقف ماه 4 رسیده ایم و کسانی که بعد از مجمع سهام خریده اند تازه ضررشان جبران شده !من خودم هزاران از این تحلیل های خص خطی را 6 ماه پیش می خواندم که گفته بودند سهام به کف رسیده است حالا چه شده که با لغو تحریم ها همان کف ها سقف شده است !!!اینها مغرضند و برای من اصلا صحبتشان مهم نیست چون نه نزول خوارم نه دلال دلار !نانم از تولید و صنعت این مملکت تامین می شود و برایم گوارا است هر چه هم که کم باشد برکت مالم می ارزد به نزول خوری بانکی!!!!!
دستجردی اصفهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴
اکثر صنایع ایران وابسته به بخش مسکن هستند و با توجه به رکود حاکم بر این بخش به این زودی امکان بهبود وضعیت این صنایه نظیر فولادی ها به تبع اون معدنی ها ، سیمان و سرامیک وچود ندارد لطفا همه چیز رو به تحریم و، برجام و دسته بندی های گروهی و سیاسی گره نزنید من هم با حرف های کارشناس محترم مبنی تناقض رشد قیمت برخی سهام با مباحث بنیادی حال و آینده موافقم
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
بورس نیوز عزیز این نکته که می گویی بازار بورس آینده را خرید و فروش می کند کاملا درست است اما نگاه شما به آینده به نحو مضحکی خوش بینانه است. تمامی کارشناسان انرژی اتفاق نظر دارند که در سال میلادی جاری قیمت نفت حول 30 دلار خواهد چرخید که این یعنی قیمت 20 دلاری نفت ایران.
8 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را داریم و تمام کاندیداهای جمهوری خواه متفق هستند که دوباره تحریم های ایران را نه تنها برگردانند بلکه تشدید هم بکنند.
تمام این قراردادهای اقتصادی هم که اروپایی ها با ایران امضا می کنند تفاهم نامه است نه قرارداد قطعی. همۀ آنها هم منتظر نتایج انتخابات آمریکا می مانند تا با توجه به نوع برخورد رئیس جمهور بعدی آمریکا با ایران تصمیم خود را بگیرند که آیا واقعا با ایران همکاری کنند یا خیر.
من شخصا هیچ آشنایی با تحلیل گری که شما را عصبانی کرده ندارم ذره ای علقه و خوشنودی از دلواپس ها هم ندارم اما به عنوان یک سرمایه گذار خرد و ناچیز قرار هم نیست که با راه افتادن آب دهانم از دیدن صف های خرید سرمایه خود را ببازم.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
با نظر ناصر موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
راستش من نه ادعا تحلیلگری میکنم نه ادعا حرفه ای بودن نه خودمو علامه دهر میدونم , کامنت ها رو میخونم فقط میبینم که مردم چقدر جو گیر و هیجانی هستن بنده خدا راست گفت امید به آینده خودرو این گروه رو با تقاضا بالا همراه کرد و کل بازار رو حرکت داد , اماتور ترین کسی که تحلیل بلده میدونه وقتی پی به ای بازار افزایش پیدا میکنه , وقتی قیمت افزایشی میشه یه سمت دیگه یعنی سود اوری هم باید افزایش پیدا کنه چون اگه غیر این باشه میره سمت حباب فعلا که فقط قیمت افزایش داشته نه سود اوری پس میشه گفت اینده ای که دارن میخرن و امید به رشد , بدون اعمال سود فقط رشد قیمتی رو پیش خور کرد همین , بورس نیوز از تو بعیده همچین حرفی البته ما عادت داریم به شلوغ بازی شما که اخرشم هیچی توش نیست والسلام
ناشناس
ESTONIA
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
بهن ظر شما سرب وروی چرا این قدر ارازان قیمت خورده ؟؟؟سرب ظرف این چند روز از تنی 1600 دلار تا 1840 دلار بالا امده اما قیمت سرب وروی تکون نخورده چرا ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
میدونم بورس نیوز انتقاد پذیر نیست و دیگه تحلیل ها و نظراتش آخر ابکی شده قبلا بهتر بود قبلا روزی چند بار به سایت سر میزدم الان به زور هفته ای یه بار میام خیلی ضعیف شده میدونم این پست رو نمایش نمیده
آقای مدعی تا چن وقت قبل خوب ساز ناکارامدی اقتصاد و بحران وضعیت نامناسب بورس رو میزدی , الان چی شد با یه رشد شاخص جو گیر شدی ؟؟؟
هنوز شرکت ها سود شناسایی نرکدن شاخص این همه هیجان داره , سال 92 اگه رشد کرد سود شرکت ها تاثیر گذاشت , همه میدونن وقتی قیمت رشد کنه ولی سود رشد نکنه حباب میشه