بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر : ۱۶۰۸۲۱


اقتصادنیوز گزارش داد: برای بسیاری از ما سوال است که چرا هرچه تلاش می‌کنیم، پولدار نمی‌شویم؟ کجای کار ما اشکال دارد که نمی‌توانیم مانند برخی افراد زندگی بدون دغدغه و عاری از بدهکاری داشته باشیم؟ شاید جواب این سوال در اشتباهات خود ما نهفته باشد.

شاید برای شما همیشه سوال است که چرا هر چقدر تلاش می‌کنم، بازهم پولدار نمی‌شوم و آن‌طور که توقع دارم امورات زندگی‌ام نمی‌چرخد؟ شک نکنید شما دچار اشتباهاتی هستید که قادرند به‌راحتی هرکسی را از مسیر پولدار شدن بازدارند.

به‌گزارش اقتصادنیوز، به‌نقل از پایگاه اینترنتی باجتینگ، اگر دنبال دلایل پولدار نشدن خود هستید و نمی‌دانید چرا با این‌همه کار و تلاش همچنان هشت‌تان گرو نه‌تان است، احتمالا یک یا همه اشتباهاتی را که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، مرتکب شده‌اید. این اشتباهات قادرند هرکسی را با هر درآمدی، در مسیر ثروتمند شدن، از پای در‌آورند.

بدهکار هستید

بدهی یکی از بزرگترین حفره‌های موفقیت مالی است. هر فردی به‌راحتی بدهکار می‌شود و به محض گرفتار شدن در این دام، ده‌ها سال از عمرش را باید صرف صاف کردن این بدهی‌ها کند. فراموش نکنید، هیچ خریدی ارزش این را ندارد تا تمام عمر خود را صرف تصفیه بدهی‌های آن کنید. بنابراین، دوری گزیدن از بدهی، به معنای سود بسیار است. شاید بهتر باشد به جای آنکه خود را اسیر هزینه‌های کمر شکن یک جشن باشکوه عروسی کنید، یک جشن کم هزینه بگیرید و در عوض بقیه عمر خود را بدون استرس بدهی‌های کمرشکن، با لذت سپری کنید.

قطعا یک سال دیگر سر کردن با خودروی قدیمی ارزش آن را دارد تا در فرصتی مناسب‌تر، خودروی دلخواهتان را خریداری کنید. زندگی بدون بدهی، ارزش صبر کردن را دارد.

بودجه‌بندی ندارید

بدون بودجه‌بندی، محال است بتوانید به موفقیت مالی دست یابید. همین امروز بنشینید و با خودتان کل هزینه‌های زندگی را حساب و کتاب کنید و سپس با نگاهی عمیق‌تر و دقیق‌تر ببینید کدام‌یک از هزینه‌ها را می‌توانید حذف کنید. به محض اینکه یک بودجه‌بندی دقیق طرح ریزی کردید، تمام هزینه‌های خود را تحت‌نظر داشته باشید تا مطمئن شوید به این بودجه‌بندی وفادار مانده‌اید.

پس‌انداز نمی‌کنید

پس‌انداز برای آینده یک ضرورت است. شما باید دست‌کم به اندازه هزینه‌های 3 تا 6 ماه خود پس‌انداز داشته باشید تا در مواقع بحرانی به کمک شما بیاید. همچنین به طور مستمر باید پولی را برای اهداف بلندمدت خود پس از بازنشستگی، هزینه‌های تحصیل فرزندان یا خرید خانه، کنار بگذارید. اگر شما برای این موارد پس‌انداز نکرده‌اید ممکن است برای جبران این هزینه‌ها دیر یا زود دچار بدهی شوید.

شم خرید ندارید

آیا جزو آن دسته از افرادی هستید که دست به خریدهای هیجانی و احساسی می‌زنند؟ آیا بدون آنکه واقعا به چیزی نیاز داشته باشید تحت تاثیر تبلیغات اقدام به خرید آن می‌کنید؟ تمامی این رفتارها، تلاش‌های شما را در راه افزایش ثروت، نقش بر آب خواهند کرد.

بهتر است یاد بگیرید تشخیص دهید آیا به یک وسیله نیاز دارید یا فقط می‌خواهید آن را خریداری کنید؟ همچنین، سعی کنید در هنگام خرید یک جنس به یک فروشگاه بسنده نکنید و اجناس و قیمت‌های سایر فروشگاه ها را نیز با هم مقایسه کنید. در صورت امکان، خریدهای پرهزینه‌ را در یک لیست انتظار 30 روزه قرار دهید تا مطمئن شوید این خرید از روی نیاز است و نه از روی احساس ضمن اینکه می‌توانید در سر فرصت آن وسیله را با قیمتی مناسب‌تر پیدا کنید.

سبک زندگی پرخرجی دارید

اگر آدم ولخرجی باشید و عادت داشته باشید پول خود را به دم گاو بزنید، افزایش درآمد و حقوق هیچ کمکی به پولدار شدن شما نمی‌کند مگر آنکه در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنید. به جای آنکه اضافه حقوق و پاداش را دلیل موجهی برای افزایش هزینه‌های خود قلمداد کنید، این پول را برای سرمایه گذاری و پس‌انداز استفاده کنید تا به اهداف پس‌اندازی خود نزدیک شوید.

بیمه نیستید

اگر از پوشش بیمه‌ای مناسبی برخوردار نیستید، در واقع با پول خود بازی خطرناکی می‌کنید. پرداخت مبلغ اندک ماهانه برای حق بیمه، در هنگام وقوع حوادث ناخواسته، ارزش بسیاری پیدا خواهد کرد. پس سعی کنید از قرارگیری در زیر چتر حمایتی بیمه‌ای مناسب برای مواردی چون بیمه عمر، سلامت، خودرو، خانه و حوادث، مطمئن شوید. گرچه امیدواریم هیچ وقت نیاز به استفاده از آن را نداشته باشید اما اگر روزی ناچار به استفاده از بیمه شدید، آن وقت خدا را شاکر خواهید بود که تحت پوشش بیمه هستید.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
البته اینها همه درست اما نه برای ما که خواه نا خواه طبق همین تعریف زندگی میکنیم و همیشه هشتمان در گرو نه مان است . در اصل این تعریف برای کسانی است که یا روی خط فقر هستند یا کمی بالاتر از آن نه برای امثال 94 درصدی مملکت که از بس پائین رفتیم دیگه خط فقررا هم نمیبینیم و نمیدانیم کجای آن ایستاده یا افتاده ایم . عزت زیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴
آقای بورس نیوز ، غلط املایی داری. دقت کن.
تصفیه بدهی غلط است.
تسویه بدهی صحیح است.
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
با سلام به نظر می رسدتحلیل آب دوغ خیاری بودچرا که اکثر مردمی که قدرت خرید ندارند وحتی با این وضعیت اقتصادی کشور به نان شب هم محتاجندوفیش آب وبرق و......دمار از روزگارشان بریده جطور می توانند ولخرجی کنند.لطفا به این آقای دنیای اقتصاد بگویید کجای کاری عزیزم .