بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

در انتظار شروع موج پنجم "غفارس"

پس از یک رشد قیمت نزدیک به 100 درصدی، شاهد افت قیمت در قالب یک حرکت سه موجی در قالب ABC بودیم که قیمت پس از تکمیل موج B در 450 تومان، بار دیگر برای تکمیل موج C آهنگ نزولی به خود گرفت و به نظر میرسد به انتهای مسیر اصلاحی رسیده ایم.
کد خبر : ۱۶۲۲۸۹
نویسنده :
ارشن

نماد "غفارس" از جمله نمادهایی است که در دوران رکود صنایع لیدر امروزی، سود خوبی نصیب سهامداران خود کرده و در ماه های اخیر با رشد سایر نمادها، به گوشه رینگ رانده شده و زیر مشت فروشندگان بود. تحرکات خریداران در روزهای اخیر اما در این نماد موجب شد تا پس از مدت ها، یک بار دیگر به سراغ این نماد رفته و به بررسی آن بپردازیم. در گام اول اطلاعات کلی شرکت را در جدول زیر داریم:

در انتظار شروع موج 5ام

در نمودار قیمت سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه فارس با نماد معاملاتی"غفارس"، پس از یک رشد قیمت نزدیک به 100 درصدی، شاهد افت قیمت در قالب یک حرکت سه موجی در قالب ABC بودیم که قیمت پس از تکمیل موج B در 450 تومان، بار دیگر برای تکمیل موج C آهنگ نزولی به خود گرفت و در مسیر نزول پیش رفت.

براساس گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، رشد موج صعودی مذکور را در قالب یک سه موجی می توان برچسب گذاری نمود که افت اخیر در قالب سه موجی در جهت تکمیل موج چهارم این حرکت بوده است. محدوده فعلی با توجه به نزدیک بودن به تراز 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی، می تواند خاتمه ای بر موج 4 و محدوده ای برای آغاز موج 5 ام باشد.

در انتظار شروع موج 5ام

اما باید توجه داشت که در ساختار سه موجی اصلاحی، با توجه به موج A، می توانیم شاهد افت بیشتری نیز باشیم و لذا باید برای اطمینان از خاتمه یافتن موج ۴ام، از سایر ابزارهای تکنیکال بهره ببریم. به عنوان نمونه اگر نگاهی به وضعیت ایچیموکو داشته باشیم، شکسته شدن تن کن سن و کی جن سن به عنوان میانگین های سقف و کف ۹ و ۲۶ دوره گذشته، می تواند تأییدی بر این موضوع که موج ۴ پایان یافته است، باشد.

در انتظار شروع موج 5ام

در انتظار شروع موج 5ام

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

اشتراک گذاری :
ارسال نظر