بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
صرف نظر از شرکت کاشی اصفهان که نماد آن از آذر ماه سال 92 متوقف مانده و همچنین شرکت های آلومینیوم ایران، پارس پامچال، کاشی نیلو و چینی ایران که از زمستان سال گذشته به دلایل مختلف همچون تعدیل سود برآوردی و برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده سهامداران ممنوع المعامله شده اند، شرکت پلی اکریل ایران در صدر فهرست نمادهای متوقف شده از لحاظ مدت زمان توقف مشاهده می شود.
کد خبر : ۱۶۳۷۵۹
نویسنده :
جمشیدی
توقف نماد معاملاتی همواره بنا به دلایلی همچون اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی، تغییرات با اهمیت سود و برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده سهامداران انجام می شود و بررسی فهرست نمادهای متوقف تا 19 اردیبهشت ماه جاری حاکی از آن است که همراه با نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع عمومی شرکت ها اغلب نمادهای موجود در لیست مذکور به همین دلیل متوقف شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، تا 19 اردیبهشت ماه جاری یعنی شنبه همین هفته نماد معاملاتی 20 شرکت متوقف شده که 12 شرکت به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران ممنوع المعامله شدند و توقف نماد مابقی شرکت ها به موجب اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم اتفاق افتاده است.

بر اساس اطلاعات موجود، صرف نظر از شرکت کاشی اصفهان که نماد آن از آذر ماه سال 92 متوقف مانده و همچنین شرکت های آلومینیوم ایران، پارس پامچال، کاشی نیلو و چینی ایران که از زمستان سال گذشته به دلایل مختلف همچون تعدیل سود برآوردی و برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده سهامداران ممنوع المعامله شده اند، شرکت پلی اکریل ایران در صدر فهرست نمادهای متوقف شده از لحاظ مدت زمان توقف مشاهده می شود. چرا که نماد "شپلی" از 28 فروردین ماه سال جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران متوقف شده و تاکنون مورد بازگشایی قرار نگرفته است.

بر این اساس نماد شرکت هایی همچون فیبر ایران، تجارت الکترونیک پارسیان، سیمان خاش، سیمان قائن، سیمان سفید نی ریز، فرآوری مواد معدنی ایران، ملی سرب و روی ایران، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، بیمه ما و سرمایه گذاری بوعلی بدلیل برگزاری مجمع عمومی عادی طی اردیبهشت ماه جاری متوقف شده و توقف نماد مابقی شرکت ها همچون سایپا، سیمان خزر، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و پارس سرام جهت اعلام تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و طی ماه جاری رخ داده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
اگر كانال ها و اتاق هاي بورسي در زمينه شفافيت بورس و اصلاح رويه هاي غلط و خطرناك اقدام نمايند ، قطعا نتيجه خواهيم گرفت.

شفافيت و سلامت اساس هر كسب و كاري است ، هر كسي نگاه پايدار به بورس دارد بايد در جهت سلامت بازار بورس تلاش كند ، اينكه در هر دوره اي عده اي از اطلاعات نهاني با خبر باشند و از اين رانت سوء استفاده بكنند براي آينده بورس زهر هست .

ماهيت و فلسفه وجودي كدال چيست؟ آيا به اين موضوع تا حالا فكر كرده ايد ؟ يه بررسي بكنيد و ببينيد در يك سال اخير چند اطلاعيه با اهميت خيلي زودتر از انتشارش در كدال ، دست به دست در كانال ها و اتاق ها چرخيده است؟ نشت اطلاعات در بورس جرم است ، جرمي كه متاسفانه به يك عادت رسمي تبديل شده و ديگر هيچ كسي به آن حساس نيست .

كدال به گورستان اطلاعيه ها تبديل شده است ، اخبار با اهميت شركت ها درز مي كند ، دست به دست مي چرخد ، تاثيرش را بر روي سهم ها ميگذارد و نهايتا در كدال بايگاني مي شود و آنقدر اين چرخه عادي شده است كه ديگر كسي به اين روال غلط و خطرناك حساس نيست.

افكار عمومي از بورس مي ترسد و اين بزرگترين مانع توسعه بورس در ايران هست ، اگر ضريب نفوذ بورس در ايران فاصله معني داري با ساير كشورها دارد دليلش همين ترس هست ، هر سال شاهديم كه بخش عمده اي از افرادي كه وارد بورس مي شوند با ضررهاي عجيب و غريب از اين بازار خارج شده و به جمع بدگويان بازار مي پيوندند .

بورس بايد توسعه پيدا كند ، عمق بيابد و ضريب نفوذش در جامعه افزايش يابد تا به بازاري پويا و بلندمدت تبديل شود و مهمترين ركن اين امر شفافيت و سلامت آن هست ، سلامتي كه همه ما بايد در مقابلش احساس وظيفه نموده و براي تحققش تلاش نماييم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴
پلی اکریل برای حسابرسی در 3 ماهه 95 بسته شده است حالا 3 ماهه که حسابرسی نداره پس داستان چیه ؟ داستان اینه که مازاد تجدید ارزیابی در صورت های مالی 3 ماهه پایانی سال 94 منظور شد و شرکت معاف از مالیات و دارای افزایش سرمایه قریب الوقوع 1196 درصدی می باشد لذا بسته ماندن سهم از این حیث که به شفافیت اطلاعاتی سهم و عدم سفته بازی می پردازد به نفع سهامدار جز تمام شده است .
محمدرضا حريري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
بانك گردشگري مدت هاست بسته است. مثل اينكه حتي ارزش ذكر كردن هم نداشته