داوود حشمتي در روزنامه قانون نوشت:
دوسال زندان و دوسال محرومیت از فعالیت آموزشی و دانشگاه، حكم مردي بود كه اسفند 93 به او ابلاغ شد اما هرگز به زندان نرفت. او باجناق غلامحسین الهام (سخنگوی دیروز و امروز) محمود احمدینژاد است. همزمان با حضور احمدینژاد در زنجان این شاخه نیز فعالیتش را آغاز کرده است. جباریگزينه مورد نظر و متولد زنجان است و پیش از عزیمت احمدی نژاد، به زنجان فرستاده شد تا شرایط را برای حضور وی آماده کند. در همین حال اکبر جباری با نشریه صبح مشرق مصاحبهای انجام داده است که از لابهلای آن می توان نکات بسیاری را در حوزه فکری نزدیکان احمدینژاد به دست آورد و همچنین به این پرسش پاسخ داد که آیا در اردوگاه احمدینژاد، افراد امیدی به حضور او در انتخابات دارند یا خير؟
اگرچه او پیش از آن نامش بر سر زبانها افتاده بود ولي آنطور که سایتهای نزدیک به جریان انحرافی مدعی هستند او به خاطر انتقاد به یک نظریه از مقامات ارشدنظام درباب موسیقی محکومیت دوساله گرفته است. (میدان 72، 3/11/93) جباری که تمایل زیادی دارد از خود یک تئوریسین فکری و عقیدتی به نمایش بگذارد در مصاحبهاي، اصولگرایان را درباره آزادی با الفاظی چون «نگرش سخیف به آزادی» مورد حمله قرارداده و میگوید: «تلقی از آزادی و عدالت، نقطه افتراق تفکر آقای احمدی نژاد، از جریان اصولگرایی است. در اساس، اصولگرایی در ایران یک تلقی سطحی و سخیف از آزادی دارد و بر اساس همان تلقی سطحی، برآزادی و تفکر احمدی نژاد می تازد. البته اینکه چرا اصولگرایان چنین تلقی سطحی و سخیفي از آزادی دارند، دلایل تاریخی و حتی اقتصادی دارد که در این مجال آنها را درز میگیریم.»او همچنین در حوزه آزادی خواهی، اصلاح طلبان را نیز مورد حمله قرار میدهد. اما نکته عجیب تر اینکه او از دوران امام به شکل تمسخرآمیزی از «دهه نورانی شصت» یاد کرده و آن را تاریک دانسته میگوید: «دومین دلیل تفاوت تفکر آزادی خواهی آقای احمدی نژاد و اصلاح طلبی را میتوان در تاریخچه این دو جریان نیز دید. اصلاح طلبان ایران در دهه نورانی شصت، سابقه تاریک و پر از خشونت و ظالمانهای دارند».از منظر اصلاح طلبی باید با آن بخش از گفتههای آقای جباری که «اصلاح طلبان و احمدی نژاد تفکرشان از آزادی باهم متفاوت است» انگشت تایید نهاد و گفت: «آزادی خواهی احمدینژادی هیچ چیزي جز بوی عوام فریبی نداشت.»
قورباغه به جاي قناري!
در ادامه این مصاحبه او اصلاح طلبان را ابتدا متهم به «نقش بازی کردن» میکند اما در ادامه همه را در این قاعده قرارداده و می گوید: «نهان روشی» تقدیر و حوالت تاریخی اصلاح طلبان است و نیستند آنچنان که نشانميدهند و نشان نمیدهند آنچه را که هستند. همه جا نقش بازی میکنند. البته این نهان روشی به نوعی تقدیر تاریخی ما ایرانیان است. نه تنها از کودکی به ما می آموزند که اینگونه باشیم، بلكه «تاریخ ما» آموزگار این نهان روشی است». این درحالی است که احمدی نژاد و تفکر جریان انحرافی نشان دادند بیشترین و بدترین نوع نقش بازیکردنها را در طول حیات سیاسی خود بروز و ظهور دادند. آنها درحالی دم از ولایتمداری صرف میزدند که کوس رسوایی خانهنشینی یازده روزه احمدینژاد بر سر کوی و برزن نواخته شد. با اینحال همچنان در مورد خانه نشینی او آنچنان که هستند خود را نمایان نمی کنند و آن را یک دروغ برساخته رسانههای مخالف معرفی میکنند. نکته بعد اینکه حوالت تاریخی که او از آن نام می برد از مفاهیم برساخته احمد فردید(از متفكران معاصر) است که میتواند خط فکری این جریان را بیان کند.
سیاست کثیف
شاه بیت این مصاحبه جایی است که او به دفاع از مناظرههای 88 و رفتار احمدینژاد برخاسته و معتقد است «سیاست سرتاپایش منجلاب» است. از همین رو به احمدی نژاد حق می دهد که با ادبیات «منجلاب منشانه» برخورد کند. جباری در پاسخ به این پرسش که مخالفان آقای احمدی نژاد او را به بی اخلاقی متهم میکنند و مناظره انتخاباتی ایشان در سال ۸۸ را دلیل بر این ادعا میدانند. نظر شما چیست؟ میگوید: «در بحث و گفت وگوی سیاسی، وسط کشیدن پای اخلاق، خیلی خطرناک است. اصلا در سیاست و امر سیاسی و نقد رجل سیاسی، کسى را دعوت به "اخلاق” کردن، یعنی فاشیسم. چراکه سیاست سرتا پایش، یک منجلاب است. نقد سیاست باید مخرب و تحدید کننده و تهدیدگر باشد. آقای احمدی نژاد در مناظرههای آن سال گوشه ای از منجلاب عده ای از رجل سیاسی را نشان داد. به گفته او فقط حکومتهای فاشیستی از «نقد سازنده» حرف می زنند و «نقد غیرسازنده» را مشمول قوه قهریه میداند: در زمان حکومت استالین در شوروی، اصطلاحی باب شد که از آن پس همه فاشیستها از آن به وفور استفاده میکنند. و آن «نقد سازنده» است. همچنین به اعتقاد جباری ساخت مفهوم نقد سازنده در واقع مفهومی کثیف است: «در حوزه سیاست، از اساس باید مخرب و تحدیدگر و تهدیدکننده بود. مفهوم "نقد سازنده” در حوزه امرسیاسی، یک مفهوم کثیف برای بسط نامشروع قدرت است».
بازگشت احمدينژاد و موضع نظام
به گفته این فرد نزدیک به تیم احمدی نژاد مخالفان تلاش میکنند او را همچون یک شبح ترسیم کنند و او را نبینند. زیربنای این گلایه سربسته او به «ندیده گرفتن احمدی نژاد توسط رسانههای اصولگرا» باز میگردد. در دو ماه گذشته هیچ رسانه اصولگرایی اخبار مربوط به احمدی نژاد را پوشش نداد. با این حال شاید نقطه پایانی و اصلی را در باب اینکه احمدینژاد تا چه حد شانس و امیدحضور در انتخابات دارد را از خود او شنید و دریافت که شرایط احمدی نژاد برای حضور مساعد نیست. او حرف کسانی چون احمد توکلی و مصباحی مقدم را که از رد صلاحیت احمدی نژاد سخن گفته بودند تایید میکند و در پاسخ به این پرسش که آيا احمدی نژاد خواهد آمد؟ معتقد است که این موضوع «منوط به شرایطی» به اين شرحاست: «مهمترین شرط، آمادگی نظام است. نظام باید ظرفیت پذیرش تفکری را داشته باشد که "آزادی و عدالت” را توأمان باهم و مطلق میخواهد. من از شما سوال میکنم: آیا به نظر شما این ظرفیت هماینک در همه ارکان نظام وجود دارد؟» به عبارت روشنتر با اتکا به اظهارات او می توان اظهارات افرادی چون داوری و حسنیان را که معتقدند احمدینژاد «صددرصد» تایید صلاحیت می شود را نفی و درک کرد که خبرهایی به آنها رسیده است مبنی بر اینکه: ورود او به انتخابات پذیرفتنی نیست.
دوسال زندان و دوسال محرومیت از فعالیت آموزشی و دانشگاه، حكم مردي بود كه اسفند 93 به او ابلاغ شد اما هرگز به زندان نرفت. او باجناق غلامحسین الهام (سخنگوی دیروز و امروز) محمود احمدینژاد است. همزمان با حضور احمدینژاد در زنجان این شاخه نیز فعالیتش را آغاز کرده است. جباریگزينه مورد نظر و متولد زنجان است و پیش از عزیمت احمدی نژاد، به زنجان فرستاده شد تا شرایط را برای حضور وی آماده کند. در همین حال اکبر جباری با نشریه صبح مشرق مصاحبهای انجام داده است که از لابهلای آن می توان نکات بسیاری را در حوزه فکری نزدیکان احمدینژاد به دست آورد و همچنین به این پرسش پاسخ داد که آیا در اردوگاه احمدینژاد، افراد امیدی به حضور او در انتخابات دارند یا خير؟
اگرچه او پیش از آن نامش بر سر زبانها افتاده بود ولي آنطور که سایتهای نزدیک به جریان انحرافی مدعی هستند او به خاطر انتقاد به یک نظریه از مقامات ارشدنظام درباب موسیقی محکومیت دوساله گرفته است. (میدان 72، 3/11/93) جباری که تمایل زیادی دارد از خود یک تئوریسین فکری و عقیدتی به نمایش بگذارد در مصاحبهاي، اصولگرایان را درباره آزادی با الفاظی چون «نگرش سخیف به آزادی» مورد حمله قرارداده و میگوید: «تلقی از آزادی و عدالت، نقطه افتراق تفکر آقای احمدی نژاد، از جریان اصولگرایی است. در اساس، اصولگرایی در ایران یک تلقی سطحی و سخیف از آزادی دارد و بر اساس همان تلقی سطحی، برآزادی و تفکر احمدی نژاد می تازد. البته اینکه چرا اصولگرایان چنین تلقی سطحی و سخیفي از آزادی دارند، دلایل تاریخی و حتی اقتصادی دارد که در این مجال آنها را درز میگیریم.»او همچنین در حوزه آزادی خواهی، اصلاح طلبان را نیز مورد حمله قرار میدهد. اما نکته عجیب تر اینکه او از دوران امام به شکل تمسخرآمیزی از «دهه نورانی شصت» یاد کرده و آن را تاریک دانسته میگوید: «دومین دلیل تفاوت تفکر آزادی خواهی آقای احمدی نژاد و اصلاح طلبی را میتوان در تاریخچه این دو جریان نیز دید. اصلاح طلبان ایران در دهه نورانی شصت، سابقه تاریک و پر از خشونت و ظالمانهای دارند».از منظر اصلاح طلبی باید با آن بخش از گفتههای آقای جباری که «اصلاح طلبان و احمدی نژاد تفکرشان از آزادی باهم متفاوت است» انگشت تایید نهاد و گفت: «آزادی خواهی احمدینژادی هیچ چیزي جز بوی عوام فریبی نداشت.»
قورباغه به جاي قناري!
در ادامه این مصاحبه او اصلاح طلبان را ابتدا متهم به «نقش بازی کردن» میکند اما در ادامه همه را در این قاعده قرارداده و می گوید: «نهان روشی» تقدیر و حوالت تاریخی اصلاح طلبان است و نیستند آنچنان که نشانميدهند و نشان نمیدهند آنچه را که هستند. همه جا نقش بازی میکنند. البته این نهان روشی به نوعی تقدیر تاریخی ما ایرانیان است. نه تنها از کودکی به ما می آموزند که اینگونه باشیم، بلكه «تاریخ ما» آموزگار این نهان روشی است». این درحالی است که احمدی نژاد و تفکر جریان انحرافی نشان دادند بیشترین و بدترین نوع نقش بازیکردنها را در طول حیات سیاسی خود بروز و ظهور دادند. آنها درحالی دم از ولایتمداری صرف میزدند که کوس رسوایی خانهنشینی یازده روزه احمدینژاد بر سر کوی و برزن نواخته شد. با اینحال همچنان در مورد خانه نشینی او آنچنان که هستند خود را نمایان نمی کنند و آن را یک دروغ برساخته رسانههای مخالف معرفی میکنند. نکته بعد اینکه حوالت تاریخی که او از آن نام می برد از مفاهیم برساخته احمد فردید(از متفكران معاصر) است که میتواند خط فکری این جریان را بیان کند.
سیاست کثیف
شاه بیت این مصاحبه جایی است که او به دفاع از مناظرههای 88 و رفتار احمدینژاد برخاسته و معتقد است «سیاست سرتاپایش منجلاب» است. از همین رو به احمدی نژاد حق می دهد که با ادبیات «منجلاب منشانه» برخورد کند. جباری در پاسخ به این پرسش که مخالفان آقای احمدی نژاد او را به بی اخلاقی متهم میکنند و مناظره انتخاباتی ایشان در سال ۸۸ را دلیل بر این ادعا میدانند. نظر شما چیست؟ میگوید: «در بحث و گفت وگوی سیاسی، وسط کشیدن پای اخلاق، خیلی خطرناک است. اصلا در سیاست و امر سیاسی و نقد رجل سیاسی، کسى را دعوت به "اخلاق” کردن، یعنی فاشیسم. چراکه سیاست سرتا پایش، یک منجلاب است. نقد سیاست باید مخرب و تحدید کننده و تهدیدگر باشد. آقای احمدی نژاد در مناظرههای آن سال گوشه ای از منجلاب عده ای از رجل سیاسی را نشان داد. به گفته او فقط حکومتهای فاشیستی از «نقد سازنده» حرف می زنند و «نقد غیرسازنده» را مشمول قوه قهریه میداند: در زمان حکومت استالین در شوروی، اصطلاحی باب شد که از آن پس همه فاشیستها از آن به وفور استفاده میکنند. و آن «نقد سازنده» است. همچنین به اعتقاد جباری ساخت مفهوم نقد سازنده در واقع مفهومی کثیف است: «در حوزه سیاست، از اساس باید مخرب و تحدیدگر و تهدیدکننده بود. مفهوم "نقد سازنده” در حوزه امرسیاسی، یک مفهوم کثیف برای بسط نامشروع قدرت است».
بازگشت احمدينژاد و موضع نظام
به گفته این فرد نزدیک به تیم احمدی نژاد مخالفان تلاش میکنند او را همچون یک شبح ترسیم کنند و او را نبینند. زیربنای این گلایه سربسته او به «ندیده گرفتن احمدی نژاد توسط رسانههای اصولگرا» باز میگردد. در دو ماه گذشته هیچ رسانه اصولگرایی اخبار مربوط به احمدی نژاد را پوشش نداد. با این حال شاید نقطه پایانی و اصلی را در باب اینکه احمدینژاد تا چه حد شانس و امیدحضور در انتخابات دارد را از خود او شنید و دریافت که شرایط احمدی نژاد برای حضور مساعد نیست. او حرف کسانی چون احمد توکلی و مصباحی مقدم را که از رد صلاحیت احمدی نژاد سخن گفته بودند تایید میکند و در پاسخ به این پرسش که آيا احمدی نژاد خواهد آمد؟ معتقد است که این موضوع «منوط به شرایطی» به اين شرحاست: «مهمترین شرط، آمادگی نظام است. نظام باید ظرفیت پذیرش تفکری را داشته باشد که "آزادی و عدالت” را توأمان باهم و مطلق میخواهد. من از شما سوال میکنم: آیا به نظر شما این ظرفیت هماینک در همه ارکان نظام وجود دارد؟» به عبارت روشنتر با اتکا به اظهارات او می توان اظهارات افرادی چون داوری و حسنیان را که معتقدند احمدینژاد «صددرصد» تایید صلاحیت می شود را نفی و درک کرد که خبرهایی به آنها رسیده است مبنی بر اینکه: ورود او به انتخابات پذیرفتنی نیست.
ارسال نظر
اخبار روز
خبرنامه
نظرسنجی
نظر شما درباره نحوه واگذاری سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس چیست؟