بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
در مجمع عمومی عادی منتهی به پایان اسفند ماه 94 مبلغ 1600 ریال سود تقسیم شد

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

همکاری موثر سیمان قائن در اجرای پروژه ملی راه سازی بیرجند به قائن به عنوان اولین جاده بتنی کشور
کد خبر : ۱۶۴۸۴۲

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان قاین( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز سه شنبه مورخ 1395.02.21 درمحل شرکت بازرسی کالای تجاری با حضور بیش از 96 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای فاتح به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان بیژن جواهری و رضا اسماعیلی و به دبیری آقای مهدی کریمی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای مهندس حمید اقبالیان و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 1600 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی فراز مشاور به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی نوین نگر مانا به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- انتخاب اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل:

· شرکت‌ سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان

· سیمان صوفیان

· سیمان ارومیه

· سیمان شمال

· سرمایه‌گذاری سیمان تامین

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمانسیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v حاشیه مجمع

مدیر عامل شرکت سیمان قاین با اشاره به رایزنی هایی به منظور اخذ مجوز پوشش سیمان در سطح جاده های کشور جایگزین آسفالت گفت: اولین قرارداد رسمی جاده ای به مسافت 120کیلومتر در حد فاصله قاین و بیرجند برای پوشش سیمان سطح جاده فوق با شرکت سیمان قاین منعقد شده است .

حمید اقبالیان برآورد مصرف سیمان در سطح جاده قاین تا بیرجند را هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: این قرارداد در قالب سه بخش به "سقاین" واگذار شده که در این بین شرکت ریوار به عنوان مجری اول این پروژ] با سیمان قاین قرارداد بسته است.

وی از مهمترین برنامه های "سقاین" طی سال های آتی را حذف تمامی داراییهای غیر مولد شرکت دانست و افزود: شرکت سیمان قاین تعدادی از ساختمان های خود را که در اختیار مجموعه همکاران و آموزش و پرورش بوده است پس گرفته و بخش عمده ای از ساختمان های خود را بفروش رسانده است.

مدیر عامل "سقاین" گفت: شرکت سیمان قاین تنها شرکت سیمانی است که با حداقل نیرو در حال فعالیت می باشد و این در حالی است که این شرکت توانسته سطح اعتباری خود را طی سال گذشته از 16.5 میلیارد تومان به 26.5 میلیارد تومان از سوی بانک ملی و توسعه صادرات افزایش دهد.

وی افزود: قیمت تمام شده سیمان فله از سال 93 به 94، از حدودا 58 هزار تومان به 66 هزار تومان رسیده (15درصد افزایش یافته) سیمان پاکتی نیز از 69 هزار تومان به 76 هزار تومان رسیده ( حدود 15درصد افزایش) که نرخ معقولی به نظر می‌رسد. درخصوص تحویل سیمان، در بخش داخلی، حدودا 383 هزار تن تحویل داده ایم که 2درصد نسبت به سال قبل و 4درصد نسبت به بودجه شرکت کاهش داشته‌ایم. در مقابل در بخش صادراتی نسبت به سال قبل 7درصد رشد نسبت به سال قبل و 9درصد نسبت به بودجه رشد داشته‌ایم. در جمع تحویل، کلینکر نسبت به سال قبل 4.1درصد رشد و نسبت به بودجه 8.2درصد افزایش داشته‌ است

اقبالیان در پایان خاطر نشان کرد: سیمان قاین در نظر دارد طی سال مالی جاری با 260 روز کار به رکورد تولید 760 هزار تن سیمان و همچنین 620 هزار تن کلینکر دست یابد.

v تاریخچه:

شرکت سیمان قاین با نام اولیه سیمان خراسان با سرمایه گذاری مشترک سازمان صنایع ملی ایران و بانک ملی ایران در تاریخ 1360.09.19 تشکیل گردید. پس از بررسی های فنی و اقتصادی محل اجرای کارخانه سیمان قاین در 10 کیلومتری جاده قاین-بیرجند در مجاورت معادن سنگ آهک و آلوویمدر زمینی به وسعت 140 هکتار در نظر گرفته شد. پروانه تأسیس شرکت به شماره 31064 در تاریخ 1369.06.27 جهت تولید روزانه 2000 تن سیمان خاکستری صادر گردید.

باستناد پروانه بهره برداری صادره از سوی وزارت صنایع و معادن در تاریخ 1373.10.05 ظرفیت سالیانه شرکت برابر با 660000 تن برای 330 روز کاری با تولید روزانه 2000 تن سیمان خاکستری در نظر گرفته شده است.

شرکت از اواخر سال 1373 آغاز به تولید نمود و در سال 1384 موفق به اجرای طرح افزایش ظرفیت گردید. تولید شرکت از سال 1385 به حدود 2500 تن در روز افزایش یافت.

v سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه اولیه شرکت 100 میلیون ریال بوده است که طی چند مرحله افزایش نهایتاً در تاریخ 1392.08.28 به 53.222 میلیون ریال افزایش یافت.

صورت سهامداران و میزان سرمایه هر یک در پایان سال 1393 برابر جدول زیر می باشد:

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v هیأت مدیره شرکت:

اعضای هیئت مدیره و دوره تصدی آنها در سال مالی منتهی به 1394.12.29 به شرح زیر می باشد:

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v شرح مختصری از فرایند تولید:

مواد اولیه اصلی تولید سیمان، مارل، سنگ آهک، بوکسیت و سنگ آهن و گچ می باشد. مارل، سنگ آهک و بوکسیت در سنگ شکن و سرند به دانه بندی زیر یک اینچ می رسد و در سالن مواد ذخیره می شود. بعد از افزایش سنگ آهن وارد آسیاب مواد شده و به صورت پودر آماده پخت می گردد. مواد پودری وارد پری هیتر و کوره گردیده و به کلینکر تبدیل می شود. پس از خنک شدن در گریت کولر، مواد وارد سیلوی کلینکر گردیده، سپس مواد وارد آسیاب سیمان می شود و با افزودن گچ و سایر افزودنی ها به سیمان تبدیل و در سیلوی سیمان ذخیره می شود. سیمان تولید شده به دو صورت پاکتی و فله تحویل می گردد.

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v محصولات تولیدی شرکت:

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v تولید کلینکر، سیمان و تحویل سیمان

ظرفیت اسمی تولید سیمان 811.200 تن و ظرفیت معمول آن معادل 810.000 تن در سال است. تولید سیمان شرکت در سال 1394 با توجه به محدودیت‌های فروش و انبارش به میزان 740.794 تن بوده است.

v فروش

در سال 1394 مقدار 740.794 تن سیمان و 7.655 تن کلینکر به فروش رسیده است.

در اوایل سال 1387 در استان خراسان رضوی شرکت‌های سیمان لار سبزوار و سیمان زاوه تربت و در شمال شرق استان سیستان و بلوچستان و در اواخر سال 1388 شرکت سیمان زابل به بهره‌برداری رسیده‌اند. شروع فعالیت شرکت‌های فوق‌الذکر در کنار ارائه تخفیفات و نیز فروش اعتباری تولیدات از یک طرف و فزونی حجم عرضه سیمان به تقاضا از طرف دیگر باعث کاهش نرخ فروش شرکت شده است. در نتیجه شرکت در سال‌های اخیر بخشی از مشتریان سنتی خود را از دست داد که به منظور رفع این مشکل شرکت درصدد افزایش سهم صادرات به کشورهای همسایه است، به‌طوری که در سال 1394 صادرات شرکت نزدیک به 48 درصد کل فروش را در بر گرفته است.

v صادرات

با توجه به حضور 9 شرکت سیمانی در منطقه شرق کشور و محدودیت بازار و سرانه مصرف پایین سیمان در خراسان جنوبی، شرکت را ترغیب به تمرکز در بازارهای صادراتی کرد. بنابراین با عنایت به محدودیت‌های ایجاد شده در بازار کشورهای CIS، تنها کشور مقصد جهت صادرات، کشور افغانستان بوده که با اقدامات انجام شده، شرکت توانست با صادرات قابل توجه سیمان به آن کشور رکورد صادرات سیمان شرکت را رقم بزند.

صادرات سیمان در سال 1394 بالغ بر 357.532 تن بوده است که مقدار 275.243 تن به کشور افغانستان، مقدار 81.036 تن پاکستان و مقدار 1.253 تن به تاجیکستان صادر شده است و نسبت به سال گذشته رشدی معادل 7 درصد را نشان می‌دهد.

v چشم انداز و ارزش های سازمانی شرکت:

v چشم انداز شرکت سیمان قاین:

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

ق: قابلیت توسعه پایدار و حصول افتخار ملی

سیمان قاین با قرار دادن هدف اصلی و دراز مدت خود قالب چشم انداز در صدد است مهارت ها و توانایی های فنی و حرفه ای خود را به منظور دستیابی به استعدادهای توسعه پایدار گسترش داده تا قادر شود به عنوان یک تولید کننده ملی، افتخار آفرین باشد.

ا: اعتماد و احترام متقابل

حصول به چشم انداز نیاز به تعادل با ذینفعان دارد و این تعامل زمانی به اثر بخشی بالا نایل می شود که ابتدا منجر به اعتماد و احترام میان ایشان گردد.

ی: یکپارچگی و تعالی سازمانی

حرکتی یکپارچه و بهم پیوسته در عین حال سیستماتیک خصوصاً در میان کارکنان ضامن سازمان برای ایجاد سفر برتری و تعالی در سازمان است. این موضوع بیشتر شامل یکپارچگی همه ذینفعان است.

ن: نشاط و پویایی ذینفعان

دسترسی به هر هدفی در هر سطحی از کسب و کارها محتاج به شادی و شادابی است و این امر در چشم انداز ما به معنای ایجاد تحولاتی در سازمان برای دسترسی به هدف عالیه سازمان می باشد. به نوعی که همه ذینفعان از این نشاط و شادابی برخوردار باشد.

v ارزش های شرکت سیمان قاین:

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v تدوین اهداف استراتژیک:

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v نقشه استراتژیکی شرکت:

متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان از طریق تولید انواع سیمان با کیفیت برتر و تکیه بر سرمایه های انسانی در جهت توسعه پایدار و حصول افتخار ملی

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v فعالیت های مهم انجام شده در سال 1394:

فعالیت های انجام شده در طی سال:

- ایجاد بازار مصرف سیمان

- فروش داراییهای غیر مولد

- بهینه سازی سیستم های توزین

- طرح جامع مدیریت زیست محیطی

- بهینه سازی شبکه فاضلاب

- راه اندازی سیستم آنلاین مانیتورینگ

- استقرار کامل سیستم مدیریت آموزش

- تکمیل مطالعات تفصیلی معادن

- کاهش کارکنان شرکت از طریق استفاده از قوانین کارهای سخت و زیان آور و سایر سیاستهای تشویقی

- برونسپاری هرچه بیشتر فعالیت های کارخانه

- آموزش نیروهای جدید جهت جایگزینی کارکنان بازنشسته

- افزایش سطح اعتبار بانکی شرکت از مبلغ 165.000.000.000 ریال به مبلغ 265.000.000.000 ریال

- پرداخت به موقع بدهیها و تصفیه تسهیلات اخذ شده در مواعد مقرر به گونه ای که هیچگونه جریمه ای به شرکت تعلق نگیرد.

v برنامه های پیش بینی شده برای سال 1395:

§ با توجه به برنامه های اعلام شده از طرف هلدینگ، وضعیت تولید در سال آینده به شورت زیر پیش بینی شده است:

کارکرد دوره: 260 روز

تولید کلینکر: 620.000 تن

تولید سیمان 760.000 تن

§ به منظور حفظ بازار در مناطق جغرافیایی توزیعی و همچنین توسعه بازار واحد فروش موظف به اجرای برنامه ذیل در سال مورد نظر گردید.

مقدار تحویل 760.000 تن

توزیع داخلی 400.000 تن

استان خراسان جنوبی 75 درصد

استان خراسان رضوی 17 درصد

استان سیستان و بلوچستان 4 درصد

استان یزد 4 درصد

توزیع صادراتی 360.000 تن

افغانستان 280.000 تن

پاکستان 80.000 تن

§ انجام تعمیرات اساسی در راستای نگهداری تجهیزات و استمرار تولید مطابق برنامه بودجه

§ بهبود مستمر سیستم PM

§ استقرار نظام پیشنهادات

§ اجرای پروژه تولید آهک صنعتی و هیدراته با ظرفیت 270 تن در روز

§ تولید سیمان برای بتن جایگزین آسفالت

§ انجام پروژه ها طبق استراتژی مدون شامل:

- فروش دارییهای غیر مولد

- سنجش رضایت مشتریان

v ترازنامه:

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v صورت سود و زیان:

سیمان قائن متعالی ترین واحد صنعتی شرق کشور و پیشتاز در صنعت سیمان

v آدرس وبسایت شرکت:

http://www.qayencement.com/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر