بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه عنوان شد:

بزودی نقدینگی بانک ها به سمت بورس سرازیر می شود

خوشبختانه، شرایط اقتصادی در پی عملکرد معقولانه و منضبط دولت موجب شد تا بالاخره پس از مدت ها شاهد آن باشیم که بر خلاف روال معمول و دستوری رایج که همواره نرخ سود را تعیین می کرد، اینبار بانک های خصوصی بر اساس مکانیسم بازار و ناشی از واقعیت های اقتصادی نسبت به تعدیل سود اقدام کنند و از این حیث می توان این اتفاق را امری مبارک و میمون دانست.
کد خبر : ۱۶۵۱۹۲
نویسنده :
حسینی

گرچه واکنش بازار نسبت به اعلام خبر اجماع بانکهای خصوصی در خصوص کاهش سه درصدی نرخ سود سپرده، هوشمندانه و طبیعی نبود اما قیمت ها در بازار از چنان جذابیتی و کششی برخوردار است که بدون شک به زودی بخشی از نقدینگی متوجه بازار خواهد شد و رشدی مناسب برای آن را رقم خواهد زد.

ابوالفضل لطفی، مدیر صندوق توسعه تعاون صبا ضمن بیان این مطالب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: خوشبختانه، شرایط اقتصادی در پی عملکرد معقولانه و منضبط دولت موجب شد تا بالاخره پس از مدت ها شاهد آن باشیم که بر خلاف روال معمول و دستوری رایج که همواره نرخ سود را تعیین می کرد، اینبار بانک های خصوصی بر اساس مکانیسم بازار و ناشی از واقعیت های اقتصادی نسبت به تعدیل سود اقدام کنند و از این حیث می توان این اتفاق را امری مبارک و میمون دانست، چرا که آنچه که تاکنون یکی از معضلات اقتصادی کشور بوده و منجر به ابهام و اختلال می شده است تعارض میان سیاست های دستوری و واقعیت های اقتصادی بود. اما اکنون شاهد آنیم که بازیگران اقتصادی به درستی نقش خود را ایفا می کنند و قطعا این وضعیت خود تنظیم گری می تواند نوید بخش فراهم شدن شرایط مناسب برای فعالیت های اقتصادی و رونق بازار سرمایه باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه حرکت نقدینگی در اقتصاد را پی آمد کاهش نرخ سود بانکی دانست و افزود: همانطور که در چند روز اخیر شاهد اقبال نامحسوس به اوراق با درآمد ثابت بودیم می توان پیش بینی کرد این روند در روز های آینده با شدت بیشتری ادامه پیدا کند و تا زمانی که توازن میان بازارهای مختلف برقرار شود ادامه خواهد یافت.

وی با مناسب دانستن وضعیت همه صنایع در بورس و رسیدن به کف قیمتی، همچنان خودرویی ها را کاندیدای اصلی برای لیدری بازار دانست و اظهار داشت: به نظر می رسد به دلایل حمایتی که دولت از این صنایع به عمل می آورد و البته افت قیمتی اخیری که این صنایع تجربه کرده اند، بایست شاهد رشد سریع صنعت خودروسازی حداقل همپای افت انجام شده باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ریاضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
مشکل بورس ایران به نرخ سود بانکها ارتباط ندارد ، کما اینکه طی دو سه سال اخیر که طی چند مرحله نرخ سود سپرده ها در سیستم بتنکی کشور کاهش یافت ، اما منجر به رشد در بازار بورس نگردید .
ناشناس
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
سومدیریت سومدیریت سومدیریت مشکل بور ایران و کلا همه چیز ایران
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
جذابیت قیمتها؟! مگر قرار است برای دوران بازنشستگی مان سهام بخریم؟!
شرکت هایی که اینقدر زیان انباشته دارند، فروش ندارند، ... اصلا چرا قیمت سهامشان بالا رفت که حالا با یک سوم پایین آمدن قیمت کارشناس محترم بگوید قیمت ها جذاب است!
hosein
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
زهی خیال باطل
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
با این وضع بورس سود سپرده ها 10 درصد هم بشه بهتره تو بانک بمونه چون تو بورس فقط سرمایه از بین میره
فلکزده
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
دقیقا" همینه ....

اما با سود 10 % دیگه کسی زنده نمی مونه ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
برو دعا کن فقط شاخص نیاد رو 30 هزار با این وضع چند روز اخیر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
مگه مردم مغز .... خوردن که پولاشونو از بانک بردارن ببرن تو کوره پولسوزی بورس بریزن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کدام عملکرد معقولانه و منضبط؟
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
شما به همین خیال باشید و خوشبین باشید یا این مقالات ، مشخص هست فقط قلم می زنید و در بازار نیستید
ugd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کدوم کارشناس؟بورس وسیله ای است برای کاهش نقدینگی توی بانک بمونه بهتره دوروز بورسو مثبت میکنن بعد میگن داره رشد میکنه ملت پول توی بورس نیارین خواهشا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
با كم شدن سود ، پولي كه در بانك باشد بعد از يك سال 15 درصد سود به آن تعلق ميگيرد . باسرمايه گذاري در بورس همان دو روز اول 10 درصد ازسرمايه كم ميشود.در اين دولت دو بار با تشويق به سرمايه گذاري در بورس وسپس ريزش بورس نقدينگي در دست مردم را كاهش دادند و به جيب حقوقي ها ريختند . براي مرتبه سوم فريب دادن مردم مشكل است.تا زماني كه تغيير محسوسي از بهبود وضعيت اقتصادي مشاهده نشده سرمايه گذاري در بورس بي معني است.