بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
با رشد بیش از 845 واحدی شاخص کل طی معاملات روز جاری بازی بورس به نفع اهالی تالار برگشت چرا که با توجه به رشد شاخص در روز گذشته که اولین روز از فصل تابستان بود، چارتیست های بازار سرمایه بر این اعتقاد بودند که اگر شاخص بتواند در معاملات روز جاری از مرز 73200 واحد گذر کند می توان گفت که سرمایه گذاران بورس اولین فصل گرم سال را متفاوت تر از سه ماه گذشته خواهند دید بطوریکه به اعتقاد این کارشناسان در تیر ماه جاری برآیند معاملات و روند شاخص بورس مثبت و صعودی خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۵۳۳۸
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.04.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 667 واحد افزایش به رقم 51314 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1399 واحد افزایش عدد 162333 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 307 واحد افزایش به رقم 26789 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 83 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبشهر" با 12 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 13 واحد افزایش به رقم 777 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1774 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 861 میلیارد ریال رسید.

اهالی تالار شیشه ای پس از یک کولاک سرد و یخ زده در آخرین روزهای بهار امروز با یکی از داغ ترین و آفتابی ترین روزهای بازار سرمایه در سال جاری مواجه شدند، روزی که گرمای آن ناشی از دلایل منطقی و اقتصادی بود که پیش تر اهالی تالار انتظار آن را داشتند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، با رشد بیش از 845 واحدی شاخص کل طی معاملات روز جاری بازی بورس به نفع اهالی تالار برگشت چرا که با توجه به رشد شاخص در روز گذشته که اولین روز از فصل تابستان بود، چارتیست های بازار سرمایه بر این اعتقاد بودند که اگر شاخص بتواند در معاملات روز جاری از مرز 73200 واحد گذر کند می توان گفت که سرمایه گذاران بورس اولین فصل گرم سال را متفاوت تر از سه ماه گذشته خواهند دید بطوریکه به اعتقاد این کارشناسان در تیر ماه جاری برآیند معاملات و روند شاخص بورس مثبت و صعودی خواهد بود.

از سویی دیگر ظاهراً بخت از ماتادورها روی گردان شده و طی دیروز و امروز بازنده هر دو میدان مستطیل سبز و مستطیل شیشه ای بودند بطوریکه در پی شکست شب گذشته اسپانیا مقابل کرواسی، امروز ماتادورها شکست سنگینی از گاوها در تالار شیشه ای خوردند.

اما در معاملات روز جاری رشد دسته جمعی اکثر صنایع بورسی اندکی حال سهامداران و فعالان بازار سرمایه را بهتر کرد و آنها را نسبت به آینده بازار سرمایه خوشبین نمود.

در گروه فلزات اساسی امروز فولاد مبارکه تا حدی لیدری این گروه را به دست گرفت و با رشد قیمت تشکیل صف خرید توانست جو گروه را مثبت کند. گفته می شود فولاد مبارکه بزودی 50 درصد زیر مجموعه فرابورس خود را به یک خریدار خارجی واگذار خواهد کرد که این موضوع می تواند تعدیل سود قابل توجهی را برای این شرکت به ارمغان آورد. همچنین ذوب آهن اصفهان که چندی است تبدیل به پر حاشیه ترین شرکت این گروه شد امروز توانست با روندی صعودی و صف خرید مواجه گردد گفته می شود ذوب آهن بزودی با اعلام سود سال 95 تعدیل مثبتی را روانه کدال خواهد کرد که می تواند در روند آتی این شرکت نقش بسزایی داشته باشد چرا که اگر واقعاً قرار باشد سرمایه گذار خارجی بلوک 72 درصدی این شرکت را خریداری نماید بهتر است که قبل از آن سر و سامانی به وضعیت مالی شرکت داده شود.

در گروه خودرویی ظاهراً سایپا به عنوان لیدر نارنجی پوش گذشته بورس و این گروه مجدداً قد علم کرده و پرچم لیدری را بدست گرفته است چرا که بنظر می رسد اخبار مثبت و امیدوار کننده گروه سایپا هم بیشتر از ایران خودرو باشد و هم نزدیک تر، لذا تا اطلاع ثانونی رنگ لیدر بازار و گروه خودرو از آبی به نارنجی تغییر می کند تا شاید این شرکت به همراه زیر مجموعه ها بتواند آنچه را که "خودرو" نتوانست؛ به جامه عمل برساند. البته اولین خبر رسمی ایران خودرو طی روز گذشته منتشر شد و این شرکت سرانجام توانست اولین قرارداد خارجی خود را به ثبت رساند. اهالی تالار معتقدند در روزهای آتی اخبار مثبت و قابل توجهی را از گروه خودرویی خواهیم شنید که می تواند شرایط قیمت سهام آنها در بورس را دستخوش تغییر قرار دهد.

حال می رسیم به بازی همیشه تکراری گروهی که در روزهای سبز پوش بلای جان سهامدارانش می شود، گروه بانکی با حقوقی های همیشه فروشنده خود امروز هم ثابت کردند که هنوز همان گوشه نشین و تافته جدا بافته سابق هستند. جا دارد در همین جا خیال سهامداران را راحت کنیم، بزرگان گروه بانکی همچون صادرات، ملت و تجارت نه توانایی لیدری را دارند و نه قدرت تأثیر گذاری بر روند بازار را دارند مطمئن باشید اگر صف فروش هم بشوند هیچ تأثیری بر بازار نخواهند گذاشت، البته برخی تک نمادهای این گروه امروز ثابت کردند که از لیدرهای خود خط نمی گیرند و روند آنها همانند روند بازار بوده و اقبال خود را دارا می باشند، کوچک های این گروه در اولویت اول صعود می باشند.

گروه پالایشی علی رغم روند صعودی و رشد قیمتی که داشت اما نتوانست با بورس هم صدا شود و حجم معاملات آنها چنگی به دل نزد، شاید در روزهای آتی شاهد روند بهتر و متناسب تری از این گروه باشیم.

در پایان بنظر می رسد فعلاً بازار سرمایه تا رسیدن سهام شرکت ها به نرخ های گذشته خود متناسب با میانگین 20 روزه با همین روند مواجه باشد و اتفاقات ناخوشایندی برای آن پیش نیاید از سوی دیگر پیش بینی می شود رسیدن قیمت سهام به میانگین 20 روز مقارن می شود و با تشدید جو روانی و هیجانی مثبت تر که ورود نقدینگی جدید را به همراه خواهد داشت لذا باید گفت که هنوز بورس در اول راه صعود قرار دارد و با توجه به اتفاقات اقتصادی مثبت همچون کاهش نرخ سود سپرده بانکی، کاهش نرخ سود صندوق های با درآمد ثابت، کاهش تورم تا مرز تک رقمی شدن و نیز اخبار مثبت قراردادهای خارجی با شرکت های داخلی می توان گفت که تا اطلاع ثانونی بورس در جهت دلخواه اهالی تالار حرکت خواهد کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳
«به اعتقاد این کارشناسان در تیر ماه جاری برآیند معاملات و روند شاخص بورس مثبت و صعودی خواهد بود»
این کارشناسان واقعا چه کسانی هستند؟؟ خیلی خنده داره.... از فروردین 93 این کارشناسان بازار سرمایه مدام دارن از رسیدن قیمتها به کف و جذاب شدن قیمتها برای خرید صحبت میکنن و پیش بینی معاملات مثبت و صعودی!! اما جز در سه ماه پایانی سال گذشته برآیند معاملات در سایر ایام در این مدت بالای دو سال دقیقا برعکس تحلیل های این کارشناسان عزیز بوده است که از سه حالت خارج نیست: یا کارشناسان ما کارشناس نیستند یا خوب بلدند حرف بزنند و یا بازار سرمایه ایران رو هنوز خوب نشناختند.
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
«به اعتقاد این کارشناسان در تیر ماه جاری برآیند معاملات و روند شاخص بورس مثبت و صعودی خواهد بود»
این کارشناسان واقعا چه کسانی هستند؟؟ خیلی خنده داره.... از فروردین 93 این کارشناسان بازار سرمایه مدام دارن از رسیدن قیمتها به کف و جذاب شدن قیمتها برای خرید صحبت میکنن و پیش بینی معاملات مثبت و صعودی!! اما جز در سه ماه پایانی سال گذشته برآیند معاملات در سایر ایام در این مدت بالای دو سال دقیقا برعکس تحلیل های این کارشناسان عزیز بوده است که از سه حالت خارج نیست: یا کارشناسان ما کارشناس نیستند یا خوب بلدند حرف بزنند و یا بازار سرمایه ایران رو هنوز خوب نشناختند.
اراک بورس
-
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
من دیروز هم گفتم که حقوقیهای بانکها اجازه نمیدهند که قیمت بانکها بالا رود چون دلواپس جیبشان هستن افسوس که دولت هم اراده قوی برای مقابله با این نامردها ندارد شاید هم زورش نمیرسد بورس هم چند روز دیگه معلوم میشه کجای کار چون قبلا اینرا هم گفته ام که پایین آوردن سود بانکی باعث افزایش قیمت در سهام نمیشود فقط به قشر متوسط به پایین آسیب میرساند چون خیلیها بیست /سی میلیون جور کرده بودن توی بانک سود میگرفتن و زندگیشون را میگذراندن
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
باز یک روز مثبت شد بورس نیوز شروع کرد به رمان نوشتن
مهدی
-
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
خدا از زبانتان بشنوه ، مردیم از بس صصرر کردیم
محمدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
اين مثبت شدن فقط دو يا سه روزه خواهد بود وضع بازار دوشنبه معلوم ميشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
ذوب را باید وقتی رفت بالای 300 فروخت بعد اونقدر صبر کرد تا 30 درصد ارزون بشه ( فعلا دوبار شده ولی تا سه نشه بازی نشه )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
با اين وضعيت اقتصادي كشور ،احتمال صعود بورس بسيار ضعيف است. رفتار دولت و حقوقي ها اعتماد به بورس را بين برده.به اندازه كافي نقدينگي مردم كاهش داده شده ديگر بس است.