بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر : ۱۶۵۵۵۸
گروه سیاسی: یادگار سومین شهید محراب آیت‌الله شهید صدوقی گفت: امنيت ايران در سايه عظمت آن است، ايران امن ايرانى است كه خارج از مرزهايش امنيتش تضمين شود.
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام محمد صدوقی، یادگار سومین شهید محراب آیت‌الله شهید صدوقی ظهر امروز به عنوان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه اردکان اظهار کرد: در طول تاريخ رنج كشيده‌ترين كشورها كشور ايران است.
وی ادامه داد: ايران عزيز از درون درگير خودكامگی و استبداد بوده و از بيرون جنگ و تحريم و اين ملت بزرگ كوشيد تا در مسيرى گام بردارد كه درد ديرين خود يعنى استبداد را با انقلاب شكوهمند اسلامى خود به رهبری امام خمينى از پيشانى خود پاک كند.
صدوقی افزود: انقلاب مردم ايران در راستای آزادى و آزادگى و نفى هر نوع خشونت و ديكتاتورى و استبداد بود و توانست الهام‌بخش و اميدبخش همه آزادى خواهان دنيا باشد.
نواده سومین شهید محراب گفت: جوهره اين انقلاب مبارزه با ظلم و ستم بود و ملت بزرگ ايران و رهبران آن از آن جا كه معنى استبداد، مظلوميت در عرصه جهانى، تنها ماندن و تنها جنگيدن را به خوبی لمس و حس كرده‌اند، شايد بيش از ساير ملت‌ها اهميت دفاع و حمايت از آزادی خواهان جهان را درک كنند نه تنها حمايت از مسلمين و شيعيان بلكه حمايت از تمام مظلومان دنيا.
وی ادامه داد:  چرا که معتقديم ولقد كرمنا بنی آدم، خداوند به تمام آدميان كرامت بخشيده، مسلمان و غير مسلمان، شيعه و سنى، از هر نژاد و قوم و رنگى كه باشند و زير بار ظلم روند با كرامتى كه خدا به انسان بخشيده مغاير است.  
صدوقی افزود: جوهر روز قدس يعنى مبارزه با ظلم و ستم جهانى، اسرائيل را همه دنيا بزرگترين ستمگر می‌دانند، دنياى امروز دنياى بهم پيوسته‌ای است آن‌ها مخالف روز قدس هستند آيا مى‌پذيرند اگر خدايى نكرده روزی به ما ستمى شد هيچكس به ياد ما و كمك حال ما نباشد؟
وی ادامه داد: ما نمی‌گوييم حقوق بشر در همه زمينه‌ها در كشور ما خوب است اما می‌كوشيم آن را به بهترين شكل ممكن برسانيم چرا كه بن مايه حكومت اسلامى و شيعى حقوق بشر و رعايت حقوق همه احاد است اما كشورهايی كه در عرصه‌هاى مختلف از جمله جنگ ايران و عراق با عمل يا سكوت خود ننگى بر تاريخ نهادند و حقوق بشر را نابود كردند نمی‌توانند با اين بهانه ايران را محكوم كنند.
صدوقی افزود: بزرگداشت روز قدس يعنی دفاع از ايران، اگر ما مدعى هستيم كه جانمان فداى ايران است كه بايد هم چنين باشد، نمي‌توان امنيت ايران را ناديده گرفت، امنيت ايران در سايه عظمت آن است ايران امن ايرانى است كه خارج از مرزهايش امنيتش تضمين شود.
نواده سومین شهید محراب تصریح کرد: امام فرمود: روز قدس، روز اسلام است، در اين سال‌ها بيش از همه دوران‌ها مفهوم اين جمله معلوم می‌شود، طرح داعش، طرح اسرائيلى است از زمانى كه مبارزه با اسرائيل كمرنگ شد و كشورهاى اسلامى به فكر نزديكى با او افتادند داعش پديدار شد تا اسرائيل نفس بكشد.
صدوقی افزود: وقتى بجاى اصل دين ظاهر آن خالی از تفكر و تعقل ملاک باشد به اين روز افتاديم، امروز متأسفانه كشورهاى اسلامى كمتر سر جنگ و مخالفت با اسرائيل دارند و متأسفانه در طول دهه اخير بيشترين كشته شدگان منطقه مسلمان‌ها بودند به گونه‌اى كه كسی كه می‌گفت الله اكبر می‌گفت و آن كه كشته مي‌شد الله اكبر گويان كشته می‌شد و اين مسلمانان بودند كه رويا روى هم قرار گرفتند تا مبادا اتحادشان اسرائيل را تضعيف كند.
وی تصریح کرد: روز قدس روز اسلام است روز اسلام بايد زنده نگه داشته شود تا مسلمان كُشى جاى خود را به فشار بر اسرائيل براى دست برداشتن از جور و ستم دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر