بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
مدیر مالی شرکت فرآورده های نسوز ایران عنوان کرد:

برنامه "کفرا" برای فروش یک دارایی

"کفرا" فروش 53 هزار متر زمین را در دستور کار قرار داده است که احتمال قریب به یقین تا پایان سال 95 این فروش انجام خواهد شد. اثرات سودآوری این دارایی در بودجه حسابرسی نشده براساس مبلغ تجدید ارزیابی و فروش لحاظ شده است، ولیکن حال به دلیل عدم تاثیر این دارایی در افزایش سرمایه، مبلغ سودآوری این دارایی در صورت تحقق بیشتر از آنچه برآورد شده خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۶۳۰۵
نویسنده :
یارمحمدی

این روزها در خصوص شرکت فرآورده های نسوز ایران که در گروه محصولات کانی غیر فلزی و در بازار دوم بورس مورد معامله قرار می گیرد، شایعاتی مبنی بر فروش دارایی شرکت و تعدیل مثبت درآمد هر سهم آن مطرح می باشد.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت فرآورده های نسوز ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: "کفرا" فروش 53 هزار متر زمین را در دستور کار قرار داده است که احتمال قریب به یقین تا پایان سال 95 این فروش انجام خواهد شد. اثرات سودآوری این دارایی در بودجه حسابرسی نشده براساس مبلغ تجدید ارزیابی و فروش لحاظ شده است، ولیکن حال به دلیل عدم تاثیر این دارایی در افزایش سرمایه، مبلغ سودآوری این دارایی در صورت تحقق بیشتر از آنچه برآورد شده خواهد بود.

مریم کیانی در ادامه افزود: پیش از انجام افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها قرار بر این بود که ارزش این زمین نیز در نظر گرفته شود اما این امر صورت نگرفت.

وی گفت: تنها طرح توسعه شرکت فرآوری مواد اولیه می باشد که بنا به شرایط رکود اقتصادی تاکنون به بهره برداری نرسیده است و اجرای همان طرح فعلاً در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد شرکت در سال مالی جاری عنوان کرد: طی سال جاری شرکت با وجود رکود حاکم بر اقتصاد احتمالاً بتواند سود هر سهم برآورد شده را پوشش دهد، اما عملکرد مناسب این مجموعه منوط به وضعیت دیگر صنایع مرتبط نیز می باشد.

کیانی در خاتمه در خصوص برنامه های آتی شرکت گفت: یکی از برنامه های مجموعه فرآورده های نسوز ایران افزایش فروش صادراتی محصولات می باشد که در همین ارتباط اقداماتی نیز صورت گرفته است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر