بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
در نیمه اول مرداد ماه جاری، روز سرنوشت صنعت سرب و روی:

برنده نهایی مناقصه واگذاری معدن مهدی آباد مشخص می شود

زمزمه برگزاری مناقصه واگذاری معدن مهدی آباد در حالی طی ماه های گذشته مطرح شده که طبق اظهارات رییس ایمیدرو مقرر شده بود تا طی 31 تیر ماه سال جاری پاکت های مناقصه بازگشایی شود تا برنده نهایی مشخص گردد که این امر طبق آخرین اطلاعات موجود تاکنون اجرایی نشده و به 14 روز بعد از زمان اعلام شده، موکول گردیده است.
کد خبر : ۱۶۶۳۹۹
نویسنده :
جمشیدی

معدن سرب و روی مهدی آباد واقع در شهر یزد یکی از بزرگترین معادن سرب و روی در جهان به شمار می رود که طبق برآورد کارشناسان دارای ذخیره 200 میلیون تنی مواد معدنی است و این معدن در شرایطی که ذخایر معدن انگوران رو به پایان است، می تواند جایگزین مناسبی برای استحصال و استخراج مواد معدنی جهت تأمین خاک مورد نیاز شرکت های فعال در این صنعت باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، زمزمه برگزاری مناقصه واگذاری معدن مهدی آباد در حالی طی ماه های گذشته مطرح شده که طبق اظهارات رییس ایمیدرو مقرر شده بود تا طی 31 تیر ماه سال جاری پاکت های مناقصه بازگشایی شود تا برنده نهایی مشخص گردد که این امر طبق آخرین اطلاعات موجود تاکنون اجرایی نشده و به 14 روز بعد از زمان اعلام شده، موکول گردیده است.

بر اساس اطلاعات موجود، هفت کنسرسیوم همچون کنسرسیوم شرکت های راهسازی و معدنی مبین، کاهنربا، مس کنی، انجمن سرب و روی، معدن سرامیک، توسعه معادن روی ایران و نیز سرمایه گذاری صدر تأمین جهت مشارکت در مناقصه مذکور اعلام آمادگی نموده اند که در نهایت تنها سه کنسرسیوم پیشنهادات قیمتی خود را ارائه کردند. اغلب کارشناسان صنعت سرب و روی معتقدند که برنده نهایی در مناقصه معدن مهدی آباد می بایست با سرمایه گذاری در این معدن از پتانسیل های نهفته و ذخیره 200 میلیون تنی مواد معدنی آن استفاده کند. چرا که در صورت تزریق نقدینگی و سرمایه گذاری مناسب می توان عیار خاک معدن مذکور را که شش تا هشت می باشد را افزایش دهد. بهرحال معدن مهدی آباد به هر یک از کنسرسیوم های شرکت کننده در مناقصه واگذار شود، انتظار می رود تا مشکل کمبود خاک معدنی مورد نیاز شرکت های تولید کننده که در شرایط فعلی با آن دست و پنجه نرم می کنند، مرتفع شود و با توجه به ذخیره قابل توجه معدن و ظرفیت بهره برداری از آن به مدت 25 سال می توان گفت با سرمایه گذاری در معدن مهدی آباد تأمین خاک معدنی مورد نیاز شرکت های فعال در این صنعت برای بلند مدت تضمین خواهد شد و این امر به طور قطع بر افزایش ظرفیت تولید شرکت ها و توسعه فعالیت های آنها تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. درکنار آن مزیت های دیگر همچون اشتغالزایی در منطقه و رشد سودآوری صنعت را برای شرکت و سهامداران آن به ارمغان خواهد آورد.

بر این اساس به نظر می رسد می بایست تولید کنندگان و فعالان بازار سرمایه تا روز سرنوشت ساز بازگشایی پاکت های مناقصه منتظر بمانند تا در پی مشخص شدن برنده نهایی مناقصه، اهداف و برنامه های آنها برای رشد و تعالی معدن مهدی آباد و در پی آن صنعت سرب و روی مشخص گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
انشالله کروی ببره تا سهامداران بورس نفع ببرن