بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر : ۱۶۶۵۱۲
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت پلاسکو کار سایپا براساس گزارش شفاف سازي اطلاعات در خصوص دلايل تغييرات انجام شده در پيش بيني سال مالي ۱۳۹۵ اعلام نموده که با توجه به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و تصویب افزایش سرمایه در تاریخ 1395/04/30، اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 با توجه به تاثیر شناسایی مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در هزینه استهلاک و اعمال سرمایه جدید بازنگری و اصلاح شده است. توضیح اینکه برنامه تولید و فروش برای سال مالی 95 این شرکت با توجه به برنامه اصلاحی تولید و فروش گروه خودرو سازی سایپا براساس MPS ارسالی انجام گرفته، همچنین در خصوص تغییرات صورت گرفته در یادداشت سود و زیان توضیحات زیر به حضورتان تقدیم می گردد:

1- فروش مقدار 27 درصد افزایش داشته و فروش ریالی با توجه به عدم تغییر در نرخ یک واحد فروش، در کل مبلغ فروش افزایش 17 درصدی مشاهده می گردد. (تغییرات ایجاد شده به دلیل افزایش تیراژ تولید توسط گروه خودور سازی سایپا بوده است.)

2- تغییرات بهای تمام شده با توجه به اینکه مقدار فروش جدید با فرض ثابت بودن کلیه هزینه های ثابت صورت گرفته و حدود 95 درصد هزینه های متغیر بدونه تغییر می باشد. شایان ذکر می باشد مبلغ هزینه اضافه استهلاک قبل و بعد از تجدید ارزیابی در حدود 35 میلیارد ریال بوده که این مبلغ در سربار لحاظ گردیده است.

3- در ردیف هزینه های عمومی و اداری 3 درصد افزایش داشته ایم که عمدتا به دلیل افزایش هزینه حمل بوده است.

4- در خصوص هزینه های مالی 50 درصد افزایش داشته ایم که دلیل آن افزایش تسهیلات مالی بوده است که گواه این رقم گزارش صورت مالی سال 94 می باشد.که در آن سال هزینه مالی تقریبا 12 میلیارد شناسایی شده است. همچنین برنامه ریزی دقیق درجهت کاهش هزینه مالی صورت گرفته است.

5- مبلغ 8.450 میلیون ریال سود سپرده بانکی برای بودجه سال 95 در نظر گرفته شده است که دلیل آن طبق یادداشت 3 صورت های مالی سال 94 سود سپرده از محل مبلغ بلوکه شده در بانک (35 میلیارد ریال) می باشد. همچنین طبق برنامه ریزی صورت گرفته مبالغی جهت اخذ سود در بانک سپرده گذاری شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر