بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
در بررسی ارزش بازار صنایع از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بدست آمد:

ثبت افت ارزش بازار برای67 درصد از صنایع

ارزش بازار سهام طی تیر ماه سال جاری نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود 9 درصد کاهش یافته و از 344 هزار و 839 میلیارد تومان به 312 هزار و 825 میلیارد توماننزول یافته است. از این رو، از میان 37 صنعت فعال در بورس ارزش بازار 12 صنعت با افزایش همراه بوده و مابقی یعنی 25 گروه و به عبارت بهتر 67 درصد از صنایع با کاهش ارزش بازار مواجه شدند.
کد خبر : ۱۶۶۵۵۹
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون روند نامناسبی را پشت سر گذاشته و بموجب عوامل متعددی نتوانست به انتظارات و برآوردهای فعالان بازار سرمایه رنگ واقعیت ببخشد و در این میان برخی از متغیرهای مهم و اثر گذار در بورس همچون ارزش بازار روند کاهشی را سپری کردند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، ارزش بازار سهام طی تیر ماه سال جاری نسبت به اسفند ماه سال گذشته حدود 9 درصد کاهش یافته و از 344 هزار و 839 میلیارد تومان به 312 هزار و 825 میلیارد توماننزول یافته است. از این رو، از میان 37 صنعت فعال در بورس ارزش بازار 12 صنعت با افزایش همراه بوده و مابقی یعنی 25 گروه و به عبارت بهتر 67 درصد از صنایع با کاهش ارزش بازار مواجه شدند.

بر اساس اطلاعات موجود، طی دوره مورد بررسی گروه انتشار و چاپ با یک شرکت فعال در بازار بورس رشد حدود 59 درصدی ارزش بازار را رقم زده که این میزان نسبت به سایر گروه ها بیشترین افزایش ارزش بازار محاسبه می شود. بعد از آن صنعت ساخت محصولات فلزی نیز رشد بیش از 35 درصدی ارزش بازار را به ثبت رسانده و از 21 هزار و 343 میلیارد ریال به 28 هزار و 966 میلیارد ریال رسیده است. بر این اساس گروه ساخت محصولات فلزی در ردیف دوم جدول رده بندی صنایع از نظر ارزش بازار قرار می گیرد. جایگاه سوم نیز به گروه محصولات کاغذی با ارتقاء 33 درصدی ارزش بازار اختصاص می یابد. چرا که ارزش بازار گروه مذکور از 747میلیارد ریال به 992 میلیارد ریال رسیده است.

ثبت افت ارزش بازار برای67 درصد از صنایع

همچنین در این رده بندی گروه هایی همچون دباغی، سایر واسطه گری های مالی، سایر محصولات کانی غیر فلزی، ماشین آلات دستگاه های برقی و ... قرار می گیرند.

این در حالی است که صنعت وسایل اندازه گیری با تک نماد "آکنتور" بیشترین کاهش ارزش بازار را در دوره مورد بررسی تجربه کرد و با افت 31 درصدی ارزش بازار صدرنشین جدول طبقه بندی صنایع از نظر کاهش ارزش بازار شد و بعد از آن گروه خودرو و ساخت قطعات با در اختیار داشتن 31 شرکت در بازار بورس در ردیف دوم جدول نشست. چرا که ارزش بازار گروه مذکور با کاهش 28 درصدی از 237 هزار و 296 میلیارد ریال به 169 هزار و 548 میلیارد ریال نزول یافته و رتبه سوم نیز به گروه ساخت رادیو با تک سهم "لپارس" و در پی کاهش حدود 25 درصدی ارزش بازار آن اختصاص یافته است.

ثبت افت ارزش بازار برای67 درصد از صنایع

علاوه بر این، می توان به صنایعی همچون فرآورده های نفتی، شرکت های چند رشته ای صنعتی، مخابرات، حمل و نقل و کشاورزی اشاره کرد که در ردیف های بعدی جدول از نظر کاهش ارزش بازار جای می گیرند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
بعداز ركود طولاني مدت وادامه دار ونرخ بالاي بيكاري ، وضعيت بورس هم افتخار ديگري براي تيم اقتصادي دولت.