بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر : ۱۶۶۶۷۲

به نقل از سنا، محمدعلی احمدزاده، اصل کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار با اشاره به چشم‌انداز روشن اقتصادی در کشور گفت: قیمت‌ها در بازار به سطوح جذابی رسیده‌اند و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای کاهش بیش‌تر نرخ سود بانکی می‌توان رشد بازار را پیش‌بینی کرد.

وی با اشاره به رشد بازار در هفته‌های اخیر گفت: با توجه به آغاز روندی جدید در بازار و تمایل قیمت‌ها به صعود نمی‌توان نگاه منفی به بازار داشت و به نظر می‌رسد بازار سهام می‌تواند فصلی جدید و صعودی را آغاز کند.

احمدزاده اصل، با اشاره به انتشار گزارش‌های 3 ماهه شرکت‌ها افزود: در حالی که متغیرهای بازار سهام میل به صعود دارند اما گزارش‌های سه ماهه چندان قابل قبول و باب طبع سهامداران نبودند. این گزارش‌ها حرف جدیدی نسبت به گزارش‌های سال 94 نداشتند و رضایت سهامداران را جلب نکردند.

این کارشناس بازار سرمایه به نوسان‌های بازار اشاره و اظهار کرد: با وجود گزارش‌های سه ماهه ضعیف اما نگاه به چشم‌انداز بازار مثبت است و بازار در آینده‌ای نزدیک می‌تواند سیری صعودی و با ثبات را تجربه کند.

احمدزاده اصل، با اشاره به اینکه شایعه‌ها به اعتبار بازار صدمه وارد می‌کند، گفت: اخبار نادرست موجب کاهش اعتماد به بازار سرمایه خواهد شد و در نهایت شرکت‌های پرظرفیت را نیز با خود پایین می‌کشد.

وی با اشاره به روند صعودی بازار در هفته‌های اخیر ،درباره صنایع برتر بازار بیان کرد: کم‌کم رونمایی از قراردادهای جدید گروه خودرو آغاز شده و این صنعت با توجه به اخبار مثبت درباره عقد قراردادهای جدید و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با طرف‌های خارجی، مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و می‌تواند در صدر صنایع برتر و لیدر بازار بایستد.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین به خبرهای مثبت پیرامون گروه خودرو در روزهای گذشته اشاره کرد: افزایش میزان فروش، تشکیل شرکت‌های مشترک با خودروسازان خارجی و امضای قرارداد با شرکای خارجی از مهم‌ترین خبرهای این گروه در روزهای اخیر بوده است.

احمدزاده اصل با اشاره به اینکه گروه فلزات اساسی نیز در بازار سرمایه از رونق برخوردار بوده است، گفت: به دلیل آنکه در یک ماه اخیر نرخ کامودیتی‌ها، نفت و طلا روند افزایشی داشته، قیمت سهام آنها در بازار روند صعودی را تجربه کرده اما بر اساس شواهد موجود تاثیر آنها بسیار مقطعی و زودگذر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر