بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

مرقام در سقف کانال صعودی

این شرکت که با شایعه آغاز فعالیت در حوزه صندوق‌های فروشگاهی از طریق یکی از زیر مجموعه‌هایش مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته بود، روز گذشته پس از آنکه بودجه سال ۹۶ خود را با تعدیل منفی ۹ درصدی همراه کرده بود، بازگشایی شد.
کد خبر : ۱۶۷۴۹۹
شرکت ایران ارقام با نماد معاملاتی "مرقام" از جمله نمادهای پر حاشیه در ماه گذشته است که بالا گرفتن تب و تاب معاملاتی در این نماد در چند روز گذشته، حواشی بسیاری را به همراه داشته است. این شرکت که با شایعه آغاز فعالیت در حوزه صندوق‌های فروشگاهی از طریق یکی از زیر مجموعه‌هایش مورد توجه اهالی بازار قرار گرفته بود، روز گذشته پس از آنکه بودجه سال ۹۶ خود را با تعدیل منفی ۹ درصدی همراه کرده بود، بازگشایی شد.
شفاف سازی شرکت در خصوص عدم فعالیت در زمینه صندوق‌های فروشگاهی و نداشتن برنامه‌ای برای ورود به این حوزه که با مرثیه سرایی در مورد معلق ماندن سایر حوزه‌های فعالیت شرکت همراه شده بود، با تعبیرات متفاوتی در میان اهالی بازار همراه شده است که ظن بسیاری را بر می‌انگیزد. در تحلیل روز جاری به بررسی آخرین وضعیت تکنیکی نمودار قیمت سهام این شرکت پرداخته‌ایم.

بنابر گزارش شرکت کارگزاری نهایت نگر، در نمودار قیمت تعدیل شده "مرقام" در نمای روزانه، در آخرین گام حرکتی شاهد تکمیل حرکت در قالب یک کانال صعودی و رسیدن به سقف کانال هستیم. محدوده سقف کانال از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که به لحاظ زمانی این محدوده، محل تقاطع آرک‌های فیبویی رسم شده بر روی دو موج آخر بوده و از سوی دیگر چنانچه محل تقاطع سقف موج صعودی نخست را به آرک‌های مذکور، مورد بررسی قرار دهیم، شاهد اهمیت یافتن این سطح قیمتی می‌شویم. این سطح که سقف چنگال صعودی رسم شده بر روی همین امواج نیز می‌باشد، از ماهیت مقاومتی بالایی برخوردار است که در وضعیت فعلی مانع از رشد بیشتر قیمت شده است. علاوه بر موارد فوق، از پتانسیل شکل‌گیری واگرایی منفی در مقطع فعلی نیز نباید غافل شد. آنچه مهم است این است که: مادامیکه قیمت موفق به شکست سطح مذکور نشود، در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار رشد بیشتر در این نماد را داشت.

مرقام در سقف کانال صعودی

در نمودار بعدی اما به سراغ نمودار تعدیل نشده مرقام در نمای هفتگی رفته‌ایم. همان گونه که در این نمودار نشان داده شده است، این نماد همواره به پر کردن گپ‌های قیمتی، مبادرت ورزیده و عموماً بعد از پر شدن گپ ایجاد شده، مدتی را در وضعیت متعادل منفی به سر برده است. در هفته‌های اخیر، همان طور که نشان داده شده است، گپ دیگری در نمودار قیمت پر شده، مضافاً اینکه قیمت به سقف کانال صعودی بلندمدت‌تر و معتبر‌تری رسیده است که انتظار ما مبنی بر با اهمیت بودن سقف حال حاضر قیمت را تقویت می‌نماید. آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که پتانسیل کاهش قیمت و ورود به فاز اصلاح در این محدوده بالا می‌باشد.

مرقام در سقف کانال صعودی

در بررسی گام‌های قیمتی اما کف قیمت سهم در ماه‌های گذشته، ۲۶۱.۵ تومان بوده است. با کمی محاسبات داریم:

مرقام در سقف کانال صعودی

همان طور که مشاهده می‌شود، سطح ۴۹۲ تومان از اهمیت بالایی برخوردار است که در ماه گذشته قیمت در عبور از این تراز، ناکام مانده است. چنانچه در ماه میلادی جاری قیمت موفق شود در تراز قیمتی‌ای فراتر از ۴۶۲.۸ تومان بسته شود، می‌توان به رشد بیشتر در میان مدت امیدوار بود. در غیر این صورت، باید در انتظار اصلاح قیمت باشیم.

جمع بندی مطالب فوق را می‌توان در سه سناریو بیان نمود:

  1. با توجه به اینکه رشد بیشتر قیمت در ادامه شکسته شدن سقف قبلی اتفاق خواهد افتاد، برای ورود جدید به این نماد باید در انتظار شکسته شدن این سقف ماند.
  2. سهامداران فعلی که در نمای میان مدت و بلند مدت این سهم را خریداری نموده‌اند می‌توانند با رعایت حد ضرر تثبیت قیمت در زیر ۴۱۸ تومان، سهم را نگهداری نموده و در صورت فعال شدن حد ضرر، اقدام به خروج موقت نمایند. بهترین محدوده حمایتی در صورت افت قیمت در ترازهای ۳۸۰ و ۳۶۰ واقع است.
  3. سهامداران کوتاه مدتی می‌توانند با توجه به وضعیت فعلی قیمت و رسیدن به سقف کانال صعودی، اقدام به شناسایی سود نمایند.

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تحلیلگر: مصطفی پازوکی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر