بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر : ۱۶۷۷۱۸
وضعیت بازار پاندلی است. نه منفی ها آنقدر سنگین است که منفی بودن به فضای کلی بازار نسبت داده شود نه مثبت ها آنقدری است که حاکی از روند رو به رشد باشد. به عبارتی افزایش و کاهش های این مدت آنقدری نیست که مبین خوب بودن یا بد بودن کلی بازار باشد.

معاون سرمایه گذاری و امور شرکت ها و مجامع هلدینگ امید با بیان مطلب فوق به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: در 6 ماهه دوم اگر بحث آزادسازی و همسان سازی نرخ ارز، کاهش مجدد نرخ سود و تسهیلات بانکی و افزایش نرخ نفت یا کامودیتی ها صورت بپذیرد، چند متغیر اثرگذار برای رشد بازار سرمایه به دست می آید.

مهرداد نعمتی با بیان اینکه در حال حاضر فضای بورس نه مثبت پایدار و نه منفی مأیوس کننده است، افزود: شرایط گزارش شرکت ها به نسبت هم متفاوت است. برخی شرکت ها تعدیل های منفی و برخی تعدیل های مثبت دارند. برخی هم سودهایشان را در حد و حدود پیش بینی ها محقق می کنند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط بازار در نیمه دوم سال گفت: در 6 ماهه دوم تصور روشن تری نسبت به شرایط بازار وجود دارد، چون 6 ماهه پایانی دولت فعلی است بنابراین در بدنه دولت سعی می شود بخشی از اقداماتی که در طول این 4 سال در حوزه های اقتصادی انجام شده در این مدت به بار بنشیند بر همین اساس در این خصوص شاید خبرهای خوبی در حوزه اقتصاد و به تبع بورس شنیده شود.

وی در این باره توضیح داد: اقدامات مثبت دولت در خصوص کنترل تورم، کاهش نرخ سود بانکی و مجموعه تسهیلاتی که در حوزه کسب و کارها داده شده، نمود عینی و بیرونی بیشتری پیدا می کند که می تواند در صنایع و شرکت های بورسی خود را نشان دهد.

به گفته معاون سرمایه گذاری و امور شرکت ها و مجامع هلدینگ امید، تأکید ریاست جدید سازمان بورس به برخی تغییرات در ریزساختارهایی چون حجم مبنا و دامنه نوسان، فاکتور بسیار مثبتی برای اهالی بازار سرمایه است چون حذف یا افزایش دامنه نوسان در کنار کاهش حجم مبنا می تواند در افزایش ارزش معاملات بسیار اثرگذار باشد.

نعمتی، ورود صندوق های جسورانه (VC) ها، (SME) ها را حکم یک اکسیژن، تنفس و انرژی جدید برای بازار دانست که ظرفیت مدیریت بازار سرمایه را برای اجرایی شدن این امور مثبت ارزیابی کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
بازار سرمایه دست خود آقایان دولتی است چرا که در این سه سال اجازه بالا رفتن سهام را نداند لیکن خیلی از سهامداران خرد در این سه سال مسولیت آقایان نابود شدند کل دارای سهامداران خرد مگر چقدر بود که آقایان دولتی به اموال این بیچاره ها آتش زدند ورفت به بهانه اینکه ما تورم را به تک رقمی رساندیم