بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
مستطيل شيشه اي تالار

مهر بورس در انتظار مُهر دولت

در کنار تمامی این موارد معامله بلوکی امروز "اخابر" به جهت جلوگیری از ریزش بیشتر شاخص و عدم ورود آن به مدار 76 هزار واحدی جالب ترین نکته امروز معاملات بود، کار بازار سرمایه به جایی رسیده که بلوک ها به جهت کم کردن رقم ریزش شاخص زده می شود.
کد خبر : ۱۶۷۷۴۲
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.06.07 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 335 واحد کاهش به رقم 54389 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 826 واحد کاهش عدد 167383 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 158 واحد کاهش به رقم 27541 واحد رسيد.

همچنین در این روز "اخابر" با 78 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 63 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 7 واحد افزایش به رقم 815 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2361 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 605 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه در معاملات روز جاری همچون روزهای گذشته بر خلاف واقعیات اقتصادی که مسئولین آمار و اطلاعات آن را منتشر کرده اند حرکت کرد، بی پولی و بی برنامگی در بورس تهران موج می زند و این موارد در کنار رسیدن فصل مجامع اغلب شرکت های کارگزاری که منجر به تسویه اعتبارات می شود روند نزولی بورس را دو چندان کرده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در کنار تمامی این موارد معامله بلوکی امروز "اخابر" به جهت جلوگیری از ریزش بیشتر شاخص و عدم ورود آن به مدار 76 هزار واحدی جالب ترین نکته امروز معاملات بود، کار بازار سرمایه به جایی رسیده که بلوک ها به جهت کم کردن رقم ریزش شاخص زده می شود.

تا به امروز که از پاک کردن صورت مسئله نه چیزی عاید مسئولین شده و نه نفعی برای بورس داشته.

برخی از اهالی تالار معتقدند که با پایان شهریور ماه، بورس از نیمه دوم روند دیگری به خود خواهد گرفت و سیر صعودی را آغاز خواهد کرد اما آنچه که منطقی بنظر می رسد تداوم روند امروز با ادامه سیاست های فعلی است لذا شاید بتوان گفت که با این بی برنامگی، مهر ماه امسال که سهل است شاید تا مهر ماه سال آینده هم اتفاقی برای بازار سرمایه به وجود نیاید هر چند که این آخرین مهر دولت تدبیر و امید است و باید اتفاقات مثبت اقتصادی و تأثیرات برجام که منکر آن نیستم تا قبل از پایان دولت یازدهم بر دماسنج اقتصاد نمایان شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد آزادمنش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
عجب هفته دولتی و چه بارقه های امیدی در دولت تدبیر وامید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
حتما نمایان می شود شما نگران نباش... یادته هر وقت روزای مذاکره می رسید چه تیترهایی می زدی؟ یادته اسفند ماه پارسال هی می گفتی ببین اینجوری شد ببین اونجوری شد بیایید در بورس و سرمایه هاتونو بیارید دیگه نگران چی هستید!! البته قطعا یادت رفته و این کامنت رو هم چاپ نمی کنی اما منظورم خود شمایی که اگه اینو بخونی برام کافیه مطمئن باش این دولت نه برنامه ای برای اقتصاد و نه برنامه ای برای بورس نداره این دولت همه امیدش به برجام و رفع تحریم ها بود که در عمل فقط هسته ای رو تعطیل کرد و هیچ اتفاق دیگه ای نیفتاد این دولت اگه با این روند پیش بره قطعا دور دوم رای نمیاره مگه این که یه کاری بکنه البته مردم دیگه مثل انتخابات مجلس گول نمی خورن مثلا اواخر فروردین یه دفعه شاخص میره بالا و اونوقت میگن ببینید اینا از اثرات برجامه !!!! داره درست میشه اگه به حسن رای ندین خراب میشه و دوباره همه چی میریزه به هم!!!! تا آخر دوران روحانی بورس درست نمیشه نه بورس سرمایه گذاری در هیچ کجای دیگه هم درست نمیشه سود بانکی هم که کم شده و در عمل فقط باید پولتو بذاری زیر بالشت تا کم نشه البته اگه دزد خونه ات رو نزنه!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
دولت روح انی نه برنامه ای برای بورس دارد و نه برنامه ای برای هیچ کار دیگر .....اصلا نمی داند برنامه چی هست.....
اوایل دولتش به احمدی نژاد می گفت تورم اون چیزی هست که مردم درک میکنند نه اون چیزی که در آمارهاست.....ما هنوز نه چیزی از عبور از رکود را درک کرده ایم نه هنوز تاثیری از برجام را حس کرده ایم .....ونه وضع معشتیتی مردم فرق کرده است.....پس چرا باید بورس رشد کند.....اگر بخواهیم با واقعیات بورس را پیش بینی کنیم به نظرم بورس سقوط سنگینی را شروع کرده و به زوی باید شاهد تعدیلات منفی سنگین سهامها باشیم.....به زودی در گزارشات 6 ماهه و 9 ماهه همه با واقعیات روبرو می شوند
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
با اوضاعی که برای بازار سرمایه درست کردند انشاالله این آخرین مهر کل این دولت خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
به جای دولت تدبیر و امید باید گفت دولت کنسرت و امید.این دولت به جای اینکه بیشتر به فکر اقتصاد باشد به فکر امور حاشیه ای مثل کنسرت واموری از این دست است.
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
من ازآقای نوبخت سوال میکنم, پس این ذخیره های نظام کی میخوان یه فکر درست و حسابی کنن..آمریکا 42% اقتصاد جهان در دستشه بحران اقتصادیشو دو ساله مهار کرد.. این ذخایر ارزشمند ما الان سه سال هنوز اندر خم یک کوچه اند..................
ناشناس
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
ماشاله نظام ذخایر کم نداره هر کدوم 1000 میلیاردم بخورن دیگه کشور ما بایدم بشه افریفای گرسنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
منتظریم تا مهر دولت بر گردد.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
خسارت سنگینی در این سه سال دولت یازدهم به سهامداران خرد شده ومسولین اقتصادی دولت بداد این جماعت نیامدند ما که در انتخابات قبلی به دولت فعلی رای دادیم ولی متاسفانه اشتباه کردیم چون مظلوم کشی شد