بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
مشخص نیست پول های پارک شده در انتظار چه فرصتی هستند اما قطعاً یک برنامه ریزی مدون و حساب شده برای بورس می توان بازار را از گرداب فعلی نجات دهد.
کد خبر : ۱۶۷۷۸۶
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.06.08 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 24 واحد افزایش به رقم 54413 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 60 واحد افزایش عدد 167443 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 11 واحد افزایش به رقم 27552 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 31 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 28 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد افزایش به رقم 820 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1513 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1538 میلیارد ریال رسید.

در معاملات روز جاری به لطف بلوک های بی ثمر و بی هدف در برخی نمادها همچون "حکشتی"، "فولاد"، "همراه" و سرمایه گذاری امید شاخص کل توانست 32 واحد رشد کند اما این اتفاق در حالی افتاد که سراسر بازار سرمایه قرمز رنگ بود و اغلب سهام شرکت ها روندی نزولی را تجربه کردند از سوی دیگر مهمترین نکته منفی بازار امروز ارزش معاملات بود بطوریکه امروز با احتساب معاملات بلوکی انجام گرفته، اهالی تالار شاهد ارزش 150 میلیارد تومانی معاملات بورس و نیز ارزش 150 میلیارد تومان معاملات فرابورس بودند که البته در بازار فرابورس یک سوم ارزش معاملات مربوط به پتروشیمی مارون بود و در مابقی نیز ارزش معاملات بلوکی لحاظ شده بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شب گذشته دکتر طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه نگاه یک خبر از اتفاقات مثبت اقتصادی داد که ماحصل آن تورم تک رقمی و رشد اقتصادی بود. آمارهای وزیر اقتصاد با آنچه که در جامعه شاهد آن هستیم تقریباً برابری می کند می توان گفت که آنچه بیان شده در واقعیت صورت گرفته است اما پس چرا بازار سرمایه که آیینه تمام نمای اقتصاد کشور است آنگونه که انتظار می رود نیست؟

چرا نقدینگی 1000 هزار میلیاردی فعلی در کشور حتی به بازار سرمایه نگاه هم نمی کند چه رسد به آنکه بخواهد وارد شود.

مشخص نیست پول های پارک شده در انتظار چه فرصتی هستند اما قطعاً یک برنامه ریزی مدون و حساب شده برای بورس می توان بازار را از گرداب فعلی نجات دهد.

در پایان یکبار دیگر خواسته به حق اهالی تالار از مسئولین تکرار می کنیم، لطفاً اجازه بدهید بازار سرمایه همانگونه که هست نشان داده شود باور کنید مشکل امروز بورس بلوک های شاخص ساز نیست.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
آقا این فساد شاخص سازی و معاملات بلوکی را بعرض رئیس برسانید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
خودت میگی بورس آینه تمام نمای اقتصادکشور.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
مسئولین بورس بلوک بی ثمر می زنن. بورس نیوز از بلوک زنی انتقاد بی ثمر می کنه و من خسته از هر دو، کامنت بی ثمر می ذارم. وای که چقدر خوابم میاد ...
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
من دیگر به این دولت رای نخواهم داد. شوخی هم ندارم چون همه سهامداران حقیقی به خاک سیاه نشسته اند......
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
وخارزم را در یابید بهترین سهم بازار 106 تومان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
سلام و احترام
آقا چرا قانون بورس را آزاد نمیکنید تا از این همه هیجان و ایجاد صف فروش و خرید و دستکاری و نابود شدن حق سهامداران جلو گیری شود آقا چرا در بازار بورس ایران عده ای هم رانت دارند و هم قانون بورس را در اختیار دارند ....
بهرام
UNITED STATES
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
دوستان این قانون بورس با محدویتهایش است که اهرم کنترل رانتخوران در این بازار شده همگی در خواست اصلاح و آزاد شدن این قانون که فقط برای خودشان نوشته شده را بکنید باید از پایه درست شود با چند بلوک و غیر مشکل حل نمشود فقط اصلاح قانون فقط اصلاح و آزاد شدن قانون بورس که تا حدود زیادی دستشان بسته میشود و این نفع سهامداران حقیقی است دوستان همگی در خواست کنید ....
حاج احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
بورس نيوز محترم
ديروز در كنفرانس خبري جناب سخنگوي محترم قضاييه خبردار شديم كه يكي از اساتيد محترم حدود سه هزار ميليارد از بانك ملت پول گرفته و فرار را بر قرار ترجيح داده و ايا اين روي سهام بانك ملت تاثير ميگذارد چون بانك صادرات بعد از اختلاس از صد و هشتاد رسيد به هشتاد تومان و چون اطلاعات رساني از طرف بانك ملت در حد صفر است گفتم شايد بورس نيوز محترم تحقيقاتي انجام دهد
با تشكر
ناشناس
-
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
سرمایه گذاری در بورس ابران یعنی آتش زدن سرمایه. این موضوع در سه سال کذشته ثابت شده است.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
تا دستوری نباشد وضع فعلی تغییری نخواهد کرد پس همگی بسوزیم وبسازیم تا خسارت این سه سال جبران گردد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۲
سلام بهترین شوک مثبتی که دولت روحانی روحانی می تواند در اقتصاد ایجاد کند دادن تسهیلات بانکی مسکن با نرخ یک درصذ یانیم درصد است به مدت 12 سال با این نرخ به احتمال زیاد بازار مسکن خرکت خواهد کرد وجلو سفته بازی در دلار را می کیرد وتورم را نیز برای ده بانزده سال اینده در زیر ده در صد حفظ خواهد کرد ولی نرخ هشت درصد در دل خودش تورم وانتضار بالای ده درصد رادارد البته ابزارهای دیکری نیز در اختیار دولت هست مثل استفاده از افزایشسرمایه دلاری 1000 تا 3500 را به صورت کامل اجرا کند البته با زمان بندی ووو
کوروش
ICELAND
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
سلام
یک زمان یادم قانون این همه قید وبند نداشت و آقایان سخت به دنبال ایجاد اهرمی بودند تا بازار به میل خوشان باشد وقتی اوردر میدادند کارگزار میگفت بابا با این قیمت تا چه تعداد دوام خواهیم آورد بازار در ثانیه ها سهم را جمع میکند وبازی خیلی کوتاه بود به هر صورت با نفوز خود بازار را به رنگ صلیقه و اهرم کنترل خود با قانون ظالمانه به دست گرفتند و یک مشت بهانه و گفته های پوچ تحویل حقیقی های نگون بخت دادند از آن زمان سود این دار و دسته شد نجومی در کنارش هم شاید 10% از حقیقی ها سود بردند بله دوستان بورس را تبدیل به یک بنگاه خومانی کردند .
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
دوستان شنیده ام که کد به کد هزینه ای ندارد بی قانونی تا کجا دولت و سازمان بورس شدند بازیچه دست این گروه .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
دولت کلاشی کرده و هدف اش ربودن اندوخته سهامداران و بزعم خود کنترل تورم از طریق غارت و ناوبودی دسترنج انها بوده. اصلا این دولت نه اعتقادی به بازار سرمایه دارد نه اعتقادی به توسعه. فقط کنترل عوامفریبانه تورم هدف است منتهی عقلا میدانند این کنترل هیولای تورم نهفته را برای مردم بدبختی که به دولت رای دادند رقم خواهد زد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
متاسفم که به دولت تدبیر وامید رای دادم واقعا بی خاصییت ودروغ گو هستند تنها دولتیست که از کارگر و....سهامدار خرد نوسان میگیرد یعنی خونمان رادر شیشه کرده اند