بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت از اولین دوربرگردان

در معاملات روز جاری بورس تهران بلوک های صورت گرفته در نمادهای هلدینگ خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر دست شاخص کل را گرفتند و در نهایت این نماگر با رشد اندک 8 واحدی مواجه شد.
کد خبر : ۱۶۸۹۵۹
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95.07.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 92 واحد کاهش به رقم 53690 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 598 واحد افزایش عدد 170080 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 2 واحد افزایش به رقم 27426 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 67 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 46 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد کاهش به رقم 821 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1972 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 989 میلیارد ریال رسید.

روند امروز بازار سرمایه قابل پیش بینی بود، افت قیمت سهام اغلب شرکت ها به واسطه عرضه آبشار برخی حقوقی ها در روز گذشته باعث شد تا اکثر فعالان بازار سرمایه نسبت به خرید سهام عقب نشینی کنند و همین موضوع کافی بود تا امروز روند صعودی یک روزه بازار سرمایه به خط پایان برسد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری بورس تهران بلوک های صورت گرفته در نمادهای هلدینگ خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر دست شاخص کل را گرفتند و در نهایت این نماگر با رشد اندک 8 واحدی مواجه شد.

اهالی تالار پیش بینی کرده بودند که اگر امروز خریداران نتوانند تمام قد در برابر فروشندگان ظاهر شوند بازار سرمایه در اولین دور برگردان جاده صعود راهی جاده خاکی و قدیمی نزول خواهد شد که همین گونه هم شد.

اما امروز انبوده سازی ها و املاکی ها شاهد یکی از بهترین روزهای خود بودند، روند صعودی و رشد قیمت آنها در حالی طی روز جاری رقم خورد که اغلب اهالی تالار فروش دارایی توسط برخی از شرکت های گروه را دلیل اصلی روند پیش آمده عنوان می کردند البته موضوع رسیدن این شرکت ها به پایان سال مالی و تقسیم سود در مجامع را نیز نباید فراموش کرد.

از سوی دیگر گروه فراموش شده بورس طی دو سال گذشته امروز یک خودی نشان داد و مورد توجه اهالی بازار قرار گرفت اما بدلیل خواب بیش از حد سرمایه سهامداران در گروه سیمانی روند مثبت امروز آنها از سوی تالارنشینان به عنوان فرصت فروش و خروج تلقی شد و شاهد عرضه های میلیونی در نمادهای سیمانی بودیم. اهالی تالار علت رشد امروز گروه سیمانی را افت قیمت قابل توجه اغلب نمادهای آنها و جذاب شدن برای یک نوسان گیری کوتاه مدت بیان می کردند و در مجموع کلیت امروز بازار سرمایه چندان نامناسب هم نبود و در همین روند تعادلی سهام سبز پوش و دارای صف خرید هم دیده می شد. نکته منفی فعلی بازار ناتوانی لیدر به جهت جذب متقاضی است که با کوچکترین عرضه دچار تزلزل می شود.

اما در بین افت و خیرهای سهام شرکت ها و غم و شادی های سهامداران، نظارت برخی کانال نشینان چارتیستی از همه جالب تر است، افرادی که علی رغم تناقضات بسیار زیاد در نظراتشان با روند سهام و بازار سرمایه اما همچنان دست از فعالیت بر نمی دارند و همچنان بر عدم توانایی و ناآگاهی خود به صورت عینی تأکید دارند. اما خنده دارتر از همه این موارد نظرات این افراد در مقابل سهام شرکت هایی است که با صف خرید مواجه می شوند.

بطوریکه به مجرد تشکیل صف خرید بر گروهی خاصی یا سهامی فعال در بورس، این افراد بانگ "دیدید گفتم" های خود را بلند می کنند، برادر عزیز در بازار سرمایه هر سهمی و هر گروهی تا ابد سیر نزولی نخواهد داشت بالاخره یک روز نوبت صعود آن ها هم می شود، قرار نیست شما 6 ماه یا 4 ماه یه سه ماه گذشته صحبت از رشد یک گروه یا یک شرکت خارجی بکنید و امرز پس از گذشت ماه ها که اقبالی نصفه و نیمه بر آنها ایجاد می شود سعی در بزرگ کردن وجه خود نمایید. قبلاً بارها تکرار کرده ایم و امروز هم برای آخرین بار تکرار می کنیم، اگر شما واقعاً چنین توانایی برای پیش بینی روند بازار و شرکت ها دارید که در حال حاضر خود باید مولتی میلیاردر و مالک چند شرکت و کارخانه در کشور باشید. وارن بافت با آن سرمایه و آن سابقه چنین ادعایی ندارد، لطفاً سرمایه مردم را همانند سرمایه خود بدانید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
درود بر نویسنده این مطلب، دقیقا همینطوره بعضی کانالای معلوم الحال که صاحباشون دکتر و مهندس بودن و تو ابرگروهاشون مدام وعده صعود بزرگ میدادن و خیلیارو با سیگنالای اشتباه خصوصا رو خودروییا بدبخت کردن هنوز هم از رو نرفتن و بدون اشاره به اشتباهاتشون مدام سیگنال میدن و دریغ از یه عذرخواهی و اظهار تاسف بابت وعده هایی که دادن و خیلیارو به ورشکستگی انداختن
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
صحبت های امروزآقا به نوعی حمایت ازروحانی بود علیرغم اینکه قبلا گفته بودمن فقط یک رای دارم ،انتخابات ۹۶هم درنوع خودش جالب خواهدبود....
ناشناس
سه‌شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
شما از کجا فهمیدی حمایت از روحانی بود؟ دقیقا بفرمایید کدام قسمت صحبت های ایشان حمایت از روحانی بود؟
ساسان
RUSSIAN FEDERATION
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
بورس نیوز تو خودت هم بعد از چندین سال سایت داری نمیتونی حتی یک سهم را هم پیش بینی کنی .....
اگه راست میگی یک سهم را پیش بینی کن که ما لاقل 20ذرصد سود کنیم....
محسن
ROMANIA
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵
یه چیزی که خیلی واضح و روشنه فعلا دولت دوست نداره بورس رشد کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
حقوقی بازار ایران را به فنا میدهد
آستیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
آفرین، همه را کاملا به حق گفتید، و بخصوص درمورد قسمت آخر که مربوط به سوپر اساتید دنیای مجازی بود را واقعا پسندیدم.