بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
یک کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد:

ادامه روند صعودی بورس در پاییز سال جاری

اقتصاد ایران به سمت جلو در حال حرکت است و در کنار کنترل تورم می توان انتظار رشد اقتصادی و یک اقتصاد مولد را داشت، اما موضوع مهم رشد نرخ ارز می باشد که می تواند تأثیر قابل توجهی بر برخی صنایع داشته باشد.
کد خبر : ۱۶۹۰۴۲
نویسنده :
یارمحمدی

وضعیت اقتصادی کشور به سمت بهبود در حال حرکت است هر چند که شاخص های اقتصادی این موضوع را هنوز نشان نمی دهند، به طوریکه فروش خودرویی ها و صنایع وابسته به قیمت های جهانی افزایش داشته و میزان وابستگی بودجه اقتصادی به نفت کاهش یافته است.

کارشناس بررسی طرح ها و سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی کشوری ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: اقتصاد ایران به سمت جلو در حال حرکت است و در کنار کنترل تورم می توان انتظار رشد اقتصادی و یک اقتصاد مولد را داشت، اما موضوع مهم رشد نرخ ارز می باشد که می تواند تأثیر قابل توجهی بر برخی صنایع داشته باشد.

نادر اسراری در ادامه افزود: بازار سرمایه در شهریور ماه کف قیمتی خود را شناسایی کرده و سهام تا حد قابل قبول افت را تجربه کرده اند ولی رشد فعلی آن نتیجه رشد سودآوری بهبود وضعیت بنیادی یا ارزنده بودن قیمت ها نمی باشد.

وی گفت: روند فعلی بازار سرمایه که به نظر می رسد حدود 45 روز و تا اواخر آبان ماه ادامه داشته باشد، ادامه روند صعودی اسفند سال گذشته می باشد که طی 6 ماه ابتدای سال جاری در فاز اصلاحی قرار گرفته بود. به نظر می رسد گروه خودرو و یکی از گروه های وابسته به قیمت های جهانی همچون فلزات اساسی، پالایشی و یا سنگ آهنی ها در نقش لیدر حاضر شوند و یک بازدهی مناسبی محقق کنند که از نرخ تورم و نرخ بهره بانکی نیز طی چند ماه آینده بیشتر باشد و پس از آن دارد اصلاح شود ولی این بار کف قیمتی بالاتری را انتخاب خواهند کرد.

اسراری در خاتمه افزود: تصمیم دولت برای تک نرخی شدن ارز که بعد یا قبل از انتخابات اجرایی شود نیز مهم می باشد و بر صنایع اثر گذار خواهد بود، از طرفی آغاز همکاری بانک های ایرانی و خارجی و به سر انجام رسیدن قراردادهایی که بلاتکلیف مانده نیز می تواند اقتصاد را به سمت یک اقتصاد مولد پیش ببرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
هر روز این کارشناسها نظر میدن که بورس رشد میکنه ، اما روز به روز از ارزش دارایی من کم میشه .
رامىن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
حقوقى خزامىا بدترىن حقوقىھاست
محبت
ROMANIA
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
بعید میدانم . از این وعده ها گوشمان پر است رشدی در کار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
سلام-اگررشدی بوده تنهابرای دارنندگان رانت خبری ازشرکت بوده است.
سهامداران حقیقی وخرد اکثرن درضرر وافت سرمایه هستند.مثلن همین شرکت وغدیرسه سال است .هرسال سی یاچهل تومان سودداده وآنهم ازمبلغ سهام کسرشده وبخوردسهامداران داده است.غدیردوسال پیش درمجمع تصویب کردکه 22درصدازاندوخته افزایش سهام میدهد ولی چی شدخدامیداند.
یافولادمبارکه این کارراکرده است وقیمت سهام به یک سوم رسیده است.
بانک علاوه براینکه سودی پایین ترازسودسپرده داده ارزش سهامشان به یک سوم رسیده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
یک کلام ختم کلام... مملکت را به اهلش بسپارید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
سلام
رشد اقتصادی بالای 5% جناب روحانی با توجه به رشد گروه خودرو است و چون حرکت قبلی رشد اقتصادی در همین گروه بود و فعلا با نهای شدن سرمایه گذازی در این صنعت رشد بالای را در بر دارد به نطرم سهام این گروه سخت قابلیت رشد خوبی را دارند ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
عوض این مطالب بیهوده اقتصاد ایران را ریشه ای کارشناسی کند تا ملت ایران و سهامداران متوجه شوند در چه وضعیت اقتصادی واقعا بسر می برند
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
دوستان سلام بنظر من امسال پالایشی خیلی خوب میشند بخاطر یک تک نرخی شدن دلار و دوم اینکه بالا رفتن قیمت جهانی نفت پس وقت خرید پالایشی است
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کاری که این دولت با بازار سرمایه یعنی با سهامداران خرد کرد هیچ دولتی در گذشته نکرده آقایان این جلوگیری از تورم به چه قیمتی بنظر بنده تورم بهتر از رکود میباشد یعنی در زمان تورم مردم جیبشان بدون پول نبود اما در زمان رکود همه کاسب بدبخت شدند آقای دولت فعلی نمیدانم در انتخابات با چه شعاری پیروز خواهی شد چشم آب نمیخورد