بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
در بررسی رتبه بندی شرکت های کارگزاری بدست آمد:

70 درصد از ارزش معاملات بورس در دستان 33 شرکت کارگزاری

از نظر دفعات معاملات شرکت های گارگزاری مفید، آگاه و بانک کشاورزی بیشترین رقم را به خود اختصاص داده اند. بطوریکه شرکت کارگزاری مفید با بیش از یک میلیون و 378 هزار دفعه معامله در جایگاه نخست جدول قرار می گیرد و در کنار آن کارگزاری آگاه با 265 هزار و 345 دفعه معامله و کارگزاری بانک کشاورزی با 245 هزار و 730 دفعه معامله در جایگاه های دوم و سوم قرار می گیرند.
کد خبر : ۱۶۹۰۴۴
نویسنده :
جمشیدی

خلاصه رتبه بندی شرکت های کارگزاری به صورت انباشته از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه توسط شرکت بورس منتشر شده و در گزارش مذکور مواردی همچون دفعات معاملات، ارزش معاملات الکترونیکی و عادی مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، از نظر دفعات معاملات شرکت های گارگزاری مفید، آگاه و بانک کشاورزی بیشترین رقم را به خود اختصاص داده اند. بطوریکه شرکت کارگزاری مفید با بیش از یک میلیون و 378 هزار دفعه معامله در جایگاه نخست جدول قرار می گیرد و در کنار آن کارگزاری آگاه با 265 هزار و 345 دفعه معامله و کارگزاری بانک کشاورزی با 245 هزار و 730 دفعه معامله در جایگاه های دوم و سوم قرار می گیرند.

70 درصد از ارزش معاملات بورس در دستان 33 شرکت کارگزاری

همچنین در این رتبه بندی شرکت های کارگزاری همچون مبین سرمایه، تدبیرگران فردا، نهایت نگر، تأمین سرمایه نوین، صبا جهاد، بانک ملت و بهگزین قرار می گیرند.

علاوه بر این، بررسی ارزش خرید و فروش معاملات الکترونیکی شرکت های کارگزاری حاکی از آن است که شرکت کارگزاری مفید، فارابی و آگاه بیشترین مبالغ را از نظر ارزش معاملات الکترونیکی در بازار سرمایه رقم زدند و در کنار آنها شرکت های کارگزاری همچون مبین سرمایه، بانک کشاورزی، بانک پاسارگاد، تدبیرگران فردا، بانک ملی ایران، بانک صادرات و سهم آشنا در ردیف های بعدی قرار می گیرند.

70 درصد از ارزش معاملات بورس در دستان 33 شرکت کارگزاری

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از 70 درصد از کل ارزش معاملات بازار سرمایه طی شش ماهه اول سال جاری در اختیار 33 شرکت کارگزاری قرار دارد و مابقی از آن 78 شرکت کارگزاری باقیمانده می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر