بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
بورس در حالی طی یک ماه اخیر منتهی به 26 مهر ماه جاری بازدهی مثبت حدود چهار درصدی را به سهامداران اعطا کرد که در این بین صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشتند. چرا که بر اساس اطلاعات موجود در دوره مورد بررسی بیشترین بازدهی مثبت 11 درصد محاسبه می شود که توسط صندوق سرمایه گذاری دماسنج محقق شده است.
کد خبر : ۱۶۹۹۳۳
نویسنده :
جمشیدی
بازار سرمایه طی مهر ماه جاری روند بهتری را نسبت به ماه قبل از آن سپری کرد و در شرایطی که انتظار می رفت تا همزمان با پایان مهلت تسویه اعتبارات کارگزاری ها روند مثبت بر بورس حاکم شود، شاهد شکل گیری این روند طی اغلب روزهای معاملاتی یک ماه اخیر بودیم.

بر اساس گزارش بورس نیوز، بورس در حالی طی یک ماه اخیر منتهی به 26 مهر ماه جاری بازدهی مثبت حدود چهار درصدی را به سهامداران اعطا کرد که در این بین صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشتند. چرا که بر اساس اطلاعات موجود در دوره مورد بررسی بیشترین بازدهی مثبت 11 درصد محاسبه می شود که توسط صندوق سرمایه گذاری دماسنج محقق شده است. عمر این صندوق حدود سه سال و دارایی نقد آن کمتر از یک درصد محاسبه می شود.

صندوق بعدی، نواندیشان است که با ثبت بازدهی مثبت 10 درصدی ردیف دوم جدول رتبه بندی صندوق ها از این نظر را به خود اختصاص می دهد. عمر صندوق سرمایه گذاری نواندیشان بیش از شش سال و دارایی نقد آن کمتر از یک درصد اعلام شده است.

همچنین رتبه سوم پر بازده ترین صندوق به گنجینه مهر اعطا می شود. چرا که مجموعه مذکور با برخورداری از عمر سه سال و دارایی نقد بیش از شش درصد، بازدهی مثبت 9 درصدی را محقق ساخته است.

در این رتبه بندی صندوق هایی همچون یکم سهام گستران شرق، پردیس، پارسیان، و صبای هدف هر یک بازدهی مثبت شش درصدی را برای سرمایه گذاری های یک ماه اخیر خود به ثبت رساندند.

کارنامه قابل قبول صندوق های سرمایه گذاری

طی دوره مذکور، صندوق سرمایه گذاری بانک مسکن بازدهی مثبت پنج درصدی را به دست آورده و صندوق های سینا، یکم سامان، ایساتیس، بازارگردانی صنعت مس و رشد سامان هر یک بازدهی مثبت چهار درصدی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آوردند. مابقی صندوق ها از میان بیش از 60 صندوقی که بازدهی مثبت بدست آوردند، به کسب بازدهی مثبت کمتر از چهار درصدی بسنده کردند.

در مقابل اما، طی معاملات یک ماهه اخیر بازار سرمایه 22 صندوق سرمایه گذاری از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند که بیشترین بازدهی منفی حدود سه درصد محاسبه می شود و به صندوق با عمر 782 روز و دارایی نقد 28 درصد تعلق دارد. همچنین در این رده بندی سه صندوق سرمایه گذاری بازدهی منفی بیش از دو درصدی، شش صندوق زیان بیش از یک درصدی و مابقی آنها بازدهی منفی کمتر از یک درصدی محقق ساختند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر